Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skoti182

Forumowicz
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

skoti182 last won the day on April 28 2012

skoti182 had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

1 Follower

About skoti182

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra b x1.8 16V CD - X18XE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Siemanko, wróciłem po tylu latach do swojej porady. Jestem w szoku, że mogłem pomóc tylu ludziom. Po kilku latach i samochodach wróciłem ponownie do opelka 😉😉😉
  2. Version

    82 downloads

    Siemanko Na samym poczÄtku chciaĹbym podziÄkowaÄ za pomoc PudelQ'owi... wielki szacunek kolego A wiÄc nie owijajÄc w baweĹnÄ przechodzÄ do tematu/ Najpierw chciaĹbym pokazaÄ wam co staĹo siÄ z mojÄ starÄ F18'kÄ. Rozwalona satelita I mechanizm róĹźnicowy w nowej skrzyni (strzaĹkÄ pokazane jest która stalita siÄ rozsypaĹa) Bierzemy siÄ do roboty. 1) OdkrÄcamy klapÄ i caĹy akumulator (mnie tak byĹo wygodniej:p) 2) Podwieszamy silnik za oczka wskazane na zdjÄciu poniĹźej (jednego nie miaĹem i musiaĹem dorobiÄ to z przodu). Dodatkowo zdjÄĹem jeszcze filtr powietrza razem z rurÄ i przepĹywomierzem (po prostu odkrÄcamy od przepustnicy i pokryw zaworów). ObowiÄzkowo zaĹlepiamy jakÄĹ szmatÄ wszystkie otwory, tj. przepustnice, i ten od pokrywy 3) Podnosimy samochód na lewarkach (przód), podstawiamy kobyĹki i odkrÄcamy koĹa. 4) Zdejmujemy osĹone na zwrotnicy( takÄ aluminiowÄ), wyjmujemy zawleczkÄ i odkrÄcamy nakrÄtke, jest solidnie przykrÄcona (niestety zapomniaĹem zrobiÄ wtedy zdjÄcia, ale jest to proste ). 5) OdkrÄcamy koĹcówki drÄĹźków kierowniczych ("1"), ĹÄczniki stabilizatora ("2"), wybijamy sworznie ("3"). 6) Prostujemy zwrotnicÄ, wybijamy póĹosie ze zwrotnicy i skrzyni ( tylko z wyczuciem ) 7) OdkrÄcamy obejmy maglownicy 8) OdkrÄcamy wybierak od drÄĹźka kierowniczego (dojĹcie od góry, pod kolektorem ssÄcym). 9) OdĹÄczamy przewód od wysprzÄglnika (jest tam taka zawleczka) i obwiÄzujemy czymĹ solidnie, tak aby nie wyciekĹ Nam pĹyn z ukĹadu. 10) Wypinamy wtyczkÄ od skrzyni (tutaj zdjÄcie juĹź po zdjÄciu skrzyni) 11) OdkrÄcamy rozrusznik i Ĺapy od skrzyni (pierwsza od strony pasaĹźera, druga od strony kierowcy). 12) Bierzemy siÄ za rozkrÄcanie sanek, najpierw takie trójkÄty z tyĹu PóĹşniej cztery Ĺruby z przodu, dwie od poduszek skrzyni i silnika, i po jednej obok poprzednich Na zdjÄciu powyĹźej juĹź po odkrÄceniu sanek. PóĹşniej wypinamy przewody od klimy z sanek i wspomagania. Z tym, Ĺźe od klimy jest kilka takich zaczepów, wiÄc trzeba odczepiÄ ze wszystkich od sanek. Na koĹcu odkrÄcamy dwie ostatnie Ĺruby od sanek. 13) Opuszczamy sanki. 14) OdkrÄcamy skrzyniÄ 15) SkrzyniÄ wyjmujemy doĹem. 16) Teraz przekĹadamy graty ze starej skrzyni do nowej. OZNACZENIE SKRZYNI OD DAEWOO ESPERO 1.5 16v to -> 96 183 707 DW96-1 17) PrzekĹadamy wysprzÄgnik z ĹoĹźyskiem oporowym. Wybierak. oraz wyjĹcie na czujnik, o którym wczeĹniej mówiĹem (niestety nie mam wszystkiego na zdjÄciach:mad: ). W Ĺapie od wybieraka (do mocowania do skrzyni) rozwiercamy dziury na Ĺruby z M8 na M10, oraz odcinamy kawaĹek tej Ĺapy. Najlepiej przyĹoĹźyÄ wybierak do nowej skrzyni i wszystko siÄ wyjaĹni 18) NastÄpnie docinamy waĹek, najlepiej kÄtówkÄ, Ĺźeby by na dĹugoĹÄ taki sam ja w starej skrzyni. 19) PrzekĹadamy ĹapÄ od skrzyni ze starej F18. 20) SkĹadamy wszystko w odwrotnej kolejnoĹci, pamiÄtajÄc o tym, Ĺźe trzy Ĺruby na dole skrzyni nie pasujÄ do otworów, ale to w niczym nie przeszkadza, trzeba resztÄ dobrze dokrÄciÄ. OczywiĹcie wlewamy olej do skrzyni (najlepiej 2 litry), od góry tam gdzie jest taka zaĹlepka (trzeba odkrÄciÄ ten caĹy zawór). Na dole od strony silnika nad miskÄ oleju od skrzyni jest Ĺruba, którÄ odkrÄcamy i kontrolujemy ile jest oleju. JeĹźeli zacznie tam lecieÄ to czekamy aĹź zleci wszystko co ma spĹynÄÄ. Jest to taki otwór kontrolny, Ĺźeby nie byĹo za duĹźo oleju. 21) Po zaĹoĹźeniu odpowietrzamy sprzÄgĹo i najlepiej od razu hamulce. I regulujemy biegi, najlepiej wedĹug "Sam naprawiam Vectra b" I to by byĹo na tyle, jak coĹ sobie przypomnÄ to napiszÄ Mam nadzieje, Ĺźe komuĹ siÄ to przyda. ProszÄ o podpiÄcie. Pozdrawiam skoti182
  3. Nazwa pliku: Wymiana skrzyni biegów F18 -> D16 Plik Dodał: skoti182 Plik wysłano: 08 lut 2012 Plik zaktualizowany: 18 paź 2012 Kategoria pliku: VB - skrzynia biegów Siemanko Na samym początku chciałbym podziękować za pomoc PudelQ'owi... wielki szacunek kolego A więc nie owijając w bawełnę przechodzę do tematu/ Najpierw chciałbym pokazać wam co stało się z moją starą F18'ką. Rozwalona satelita I mechanizm różnicowy w nowej skrzyni (strzałką pokazane jest która stalita się rozsypała) Bierzemy się do roboty. 1) Odkręcamy klapę i cały akumulator (mnie tak było wygodniej:p) 2) Podwieszamy silnik za oczka wskazane na zdjęciu poniżej (jednego nie miałem i musiałem dorobić to z przodu). Dodatkowo zdjąłem jeszcze filtr powietrza razem z rurą i przepływomierzem (po prostu odkręcamy od przepustnicy i pokryw zaworów). Obowiązkowo zaślepiamy jakąś szmatą wszystkie otwory, tj. przepustnice, i ten od pokrywy 3) Podnosimy samochód na lewarkach (przód), podstawiamy kobyłki i odkręcamy koła. 4) Zdejmujemy osłone na zwrotnicy( taką aluminiową), wyjmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętke, jest solidnie przykręcona (niestety zapomniałem zrobić wtedy zdjęcia, ale jest to proste ). 5) Odkręcamy końcówki drążków kierowniczych ("1"), łączniki stabilizatora ("2"), wybijamy sworznie ("3"). 6) Prostujemy zwrotnicę, wybijamy półosie ze zwrotnicy i skrzyni ( tylko z wyczuciem ) 7) Odkręcamy obejmy maglownicy 8) Odkręcamy wybierak od drążka kierowniczego (dojście od góry, pod kolektorem ssącym). 9) Odłączamy przewód od wysprzęglnika (jest tam taka zawleczka) i obwiązujemy czymś solidnie, tak aby nie wyciekł Nam płyn z układu. 10) Wypinamy wtyczkę od skrzyni (tutaj zdjęcie już po zdjęciu skrzyni) 11) Odkręcamy rozrusznik i łapy od skrzyni (pierwsza od strony pasażera, druga od strony kierowcy). 12) Bierzemy się za rozkręcanie sanek, najpierw takie trójkąty z tyłu Później cztery śruby z przodu, dwie od poduszek skrzyni i silnika, i po jednej obok poprzednich Na zdjęciu powyżej już po odkręceniu sanek. Później wypinamy przewody od klimy z sanek i wspomagania. Z tym, że od klimy jest kilka takich zaczepów, więc trzeba odczepić ze wszystkich od sanek. Na końcu odkręcamy dwie ostatnie śruby od sanek. 13) Opuszczamy sanki. 14) Odkręcamy skrzynię 15) Skrzynię wyjmujemy dołem. 16) Teraz przekładamy graty ze starej skrzyni do nowej. OZNACZENIE SKRZYNI OD DAEWOO ESPERO 1.5 16v to -> 96 183 707 DW96-1 17) Przekładamy wysprzęgnik z łożyskiem oporowym. Wybierak. oraz wyjście na czujnik, o którym wcześniej mówiłem (niestety nie mam wszystkiego na zdjęciach:mad: ). W łapie od wybieraka (do mocowania do skrzyni) rozwiercamy dziury na śruby z M8 na M10, oraz odcinamy kawałek tej łapy. Najlepiej przyłożyć wybierak do nowej skrzyni i wszystko się wyjaśni 18) Następnie docinamy wałek, najlepiej kątówką, żeby by na długość taki sam ja w starej skrzyni. 19) Przekładamy łapę od skrzyni ze starej F18. 20) Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o tym, że trzy śruby na dole skrzyni nie pasują do otworów, ale to w niczym nie przeszkadza, trzeba resztę dobrze dokręcić. Oczywiście wlewamy olej do skrzyni (najlepiej 2 litry), od góry tam gdzie jest taka zaślepka (trzeba odkręcić ten cały zawór). Na dole od strony silnika nad miską oleju od skrzyni jest śruba, którą odkręcamy i kontrolujemy ile jest oleju. Jeżeli zacznie tam lecieć to czekamy aż zleci wszystko co ma spłynąć. Jest to taki otwór kontrolny, żeby nie było za dużo oleju. 21) Po założeniu odpowietrzamy sprzęgło i najlepiej od razu hamulce. I regulujemy biegi, najlepiej według "Sam naprawiam Vectra b" I to by było na tyle, jak coś sobie przypomnę to napiszę Mam nadzieje, że komuś się to przyda. Proszę o podpięcie. Pozdrawiam skoti182 Kliknij tutaj aby pobrać plik
  4. Dołączając sie do tematu chciałbym zapytać sie czy radia Kenwood kdc-4047u oraz kdc-w312a będą współpracowały z wyświetlaczem? Czy trzeba jeszcze interfejs dokupić?
×
×
  • Create New...