Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sozo

Forumowicz
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O sozo

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bytów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    VB liftback X20DTH 00', VC kombi Z19DTH 08'

Ostatnio na profilu byli

241 wyświetleń profilu
  1. Czujniki parkowania

    Dzięki Koledzy za podpowiedzi Do Konarzynek miałbym tylko jakieś 50 km, więc jakby co to daj znać, chętnie podjadę. A same nr centralek/modułów muszą być takie same, żeby był sens podmiany do sprawdzenia? Chyba zamówię jeszcze jeden czujnik, może ten drugi skrajny też niedomaga mimo, że zwarcia nie pokazuje. No i jeszcze ta wtyczka przy przednim zderzaku uszkodzonym przez poprzedniego właściciela, w której ułamany był jeden przewód, może coś tam jednak jest nie halo. Nie wiem, może rozciąć tam przewody i połączyć na próbę bez wtyczki.
  2. Czujniki parkowania

    No to spróbuję kogoś poszukać, kto zgodzi się na podmiankę centralki, ale jak rozumiem nie koniecznie musi się ona zgrać z moją instalacją. A wiecie może jakie to wartości oporu powinny być używając miernika? W tym temacie jest o sprawdzaniu czujników miernikiem: forumowicz Bolo8888 pisze o wartościach ok. 6 kOhm pomiędzy pinami 1 i 3 czujnika (miernik ustawiony do 20kOhm) - ja miałem ok. 6,09 kOhm na wszystkich czujnikach oprócz tego jednego, który wymieniłem (5,50 i rosło powoli do ok 5,90). Natomiast między 1 i 2 oraz 2 i 3 pinem miałoby być między kilka a kilkanaście MEGA Ohm (miernik ustawiony ma być do 200 MOhm). Ja mam miernik do 20 MOhm i na czujnikach było między 5 a 6 MOhm, na uszkodzonym prawym tylnym 0 i na kolejnym lewym tylnym ok. 2,5 MOhm. Może ten ostatni to już też się kończy i zastanawiam się czy go nie wymienić też, co sądzicie? A i jeszcze w tym samym temacie kolega Wally80 miał takie wyniki pomiarów: " (wskazania omomierza 6 kOhm pin 1-3, piny 1-2 96 kOhm, 2-3 35kOhm) " i nijak się to ma do pomiarów moich i Bolo8888. Może to ktoś wyjaśnić?
  3. Czujniki parkowania

    Dalej te same błędy: B1350, B1000 i 8 błędów od B0954 do B0961 z samych czujników, ale to pewnie z rozłączenia wtyczek. Po skasowaniu błędów, od razu wraca B1000, natomiast B1350 pojawił się dopiero po którymś tam odczycie, po próbie sprawdzenia parametrów czujników. Same czujniki nie reagowały na ruch przy zderzakach, na wszystkich pokazywało 255 cm. Kolega kompa ma od niedawna i nie sprawdzał wcześniej czujników, więc nie wiedział czy coś tam jeszcze dałoby się posprawdzać.
  4. Czujniki parkowania

    Wymienilem czujnik tylny prawy (na uzywany org.), ktory na mierniku pokazywal zwarcie i dalej nie dziala. Na zalaczonym zaplonie na tasmie do glosnika w podsufitce dalej jest napiecie, ktore zmienia sie skokowo od 0,08 do 1,3-1,5 V. Co jeszcze moze byc nie tak?
  5. Czujniki parkowania

    Siema, może tak być. U mnie (kilka postów wcześniej) też ten sam błąd + B1000 i 8 innych od samych czujników. Wcześniej błędy z czytane Auto-comem i tylko błąd B1000 a z KTS-a oryginalnego 10. Ja u siebie znalazłem z tyłu jeden czujnik skrajny, który na mierniku pokazuje zwarcie. Zamówiłem już z allegro używany, tylko coś jeszcze nie dotarł. Jak wymienię to dam znać czy to ten jeden czujnik był winowajcą.
  6. Czujniki parkowania

    Na czujnikach jest oznaczenie: GM 12787793 Bosch 0 263 003 208 produkcja 06.2008. Pytanie czy będzie pasować jedynie czujnik z tym nr, czy mogą być też inne z wtyczką na 3 piny, oczywiście o tym samym kształcie? Na jednej z aukcji znalazłem takie nr porównawcze: GM: 25721125 i Bosch: 0 263 003 217, a także Bosch: 0 263 003 172, 0 263 003 231 , GM: 93172012, Opel: 6238242. Sprawdziłem wszystkie czujniki miernikiem. Prawy tylni ma zwarcie między 1 i 2 pinem oraz pinem 2 i 3. Pozostałe czujniki w porządku.
  7. Jesli jeszcze sobie z tym nie poradziles, to moze sprobuj odlaczyc na chwile akumulator. Choc nie wiem czy w takim przypadku to pomoze.
  8. Czujniki parkowania

    Czujniki przód i tył, nadwozie kombi, polift. No to Kolego miałeś nosa do tych błędów, z KTS-a wyskoczyło łącznie 10 błędów: B1350 - Napięcie zasilania czujnika dystansu, Zbyt małe zasilanie napięciem, B1000 - Nadajnik systemów ostrzegawczych, Zbyt małe zasilanie napięciem i 8 błędów od B0954 do B0961 dotyczące otwartego obwodu czujników lub za niskiego napięcia (choć nie udało mi się zrobić fotki akurat tych i ten opis to tak z pamięci podaje). Te błędy były przy pierwszym odczycie. Po skasowaniu błędów i ponownym odczycie pojawił się najpierw tylko błąd B1000 a po wrzuceniu wstecznego doszedł B1350 i zero innych. Ogólnie pomiarów żadnych nie dało się wykonać, na czujnikach napięcie 0V zamiast 5, na przeszkodę przed pojazdem i za nie było żadnej reakcji, przy czujnikach pod palcem też nic nie dało się wyczuć, zresztą też tak wcześniej sprawdzałem i nic. I tak sobie myślę, że może te błędy od poszczególnych czujników to zostały od czasu kiedy jakieś 2 tygodnie temu rozłączałem wtyczkę w przednim zderzaku, przed demontażem był podłączony Autocom i ten jeden błąd był B1000. A ogólnie to wymieniałem zderzak bo kupiłem VC z pękniętym dołem zderzakiem, no i zauważyłem, że jeden z kabli został wyrwany z wtyczki i zrobiłem obejście na wsówki i połączyłem poza wtyczką z drugim końcem przewodu. Ale nic to nie zmieniło. Więc co szukać nowej wtyczki kompletnej, czy szukać winowajcy wśród czujników?
  9. Czujniki parkowania

    Podlaczenie pod Kts moze pokazac cos wiecej, np wejscie w bloki pomiarowe?
  10. Ups, ale palnąłem z tymi wtyczkami , a zasugerowałem się chyba wcześniej czytanym postem gdzie ktoś przestrzegał przed zamianą wtyczek po wymianie wtrysków. Te +-6,0 to podobnie jak ze zużyciem oleju 1,0 /1000km . Dpf - ostatnie wypalanie nastąpiło po 900 km, a więc produkcja sadzy jest, bo powietrza za mało - nieszczelność na dolocie? Hm może ma to jakiś związek z takim dziwnym dźwiękiem słyszalnym w kabinie podczas jazdy, szczególnie przy przyśpieszaniu - nazwałem to roboczo "gotujące się ziemniaki" Z turbiną to zauważyłem wcześniej, że czasem brakowało jakby mocy tak koło 2 tys. obrotów wzwyż, a przy następnej jeździe niby ok. A w piątek jak zaglądałem do wtyczki to po dociskałem też jeszcze raz m.in. przewody przy zaworze podciśnienia turbiny. No i teraz jest lepiej, jeździłem dziś dość sporo i wyraźnie było czuć, kiedy załącza się turbo. Fizycznie przepływka raczej nie powinna niczym oberwać bo uszkodzenia na samochodzie były niewielkie, acz kosztowne, chyba że od przeciążenia jeśli to możliwe. Intercooler i tak wymieniłem od razu razem z chłodnicą wody a od klimy zostawiłem jak się okazało, że jest szczelna. No nie z tymi tłokami to chyba aż tak źle nie będzie, a rozrząd przecież był ustawiony chyba co najmniej tak dokładnie jak u znakomitej większości posiadaczy Z19DTH No ale z wtryskami to nie wiadomo, chyba pokombinuję jeszcze z próbą przelewową a jutro może złapię kogoś z Autocom lub KTS odnośnie kodowania i doładowania. I znalazłem elektromechanika z KTS-em - wtryski były zakodowane poprawnie, kody się zgadzają, ciśnienie doładowania prawidłowe nie zauważył żadnych odchyłek, błędów z silnika brak, wg niego wypalanie DPF co 900 km jest w normie jak się nie jeździ tylko w trasy. Zasugerował próbę przelewową. A wcześniej zrobiłem ok. 150 km w trasie z miasta do miasta, w tym 3-4 km po mieście i spalanie z kompa wyszło 5,4 l/100 km, fakt że przy raczej oszczędnej jeździe. Więc jest dużo lepiej, nawet biorąc pod uwagę, że BC zaniża spalanie o co najmniej 0,4 l.
  11. Czujniki parkowania

    Dzięki za zainteresowanie. Odczyt był robiony bezpośrednio po podjechaniu pod warsztat i próba załączenia przed też była. Tylko, że to warsztat raczej mechaniczny, więc nie wiele mi pomogli. Innych błędów nie było.
  12. Czujniki parkowania

    Podłączyłem VC pod Autocoma: B1000 - Głośnik, Napięcie zasilania zbyt niskie, Stale. Innych błędów brak. Po wrzuceniu wstecznego pojawia się pojedynczy dźwięk z Cima z info o usterce i ikona awarii parktronika pomiędzy zegarami. Przed wrzuceniem wstecznego, info o awarii się nie pojawia ale przód i tak nie reaguje na przeszkody. Bezpiecznik w Rec-u sprawdzony - jest ok. Odłączyłem ten głośnik (buczek, buzer) od taśmy i sprawdziłem czy dochodzi tam jakieś napięcie i jak włączę zapłon to jest 0,08 V jak wrzucę wsteczny lub włączę system to nadal jest 0,08. Wie ktoś może jakie tam powinno dochodzić napięcie? Czy ten Autocom nadaje się w ogóle do VC? W którymś z wcześniejszych postów ktoś miał bardzo podobny opis błędu tylko z innym nr i wymiana na nowy głośnik nic nie pomogła. Ma ktoś jakiś pomysł na ten przypadek?
  13. Ostatecznie spalanie na biegu jałowym po rozgrzaniu, bez klimy i pobieraczy prądu, spadło u mnie z 1,1 na 0,8 l/h. Czasem na kilka sekund wahnie się na 0,9 lub 0,7, więc poprawienie ustawienia rozrządu z odkręcaniem koła wałka rozrządu w moim przypadku przyniosło mierzalny efekt (dodatkowo wyczyściłem jeszcze tylko czujnik podciśnienia, który mocno zarzucony był sadzą). Czyli te pomijalne dla niektórych niuanse mogą mieć jednak znaczenie. A gdyby tak kolega z powyższego filmiku dostał na wymianę akurat pasek bez znaków, to rozrząd pewnie byłby przestawiony o 1 ząbek. Nie wiem jak jest teraz ale jak czytałem posty sprzed kilku lat to zdarzały się paski bez znaków, m.in z Conti. Po za tym bez blokad nigdy nie mamy pewności, że przed wymianą rozrząd był ustawiony prawidłowo. Jak dla mnie zasady opisane w TIS to podstawa i powinny być tu wyznacznikiem. Ale jak pisze kolega, każdy robi według własnego uznania, tylko potem czasem trzeba wałkiem rozrządu pokręcić to w przód to w tył, no a czasem nawet warsztat można mieć spalony W kwestii ustawiania napinacza jest jeszcze takie małe ułatwienie, bo nie zawsze dobrze jest widoczny ten główny wskaźnik i jego ustawienie względem kółka w podstawie napinacza. Otóż pod śrubą napinacza są takie dwie wypustki i przy prawidłowym ustawieniu pomiędzy te dwie wypustki przesuwa się małe okrągłe wgłębienie w kole napinacza. Jak nie byłem pewien czy naciąg już jest dobrze ustawiony to cienkim drucikiem sprawdzałem czy wgłębienie znajduję się już pomiędzy, widać to na poniższym rysunku z TIS (strzałka z lewej): Ogólnie po zimnym rozruchu silnik pracuje dość nierówno. Wtyczkę 3 wtrysku odpiąłem, wygląda tam wszystko ok. Dodatkowo prysnąłem tam Isolem. Coś jeszcze tam można zrobić? Jak pisałem wcześniej korekta na 3 była najwyższa ok. +1,5 mm3 (poniżej zdjęcie). Po kodach IMA to nie sprawdzałem wtryskiwaczy wcześniej, tylko patrzyłem na to czy wtyczki nie są pozamieniane (da się zamienić wtyczki 2 i 3 wtrysku). No ale teraz dzięki podpowiedzi kolegi sprawdziłem to i jest w porządku, wszystkie nr i kolejność się zgadzają. Jutro spróbuję podjechać i sprawdzić czy są te same kody IMA są zakodowane, tylko nie wiem czy Autocom w cdti ma taką możliwość. A i jeszcze zastanawiam się czy wtryski nie były wymieniane, bo na obudowie rozrządu są jeszcze pozostałości po jakiejś naklejce, choć w trochę innym formacie. Chyba, że to coś zupełnie innego.
  14. Zona wie o tym garnku? A co do filmu, to z pewnoscia wielu posiadaczom 1,9 cdti 8V sie przyda taka pomoc. I tu zeczywiscie korzystajac ze znakow na kolach zebatych, pasku i znaku na obudowie dla walka, mozna poradzic sobie z wymiana paska bez blokad. Ale w 16V z blokadami. Kolego Artwal Twoje posty w tym temacie bardzo duzo wyjasniaja, ale jak bedziesz mial taka mozliwosc, ja jestem za. Czy nowy temat, to do przemyslenia bo jednak wiele elementow wspolnych dla obu silnikow a tez sa istotne roznice. Ja moge sprobowac przetlumaczyc podeslanego przez Ciebie manuala z TISu.
  15. Takiego spalania wlasnie oczekiwalem jak u Ciebie, ale widac poza ustawieniem rozrzadu cos tu jeszcze niedomaga. Wtryski pozamieniane nie sa, podjade na techa sprawdzic zakodowanie wtryskow, bo Cdeif2 do ktorego mam dostep raczej tu nie pomoze, no i posprawdzam pozostale Twoje sugestie. Fajnie by bylo gdyby to byl tylko zabrudzony czujnik Jeszcze zauwazylem ze, temperatura silnika nie jest stabilna tzn. po okolo 10 km nagrzewa sie do 85 st wg BC, wtedy termostat otwiera na duzy obieg a potem temp. wacha sie w przedziale 80-85. Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie blokady walu, czy ta ktorej uzywales bez problemu przylegala cala powierzchnia tego lizaka do kola zebatego? Bo moja firmy Mark-moto jakos tak niekoniecznie. Nawet jak wykrecilem ta srube ustalajaca z lewej strony, co eliminowalo ewentualny wplyw pozycji wypustu na kole walu, to sam lizak albo przylegal dolem albo gora. A srednica niby wieksza od glowki sruby kola. Przy ustawianiu pozycji walu lizaka przykladalem oczywiscie tak, zeby lapal wypust na kole walu. Ogolnie kolo walka rozrzadu cofnelem o nie cale pol zeba. Znajomy mechanik doradzil mi ze mozna jeszcze w razie czego ewentualnie cofnac jeszcze minimalnie kolo walka bo to czasem milimetry moga miec znaczenie a z blokada ktora mialem moglo byc male przesuniecie.
×