Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Artur1975

Forumowicz
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Artur1975

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/23/1975

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    VECTRA C GTS 2.2 Z22SE
  1. Jutro zakładam po robocie. Wymieniam też sprężyny tył. Po wszystkim dam znać. Robie sam, a znajac moje szczęście coś dodatkowo wyjdzie. W bananie wymienialem, bo mi pukało, to sie okazalo, że spreżyna jest pęknieta. Dodatkowo z założeniem łącznikòw tył walczyłem dwie godziny. Kumpel z roboty podrzucił mi fiszke tylnego zawieszenia i na podstawie tego zamawialiśmy. Ma 62 mm, mam taką i mierzyłem. Jest ok. No i jestem po wymianie śrub i sprężyn. Męczyłem się 6 godzin. Pierwsza śruba lewy wahacz aluminiowy na którym osadzona jest sprężyna. Pękła przy dokręcania, ale śruba wyszła z tulei bez problemu. Na prawym wahacz odkręcić się bez problemu i tez tak wyszła. Wahacze krótkie do regulacji zbieżności to było wyzwanie. Gumówką nie można było podejść, same nakrętki odkręcić się bez problemu, ale śruby wyciągnąć to jest wyzwanie. Śruba na prawym wahaczu jeszcze jakoś poszła. Śrubokręt podważałem śrubę przy podkładkę, a pneumatem ją wykręcałem. Jakoś poszło, czas ok. 1h. Postanowiłem wymienić tuleje i tu moje zaskoczenie. Wycisnąłem i chce założyć nową, a ta bez żadnej siły wpada mi w wahacz. Załamka. Szczęście, że wciśnięty tuleja była cała. Śruba na lewym wahaczu od zbieżności nie chciała się wykręcić. Czułem jak obraca się razem z gumą tzn 1/4 obrotu i śruba wraca z powrotem. Następna załamka. Postanowiłem ją obracać w kierunku wkrecania, poszła. Następnie śrubokręt pod podkładkę pneumat i wykrecanie. Czas ok. 2h. Montaż juz poszedł bez problemu. Jedno co zauważyłem, to śruby w wahacz ach od zbieżności musiałem skręcać w tuleje. Montaż sprężyn i złożone. Żadnej tulei nie wymieniłem, były ok., zresztą i tak jak wcześniej pisałem, w wahaczu od zbieżności nie pasowały były luźne- wiec te nr które podałem raczej odradzam. Teraz tylko czeka mnie pojutrze geometria i będzie chyba wszystko ok. No i jestem po wymianie śrub i sprężyn. Męczyłem się 6 godzin. Pierwsza śruba lewy wahacz aluminiowy na którym osadzona jest sprężyna. Pękła przy dokręcania, ale śruba wyszła z tulei bez problemu. Na prawym wahacz odkręcić się bez problemu i tez tak wyszła. Wahacze krótkie do regulacji zbieżności to było wyzwanie. Gumówką nie można było podejść, same nakrętki odkręcić się bez problemu, ale śruby wyciągnąć to jest wyzwanie. Śruba na prawym wahaczu jeszcze jakoś poszła. Śrubokręt podważałem śrubę przy podkładkę, a pneumatem ją wykręcałem. Jakoś poszło, czas ok. 1h. Postanowiłem wymienić tuleje i tu moje zaskoczenie. Wycisnąłem i chce założyć nową, a ta bez żadnej siły wpada mi w wahacz. Załamka. Szczęście, że wciśnięty tuleja była cała. Śruba na lewym wahaczu od zbieżności nie chciała się wykręcić. Czułem jak obraca się razem z gumą tzn 1/4 obrotu i śruba wraca z powrotem. Następna załamka. Postanowiłem ją obracać w kierunku wkrecania, poszła. Następnie śrubokręt pod podkładkę pneumat i wykrecanie. Czas ok. 2h. Montaż juz poszedł bez problemu. Jedno co zauważyłem, to śruby w wahacz ach od zbieżności musiałem skręcać w tuleje. Montaż sprężyn i złożone. Żadnej tulei nie wymieniłem, były ok., zresztą i tak jak wcześniej pisałem, w wahaczu od zbieżności nie pasowały były luźne- wiec te nr które podałem raczej odradzam. Teraz tylko czeka mnie pojutrze geometria i będzie chyba wszystko ok.
  2. Tuleje sie wyprasowuje. Juz wymienialem w "bananie". Do wahaczy regulcyjnych juz kupiłem tuleje nr kat. 00505316 i 00502040 z firmy TEDGUM. Takie wytypowali mi w Intercarsie. miedź idzie na każdą śrubę z zawiechy.
  3. Dzięki. Do sprawy zabieram się w poniedziałek. Mam już kupione nowe śruby i tuleje. Dodatkowo wymieniam sprężyny tylne- prawa pekła . Śruby chcę ciać gumòwką, o ile tam podejdę?
  4. To są śruby od regulacji. Jeszcze masz dwie na dolnym drążku poprzecznym dwie śruby. Pozostałe śruby to tylko mocujące wahacz. Ja właśnie zabieram się za wymianę śrub regulacyjnych wraz z tulejami. Cholery nie chcą się obrócić. Wszystki esię odkręcają, a regulacyjne ani drgną. Żaden odrdzewiacz nie pomoga.
  5. Tutaj masz link do sąsiedniego klubu, gdzie temat był poruszany. Chodzi głównie o homologację tych lamp.http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=89801
  6. no, a po ustawieniu musi wcisnąć wypukły przycisk, żeby zegar ruszył (kropki miedzy godziną, a minutami powinny nie mrugać)
  7. Spróbuj wymienić linkę na uzywaną oryginalną. Wczoraj wymieniłem linkę na podróbkę. Wskazówka licznika ledwo co się wychylała. Linka raz łapała raz nie. Dzisiaj kupiłem używkę oryginał- złożyłem i problem ustał.
  8. Witam. Mam takie pytanie do wszystkich, którzy mają zbiornik w miejscu kola zapasowego. Jakie rozwiązania macie z umiejscowieniem zapasu. Wiem, że większość wozi w bagazniku, ale chodzi mi czy ktoś wpadł na pomysł i zabezpieczyl zapas przed "lataniem" w bagażniku. Chodzi mi głownie o bezpieczenstwo wożę małe dziecko i boję się, że w razie czegoś nie było...
  9. A co myslicie o instalacji LP GAZ? Klient zaproponował mi instalację tej firmy?
  10. Prędzej pójdzie na złom niż go sprzedam. W chwili obecnej oceniam stan samochodu na dobry z plusem.Po moich wyliczeniach gazu (liczyłem po 2,8)i benzyny (5,1) oszczędność roczna to ok. 1700- 1800 zł.
  11. Co do oszczędności to już wyliczyłem, że się w chwili obecnej opłaci. Rocznie robię 10-12 tyś. km rocznie. Głownie dojazd do pracy i z powrotem ok 10 km w jedną stronę, ale bedą i po mieście lubie się pokręcic. Dzięki za odpowiedź. Chodzilo mi o przebieg, bałem się że przy takim przebiegu nie warto montować gazowni. Zrobię jeszcze pomiar cisnienia w cylindrach, jak będzie ok. to chyba będę montował.
  12. Witam. Mam Opla Vectrę A 2.0 16v 136kM (X20XEV)1994 rok. Przebieg samochodu 260 tys. km. W związku z rosnącymi cenami benzyny zastanawiam się nad gazownią. Czy warto przy takim przebiegu montować instalację? Z tego co czytałem na forum to zakladać tylko sekwencję, zresztą co do wyboru instalacji to było na forum. Chodzi mi tylko o przebieg, czy warto.
  13. Sprawdź czy masz wszystkie przewody dokręcone przy akumulatorze. Ja miałem podobnie jak Ty. Wyciagnałem alternator i wymieniłem mostek- nic nie pomogło. zaczałęm sprawdzać wszystkie polączenia przewodów i miałem luzny przy klemie "+" na przewodzie od alternatora, przy okazji poczyść klemy.
  14. Ja montowałem od Astry G HB. Kable puściłem pod tapicerką szybki bocznej (mam sedana), a górą sciągnąłem to wykończenie plastykowe i puścilem pod nim. Oczywiście trzeba bylo trochę kombinowac pleksa, kropelka i poxilina. Postaram się później wrzucić fotki jak to wygląda. Światło mam w górnejn części.
  15. Pokombinuj z zaczepami od Mondeo 2000 w górę. On ma taką listwę mocowaną na kołeczki tzw "bałwanki"- koszt jednego coś ok.1,5 zł.
×
×
  • Create New...