Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Krystianos

Forumowicz
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Krystianos

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    Vectra B DTI

Recent Profile Visitors

735 profile views
  1. usuwałem, ale wraca jak bumerang dalej obceny, PRESENT rozbebeszyłem drzwi, poszedł jednak faktycznie czujnik. Kontrolka paliłą się po usunięciu usterki, kasowanie błędu i 2 x wyłączenie zapłonu na conajmniej 10 sek wyczyściło błąd. http://www.vectraklub.pl/porady/images-40/P1240668.html w Koszalinie to 30 zł mnie kosztowało + dojazd. Co ciekawe bez czujnika (wypięty), oraz przy wypiętych przewodach pod tapicerką drzwi przestały robić STOP-y
  2. Witam, Mam problem z AIRBAG w mojej Viki. Jakiś czas temu pojawił się błąd: 71 Driver Side Airbag Sensor Communication Circuit Malfunction. Dziś zlutowałem przewody wycinając kostki pod siedzeniem kierowcy, od napinacza i poduszki bocznej. Błąd nadal występuje i opelscanner pokazuje błąd jako PRESENT. Błąd wystapił chwile po gmeraniu pod fotelem miarką (kolega mierzył czy fotele podejdą do VA), ale może to być też zwykła zbieżność okoliczności. Jeździłem również przy wystąpieniu tego błędu ze zdjętą osłoną pod kierownicą. Posiadam wersję z tempomatem i radiem sterowanym z przycisków w kierownicy i nie mogę zlokalizować przewodu czy taśmy od poduszki kierownicy, by też sprawdzić czy się nie wypięła itd. Dodatkowo pod fotelem jest jakaś mata. Ew czy uszkodzenie tej maty miarką czymś skutkuje ? Vectra Przedlifotwa '98 Załączam istotniejsze foty, proszę o jakieś sugestie odnośnie dalszego lokalizowania usterki. Mata Opelscanner - lista
  3. sprawdź świece żarowe czy ok. Najprościej to ze 2 metry przewodu elektrycznego, zdjąć przewody że swiec żarowych i doprowadzić do każdej na wyłączonym silniku plus z akumulatora. Jak przyiskrzy lekko końcówka przewodu przy daniu plusa to świeca się grzeje, jak nic nie bedzie to świeca kaput a to = biały dym. Podczas wymiany stacyjki zamieniono całe te ustrojstwo immo z pierścieniem na stacyjce ? W kluczyku rónież jest pastylka od immo. Czy kontrola check miga przy próbie odpalania ?
  4. Tą gumową rurę odkręć po stronie metalowej części lecacej do turbo i delikatnie spróbuj wygiąć tak by się znalazła nie zagięta poniżej intercoolera. Ja raz po takim odkręceniu zrobiłem sporą kałużę z oleju w garażu... Odkręcanie dolnej częsci przykręconej do intercoolera łatwiejsze do tego prostego sprawdzenia, ale uciązliwe jak nie ma warunków, bo trzeba dojść od dołu auta. Opadka delikatnie zachodzi na rame pomocniczą. Potrzebny bedzie klucz nasadowy albo śrobokręt w zależności jaką tam nmasz opcję na opasce tej gumowej rury. Wykluczysz sobie czy olej mocno leci turbiną w intercooler (powinno tam lecieć same powietrze). Turbina po pełnej regeneracji, czysta i pachnąca w polsce to rząd juz 900 zł na Alledrogo. Do wymiany dobrze kupić w oplu uszczelki/miedziane podkładki do przewodów oleju turbiny. Wymiana trochę kłopotliwa, jak by nie patrzeć trochę roboty jest ale da się zrobić. Bez torxów nie da rady bez niszczenia śruby przy wsporniku trzymającym turbinke. Odkręcanie od wydechu bardzo kłopotliwe - urwiesz śruby. Tu znowu opel.
  5. może ja jakiś lewy jestem ale ja zdejmowałem do tego zderzak... kręcić mogłem wtedy swobodnie poduszkę od strony zbiorniczka w płynem do spryskiwaczy. Dobrze by było na przykręcanie poduszki na jej śrube od dołu dać troche kleju do gwintów, by się nie odkręciło nic Lockcite lub alternatywy..
  6. mi zawsze wywalało jakieś małe ilości oleju z dwóch egr co posiadałem. Oba mają grubo po 10 lat....Twój zapewne tez... Czy błąd miałeś tylko jeden odnosnie EGR czy coś wiecej ? U mnie przerobiony błąd zwiazny z EGR: Wstępnie miałem co jakiś czas sam błąd odnośnie EGR, potem w miarę upływania czasu zapalała się kontrola silnika check oraz choinka z błędami P0725, P0500, P0400, P0115, P0100. P0100 często miałem nadal obecny. I w rezultacie okazało się że to był w moim przypadku przepływomierz. Wyczyściłem i ręką odjął.
  7. zakłądając że wymiana co 15 tys kilometrów to jest to już tragedia, bo pójdzie przecież 5 L oleju na dolewki. 1 litr na wymianę można by powiedzieć do przyjęcia. pytanie czy spalasz olej, zaobserwuj rure wydechową, szukaj niebieskiego dymka. W przypadku padania turbiny (uszczlenień i ubytków oleju jednoczesnie z tym związanych) w moim przypadku olej z czasem coraz bardziej przedostawał się do intercoolera, przy ubytkach 0,3-0,5 litra na 1000 km miałem już kałużę po odpięciu rury gumowej między intercoolerem i turbo. Warto by tam zajrzeć czy nie ma dużych ilości oleju. Zajechałem już dwie turbiny, jedną pod względem braku smarowania (przeciek zasilania oleju) i drugą z przyczyn starości (puściły uszczelnienia, luzy) i do momentu agonii auto moje osiągało duże prędkości. Moja Vectra na tą chwilę leci 170-190 km/h w zalezności od warunków, przy sensownej kompresji każdego cylindra (sprawdzana po swapie). Jesli puszczją pierścienie to może być problem z kompresją i wtedy też trudno o wiekszą prędkość. Spróbuj się z kimś dogadać z okolicy kto ma interfejs i się przejchać jak wyżej ktoś pisał. Będzie wartość doładowania na talerzu. W opelscanerze podaje od razu prawidłowe widełki.
  8. Nazwa pliku: Wymiana poduszki silnika od strony rozrządu Plik Dodał: Krystianos Plik wysłano: 22 paź 2012 Plik zaktualizowany: 22 paź 2012 Kategoria pliku: VB - diesel Witam, Przerobiłem u siebie wymianę tej poduchy, całkiem sprawnie poszło oczywiście z pomocą kolegów. Może komuś się przyda, bo sam szukałem informacji jakiejś bliższej i nie znalazłem, a są pewne szczegóły, których tu brak. Moimi objawami przy tak uszkodzonej poduszce było szarpanie przy zmianie biegów, czy stuki z prawej strony od pasażera przy gwałtownym dodawaniu i ujmowaniu pedału gazu. Zdjęcia pochodzą z wersji 2.0 DTI 98r. [X20DTH]. Na początku dobraliśmy się do filtru powietrza i zdemontowaliśmy go. Odkręciliśmy nakrętkę mocującą poduchę od góry. Obudowa filtru, dolna mocowana jest dwoma nakrętkami m6 do małych gumowych poduszek. troszeczkę ciężko się do nich dostać. W moim przypadku po odkręceniu nakrętki i zdjęciu obudowy rozsypało się to, więc warto kupić chyba przed wymianą. Żabką podnieśliśmy kilka cm silnik do góry i pozostawiliśmy podparty na niej. Tak wyglądała moja oryginalna od nowości poducha... Porównanie stara / nowa. stara z datą ' 98. Nowa niestety w podróbie Hans Pries, odradzam zakup. Umarł Hanns Pries chwile później, tak samo się ułamał, więc pospawałem oryginał i dalej robi. Nie było akurat wtedy dostępnego Lemfordera, któemu byłem skłonny zaufać. Narzędzie specjalne, podobnie jak koledzy, czyli Castorama, klucz 16 za 10 zł i przecięcie go... Tak przecięty spokojnie pozwalał nam na rozsądne dokręcenie oczkiem. Początkowo wydawało się, że teraz tylko przykręcić dół poduchy ale okazało się, że jest wystająca "blokada", która zapobiega obracaniu się poduchy wokół własnej osi. Blokada widoczna poniżej. Tutaj legła też teoria jaką znalazłem, żeby wykręcać poduchę na siłę, albo wkręcać / dokręcać itp.. Oczywiście w mojej nowej podróbie "idealnie pasowała".... Stosunkowo łatwo było dokręcać dolną nakrętkę młotkiem.... a konkretnie drewnianą jego częścią trzymając za trzonek Potem pozostało dokręcić łapkę z górną nakrętką poduchy i poprawić odpowiednim momentem.. Montaż filtra powietrza, żaba w dół i po robocie Pozdrawiam Kliknij tutaj aby pobrać plik
  9. Version

    30 downloads

    Witam, PrzerobiĹem u siebie wymianÄ tej poduchy, caĹkiem sprawnie poszĹo oczywiĹcie z pomocÄ kolegów. MoĹźe komuĹ siÄ przyda, bo sam szukaĹem informacji jakiejĹ bliĹźszej i nie znalazĹem, a sÄ pewne szczegóĹy, których tu brak. Moimi objawami przy tak uszkodzonej poduszce byĹo szarpanie przy zmianie biegów, czy stuki z prawej strony od pasaĹźera przy gwaĹtownym dodawaniu i ujmowaniu pedaĹu gazu. ZdjÄcia pochodzÄ z wersji 2.0 DTI 98r. [X20DTH]. Na poczÄtku dobraliĹmy siÄ do filtru powietrza i zdemontowaliĹmy go. OdkrÄciliĹmy nakrÄtkÄ mocujÄcÄ poduchÄ od góry. Obudowa filtru, dolna mocowana jest dwoma nakrÄtkami m6 do maĹych gumowych poduszek. troszeczkÄ ciÄĹźko siÄ do nich dostaÄ. W moim przypadku po odkrÄceniu nakrÄtki i zdjÄciu obudowy rozsypaĹo siÄ to, wiÄc warto kupiÄ chyba przed wymianÄ. ĹťabkÄ podnieĹliĹmy kilka cm silnik do góry i pozostawiliĹmy podparty na niej. Tak wyglÄdaĹa moja oryginalna od nowoĹci poducha... Porównanie stara / nowa. stara z datÄ ' 98. Nowa niestety w podróbie Hans Pries, odradzam zakup. UmarĹ Hanns Pries chwile póĹşniej, tak samo siÄ uĹamaĹ, wiÄc pospawaĹem oryginaĹ i dalej robi. Nie byĹo akurat wtedy dostÄpnego Lemfordera, któemu byĹem skĹonny zaufaÄ. NarzÄdzie specjalne, podobnie jak koledzy, czyli Castorama, klucz 16 za 10 zĹ i przeciÄcie go... Tak przeciÄty spokojnie pozwalaĹ nam na rozsÄdne dokrÄcenie oczkiem. PoczÄtkowo wydawaĹo siÄ, Ĺźe teraz tylko przykrÄciÄ dóĹ poduchy ale okazaĹo siÄ, Ĺźe jest wystajÄca "blokada", która zapobiega obracaniu siÄ poduchy wokóĹ wĹasnej osi. Blokada widoczna poniĹźej. Tutaj legĹa teĹź teoria jakÄ znalazĹem, Ĺźeby wykrÄcaÄ poduchÄ na siĹÄ, albo wkrÄcaÄ / dokrÄcaÄ itp.. OczywiĹcie w mojej nowej podróbie "idealnie pasowaĹa".... Stosunkowo Ĺatwo byĹo dokrÄcaÄ dolnÄ nakrÄtkÄ mĹotkiem.... a konkretnie drewnianÄ jego czÄĹciÄ trzymajÄc za trzonek Potem pozostaĹo dokrÄciÄ ĹapkÄ z górnÄ nakrÄtkÄ poduchy i poprawiÄ odpowiednim momentem.. MontaĹź filtra powietrza, Ĺźaba w dóĹ i po robocie Pozdrawiam
  10. Mam zrobionego swapa z x20dth na y20dth. Na X20DTH działał (przedlift), w instalację od x20dth wrzuciłem silnik (z polifta anlika '2001) i sterownik/komputer od Y20dth pod nową pompę. Przewody i czujniki były pod tempomat fabrycznie u mnie pod X20dth. Na starym czujniku stop nie działał tempomat z nowym silnikiem i sterownikiem, na nowym czujniku stop nr kat. dla polifta 12 39 448 (działa odwrotnie) stopy gasną po wciśnięciu hamulca a palą się jeśli nie jest wciśnięty. Wychodzi na to że instalacja gdzieś do drobnej zmiany... a naczytałem się w różnych tematach o Viki że aktywują czasami w VB Diesel Op-comem... dlatego padło moje pytanie.. w końcu dyskusja o OP-COM-ie, który VB też obsługuje pytałem w miarę konkretnie... o aktywację tempomatu dla VB, nie o instalację... Coż - nie napisałem że chodzi o Diesla...
  11. witam, Czy op-com pozwala na aktywację tempomatu w VB ? Widzę ze jest możliwość aktywacji w VC.
  12. dzięki, mam więcej i w zasadzie z tabelką powyżej komplet danych, odczytałem z kompa bo przypomniało mi się że silnik trzyma nr vin WOLOJBF6817040551 edit: nowy czujnik wpięty pod y20dth, ale stopy świecą cały czas, działa na odwrót, chyba z instalacją powalczyć muszę... Po wciśnięciu hamulca gasną światłą stop na nowym czujniku pod y20dth... Mam schemat tempomatu pod y20dth, ktoś podrzuci pod X20dth ?
  13. Witam, Walczę z tempomatem, przeszukując fora natrafiłem na informację, iż inaczej działa czujnik STOP dla tempomatu dla VB w przedlifcie i polifcie. Mam obecnie silnik Y20DTH 2001 wpięty w budę i okablowanie X20DTH '98. Na komputerze od X20DTH tempomat mi działał, obecnie na kompie od Y20DTH nie reaguje na nic, nie można się do niego dostać interfejsem (opelscanner - cruise control) Niby zmiana czujnika na taki poliftowy powinna pomóc. Potrzebuję numer katalogowy takiego czujnika poliftowego dla VB Kombi z tempomatem, oryginał lub najlepiej numer EPS. W starym katalogu intercars sobie radziłęm , w obecnym się gubię, słąbe opisy...
  14. zrób pomiar prądu sensownej grubości kablem, używając oryginalnych wtyczek/kapturków świec. Fizycznie sprawdzisz czy sterownik grzeje i czy instalacja jest ok. W końcu prąd szeregowo się mierzy.. Tak to sprawdziłeś tylko sprawność samych świec...
  15. a jak sprawdzałeś te świeczki ? grzane są równolegle, po dwie przez sterownik, jeśli dobrze pamiętam 1 z 2, 3 z 4.
×
×
  • Create New...