Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

m.k.

Forumowicz
  • Content Count

    213
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

m.k. last won the day on October 22 2016

m.k. had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

About m.k.

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  1. Sprzedawca zapewnia, że interfejs umożliwia diagnostykę i kasowanie błędów. Więc na chłopski rozum tak. Jeśli nie, to egzekwujesz to u sprzedawcy. Masz 10 dni na zwrot bez podawania przyczyny w razie czego.
  2. Że szkoda na to pieniędzy. http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/44053-ktory-interfejs-wybrac/page__st__60
  3. Super! Dzięki za szybką odpowiedź i podanie nr części. Znalazłem podobny temat i mój można zamknąć (wybaczcie za dubel ale go nie znalazłem przed napisaniem).
  4. Mam następujący problem. Samochodem pojechałem w trasę (5400km). Ponieważ był to wyjazd wakacyjny, to samochód był obciążony. W trakcie jazdy nie zauważyłem, w którym dokładnie momencie ale nagle auto zaczęło wolniej przyspieszać (szczególnie w przedziale 2000-3500 obrotów). Jakoś udało się wrócić i nie było check engine, ale nie miałem czasu zajrzeć do samochodu i pojechałem w kolejną trasę 800km i wtedy przy przekraczaniu 140km/h zapalił się check, silnik przełączył się w tryb awaryjny i nie chodziła turbina. Kiedyś miałem identyczną sytuację gdy wężyk podciśnienia się wysuną i odłączył obsługę turbiny. Ale tym razem układ podciśnienia był szczelny. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikną wraz z checkiem. Mimo to od wyjazdu wakacyjnego mam następujące dolegliwości: - silnik wolniej się zbiera (turbina działa) - podczas przyspieszania gdy dochodzę do 2000 obrotów i więcej zaczynam coraz mocniej kopcić czarnym dymem - przy redukcji na niższy bieg (przy tzw. hamowaniu silnikiem) gdy np. wrzucę drugi bieg przy 50km/h też zostawiam czarną chmurę - teraz najważniejszy chyba objaw przy przyspieszaniu słychać syczenie powietrza przy czymś co zaznaczyłem na zdjęciu. Chciałbym to rozebrać i zobaczyć czy tam jakaś jest membrana ale nie wiem na ile jest to wrażliwa część czy mogę bez obaw ją wymontować (jeśli tak to jak?) Na chłopski rozum, dla mnie jest w tej części jakaś nieszczelność i idzie dawka paliwa adekwatna do oczekiwanego przyspieszenia, ale układ podciśnienia nie steruje jak należy kolektorem (stąd syczenie i uciekające powietrze w tej części na zdjęciu) i w efekcie nie ma wystarczającej ilości powietrza do dokładnego spalenia mieszanki (stąd czarny dym). To takie moje gdybanie. Zawór EGR przeczyszczony. Przy gazowaniu powyżej 140km/h pewnie było tak duże obciążenie i brak podciśnienia, że silnik przełączył się w tryb awaryjny. Później ani nie chciałem, ani też nie byłem na autostradzie by to sprawdzić czy sytuacja się powtarza.
  5. Podstawowe pytanie. Dlaczego chcesz zmienić olej?
  6. Niech każdy z mechaników wykaże na jakiej podstawie można tak powiedzieć. Jeśli naprawiali pompy po takim przebiegu, to znaczy tylko tyle, że naprawiali pompy po takim przebiegu. Nic ponadto. Ja znam Ople z silnikami Y22DTR, które przejechały już ponad 400kkm i nie regenerowali pompy wtryskiwaczy. Sam musiałem robić swoją po 152kkm bo handlarz lał olej opałowy. Wszystko zależy od tego jak samochód jest użytkowany.
  7. 0W nie będzie problemem, spokojnie można jechać na północ Norwegii z takim olejem
  8. Z tego co wyczytałem, to masz zalany mineralny. Teoretycznie można wrócić do syntetyku jeśli silnik jest w dobrym stanie. Ale tutaj jak przy każdym wyborze są zwolennicy i przeciwnicy. Po prostu jeśli znasz kondycję swojego silnika i wiesz, że to robisz mu płukankę i dopiero potem zalewasz syntetykiem. Jednak jeśli jeździsz na mineralnym i będziesz jeszcze przez rok, dwa jeździł tym samochodem, to myślę, że nie ma potrzeby. Jeżeli jednak chcesz zmiany, to z palety GM najłatwiej dostać 5W30 i on spokojnie wystarczy.
  9. Mam ponad 200kkm jeżdżę na 5W30 GM (Y22DTR) i nic nie bierze. Ojciec ma ten sam silnik i olej przy przebiegu 270kkm i nic nie bierze oleju. Do tego jeszcze mam Mercedesa 190 z dieslem 2.0 z 1988 z przebiegiem 330kkm i jeżdżę na półsyntetyku. Rozpiska co lać: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/28281-jaki-olej-do-vb/page__view__findpost__p__1262350 Dedykowane oleje GM to nie produkt z Biedronki. Na tym można jeździć bez problemów. Nie ma co dyskutować nad wyższością lub niższością EDGE itp. produktów. Bo jeśli łyka olej, jeśli cieknie, to mało prawdopodobne, że to wina oleju silnikowego. Dobry olej ma po prostu pomóc zachować silnik w dobrej kondycji, ale nie naprawi go i dawanie gęstszego oleju nie załatwia sprawy wycieków.
  10. Link z Allegro niebawem przestanie być aktualny. Chodzi o firmę Diesel Technika, ich strona to http://dieseltechnika.pl/ (w zakładce oferta są odnośniki do aktualnych aukcji Allegro).
  11. Turbiny bywały różne, ale pompy wtryskiwaczy raczej takie same (trzeba byłoby posprawdzać nr). Powinny bezawaryjnie dochodzić do 300-400kkm przy właściwym użytkowaniu.
  12. Czy właściciele autek z (rzekomymi) przebiegami ~200kkm nie mają przypadkiem plomb (farby) na śrubach pompy, które świadczyłyby o regeneracji/wymianie za czasów poprzednich właścicieli? Bo już dwie vectry widziałem gdzie właściciele w Polsce cieszyli się, że taki przebieg i nic się nie dzieje (a w rzeczywistości silnik kręcony z większego przebiegu i pompa regenerowana już dawno temu).
  13. m.k.

    Problem z lakierem

    Podajcie kod lakieru, a będzie wszystko jasne. Tzw. farby solid (jeden kolor, bez aluminium czy miki) także był kryty lakierem bezbarwnym. Czy wszystkie, tego nie wiem.
  14. m.k.

    Problem z lakierem

    Ładny kolor. Nie używaj tempo. Spróbuj w jednym miejscu Fareclą G3 lub pastami polerskimi K2 Pro T1, Poorboy's SSR 2.5, Meguiar's UC, zielony korek 3M itp. i sprawdź czy nie barwi Ci na czerwono. Bo jak na mój gust nie ma co dawać ogólnych rad bez pomiaru grubości lakieru. Może być już spolerowana warstwa bezbarwnego lakieru i na wierzchu jest baza. Jeśli Ci zabarwi pad do polerowania, to znaczy, że nie obejdzie się bez lakierowania, bo nie ma już klaru.
×
×
  • Create New...