Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chowano

Forumowicz
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About chowano

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 02/17/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    kępno / wrocław

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C Kombi 1.9 CDTI 150km automat 2008r

Recent Profile Visitors

876 profile views
  1. Witam, w trasie wypalił mi się DFP i po chwili zapaliła się kontrolka silnika, samochód stracił trochę na mocy sprawdziłem błędy i P2279- czyli nieszczelność w układzie wlotowym -5a??? sprawdziłem węże, wyczytałem że warto posprawdzać wężyki podciśnienia do turbiny, wszystko po moich pobieżnych oględzinach ok, wyjąłem dolną kratę ze zderzaka i zauważyłem wyciek z drugiej chłodnicy na samym środku, wyciek nie duży zato dużo czarnego gęstego smaru czy to jest właśnie intercooler (wybaczcie laickie pytanie ale wole zapytać) czy to może być przyczyna błędu?? pozdrawiam
  2. więc kolego nie wprowadzaj innych w błąd a pozatym im większe obroty tym większa temp. spalin i skuteczniejsze wypalanie i temat nie dotyczy wadliwego czujnika bo ten jest dobry.
  3. auto z kluczykiem to nie wina niewymionego oleju, jedz na kompa czytać błędy
  4. kolego co do tematów odnośnie DPF to wiem ile ich jest i je czytałem, ale nie ma tam informacji odnośnie mojego pytania no i ja bym dodał brak błędów (co z sumie zrobiłem wcześniej) i o to chodzi bo mój filtr (i paru innych osób jak się mogę domyślać) przed osiągnięciem magicznej liczby 80% nasycenia po którym może zacząć się wypalanie wywala błąd, wypalanie awaryjne op-comem daje efekt ale krótko trwały (a w końcu zawali cały filtr), po wypaleniu go "na chama" w trasie poprzez ciągłe kasowanie błędu dało zamierzony efekt ponieważ filtr wypalił się do 0% i po przejechaniu już około 800km puki co jest spokój więc istnieje szansa że może udało się nawet zregenerować filtr na jakiś czas. tylko czy procedurę wypalania da się jakoś wymusić w czasie jazdy poprzez op-com (bądź inny program) bo jazda 130 i ciągłe zerkanie na kompa i kasowanie błędów do najbezpieczniejszych nie należy?
  5. witam, tak się zastanawiam można wypalić awaryjnie DPF op-comem (do 70%), ale czy jest jakiś sposób aby wymusić ten proces w czasie jazdy, bądź sztucznie zwiększyć nasycenie DPF aby się zaczął wypalać jak jedziemy w trasę?? zastanawia mnie to ponieważ prawdopodobnie mój DPF kończy żywot i ostatnio w trasie wywalił mi błąd, było to zaraz po zakupie auta nie wiedziałem co się dzieje, wracałem z wakacji samochód zero mocy akurat przejeżdżałem koło ASO powiedzieli że zbyt duża różnica ciśnień filtra, wypalili go i niby wszystko OK ale po jakiś 350km znowu w trasie ta sama sytuacja, zakupiłem op-coma (bo to tańsze niż wizyta w ASO) i znowu ten sam błąd wykasowałem niby ok, chce jechać na obwodnice Wrocławia żeby go wypalić w ruchu i co chwile wywalało błąd (a jak wiadomo jak jest błąd związany z DPF procedura wypalanie się nie zacznie, w tym momencie filtr miał chyba 80% o ile dobrze pamiętam), skończyło się to na podpiętym op-comie 140km/h na 3 i kasowaniu błędów, po 2 czy 3 takich kasowaniach wypalanie zaskoczyło i puki co jest spokój, tylko czy nie da się tego zrobić w jakiś bardziej humanitarny i bezpieczniejszy sposób??
  6. to są blokady żeby końcówka nie spadła, pewnie ktoś zdejmował wtyczki i je połamał
  7. a ja z innej beczki, czy pod tymi korkami spustowymi są jakieś uszczelki? czy można je użyć ponownie czy potrzeba nowych??
  8. Witam, dotarłem do takiego manualu odnośnie op-coma, pochodzi on z forum zafiry czy analogicznie postępujemy w przypadku vectry??
  9. pomimo szacunku dla twoich 2578 postów i dumnego nagłówku Założyciel Klubu VKP wątek nie jest na tamte moralnych aspektów kupna i sprzedaży samochodu z cofniętym licznikiem, a tego czy samochód z tego rocznika i faktycznym przebiegiem 230000km jest warty uwagi i kupna, a co do tego co ma piernik do wiatraka tyle samo liter
  10. właśnie też tak myśle z taki przebiegiem to tylko autostrada (sprowadzony z niemiec) i pewnie w jakiejs firmie wiec pewnie regularnie serwisowany i wymieniane wszystko było
  11. witam powiedzcie czy warto sie wogóle interesować tym samochodem wiem że licznik jest przekręcony o 100000 wieć samochód ma 230000 http://allegro.pl/op...3460655277.html edit. w czerwcu tego roku ostatni wpis, wiec moze jest szansa ze duzo rzeczy wymienionych, bede to wiedzial dopiero jutro ale dajcie ogolne opinie czy warto pakowac sie w samochod z tym przebiegiem
  12. Version

    77 downloads

    witam tematem tej porady bÄdzie jak zrobiÄ sobie automatycznie otwieranÄ klapÄ bagaĹźnika, najefektowniej wyglÄda to w sedanie poniewaĹź klapa sama siÄ unosi (jeĹli sprÄĹźyny nie sÄ za bardzo juĹź rozciÄgniÄte) ale w HB teĹź moĹźna to zastosowaÄ otrzymamy wtedy po prostu otwarci kalpy bagaĹźnika bez otwierania caĹego samochodu. Co potrzebujemy? -siĹownik do centralnego zamka najlepiej 5kg z akcesoriami montaĹźowymi (prÄcik, blaszka do przykrÄcenia, parÄ Ĺrubek, poĹÄczenie miÄdzy prÄcikami) -przekaĹşnik ewentualnie dwa -trochÄ przewodów -lutownice, cynÄ -taĹma izolacyjne -ĹrubokrÄt torx do odkrÄcenia rÄczki do zamykania klapy -i najwaĹźniejsze alarm lub sterownik centralnego zamka z dodatkowym kanaĹem OczywiĹcie wszystkie poĹÄczenia lutujemy i dobrze zabezpieczamy taĹmÄ izolacyjnÄ. Wybór alarmu czy sterownika pozostawiam wam musicie tylko wiedzieÄ czy moĹźecie podĹÄczyÄ pod niego bezpoĹrednio siĹownik czy musicie wykorzystaÄ do tego przekaĹşnik (w wiÄkszoĹci przypadków potrzeba przekaĹşnika) tak samo dalsze postÄpowanie zaleĹźy od tego jak dziaĹa dodatkowy kanaĹ w waszym sterowniku (czy kanaĹ 3 jest dostÄpny zawsze czy tylko wtedy gdy centralny zamek jest otwarty) 1) Zaczynamy od montaĹźu siĹownika w klapie bagaĹźnika. Torxem musimy odkrÄciÄ rÄczkÄ a nastÄpnie osĹonÄ powyczepiaÄ z zatrzasków. SiĹownik montujemy w taki sposób (wszystko bez Ĺźadnego wiercenia nie ma takiej potrzeby) uwaĹźajÄcy by nie zablokowaÄ Ĺźadnych mechanizmów jeĹźeli dobrze to zrobicie siĹownik bÄdzie przechodziĹo okoĹo 1cm koĹo czegoĹ co wyglÄda jak maĹy haczyk i chyba ma sĹuĹźyÄ do ryglowania (u mnie ta czÄĹÄ nie byĹa do niczego podĹÄczona podejrzewam Ĺźe jest to zostawione nie podĹÄczone ze wzglÄdów bezpieczeĹstwa w razie zatrzaĹniÄcia kluczyków moĹźna wejĹÄ bagaĹźnikiem) prÄcik wyginamy w ksztaĹt litery "U" z koĹcem krótszym od poczÄtku tak jak tu (pamiÄtajcie Ĺźeby podczas montaĹźu prÄcika siĹownik byĹ wyciÄgniÄty) teraz podĹÄczamy kabel i ciÄgniemy go do naszej centralni uprzednio zabezpieczajÄc wszystkie kable taĹmÄ Ĺźeby nic nam nie pukaĹo i stukaĹo w bagaĹźniku dziÄki takiemu podĹÄczeniu siĹownik po otwarciu klapy powraca automatycznie na swojÄ pozycjÄ wyjĹciowÄ a klapÄ moĹźna równieĹź otwieraÄ w sposób tradycyjny (oczywiĹcie tylko gdy centralny zamek jest otwarty) 2) Teraz podĹÄczenie siĹownika pod centralkÄ jak pisaĹem wszystko zaleĹźy od tego w jaki sposób dziaĹa wasza centralka. A) JeĹli moĹźemy podĹÄczyÄ siĹownik bezpoĹrednio pod sterownik to nie ma problemu B ) JeĹli z centralki wychodzi (+) i (-) a nie moĹźna podĹÄczyÄ bezpoĹrednio siĹownika: na nóĹźki 85 i 56 (sterowanie) podĹÄczamy je (-) z siĹownika podĹÄczamy do masy (+) z akku i siĹownika podĹÄczamy prze nóĹźki przekaĹşnika 87 i 30 C) JeĹźeli ze sterownika wychodzi tylko (+) lub (-) i nie moĹźna podĹÄczyÄ siĹownika na nóĹźkÄ 85 lub 86 podĹÄczamy to co mamy a na drugÄ nóĹźkÄ znak przeciwny z akku (-) z siĹownika podĹÄczamy do masy (+) z akku i siĹownika podĹÄczamy prze nóĹźki przekaĹşnika 87 i 30 OczywiĹcie trzeba sprawdziÄ na który kabel od siĹownika podaÄ (+) Ĺźaby siÄ schowaĹ a nie wyciÄgnÄ (u mnie byĹ to zielony i chyba we wszystkich tak samo bÄdzie) Po takim podĹÄczeniu nasza kalpa bÄdzie siÄ zawszÄ otwieraĹa po naciĹniÄciu guzika w pilocie, niezaleĹźnie od tego czy centralny zamek jest otwarty czy zamkniÄty (no chyba Ĺźe nasz sterownika dziaĹa na zasadzie Ĺźe 3 kanaĹ jest dostÄpny tylko przy otwartym centralnym zamku). Takie rozwiÄzanie jest fajne do HB poniewaĹź nawet w razie nieumyĹlnego wciĹniÄcia guzika pilota bagaĹźnik tylko odskoczy ale siÄ nie uniesie jak w sedanie a na przykĹad pakujÄc zakupy do bagaĹźnika nie musimy otwieraÄ caĹego samochodu. OczywiĹcie trzeba pamiÄtaÄ Ĺźe jak zamkniecie kluczyki w bagaĹźniku to d*pa. Ja u siebie dziÄki pomocy kolegi Oggway-a zastosowaĹem jeszcze jeden przekaĹşnik który daje mi moĹźliwoĹÄ otwarcia bagaĹźnika tylko przy otwartym centralnym zamku: plusy: - nie otworzy nam siÄ bagaĹźnik na szerz w razie przypadkowego wciĹniÄcia przycisku do otwierania bagaĹźnika poniewaĹź najpierw trzeba otworzyÄ centralny zamek a dopiero póĹşniej bagaĹźnik - gdy zatrzaĹniemy kluczyki w bagaĹźniku moĹźemy go otworzyÄ tradycyjnie przyciskiem na klapie minusy: nie zrobimy tak jak w HB czyli otwarcie samego bagaĹźnika (oczywiĹcie moĹźna nie wstawiaÄ przekaĹşnika ale wtedy ryzyko wzrasta) PrzekaĹşnik podĹÄczyÄ naleĹźy w nastÄpujÄcy sposób: nóĹźka 85 (+) z aku (ja uĹźyĹem czerwonego grubego kable który jest przy centralce) nóĹźka 86 (-) z fabrycznej centralki centralnego zamka pin 6 zĹÄcze x62 kolor brÄzowo biaĹy (nacinamy tylko osĹonkÄ lutujemy kabel i izolujemy) nóĹźki 87 i 30 rozcinamy kabel na którym idzie (-) do siĹownika klapy i wpinamy miÄdzy To wszystko mam nadziejÄ Ĺźe siÄ komuĹ przyda Jeszcze raz dziÄki dla Oggway-a za okazanÄ pomoc
  13. witam, niestety poszukiwania spełzły na niczym obdzwoniłem z 30 szrotów (sklepów z używanymi częściami) i jedyne co znalazłem to sam plastikowy króciec który idzie od silnika a do niego węże (ktoś pop prostu poucinał węże) i teraz pytanie do znawców tematu czy warto coś takiego brać bo z tego co czytałem (już nie pamiętam czy tu czy gdzieś indziej) węże są zgrzewane z plastikiem, więc zdjąć tych odciętych i założyć moich dobry pewnie tak łatwo się nie da i będzie trzeba rzeźbić?
  14. witam, a czy ktoś próbował spawać tą część?? używki narazie nie potrafię znaleźć a w serwisie zaśpiewali 850zł pozdrawiam
×
×
  • Create New...