Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

michal1983

Forumowicz
  • Zawartość

    215
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O michal1983

  • Urodziny 1983.03.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Opel Vectra 1.8 1998r. GAZ

Ostatnio na profilu byli

408 wyświetleń profilu
  1. Witam. Panowie proszę o pomoc z doborem skraplacza do mojej Vectry: sedan przedlift 98 rok 1,8 benzyna x18xe. Gdy patrzę na rysunki na stronach sklepów internetowych to do tego medelu wyświetla kilka wersji. Najlepiej chciałbm odrazu z osusaczem. Ktoś ma link lub najlepiej też zdjęcie jaki model mam kupić?
  2. Witam. Mam kłopot ze spryskiwaczem przedniej szyby. Zaczęło to się w maju zeszłego roku. Ja było ciepło i sucho, szczególnie przy ciepłym silniku spryskiwacz nie zawsze działał,a raczej działał mniej więcej raz na pięć prób. Na jesieni kłopot minął i przez całą zimę było wszystko ok aż do teraz. Czytałem, że nie ma żadnego przekaźnika ani bezpiecznika. Płyn jest na full, a spryskiwacz nie działa. Jutro przegląd więc warto by działał Manetkę mam na podmianę ( montowałem MIDa). Ale co ze zbiorniczkiem i wtyczką? Osobiście stawiałbym na wtyczkę. Przestało działać mniej więcej po wymianie opon na letnie ( możliwe, że były jakieś wibracje itp). Czy ma ktoś foto gdzie ona się znajduje z dołu samochodu? Czy sięgnę ją ręką na postoju? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Znalazłem na Youtube filmik i chłopak wyciąga tam z boku ta pompkę.... Czym odkręcić te śrubki od nadkola? Kręcę nimi i nie chcą wyleźć Częściowo naprawione. Do pompki dostałem się odkręcając tylko 2 śruby od nadkola ( te przy rancie błotnika). Później można nadkole delikatnie odgiąć i chwycić pompkę. Pompka po obstukaniu jeszcze chwilę działała Wymieniłem na nową. Niestety już w chwili zakupu widziałem, że jakość to nie jest jej imię. Po zamontowaniu cieknie... Zastanawiam się czym ją uszczelnić ( ma nieznacznie węższe a raczej delikatniejsze wejście i wyjście płynu). Myślicie że jak raz owinę izolacją i to się pogrubi to będzie ok?
  3. NORMA spalania LPG dla X20XEV

    Ale ja nie pisałem że 140km/h tylko że na odcinku 140 km :-) czytajcie dokładnie ;-) Tak na piątym biegu prędkość 90-100 w porywach do 110 , luz z górki i spokojna ptzewidywalna jazda.
  4. NORMA spalania LPG dla X20XEV

    No gdy jeździłem na benzynie to zejście w trasie do 6 l/ 100 km nie było niczym szczególnym i potwierdzanym wielokrotnie pod dystrybutorem.
  5. NORMA spalania LPG dla X20XEV

    mam x18xe ( bliźniaczy do 2,0 tylko trochę mniejszy) i STAG 4 średnia od dłuższego czasu to 9,5 l paliwa/100 km liczona od dawna pewnym programem zużycie na trasie to średnia 8,5 l LPG /100 km (wczoraj na odcinku 140 km z 4 osobami i klimą, przy emeryckiej jeździe udało mi się zejść do 7,0 l co i tak nie jest rekordem) miasto natomiast to od 12,0 l LPG w górę. Przy dynamicznej jeździe i częstym uruchamianiu zimnego to i 15 nie jest problemem
  6. Samodzielne programowanie MID'a

    Witam Pobawiłem się programem AC12. Mogę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Mam mida 26 pin z 97 roku. silnik x18xe. Kod programu 007. Koła 14 cali. Według tabeli powinienem zainstalować program 005. Jednak wydaje mi się,że program 005 od 007 różni się tylko rozmiarem kół ale nie jestem pewien. Czy wystarczy w programie 007 zmienić ustawienia kół (oryginalnie jest pod 15 cali) czy trzeba wgrywać nowy program. Póki co przestawiłem sobie język na angielski i koła 175/70 r14. Nie wiem czy będą niewielkie przekłamania czy głupoty będzie teraz pokazywał. ogólnie wydaje mi się że zawyża. Dzis pojadę w trasę i sprawdzę No więc tak. Komputer pokazywał spalanie w mieście około 12l LPG przy baaardzo spokojnej jeździe. Myślałem że zgłupiał, ale pod dystrybutorem weszło około litr więcej niż pokazywał komputer lecz to zwalam na to że tankowałem na innej stacji. Dziś trasa około 140 km. 80 proc trasa ( obwodnica 3city itp- tempo 100-120 km/h) 20 przejazd przez miasta ze światłami, ruch niewielki. Klima włączona cały czas, 4 osoby na pokładzie, jazda emerycka, luz z górki, dojazd do świateł na włączonym biegu, silnik ciągle ciepły. Spalanie wg komputera 7,0 l/ 100km. Komputer pokazał że spalono 10,3 l paliwa. podjazd pod ten sam dystrybutor i wlewam... 10,39 l LPG. Czyli komp pokazuje baaardzo realne spalanie. Teraz ciekawostka. Przełączałem w trakcie jazdy LPG na chwilkę na benzynę i spalanie spadało. Czyli regulacja gazu mnie czeka bo znaczy to, że za ubogo jest i po przełączeniu na LPG wydłuża czasy wtrysku i spalanie rośnie.
  7. Twardy ręczny

    Może pomogę. W zeszłym roku też robiłem ręczny. Bębny szczęki sprężynki, spinki itp. I ten sam objaw co u Was Panowie. Ręczny baaardzo twardy, do przodu atom do tyłu nie trzyma nic. W tym roku wymieniłem za namową mechanika linkę. I wszystko wróciło do normy. Ręczny ładnie pracuje i trzyma bez zastrzeżeń. Uwaga mojego mechanika była taka, że z jednej strony dźwignia przy bębnie była zastana od syfu ( poprzedniemu nie chciało się widocznie tego czyścić). Mówił że z wyczyszczeniem tego zeszło mu najwięcej czasu- ale wskazał to na główną przyczynę problemu z ręcznym.
  8. Samodzielne programowanie MID'a

    ac12 poproszę o program ongdan@wp.pl Panowie na szybko, przepraszam że nie szukałem bo skręcam własnie zaintalowanego MID 26 PIN. Jak zmienić rozmiar opon. Mój silnik to x18xe kod mid 007 ( podobno mid 26 montowany był tylko w x18xe i bliźniaczym x20xev). Potrzebuję zmienić pod opony 14 185/65 (obecnie kod 14972) Panowie czy można zmienić samą wielkość kół a kod programu zostawić bez zmian? czy są one zszyte?
  9. Chciałem to uszczelnić klejem na gorąco. Nestety na podwórku nie mam dostępu do prądu, więc dziś pójdzie w ruch silikon uniwersalny. Dodatkowo owinę to taśmą do napraw. Powinno być szczelne. Pin 16 podłączyć za bezpiecznik 38 czy pod czujnik stop? Zrobione. Pin 15 i 16 ( kostka 26 pon) podpięty pod czujnik- check się świeci. No to podpiąłem na krótko pod +12 ( pin nr 1) dalej check się świeci....
  10. No to nieźle. W takim razie rozwaliłem sobie osłonę przewodów i teraz grozi zalaniem kompa. Niby super glue uszczelniło to ale boję się że będzie się kruszył. Uszczelnię czymś innym i dodatkowo owinę taśmą klejącą. Nie widziałem tam żadnego otworu... :/ Ale z tym checkiem to będzie taki bajer ;-) Ja dostać się do tego czujnika? Widziałem na tej osłonie jakieś kołki ale nie wiem jak je zdjąć żeby nic nie urwać
  11. Witam Mimo niekompletnej instalacji przewód od ECU był doprowadzony do złącza x7. W celu zastosowania złączki oskubałem w jednym miejscu połowicznie delikatnie kabel z izolacji http://host1gb.net.pl/dl.php?file=3d66cd1c5fb91c50efe80f998d7a8789 zamiast kroić przewód lepiej chyba wpiąć się w wtyczkę po lewej stronie ( z czerwonym zabezpieczeniem u góry), która ma w 12 pozycji pusty pin, więc po wyjęciu zabezpieczenia lepiej wsunąć tam kabel z pinem. kabel do kabiny, z powodu znikomych zdolności manualnych doprowadziłem przez sterownik. Nie trzeba ściągać wycieraczek, wystarczy odchylić osłonę- miejsca jest wystarczająco W celu przeciągnięcia kabla zrobiłem małą dziurkę w osłonie wiązki przez którą poprowadziłem kabel. Dziurkę następnie zasklepiłem kilkukrotnie klejem Superglue ( na zdjęciu tego jeszcze nie ma). Nie wiem czy jest to najlepszy sposób uszczelnienia (sterownik!!!) jeśli ktoś zna lepszy to proszę o poradę. http://host1gb.net.pl/dl.php?file=6339c4b29d3cb5dcad85c44efe579ff0 Nie wiem jeszcze jak wpiąć się w czujnik stop. jak rozebrać osłonę? Może ma ktoś kilka fotek jak to powinno wyglądać
  12. Moja sugestia jest tak, że zamiast stosować szybkozłączki ( wczoraj kupiłem i nie jestem zadowolony- próbowałem zapiąć na kablu i niestety nożyk po zamknięciu nie przeciął izolacji) lepiej zamieniać piny. Jest to dużo łatwiejsze. Żeby wyjąć piny trzeba z boku wtyczki wyjąć taką zawleczkę i wtedy każdy pin swobodnie wychodzi gdy ciągniemy lekko za kabel. Dziś polutowałem wtyczkę, dawcę pinów. Mam tylko pytanie, pewnie milion razy omawiane na forum, ale ja niestety nie widzę konkretnej odpowiedzi. W który dokładnie kabel wpiąć się w wtyczce na ścianie grodziowej by podpiąć się do ECU w silniku x18xe. Zajrzałem dziś do tej wtyczki, jest tam cholerne duuużo syfu. Po kolorach ciężko poznać łatwiej by było podać numer pinu patrząc od góry. Jesli nie będę miał kabelka w zlączu x7 to gdzie i w co podpiąć się w sterowniku? bo rozumiem że tam też w takim razie tego kabla nie będzie?
  13. Więc i na mnie przyszła kolej. Vectra B x18xe z TID-em, prawdopodobnie bez pełnej instalacji ( dziś sprawdziłem w kolumnie czy jest wtyczka do sterowania komputerem z przełącznika wycieraczek- nie ma- więc wnioskuję, że żółta wtyczka nie ma wszystkich 26 przewodów). Nabyłem: - MID 26-pinowy - przełącznik wycieraczek od Omegi sedan ze sterowaniem (minimalnie różni się plastikowy trzpień zabezpieczający przed włożeniem niewłaściwej części- ale pasuje) - szybkozłączki - przewód 2 x 0,5 mm głośnikowy. Rozdzielę go i powinien się nadać tym bardziej, że każda żyła ma dwa kolory więc będzie łatwiej ( żył nie będę rozdzielał ciągnąc go do manetki wycieraczek- będzie to bardziej estetycznie) - wtyczka do MID-a kompletna z 26 przewodami ( będzie służyć jako dawca pinów) - dodatkowo na szrocie znalazłem wtyczkę która z jednej strony wychodzi z wiązki manetki wycieraczek ( 3 przewody) a z drugiej strony z wiązki manetki kierunkowskazów ( 4 przewody). Wydawało mi się że jest to niewykorzystana wtyczka od sterowania komuterem. http://iv.pl/images/22299169611757915748.jpeg Może ktoś się lepiej zna co to jest? Najbardziej obawiam się tego ECU... ale jestem dobrej myśli
  14. przełącznik wycieraczek

    Czyli manetkę bez regulacji prędkości od omegi zamontuję bez żadnych przeróbek?
  15. przełącznik wycieraczek

    mam przełącznik wycieraczek do sedana bez komputera. Z racji modyfikacji do MID muszę zmienić manetkę. Patrząc na Allegro wszystkie są podobne. Czy będzie pasowała manetka od omegi b? Co z pokrętłem regulacji szybkości? Kto w Gdańsku lub okolicach podjął by się zamiany TID na MID. Ewentualnie który warsztat byście polecili?
×