Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nazgool

Forumowicz
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About nazgool

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bełchatów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9 CDTI 150PS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. owszem. nie traktuje auta jak swietości
  2. moc jest większa o 10W czyli niewiele. wartość strumienia jak pewnie wiesz jest cięzko zmierzyć w domowych warunkach ale można obliczyć jak sie umie. mam światła do jazdy dzienniej. świateł mijania używam zgodnie z ich przeznaczeniem w nocy. myślisz, że jeżdząć latem podczas 40C upałów na światłach temperatura w lampach jest niższa? czy ma sens, czy nie mieć więcej światła na drodze niech każdy sam sobie odpowie.
  3. zmierzyłeś napięcie na żarówce przed i po zmianie? jak pisałem przed było 12,2V po zmianie w UEC 13,6V. jeżeli będzie większe napięcie będzie więcej światła - zależność jest prosta od września mam włożone 65W osram. przy tych żarówkach i napięciu ponad 14V jest strumień prawie 3000lm. różnica na drodze jest diametralna. wcześniej sprawdzałem, czy aby na pewno włączyłem światła a teraz jazda w nocy nawet w deszczu nie męczy. teź brałem pod uwagę regeneracje odbłyśników, na pewno było by lepiej ale już to odpuściłem. troszkę do poczytania dla ciekawskich https://en.wikipedia.org/wiki/Halogen_lamp http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?226698-H7-bulb-dilemma https://www.amazon.co.uk/OFF-ROAD-halogen-headlamp-64217-folding/dp/B004UQUXW0 http://www.pointedthree.com/disc/forums/showthread.php?tid=9126&posts=4&mid=92165
  4. wystarczy zmienić opcomem. nie ma żadnych błędów. nie zmieniałem z powrotem na halogeny więc tego nie potwierdzę, na dzień dzisiejszy mam założone dodatkowe przekaźniki do świateł mijania i zasilanie prosto z akumulatora. Spadek napięcia rzędu 0,1V od napięcia na aku - ok 14,1V na żarówkach. w tym przypadku po włączeniu świateł komputer sygnalizuje przepalone żarówki.
  5. wymieniłem w zeszłym tygodniu termostat na nowy Behr. przy obecnych temperaturach ok 0C jest słabo. z wyłączonym ogrzewaniem w kabinie ok 75C jest po 13km. z włączonym wiadomo dłuzej, nawet 20km do uzyskania 80C (normlna jazda bez). stary termostat było czuc na wężu, że otwiera sie wcześniej na duży obieg ale wymiana niewiele dała. ten typ tak ma, czy ktoś ma lepsze ogrzewanie?
  6. nie jest dla mnie problemem zmierzyć napięcie a poza tym ciężko zgadnąć, że jest 13,6V
  7. od chińskich ksenonów mogą sie wypalać odbłyśniki itp z powodu nadmiernego promieniowania UV. notabene, jeśli ktoś ma słabe światła mijania to polecam zmierzyć napięcie na samej żarówce. u mnie było 12,2V. po zgooglowaniu tematu wyjaśniło sie dlaczego. sterownik UEC obniża PWMem napięcie do ok 12V jeśli są wybrane w ustawieniach zwykłe żarówki. nominalne napięcie żarówki H7 wynosi 13,2V. Opcomem zmieniłem, że są ksenony co wyłącza PWM i teraz mam 13,6V i dużo więcej światła przed maską. Napięcie jest bardzo ważne dla halogenów bo strumień światła zależy w 3 potędze od napięcia (U/13,2)^3 z tego wniosek żadna super zarówka za 80zł nie pomoże jak nie ma napięcia. swoją drogą żarówki H7 nie mogą więcej lumenów niż 1500+-10% Optymalna żywotność żarówki jest przy znamionowym napięciu, obniżenie i podwyższenie napięcie skraca czas życia żarówki ale dla mnie jest ważniejsze żeby było więcej światła.
  8. Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem z lewym światłem mijania. Rano często nie świeci się lewe światło mijania co po chwili sygnalizuje komputer błędem. po przejechaniu kilkuset metrów, czasem kilku kilometrów światło się załącza... Co może być przyczyną? podejrzewałem jakiś przekaźnik ale w schemacie stoi, że wiązka idzie prosto do modułu elektronicznego A1-X125. Podpowie ktoś gdzie go szukac?
  9. robił ktoś kiedyś chipa w Bełchatowie w Autroniku? Ew może zna ktoś Evorider w Piotrkowie Trybunalskim?
  10. tak, norma 12,5kg a wyszło 13kg. oponę obracali ale niewiele to dało. mam wydruk i zgłosiłem reklamacje do oponeo.
  11. bylem w oponexie na wywazaniu z testem drogowym. jedna opona na szrot... bede reklamowal. notabene, moge polecic oponex - drogo ale konkretnie
  12. a co sądzicie o doważaniu kół na samochodzie? w Łodzi są oponiarze, którzy mają robią takie cuda. drugi wariant o którym czytałem to żeby koło na maszynie było zamontowane na otwory jak w piaście a nie tylko w otworze centrującym.
  13. witam, odkopuje stary temat. zmieniłem felgi ze stalowych na nowo kupione alu opel speedline 18" 7,5 ET41 i pomimo wyważonych kół (opony nówki) jest bicie powyżej 130km/h. Zastanawiam sie, czy nie potrzeba jednak jakiś pierścieni centrujących?
  14. jak zamontowałem światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów miałem problem z sprawdzaniem żarówek (alarmy). włożyłem rezystory 3,6 ohm i oszukałem kompa. tylko trzeba pamiętać żeby nie załączać halogenów. pzdr
×
×
  • Create New...