Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Fenol

Klubowicz
  • Zawartość

    544
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Fenol wygrał w ostatnim dniu 27 Sierpień 2013

Fenol ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

8 Neutral

O Fenol

  • Urodziny 1981.02.24

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    547
  • Auto
    Vectra B 3.0v6, Honda VFR V-Tec, Aveo i Benio
  • Oddział VKP
    Mazowiecki
  1. Wersja

    9 pobrań

    Montując u siebie nowe hamulce pokusiłem się o poradę dla potomnych. Będę wdzięczny za podpięcie tego tematu. Oczywiście robicie to wszystko na własną odpowiedzialność i nie biorę odpowiedzialności za żadne szkody czy straty wynikające z tej modyfikacji. ROBISZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ! Hamulce w Vectrze z przodu można łatwo i relatywnie tanio upgrejdować na dwie opcje: 313 w oparciu o tarcze z VW Sharana lub 308 w oparciu o tarcze od Vectry. Ja wybrałem opcje 313 ze względu na jedną zasadniczą przewagę. Tarcze od Sharana są obsadzone głębiej o ponad 10mm. Pozwala to na zastosowanie felg 17 i 18" bez żadnych dystansów. Również część felg 16" powinna wejść bez problemu. Rozwiązanie na tarczach od Vectry wymaga użycia dystansów nawet przy moich 18" felgach ponieważ zacisk Brembo jest duży i ramiona felg o niego zaczepiają. Oba rozwiązania przetestowane. 313 na moje Vectrze B i 308 na Vectrze Seby124 bez którego pomocy ta porada by nie powstała. Co jest potrzebne? 1. Zacisk tzw Duże Brembo od alfy 166 3.0v6 lub innych. Zwracam uwagę, że w BMW E38 jest Brembo bardzo podobne, ale sporo mniejsze niż to w Alfie. Kupując zaciski zwróćcie uwagę by miały trzpienie i sprężynki montażowe do klocków oraz śruby montażowe do zwrotnic. 2. Klocki hamulcowe do Brembo - ja wybrałem EBC GreenStuff 3. Tarcze hamulcowe - albo od 313 od Sharana, albo 308 od Vectry 4. Śruby Banjo z gwintem pasującym do Brembo - w stosunku do śrub seryjnych w skok gwintu jest mniejszy. 5. Adaptery - w zależności od tarczy różnią się wysokością Zalecane (szczególnie pkt.1): 6. Przewody w stalowym oplocie. Dorobią je Wam w hydraulice siłowej, np. DPRS w Warszawie na Grochowskiej, albo kupujecie Goodridge (300-400 zł przód i tył). Z dorabianymi jest lepiej bo można zrobić sobie od razu z odpowiednim wejściem do zacisku i zapomnieć o śrubach banjo z pkt.4 7. Płyn hamulcowy SRF Castrola - drogi ale ciężej go zagotować - 1l ok 200 zł Cena w zależności od cen części i farta od 1500 do 2500 zł. Wersja na 313 droższa będzie o koszta przetoczenia tarcz i wyższych adapterów. Ale tańsza o koszty dystansów. Dlatego paradoksalnie mi te 313 wyszły taniej. Co więcej dystanse odsuwają środek obroty opony od punktu przecięcia osi sworznia wahacza z glebą. Niby niewiele ale jednak. Porównanie tarcz 313 i mojej starej Zatem do dzieła. 1. Ściągacie koła i stare zaciski oraz tarcze. Czyścimy dokładnie szczotką drucianą piastę. 2. W wersji 313 demontujecie blachę osłonową. 3. W wersji 313 należy dokładnie odczyścić widoczne na zdjęciu miejsca na zwrotnicy. Ja dla spokoju zdjąłem diaxem po 0.5mm 4. W wersji 313 dajecie tarcze do przetoczenia. Otwór centrujący trzeba roztoczyć z 68.2 do 70, tak by weszło na pierścień centrujący w piaście vectry. Otwor trzeba roztoczyć jaknajdokłądniej i z jak najciaśniejszym pasowaniem by tarcza dobrze się ułożyła. U mnie pasowanie było 70 z luzami 0, +0.05. Tarcze trzeba też przetoczyć z tyłu wybierając na średnicy 8mm dzięki temu nie będzie tarło o zwrotnice. 4. Zakładamy tarcze i przykręcamy śrubkę montażową. Płaszczyznę piasty, do której przylega piasta proponuję przesmarować miedziakiem. Za dwa trzy lata znacznie łatwiej będzie zdjąć tarczę. 5. Dorabiamy adaptery na zaciski zgodnie z projektem poniższym. Projekt jest do wersji 313. W wersji 308 element DYSTANS musi mieć wysokość 8mm. W elemencie PRZEJŚCIÓWKA proponuję otwory do przykręcenia nowego zacisku (na projekcie 14mm) wywiercić na rozmiar 14,5 lub 15. U mnie 14,5 wystarczyło. Druga uwaga jest taka że fazowania nie muszą być dokładne. Ja o tym zapomniałem wspomnieć i ślusarz mi zrobił je tak jak na projekcie poświęcając temu 7 godzin Zapłaciłem 400 a tak bym pewnie zapłacił ze 200 zł. Projekt PRZEJŚCIÓWKA - vectra adapter zaciskow brembo - PRZEJSCIOWKA.pdf Projekt DYSTANS - vectra adapter zaciskow brembo - DYSTANS.pdf 6. Mając gotowy adapter mierzymy go do zacisku i wybieramy trochę materiału z niego. 7. Czyścimy dokładnie zacisk, trzpienie, sprężynki. Sprawdzamy czy gumy przeciwpyłowe na tłoczkach są całe i nie sparciałe. Jeśli są zniszczone konieczne jest przeprowadzenie regeneracji zacisku. Do tego potrzebne są tzw. reparaturki. Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupicie zacisk. 8. Smarujemy miedziakiem czy graficiakiem prowadnice klocków. Zakładamy klocki, nakładamy na tarcze i skręcamy zaciski z adapterami i adaptery ze zwrotnicami. Proponuję śruby przesmarować jakimś klejem do gwintów zapobiegającym odkręceniu, jak Loctite czy Wurth. 9. Wymieniami przewody jeśli zmieniamy na stalowe. Jeśli zostają stare. przykręcamy je używając dobranych śrub i NOWYCH uszczelek miedzianych. Jeśli dorobiliście sobie przewody sami to po prostu wkręcacie przewód w zacisk. 10. Odpowietrzamy układ zaczynając od zewnętrznych części zacisku. Zwracam uwagę, że każdy zacisk ma dwa odpowietrzniki. Sprawdzamy czy nie ma nigdzie przecieków. Jak są to dokręcamy mocniej, albo czyścimy i składamy na nowo połączenia. 11. KONIECZNIE odtłuszczamy tarczę i klocki przy użyciu tzw brake cleanera. 12. Zakładamy koła i jaaaaaaaazda Pozdro600 Fenol
  2. Włanie blacha jest bez znaczenia. Kupie dowolnie skorodowaną omegę v6 manual ze sprawnym napedem, niekoniecznie silnikiem. A jak to wszystko zadziała to wtedy będę szukał perełki do przeszczepienia całości. Szkoda mi zamrażać kasę na samochód zabawkę, dlatego omega za 1500 będzie idealna
  3. Znalazłem ome 96rok z 2,5v6. Postawię na tym a potem faktycznie przerzucę z wiązką do 3.2. Silnik mam po total remoncie z kutymi korbami więc nie sądzę by jakikolwiek 10letni 3.2 był w lepszym stanie.
  4. Tak więc vectra poszła na żyletki. Suka się słuchać nie chciała to trafiła gdzie jej miejsce Projekt jednak nie upadł. Padło na omegę, tyle że w 2002/3 były już tylko y32. Czy możecie mi wskazać wątek o różnicach w stosunku do x30, albo jak ktoś pozbył się sond i generalnie opanował ten silnik? Ta wyszukiwarka forumowa mnie rozwala... Tak więc vectra poszła na żyletki. Suka się słuchać nie chciała to trafiła gdzie jej miejsce Projekt jednak nie upadł. Padło na omegę, tyle że w 2002/3 były już tylko y32. Czy możecie mi wskazać wątek o różnicach w stosunku do x30, albo jak ktoś pozbył się sond i generalnie opanował ten silnik? Ta wyszukiwarka forumowa mnie rozwala... Zapomniałem dodać że wsadzam tam swój silnik x30 i chcę wiedzieć co mnie czeka.
  5. nie zakładałem ale nie widzę przeciwwskazań aby to zrobić. kwestia dorobienia jarzma. Widziałem instalacje na brembo z BMW z tyłu. One też mają 4 tłoczki, tylko są mniejsze więc wolniej oddają ciepło. Jednak nie sądzę by w warunkach drogowych to miało jakiekolwiek znaczenie.
  6. Napisz na PW ile chcesz zapłacić i co cię interesuje.
  7. Mir ma racje. Terz mam struktury i tam jest tak mało miejsca, że pracująca felga podczas jazdy będzie trzeć. Tylko dystans. Ok 15 mm wyda.
  8. Dzięki wszystkim za pomoc. Komp został seryjny na razie. Do ecumastera podpięta jest szerokopasmowa lambda. Do seryjnego ECU podpiąłem emulator z aukcji wyżej. Kupiłem taki z regulacją górnego i dolnego poziomu i ustawiłem pracę od 0.2 do 0.8 V i działa. Odczyty z kompa są prawidłowe, i przeskakuje ciągle z bogatej na ubogą i spowrotem. Czeka brak i mogę dalej stroić.
  9. Wiedziałem że tu się znają Podziękował.
  10. Ponieważ w dziale silnik VB się nie znają to pytam jeszcze tutaj. Kolektor od VB 2.5v6. Którym króćcem na przepustnicy krokowiec jałowych pobiera powietrze?
  11. Pewnie tak ale komora daleko a kombinerki miałem pod ręką
  12. Niestety czujniki w klockach z vectry aktywują się po zwarciu do masy, a te w alfach aktywują się po rozwarciu od masy. Inna zasada działania więc czujniki odpadają niestety. Jak zostawisz kabelki luzem to będzie rozwarcie czyli w opelelu będzie ok.
  13. Dobre Boxy tak samo niszczą silnik jak papierosy płuca taboretu... To tuner zniszczy Ci silnik a nie sama skrzynka Jeśli się boisz niszczyć silnik to sugeruje bilet MZA, takxówki albo rower. Za 30 lat bedziesz miał silnikó nófkesztukie
  14. odczytywał jak je miał Teraz nie ma i moge spokojnie stroić, ale mam czeka i komp zmienia też zapłony na bardziej bezpieczne. Wole mieć czeka działającego na wypadek stuku, a jak się pali z powodu Lambd to nie widze czy na prawdę coś złego się dzieje.
  15. Robie to przez zewnętrzny sterownik Ecumaster który oszukuje ECU i daje możliwość regulacji mieszanki. Niestety komp odczytuja afr i koryguje po swojemu. Po kilku kilometrach i tak doprowadza do 14.7 Spróbuje tego emulatora z aukcji. Nawet jeśli ecu będzie widział ciągle 14.7 i nie reagował na zmiany obciążenia, to opanuje to w Ecumasterze sam.