Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

_Seba_

Forumowicz
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About _Seba_

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Informatyka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VC'07 Z18XER LPG

Kontakt

Recent Profile Visitors

282 profile views
  1. Nie jesteś odosobniony z tym problemem. Mój post: link
  2. Zgadzam się z Jackiem. Kod błędu sondy lambda jest informacją o złej mieszance. Przyczyn może być wiele: lewe powietrze, uszkodzony przepływomierz, nieszczelność na kolektorze, nieszczelność w układzie wydechowym. Long term fuel trim wprawnemu mechanikowi powie wszystko. Jaka szkoda, że nie ma w opcom (przynajmniej dla mojego silnika. Jeśli chcesz się dowiedzieć o co chodzi z LTFT polecam kanał tego gościa: https://www.youtube.com/user/mattshadetree Seba
  3. Witam Iwan, Ja ma właśnie ten sinik z LPG i dotryskiem. Instalacja to landi renzo omegas. Mój gazownik też zaproponował dotryski benzyny, Wygląda to tak, że dla przebiegu 400km spalam 34-36l gazu i 8l benzyny. Gazownik stwierdził, że to dla ochrony silnika. Wiadomo, instalacja zwraca się wolniej. Ja jednak wychodzę z założenia, że wolę teraz dopłacić za benzynę niż później mieć większą robotę przy siniku (zdejmowanie głowicy + robota przy gniazdach zaworowych). Ostatnio miał robiony pomiar luzów zaworowych i jest ok. Na razie niewielki przebieg na instalacji: jakieś 23000 km. Sebastian
  4. Witam Z racji, że muszę wymienić uszczelkę pod delkem chciałem zmierzyć luzty zaworowe w moim z18xer. Czy sama procedura opisana tutaj (choć dla delikatnie innego silnika) jest taka sama jak dla naszego z18xer. Oczywiście wartości luzów będą inne. Chodzo mi o procedurę. Seba Znalazłem dokładną procedurę. Dla przyszłuch pokoleń: link Seba
  5. Dzięki, Może troche przesadzam, ale lubię się dobrze przygotować zamin coś rozkręcę. Będzie sama uczelka więc.
  6. Witam, Zamierzam wymienić uszczelkę pod deklem zaworów ponieważ obecna już puszcza olej. Naczytałem się o tej procedurze. Wygląda na mało skomplikowane. Pozostaje problem użycia uszczelniacza/silikonu. W procedurze opisanej w książce serwisowej Hayness (Ownsers Workshop Manula) dla mojego silnika (Z18XER) nie ma wzmianki użycia jakiegokolwiek silikonu/uszczelniacza. Obejrzałem masę filmów na youtube, przeczytałem sporo for internetowych dla innych silników. Prawie każdy stosuje jakiś uszczelniacz. W tym momencie już sam nie wiem czy używać jakiegoś uszczelniacza czy nie. Co polecacie: - nie używać uszczelniacza - wurth szary/black - Loctite lub wasza propozycja. Dzieki, Seba
  7. Witaj, Od jakiegoś miesiąca mam podobne objawy. Ale w moim przypadku myślę, że ma to związek z instalacją LPG (którą założyłem 15 tyś km temu). Mój mechanik podpowiadał mi również, że poduszki pod siknikiem mogą już siadać. Nie jest to mały wydatek wiec nauczyłem się z tym żyć Seba
  8. Witam, Z mojego doświadczenia. Elm 327 na bluetooth nie czyta wszystkich błędów. Miałem kontrolkę checkengine a mimo to interface elm wskazywał zero błędów. Op-comem bez kłopotu sczytałem wszystkie błędy. Elm to raczej zabawka. Również z mojego doświadczenia. Z kolegami z pracy wspólnie zamówiliśmy 5 sztuk u jednego dostawcy. Jedna sztuka (właśnie moja) nie łączyła się z komputerem (komunikat brak łączności z ECU). Pozostałe 4 bez kłopotu działały. Ale 30zł to nieduże pieniądze za ciekawą zabawkę.
  9. Witaj tking Bardzo dziękuję za tego linka. Ułatwi mi to prace. Również info dla przyszłych pokoleń. nr. katalogowy tej żarówki to: 2098355. Koszt to około 6zł w ASO. Sebastian
  10. Witajcie Może to komuś pomoże. Dla przyszłych pokoleń: http://www.partsbase.org/opel/vectra-c-2002-2008-16-13-35-cigarette-lighter/ http://www.vectra-c.com/forum/uploader/pics/pics1/Remove%20cig%20lighter.pdf Jak dziś zabieram się za temat wymiany żarówki zapalniczki. Podobo, to że jest spalona powoduje błąd: B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie(05) - ObecnySeba
  11. Witaj Dresiek, U mnie wygląda to inaczej. Po włączeniu klimy nie mam dodatkowych hałasów w kabinie. Są tylko odczuwalne drgania na kierownicy. Mój pierwszy wniosek, że jest to wentylator chłodnicy był błędny. Przez opcom włączyłem wiatrak na maxa bez włączonej klimy i żadnych drgań nie czułem Co do poduszek - oddaje samochód do mechanika (w innej sprawie) to przy okazji poproszę go sprawdzenie poduszek. Sebastian
  12. Witajcie, Mam problem z moją Vectrą. Po włączeniu klimatyzacji odczuwane są drgania silnika i kierownicy - tylko na biegu jałowym. Ale od początku. Mój oryginalny kompresor klimatyzacji dziwne się zachowywał: działał głośno i odczuwalne były mocne drgania silnika oraz kierownicy (tylko gdy klimatyzacja była włączona). Klimatyzacja działała sprawnie. Było zimno. Oczywiście byłem w serwisie klimatyzacji - pełny serwis. Zwróciłem uwagę serwisantowi na fakt głośnego działania oraz drgań - powiedział, że trzeba wymienić kompresor. Kompresor wymieniony. Czynnik napełniony. Wszytko działa. Nowy (używany) kompresor działa cicho ale ciągle czuć drgania kierownicy i silnika po włączeniu klimy. Zaczęło się przeglądanie for internetowych. Okazuje się, że wiele marek samochodowych ma ten problem. Wygląda na to, że problemem jest wentylator chłodnicy. Po włączeniu klimy włącza się wentylator. Na próbę odłączyłem zasilanie od niego i problem drgań znika. Oczywiście, że nie chce zmieniać wiatraka, bo on działa. Ale może tam jest jakiś element wygłuszający te drgania i się zużył? Czy macie jakiś pomysł co można tam zmienić? Sebastian
  13. Dziękuję za wypowiedzi. Chyba się skuszę
  14. Witajcie, Jestem teraz przez wymianą oleju i natknąłem się na ten wątek. Mocno waham się, czy używać płukanki. Nie mogę doszukać się żądnych negatywnych opinii z jej użyciem. Pytałem mojego mechanika - powiedział, że nie stosuje. Moje koła zmiennych faz rozrządu są nieco hałaśliwe przy uruchamianiu silnika (przez jakieś 2 sekundy). Może choć trochę pomoże. Jakie macie doświadczenia z płukaniem silnika typu xer? Jeśli używaliście jakiejś to której? Sebastian
  15. Witam, Ja również chciałbym pogłębić temat Z18XER i LPG. Zdecydowałem się na instalację landi renzo omegas. Na razie zrobiłem 500km więc trudno jednoznacznie ocenić. Na 34 litrach gazu oraz 8 litrach Pb zrobiłem 400km. Instalacja ma możliwość dotrysków benzyny (stąd taki dystans) Koszt 3700zł. Żadnych problemów nie ma. Wszystko pięknie działa. Bak w koło. Wchodzi 34 litry gazu. Gdyby pojawiły się jakieś problemy będę Was informował. Seba
×
×
  • Create New...