Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marek J

Forumowicz
  • Content Count

    368
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Marek J last won the day on December 25 2009

Marek J had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About Marek J

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 02/01/1978

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    zachodniopomorskie

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    Opel Vectra A

Recent Profile Visitors

1363 profile views
  1. Hej!

    Marku, składać będę sobie w garażu mocne C20NE:

    blok z C18NZ rozwiercony pod tłoki z X20SE, wał po szlifie, nowe panewki, nowe pierścienie, uszczelki itp itd. Wałek 16SH nominał, nigdy nie jeżdżony (wyprzedaż z jakichś magazynów GM). Komputer to SEH, Motronic ML4.1 z przełącznikiem na przepustnicy. Generalnie z uwagi na miejsce pod maską kolektor dolotowy ma zostać seryjny. Głowica też tylko po lekkim poprawieniu kanałów. Wydech docelowo przespawana flansza do 4-2-1 z C20XE.

    Pytanie do Ciebie - co można zrobić składając taki silnik żeby było lepiej, a nie gorzej? ;)

    Docelowo dostrojone ma to być na DET3, ale to późniejszy etap bo i tak worek miedzi już poszedł a silnik się dopiero składa... Przy DET3 wypadnie przepływomierz bo będzie konwersja MAP->MAF. Ewentualnie jak silnik będzie w aucie będą eksperymenty z kompem z C16SE z MAP-em i DIS-em (wałek w C16SE kąty ma bardzo podobne już do tego z 16SH). Chętnie nabyłbym wałek od 20SEH, ale nie ma skąd wziąć... :(

    Z góry dzięki za wszystkie sugestie! Dodam że silnik będzie spięty z długą skrzynią i nie będzie służył do palenia gumy. Ma ciągnąć ciężkie auto generując moment tak, żeby przy zmianie biegów przy 3,5-4tys/min i spadku do 2,2-2,5tys/obr wciąż było jakieś 80-90% momentu maks.

     

    Pozdrawiam,

    Janusz

  2. Witam jestem tapicerem odnośnie foteli przednich trzeba popruć poszycie jednego z nich i mamy wtedy szablony żeby wykroić sobie elementy na 2 fotele,gorzej z tylną kanapą,ale trzeba zrobić tak samo,sam już 2 razy zmieniałem tapicerkę w swojej poczciwej Va,jeżeli nowa tapicerka ma być z materiału to nie problem,jeżeli ze skóry to potrzebna jest profesjonalna maszyna do szycia,boczki drzwi to ciężki temat sam mam zrobione tylko środki boczki tam gdzie materiał
  3. Panie Gawlak,nie ma problemu żeby znależć v6 za 2 tyś,ostatnio była Calibra z padniętą skrzynią,a przed świetami VA za 2400 do negocjacji w dodatku z klimą,przecież te auta mają ponad 20lat
  4. Dobrą alternatywą jest znalezienie całej VA lub Calibry z c25xe,można znależć już za 2 tyś,przeżucasz wszystkie graty,wkładasz wałki z 3.0 ecu z i500 zrobisz dolot i ok 190-200koni tanim kosztem masz,myśle że wszystko razem max 4tyś i sporo gratow do sprzedania
  5. Wałki od Świątka to najtańsza oferta w Polsce,raczej nic tańszego nie znajdziesz,chyba że uzywane
  6. Koło Gorzowa Wlkp jest Astra F 3.2T napędzana na 4 buty.Moc koło 350-400KM tylny naped z audi siedzi,gościu robił wszystko sam i spory worek miedzi już poszło
  7. Jeszcze ja się w trące ostatnio odpaliłem RANKOMAT i za swoje Ne w Generali za rok 285zeta wyszło,taniocha
  8. Powiem tylko tyle że miałem doświadczenie z silnikami w Astrach f,ja miałem c16nz a brat c16se niby 100km i o 10nm wiekszy moment ale w codziennej jeżdzie wogule nie zauważalna różnica dopiero jak se zakręciło się powyżej 4tyś zaczynało jechać i ciągnęło aż do odcinki gdzie zwykłe nz powyżej 5tyś zaczynało zdychać,w przypadku se na pewno przydałaby się krótsza skrzynia,wtedy z dołu bardziej było by czuć te 100km
  9. Tak może dlatego nie udało sie przeskoczyć progu 150Km
  10. Strojone na hamowni w Wrocławiu,pozmieniane mapy w seryjnym ecu
  11. A ja uważam że ciężko będzie,zależy ile seria wypluła by na rolkach,jak wypluje 110KM to zdrowe Ne,moje zdrowo podłubane Ne ma ok 150Km i 200Nm,na wdechu i wydechu siedzi lex,zrobiona głowica u Chojnackiego,która przy okazji z planowana została o 1mm,tłoki z xe,dolot z pod zderzaka ze stożkiem,lekki zamach z f20,oczywiście wszystko wystrojone i nawet na 95 przy kompresji 15 atmosfer na każdym garze stukowego nie ma i jakoś to się odpycha 7,3-7.4 do setki
  12. Jestem ciekawy jak f20 długo podoła z momentem większym o 50%,kolega już 3 sztuki zajeżdził
  13. Jeżeli jest odchudzone o ponad 60% to jasne że v-max bedzie mniejszy,zanim odchudziłem u siebie dużo czytałem i gdy zadzwoniłem do Otoczaka powiedział że przy 30% v-max nie powinien się znacznie zmniejszyć,a że cały czas dłubałem w silniku i moc wzrastała nie zauważyłem niższego v-max
  14. U mnie oryginał ważył bodajże 7.5kg odchudzone o 30 % i nie zauważyłem spadku V-max jak skazówka szła za 220 tak idzię dalej bez problemu jedynie na wolnych obrotach nie chodzi juz tak równo jak przed zabiegiem a i wzrostu spalania nie zanotowałem,przy odchudzaniu koła dobrze krótszą skrzynie wrzucić
  15. Ja w swoim Ne na wałku od świątka plus cała reszta od lexa mam 200Nm dla tego zaskoczyła mnie tak mała wartość nm,koni może nie jest dużo bo 146 ale to tylko stare Ne,z taką mocą udaje się przyspieszać do setki w 7.3 sekundy
×
×
  • Create New...