Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomo12

Forumowicz
  • Content Count

    241
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tomo12 last won the day on November 1 2015

tomo12 had the most liked content!

Community Reputation

16 Neutral

About tomo12

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/22/1981

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Pelplin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Peugeot 307 SW 2.0 HDI & Citroen Berlingo 1.4

Kontakt

  • GG
    12434677

Recent Profile Visitors

1722 profile views
  1. 40 downloads

    Witam wszystkich. Na pewno nie jeden z nas ma problem z odczytaniem godziny ,daty lub temp. otoczenia z TID-a lub MID-a bo nie ma peĹnych cyfr na wyĹwietlaczu. Ja miaĹem ten sam problem wiÄc postanowiĹem coĹ zaradziÄ. Przy pomocy Klubowicza Kojot999zabraĹem siÄ do naprawy. A wiÄc tak na poczÄtku demontujemy zegary w celu wyjÄcia wyĹwietlacza(istnieje porada jak to uczyniÄ). I dalej. Po oddzieleniu wyĹwietlacza od licznika ukazuje nam siÄ coĹ takiego Po obu stronach znajdujÄ siÄ zatrzaski zaznaczone strzaĹkami które trzeba delikatnie nacisnÄÄ aby rozpoĹowiÄ wyĹwietlacz. Zatrzaski znajdujÄ siÄ po obu stronach. Po rozpoĹowieniu obudowy ukazuje nam siÄ coĹ takiego. PĹytkÄ delikatnie odginamy w celu wy lutowania trzech styków zaznaczonych czarno-czerwonymi kropkami.WaĹźne jest aby nie przypaliÄ czegoĹ wiÄcej. Najlepiej uĹźyÄ odsysacza do starej cyny ,ja niestety nie miaĹem i byĹo mi trudniej. W miejscach zaznaczonych czerwonymi strzaĹkami znajdujÄ siÄ zatrzaski po obu stronach które równieĹź wypinamy. WyciÄgamy wyĹwietlacz z pĹytkÄ i taĹmÄ uwaĹźajÄc by niczego nie przerwaÄ/urwaÄ. Gdy juĹź mamy wyĹwietlacz z pĹytkÄ i taĹmÄ na stole przy pomocy cyrkla lub cienkiej igĹy nakĹuwamy kaĹźdÄ ĹcieĹźkÄ po kolei. ( 1-2 ukucia na ĹcieĹźkÄ) po zakoĹczeniu operacji z nakĹuwaniem przy pomocy jakiegoĹ tÄpego narzÄdzia przeciÄgamy delikatnie naciskajÄc ĹcieĹźki w celu dociĹniÄcia pinów. Na koniec na caĹej dĹugoĹci naklejamy dodatkowo na ĹcieĹźki np taĹmÄ izolacyjnÄ. Nie zapominamy i silikonowej gumce która takĹźe jest do tego aby docisnÄÄ nam ĹcieĹźki. (Naklejona warstwa taĹmy nie powinna przekraczaÄ 1mm.) Po zakoĹczeniu tych czynnoĹci robimy wszystko na odwrót ,czyli wlutowujemy trzy styki w pĹytkÄ z wyĹwietlaczem skĹadamy wszystko do kupy, montujemy w aucie pamiÄtajÄc o tym ,Ĺźe jeĹźeli ktoĹ ma oĹwietlenie diodowe zwracamy uwagÄ na biegunowoĹÄ czyli +/- U mnie efekt koĹcowy wyglÄdaĹ tak. Mam nadziejÄ ,Ĺźe siÄ komuĹ przyda i bÄdzie pomocne. JeĹźeli nie to do kosza. Nowe wyraĹşniejsze fotki dziÄki koledze RadkoR Wykonanie: Tomo12 i Kojot999
  2. Siemacie. Bolo, duśka to My jako oddział Pomorski żegnamy Was. Mamy jednak nadzieję ,że jeszcze do nas zawitacie. :33:
  3. DziÄki kolego jestem tu nowy no i dlatego ta pomyĹka.

  4. Taśmy nie ruszałem a kierownica sprężynuje na całej długości kolumny kierowniczej,Tzn. do tego czworokąta po między pierwszym a drugim krzyżakiem. Co do hałasującej taśmy to na kierownicy jest klin który odblokowuje taśmę i wydaję mi się ,że obecna kierownica ma mniejszy klin i do końca nie otwiera zatrzasku taśmy.
  5. Dzięki. Już myślałem ,że nigdy się nic nie dowiem bo temat już dosyć dawno temu założyłem. Czyli generalnie nie ma się czym przejmować?
  6. Zdrowych Wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz Wszystkiego co najlepsze w nadchodzącym nowym roku. Życzy: ODDZIAŁ POMORSKI
  7. Witam wszystkich. Otóż mam taki niezwykły problem. Niedawno obszyłem sobie kierownicę do VB a więc oczywiście dążyłem do tego ,żeby ją założyć. W miniony weekend założyłem ową kierownicę i zauważyłem ,że drążek na którym jest założona kierownica sprężynuje. Czyli siedząc na fotelu mogę ją wcisnąć od siebie gdy mocno się zaprę, ale gdy puszczam kierownica wraca do punktu wyjścia. Wiem ,że tam jest sprężyna ,ale czy to normalne ,że tak się dzieję. Nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale znajomy który też ma VB powiedział ,że u niego tak się nie dzieje, tyle że on ma regulowana kolumnę. Poza tym zauważyłem jeszcze ze zaczęła mi chyba hałasować taśma od poduszki przy skręceniu kierownicą. Wcześniej było cicho. Jak sądzicie co mogło spowodować te dziwne zjawiska, no chyba ,że to normalne. Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.
  8. Usterka zlokalizowana i usunięta. Tak jak przypuszczałem i jak napisał wyżej kolega mirek11 poluzowała się śruba mocująca gumę na stabilizatorze i stąd taki metaliczny odgłos. Po dokręceniu i jeździe próbnej znowu nastała cisza. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. EDIT: Jeżeli temat się nie przyda można usunąć.
  9. No oby to było tylko to. Ale zapiekanie się linki w pancerzu to najczęstsza przyczyna. Powodzenia.
  10. Jutro jadę na kanał i wszystko jeszcze raz sprawdzę, bo nie daje mi to spokoju. Trochę kasy na to poszło więc chcę być zadowolony.
  11. Kolega Miły ma racje. Też czeka mnie wymiana linki właśnie z tego powodu. Po zaciągnięciu ręcznego często nie odbija. Dopiero po delikatnym ruszeniu autem wraca do normy.Oczywiście nie zawsze. Ja próbowałem smarować ,ale nic nie dało. Najlepsza będzie wymiana.
  12. Witam. Otóż mam taki problem. Kilka dni temu wymieniłem całe tylne zawieszenie tj. wszystkie tuleje + amorki. Tuleje firmy Febi + amorki gazowe Kayaby. :29: Po wymianie było cudownie ,cisza z tyłu, żadnego nie pożądanego hałasu. Moja radość nie trwałą długo. Po kilku dniach zauważyłem że coś zaczęło delikatnie stukać. Na początku słabo,ale teraz jest to bardzo słyszalne. Najbardziej jak jadę powoli 20km/h i jak auto buja się na boki słychać taki jakby metaliczny odgłos. Jest on słyszalny też na zewnątrz bardzo wyraźnie. I teraz moje pytanie jest takie. Czy jest możliwe ,że mechanik mógł nie dokręcić śrub mocujących gumy stabilizatora lub po prostu popuściły się same z jakiejś przyczyny i ten zawias jeździ po śrubie i puka? Bo reszta już sprawdzona i wszystko jest raczej na swoim miejscu. Z góry dziękuje wszystkim za jakąś podpowiedź. :25:
  13. Kolego wymień gumy stabilizatora przedniego i będziesz miał po kłopocie. To standard w VB
  14. A świece żarowe masz sprawne. Bo mi to właśnie wygląda na brak grzania skoro silnik się trzęsie po odpaleniu, a jak się rozgrzeje to jest OK. To takie moje spostrzeżenie.
  15. No czemu nie, zdjęcia wyraźniejsze to się przydadzą. A moje są słabej jakości bo nie miałem wtedy aparatu przy sobie tylko telefon.
×
×
  • Create New...