Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

cichy117

Forumowicz
  • Zawartość

    9 389
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    59

cichy117 wygrał w ostatnim dniu 23 Czerwiec

cichy117 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

302 Briliant

1 obserwujący

O cichy117

  • Ranga
    Vectromaniak
  • Urodziny 1985.05.27

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ostrołęka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VC GTS Z18XER

Ostatnio na profilu byli

2 862 wyświetleń profilu
  1. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Dokładnie nie, bo czas wtrysku cały czas lekko się zmienia, ale trzeba wyciągnąć średnią z czasów po chwili obserwacji. Mało tego, cała regulacja polega na tym żeby czas wtrysku benzyny w każdym zakresie był taki sam na benzynie i gazie. Niestety nie da się tego tak łatwo zrobić w czasie jazdy jak na wolnych obrotach, stąd mapy i strojenie na korekty. Silnik ma nie wiedzieć że jedzie na gazie, a tego nie da się zrobić bez strojenia na drodze. Autokalibracja ustawia jedynie wolne obroty. Oczywiście tworzy też resztę mapy (mnożnika), ale to tylko przewidywanie jak powinno być na podstawie algorytmów. Kombinowanie Z mnożnikiem na postoju jest jeszcze gorsze bo to już zwykłe błądzenie we mgle. Przesuniemy tu i tam i może się uda
  2. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Podłączenie sondy nie ma znaczenia w pracy sterownika. Widać że nawet dla wolnych obrotów jest źle ustawione bo jest za bogato. Czas wtrysku benzyny kiedy samochód pracuje na gazie jest krótszy niż wtedy kiedy pracuje na pb. Znaczy to tyle że dostaje za dużo gazu i sterownik silnika skraca czasy wtrysków. Gdyby to wyrównać to trochę zmniejszy się mnożnik, ale bez rozwiercenia i tak się nie obędzie
  3. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Jest kilka osób które ogarniają gaz, jednak najlepiej gdybyś sam z pomocą ogarnął. Przyda Ci się na przyszłość. Zawsze przed grzebaniem możesz zapisać ustawienia do pliku a jak coś nie wyjdzie to przywrócić. Gdzie ten zrzut z pracy na benzynie? Daj jeszcze zrzut z zakładki ustawień. Jeśli chodzi o kolejność to najpierw wężyki razem z dyszami bo są w 1 miejscu, potem autokalibracja i patrzysz na czas wtrysku. Jeśli jest ok to zbieranie map. Jeśli nie to albo ponowne rozwiercanie albo korekta ciśnienia i znów autokalibracja
  4. Normalnie, jak każdą kostkę z zatrzaskiem
  5. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Dysze można rozwiercić te co masz. Do tej pory działało bo jeśli masz dobre wtryski, dobrze dobrane dysze i ciśnienie to autokalibracja ustawi dość poprawnie. Ja bym to nie bronił bo to że do tej pory samochód jeździł poprawnie to bardziej szczęście niż jego zasługa. Dla mnie wypuszczenie samochodu po samej autokalibracji dyskwalifikuje takiego delikwenta. Wymiana filtrów to max co powinien robić. Jeśli chodzi o strojenie online to raczej nie znajdę czasu, ale tu na forum zawsze coś podpowiem. Może znajdzie się ktoś inny, a jeśli nie to będziemy stroić na screeny. Nie jest to takie trudne a przy okazji sam się nauczysz
  6. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Zbyt niskie ciśnienie jest wtedy kiedy reduktor nie jest w stanie go stabilnie utrzymać. Gorsze jest zbyt wysokie bo po pierwsze wtryski mają ciężej a po drugie reduktor przepompowuje się po opuszczeniu gazu czy zgaszeniu samochodu. Teraz masz bardzo dobre ciśnienie. Działa to w ten sposób że średnicą dysz i ciśnieniem regulujesz wydatek gazu tak aby wtryskiwacze przy wolnych obrotach miały na tyle długi czas otwarcia, aby mogły zdążyć się zamknąć podając precyzyjną dawkę gazu, ale również przy wysokich obciążeniach dawały na tyle dużo gazu żeby nie pętliły. Zwiększając dysze zwiększasz wydatek. Podnosząc ciśnienie również. Jako pierwsze powinno dobierać się średnicę dysz, a ciśnieniem można jedynie wyregulować. W większości silników odpowiedni czas wtrysku gazu dla wolnych obrotów to ok. 1ms więcej niż dla benzyny. U Ciebie jest ponad 3. Ciśnienie masz dobre, więc widać, że dysze są stanowczo za małe. Musisz tak całować dyszami, żeby osiągnąć czas wtrysku gazu ok. 4ms przy podobnym ciśnieniu. Nie wiem czy ten gazownik ci to ogarnie jeśli nie zrobił przy montażu. Jak znam życie, będzie mówił że tak jest dobrze i tak powinno być. Może się jeszcze okazać, że 2.5 to za mało i będzie trzeba wiercić na 2.7-2.8, ale to będzie widać po rozwierceniu na 2.5 i autokalibracji
  7. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Uwierz mi że nie z tabelki tylko z opakowania. Widziałem już taki przypadek. Dysze fabryka, ciśnienie 1.7 i pętlenie.
  8. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Edytowałem posta wyżej. Daj screena z pracy na benzynie. Nie ma dysz 2.5. Musisz rozwiercić te co masz. Przy okazji wyrównasz wężyki. Dopiero po tym kalibracja W hanach nie musieli zmieniać dysz bo dobierało się je do mocy silnika. Tu jak widać ich to przerasta
  9. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Bez wiercenia dysz i tak się nie obejdzie. Jak dla mnie szkoda kręcić śrubę w reduktorze. Musisz rozwiercić na 2.5mm i powinno być dobrze. Gazownik pewnie był tak leniwy że zostawił oryginalne 2.0. Nie wiem jakich tłumoków gazowników masz w swojej okolicy że nie widzieli takiej oczywistości. Daj jeszcze screen z pracy na benzynie
  10. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Jeśli czarny r01 to trochę na styk. Jeśli chodzi o błąd to nie zawsze musi występować dlatego czasem kontrolka zaśnie. Wystarczy że regulacja jest skopana na granicy wywalenia błędu i raz będzie a raz nie
  11. cichy117

    Jaką instalacje LPG poleciacie do signum 2.0T Z20NET

    Ok. Wtryski ogarną. Gorzej może być ze specem który stroi. Ja zrobiłbym tak żeby zrobić wkrętki pod pojedyńcze wtryski i dopóki będziesz miał brc zdjąć pokrywę silnika i listwę położyć koło przepustnicy. Później przy zmianie sterownika i wtrysków poskładać wszystko tak jak ma być
  12. cichy117

    Jaką instalacje LPG poleciacie do signum 2.0T Z20NET

    To ja się pytam w którym bo piszesz tak niejasno że nie wiadomo o co chodzi
  13. cichy117

    Jaką instalacje LPG poleciacie do signum 2.0T Z20NET

    Jeśli interesuje cię demontaż kolektora żeby zrobić coś przy wtryskach i mieć je zamontowane do góry nogami to proszę bardzo. Chyba, że zamontujesz wtryski W stylu być na kilometrowych wężykach to tego problemu nie będzie ale mogą pojawić się działania, przydławienia itd. W większości przypadków montaż brc to przykład jak nie powinno się tego robić. Jak rozumiem zmieniłeś silnik, ale czy instalacja jest zamontowana w tym silniku?
  14. cichy117

    Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

    Wężyki to podstawa. Przed rozebraniem daj screeny z pracy na lpg bo może trzeba będzie rozwiercić dysze a szkoda 2 razy rozbierać. Jaki masz reduktor?
×