Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

andrzej244

Forumowicz
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

andrzej244 last won the day on October 4 2011

andrzej244 had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

About andrzej244

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kolbuszowa
  • Zainteresowania
    Informatyka, motoryzacja

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podkarpackie
  • Auto
    Vectra B x20dth

Recent Profile Visitors

707 profile views
  1. Wymieniłem te oringi w pokrywie filtra paliwa i nie było to trudne. Oringi dałem 9x1,8(motor vectra b x20dth diesel 1998r) Potrzebny jest malutki śrubokręt i szydełko większe, pomiędzy oringami jest taka plastikowa podkładka i nie trzeba jej wyciągać jak pisał autor tego tematu. Wyciągamy uszczelki podwadzając śrubokrętem, a wkładamy nowy oring najpierw ten tylny wciskając go śrubokrętem po za plastikową podkładkę i szydełskiem delikatnie osadzając go w wyżłobieniach. przedni oring wchodzi łatwo. Uwaga oringi smarujemy olejem, i wtyk też, żeby wszedł bez problemów. Problem miałem taki, że auto odpalało normalnie i po około 3 sekundach gasło i nie można było go już odpalić. Czyli w nieszczelnym filtrze paliwa zbierało sie powierze które po odpaleniu auta jak doszło do pompy to ją zapowietrzało i auto gasło. Koszt oringów 2zł. kupione w sklepie z łożyskami, możliwe, że lepsze by były oringi 9x2 bo połączenie mogło by być szczelniejsze. Pozdrawiam
  2. Cześć.

    Czytałem Twój post z

    Mam pytanie o dokręcanie trawersów.

    15.Wsuwamy trawers z powrotem i przykręcamy

    -moment dokręcenia poprzeczek wtryskiwaczy do głowicy (każdorazowo śruby nowe)

    - 1. etap / dokręcić do wyczucia oporu- czyli jak mocno? "aż śruba stanie"?

    - 2. etap dokręcić o 360°

     

     

  3. Dane świec do silnika x20DTH ze stron producentów świec: BERU TecDoc Engine Number X 20 DTH Installation Information: Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion. Tightening Torque [Nm] 15 Failure Moment [Nm] 35 Port Type Ø 4 mm Cone Pitch 63° Fitting Depth [mm] 29 Overall Length [mm] 133 Thread Size M 10x1 Spanner Size 10 mm Glow Plug Type Pencil-type Glow Plug Glow Plug Type After-glow capable Rated Current [A] 15,5 Voltage [V] 11 ------------------------------------------------------------------------- NGK Standard Y-748U Typ:Y-748U Nr porządkowy:6649 Szczegóły Napięcie:11,0 V Prądy:5,0 A Rozwartość klucza:10,0 mm Opornik:0,9 Ohm Długość całkowita:132,0 mm Głębokość montażowa:28,5 mm Technika łączenia:PIN Kod silnika: X20DTH OHC
  4. Swiece NGK: pobór prądu 5A Swieca Beru: pobór prądu 15A Czy to znaczy, że beru grzeją 3 razy mocniej niż ngk?
  5. No i zrobione 2500 pełna regeneracja pompy + 500 wymontowanie, zamontowanie pompy. Wymiana samego tranzystora nic nie dała, wywalało błąd 1630 czyli awaria pompy wtryskowej. Dodam że słynny tranzystor steruje elektrozaworem wysokiego ciśnienia, a nie elektrozaworem przestawiacza wtrysku co można to łatwo sprawdzić miernikiem. Zainteresowanym proponuję poczytać: Wtrysk bezpośredni w silnikach Diesla Mój uszkodzony sterownik: http://chomikuj.pl/a...+sterownik+vp44 Widać na nim sparciałe kable od elektrozaworu przestawiacza wtrysku i uszkodzony elektrozawór wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam
  6. Dzięki za odpowiedzi, jakby rok jeszcze pojeździł to by się opłacało.
  7. Witam. Padła mi pompa wtryskowa, auto zgasło i nie odpaliło. Laweta i pod dom... Błędy: P1631 - Pompa wtryskowa, wadliwe dzialanie 3 (0B) - Nie występuje P1651 - CAN odbiera błąd (0B) - Nie występuje P1630 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) (0A) - Nie występuje Po skasowaniu błędów i ponownej próbie odpalenia : P1630 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) (0A) - Obecny Zdemontowałem sterownik, otworzyłem elektronikę i jest upalona nóżka od tranzystora. Chciałem wymienić samemu ten tranzystor i na spokojnie poszukać firmy która mi zregeneruje całą pompę za normalne pieniądze. Lecz doszedłem do wniosku że wymiana samemu tranzystora jest to zbyt ryzykowna. Chciałem zastosować zamiennik IRLR3705Z. Są firmy które naprawiają te sterowniki z około 300zł. Twierdzą też że, po takiej naprawie auto będzie śmigać i nie ma co regenerować całej pompy. Czy ktoś naprawiał tak sterownik pompy wtryskowej? Ile auto pochodziło? Może ma ktoś namiary na firmę regenerującą te pompy w normalnych pieniądzach, jestem z okolic Rzeszowa, Kolbuszowej. Dziękuję za odpowiedzi.
  8. Syczy mi caly czas w okolicy nagrzewnicy. Obieg wew. powietrza dziala normalnie. Podejrzewam klimatyzacje bo sie nie wlacza tzn. przycisk klimy dziala, slychac dzialanie przekaznika w skrzynce bezpiecznikow, brak reakcji obrotomierza, wentylator klimy sie nie wlacza. Syczy bez wzgledu na to czy wlacze klime czy nie. Na dworze ok. -4 stopnie
  9. Witam. Gdy uruchomię silnik to coś syczy wyraźnie w okolicach nagrzewnicy, pedału gazu. Nie mogę tego zlokalizować. jak się silnik dobrze nagrzeje to przestaje syczeć, hamulec działa bez zarzutu, nie słychać żeby z serwa uchodziło powietrze, klimatyzacja wyłączona. włączanie wewnętrznego obiegu powietrza działa bez zarzutu...Co tam może tak syczeć? Auto chodzi normalnie, chack się nie świeci, turbo działa. Podejrzewam, że to coś powiązane z podciśnieniem, pompą vacum. Miał ktoś podobny problem?
  10. Version

    20 downloads

    Wymiana pompy wody w diesel Ostatnio wymieniaĹem pompÄ wody w swoim autku(vectra b diesel x20dth), szukaĹem na forum porady jak to zrobiÄ i nie znalazĹem, wiÄc zamieszczam opis jak to zrobiÄ w warunkach garaĹźowych lub pod chmurkÄ. Wymiana pompy wody w diesel x20dth. 1.WymontowaÄ obudowÄ filtra powietrza(klucz 10). 2.PodnieĹÄ auto z prawej strony, odkrÄciÄ kolo. 3.OdkrÄciÄ dolnÄ osĹonÄ silnika(wkrÄty na klucz 8). 4.Kluczem 19 + kawaĹek rurki przekrÄciÄ w lewo nadlew szeĹciokÄtny na napinaczu aby zluzowaÄ pasek i zdjÄÄ pasek wieloklinowy. 5.OdĹÄczyÄ akumlator, spuĹciÄ pĹyn z chĹodnicy(wÄĹź u doĹu z prawej strony chĹodnicy, bardzo zĹe dojĹcie-ciÄĹźko zdjÄÄ opaskÄ zaciskajÄcÄ zaĹoĹźyÄ jeszcze trudniej, proponujÄ kupiÄ nowÄ opaskÄ na ĹrubokrÄt Ĺatwiej zaĹoĹźyÄ i zacisnÄÄ). 6.OdkrÄciÄ koĹo pasowe pompy wody( 3 Ĺruby torx 42). 7.OdkrÄciÄ 3 Ĺruby mocujÄce pompÄ wody( e torx 10 ), podwaĹźyÄ jÄ z dwóch stron(ja uĹźyĹem do tego dwóch ĹrubokrÄtów) i spróbowaÄ czy wychodzi.10 8.OdkrÄciÄ górnÄ nakrÄtkÄ prawej poduszki silnika. 9.PodnieĹÄ prawÄ stronÄ silnika trochÄ do góry aby moĹźna byĹo wyjÄÄ pompÄ wody(ja podstawiĹem pod miskÄ olejowÄ podnoĹnik i poprzez kawaĹek deski aby nie uszkodziÄ miski olejowej podniosĹem silnik trochÄ do góry). 10.WyjÄÄ starÄ, zaĹoĹźyÄ nowÄ pompÄ, przykrÄciÄ koĹo pasowe, zaĹoĹźyÄ pasek wieloklinowy. 11.PoprzykrÄcaÄ osĹonÄ silnika, zaĹoĹźyÄ koĹo, spuĹciÄ auto. 12.WlaÄ ĹwieĹźy pĹyn do chĹodnicy, podĹÄczyÄ akumlator i odpowietrzyÄ ukĹad chĹodzenia(zakrÄciÄ korek wlewu pĹynu,ogrzewanie na full, przejechaÄ siÄ ok. 80km i dolaÄ pĹynu do zbiornika wyrównawczego).
  11. Version

    20 downloads

    Wymiana zbiornika paliwa w Vectra b diesel w garaĹźu bez kanaĹu. 1. Najpierw trzeba podnieĹÄ caĹe auto do góry tak Ĺźeby moĹźna siÄ pod nie wczoĹgaÄ i móc tam pracowaÄ, z tyĹu tak podstawiÄ kobyĹki, Ĺźeby moĹźna byĹo opuĹciÄ bak do doĹu. 2. OdkrÄcamy tĹumik Ĺrodkowy od katalizatora, zdejmujemy mocowania gumowe na których jest podwieszony i wyciÄgamy go wraz z tĹumikiem koĹcowym z pod samochodu Ĺźeby nam nie przeszkadzaĹ 3.Pod tylnÄ kanapÄ jest dekiel plastikowy wyciÄgamy go podwaĹźajÄc ĹrubokrÄtem, pod nim jest blaszany dekiel trzeba wypiÄÄ z niego wtyczkÄ prÄdowÄ, luzujemy teĹź te dwie szybkozĹÄczki (nie rozpinamy ich caĹkowicie, wtedy nie bÄdzie siÄ laÄ paliwo gdy rozepniemy dolne szybkozĹÄczki). 4. Z tyĹu prawej strony pod progiem sÄ dwie szybkozĹÄczki rozpinamy je i zabezpieczamy przd dostawaniem siÄ brudu. 5. Pod spodem rozĹÄczamy te dwa wÄĹźe idÄce od baku do wlewu paliwa i zabezpieczamy przed dostawaniem siÄ brudu. 6. Demontujemy wlew paliwa jest przykrÄcony od spodu jednÄ ĹrubÄ i przy wlewie pod gumowÄ uszczelkÄ na jeden wkrÄt,odkrÄcamy nadkole od strony wlewu paliwa i wyciÄgamy go pod spód auta, odĹÄczamy teĹź te dwa cienkie wÄĹźe od odpowietrzania baku(jak nie chcÄ zejĹÄ to podgrzewamy je delikatnie opalarkÄ). Wlew wyciÄgamy z pod auta. 7. OdkrÄcamy dwa pasy mocujÄce zbiornik paliwa ale tylko z jednej strony od przodu auta odginamy je i opuszczamy bak trochÄ na dóĹ i odpinamy przewód czujnika poziomu paliwa(jest przyczepiony do jednego z wÄĹźy)nastÄpnie wyciÄgamy bak z pod auta. 8. Otwieramy górny dekiel przy pomocy np. ĹrubokrÄta i mĹotka i spuszczamy paliwo u mnie byĹo okoĹo 16 litrów. 9. WyciÄgamy najpierw czujnik poziomu paliwa(ciÄgniemy go do góry) nastÄpnie wkĹad z baku jest mocowany na trzy zatrzaski i przekĹadamy go do nowego zbiornika. 10. ZakĹadamy nowy bak i wszystko montujemy z powrotem, przy montaĹźu tĹumika uĹźyÄ pasty do tĹumików (koszt 12zĹ), nowy oring pod dekiel w ASO to 10zĹ (jak nie chce siÄ wcisnÄÄ to smarujemy go olejem). 11. Wlewamy paliwo i odpowietrzamy ukĹad paliwowy od baku do pompy wtryskowej najlepiej wpinajÄc siÄ w przelewy pompkÄ podciĹnieniowÄ. Nowy zbiornik paliwa kosztuje ok.200zĹ. ja kupiĹem od benzyniaka za 50 zĹ. na szrocie. Do Vectry DTI przedliftowej zaĹoĹźyĹem bak od vectry benzyna poliftowej i wszystko pasowaĹo. Baki od benzyniaków nie majÄ przegrody w Ĺrodku w wyniku czego sĹuchaÄ w kabinie chlupotanie. Inne w tym temacie: http://forum.vectrak...paliwa-wymiana/
  12. Version

    48 downloads

    Wymiana uszczelniaczy poprzeczek wtryskiwaczy (trawersów), czyszczenie kolektora dolotowego(ssÄcego) w silniku x20dth Potrzebne bÄdÄ: 4x uszczelniacze gumowo metalowe, 4x okrÄgĹe uszczelki osadzane na trawersie, 1 metr wÄĹźyka do przelewów i 3 trójniki. Dodatkowo dwie uszczelki pod kolektor dolotowy i pokrywÄ kolektora dolotowego, dobry silikon motoryzacyjny. PrzyrzÄd do odpowietrzania pompy wtryskowej (moĹźe byÄ zrobiony z kompresora od lodówki- zdjÄcie powyĹźej). Klucze 8, 10, dwa klucze pĹaskie 17, klucze torx, ĹrubokrÄt, klucz dynamometryczny... Dobrze jest silnik trochÄ rozgrzaÄ Ĺźeby nie byĹo problemów z odkrÄcaniem Ĺrub. 1.OdĹÄczamy przewód + od akumulatora 2.OdkrÄcamy pompÄ podciĹnienia (vacum), jest przykrÄcona na 4 Ĺruby- trzeba zdjÄÄ wÄĹź od turbosprÄĹźarki i odkrÄciÄ mocowanie kabli aby dostaÄ siÄ do dolnych Ĺrub 3.Zdejmujemy wÄĹź od odmy, wysuwamy przewody paliwowe, odkrÄcamy plastikowe osĹony kabli z jednej i drugiej strony i demontujemy pokrywÄ waĹka rozrzÄdu 4.Zdejmujemy wÄĹź idÄcy od IC do dolotu 5.Zdejmujemy wtyczki z dwóch czujników temperatury(ten w obudowie termostatu i obok) 6.Zdejmujemy wÄĹźyki przelewowe 7.Wyjmujemy wtyczkÄ od pompy wtryskowej (czerwone zabezpieczenie wysuwajÄc do siebie zdejmujemy wtyczkÄ) 8.Oznaczamy markerem (Ĺźeby je póĹşniej poprzykrÄcaÄ na swoje miejsce)) i odkrÄcamy metalowe przewody paliwowe i zabezpieczamy pompÄ wtryskowÄ przed brudem(osĹaniajÄc jÄ np. czystÄ szmatkÄ) 9.Zaciskamy ĹaĹcuch do koĹa zÄbatego waĹka rozrzÄdu za pomocÄ zacisków plastikowych(zdjÄcie obok) 10.Luzujemy trochÄ Ĺruby mocujÄce waĹek rozrzÄdu do gĹowicy(waĹek unosi siÄ do góry) tak aby moĹźna byĹo wyciÄgnÄÄ trawersy 11.Odpinamy wtyczkÄ od czujnika co znajduje siÄ w pokrywie kolektora dolotowego(ssÄcego), odkrÄcamy teĹź czujnik(albo to jakaĹ zĹÄczka) znajdujÄcy siÄ poniĹźej, wysuwamy przewód podciĹnieniowy z zaworu EGR i demontujemy pokrywÄ (musimy to zrobiÄ bo inaczej nie wyciÄgniemy trawersu) 12.Odsysamy olej z gĹowicy(np. strzykawkÄ) tak aby po wysuniÄci trawersu nie zalaĹ nam nie potrzebnie wtryskiwaczy 13.OdkrÄcamy trawers, jest mocowany na jednÄ ĹrubÄ i wysuwamy go w kierunku kolektora dolotowego. 14.Zdejmujemy stary uszczelniacz(ja podwadziĹem delikatnie dwoma ĹrubokrÄtami z dwóch stron uwaĹźajÄc Ĺźeby czego nie porysowaÄ) i zakĹadamy nowy, to samo robimy z uszczelkÄ na trawersie. 15.Wsuwamy trawers z powrotem i przykrÄcamy -moment dokrÄcenia poprzeczek wtryskiwaczy do gĹowicy (kaĹźdorazowo Ĺruby nowe) - 1. etap / dokrÄciÄ do wyczucia oporu - 2. etap dokrÄciÄ o 360° 16.PrzykrÄcamy waĹek rozrzÄdu -moment dokrÄcenia pokryw ĹoĹźysk waĹka rozrzÄdu 20 N×m 17.PrzykrÄcamy z powrotem pokrywÄ waĹka rozrzÄdu i pompÄ vacum (zakĹadamy nowe uszczelki albo stare na silikonie) 18.Wysuwamy przewód podciĹnieniowy z pompki klapek zawirowaĹ i odkrÄcamy kolektor dolotowy(klucz 10), odkrÄcamy zawór EGR od pokrywy kolektora dolotowego i wszystko czyĹcimy, zakĹadamy nowe uszczelki i skrÄcamy z powrotem 19.PrzykrÄcamy przewody wysokiego ciĹnienia(ja przykrÄcaĹem mocno ale nie na "chama"), wciskamy wtyczkÄ do pompy wtryskowej i zakĹadamy nowe wÄĹźyki przelewowe i trójniki (na wzór starych) 20.Wciskamy wtyczki na: czujniki temperatury, czujnik w pokrywie kolektora dolotowego i przykrÄcamy ten niĹźej(nie wiem od czego on jest) 21.Odpowietrzamy pompÄ wtryskowÄ(akumulator musi byÄ dobrze naĹadowany bo inaczej auto nie odpali). Ja odpowietrzaĹem wpinajÄc siÄ w przelewy(przelewy sÄ podpiÄte pod zasilanie pompy wtryskowej w paliwo) za pomocÄ dodatkowego trójnika z kawaĹkiem wÄĹźyka, ale póĹşniej trzeba byĹo duĹźo krÄciÄ rozrusznikiem niczym auto odpaliĹo.Moim zdaniem odpowietrzajÄc przez przelewy nie przeciÄga siÄ paliwa przez pompÄ wtryskowÄ(paliwo naciÄgniemy z baku po przez filtr paliwa do pompy wtryskowej i tyle) wiÄc nie polecam takiego odpowietrzania. ProponujÄ odpowietrzaÄ tak jak zalecajÄ w ASO czyli przez powrót paliwa do baku. Nie którzy odpowietrzajÄ tak: jedna osoba krÄci rozrusznikiem a druga psyka "plakiem" w dolot aĹź auto odpali(nie jest to dobre dla pompy wtryskowej i silnika). JeĹli mi przyjdzie jeszcze raz odpowietrzaÄ to najpierw odpowietrzÄ przez przelewy a nastÄpnie przez powrót paliwa do baku. Jest z tym roboty na caĹy dzieĹ, ale warto bo auto po czyszczeniu kolektora ssÄcego jest mocniejsze i pewnie troszkÄ mniej pali.A co najwaĹźniejsze ukĹad paliwowy jest szczelny. Pozdrawiam.
  13. Polskie menu jest na chomikuj. Wystarczy pobrać program.
  14. Nic się nie zapowietrzy. Zakładasz bak, podpinasz przewody paliwowe, palisz i jedziesz.
×
×
  • Create New...