Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lukas221

Forumowicz
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C Z18XE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lukas221's Achievements

Nowy

Nowy (1/7)

1

Reputation

  1. Dziwna sprawa. Ogólnie kupiłem oryginalna używaną cewkę, problem znikł ale okazało się że używana cewka nie miała pełnej sprawności, auto przerywało na gazie. Jeździłem tak tydzień i problem z wypadaniem zapłonu znikł. W międzyczasie zamówiłem kolejną cewkę, nową. Na tej używanej cewce jazda na gazie była tragiczna, i chyba z 2 razy wracałem do starej cewki i czekając na nową.. i w zasadzie mam nową cewkę od 2 tygodni ale w kartonie. Na starej cewce problem również przestał występować.. od 2 tygodni auto chodzi jak bajka, nawet check mi się nie świeci.
  2. Świece mam denso k20tt z standardową przerwą dla tych świec, świece wyglądają raczej ok, trochę jasne, jakby było zbyt ubogo na lpg. Większość tematów z p302 to są problemy z katalizatorem, jeden był z ciałem obcym w kolektorze dolotowym, ecu, przepływka - ale te wszystkie tematy łączy jeszcze jedna kwestia, oprócz p302 są inne błędy. W przypadkach gdy były zjechane zawory wypadanie było również na kilku cylindrach. Znalazłem jeden temat (na elektrodzie) gdzie jest dokładnie ten sam problem który występuje u mnie, niestety autor już się nie loguje a rozwiązania nie napisał Jutro chyba zrobię losowanie: cewka, ecu, świece. Gdyby nie fakt że już trochę kasy włożyłem w ten samochód to bym się go pozbył, z drugiej strony nie chce pakować kolejnych funduszy na części które mogą być sprawne. Niestety nie mam możliwości założenia innej cewki, chyba będę musiał poszukać jakiejś używki. Tak szczerze to ja czekam na moment aż te auto padnie i nie odpali, wtedy będę wiedział przynajmniej gdzie szukać.
  3. Zrobiłem płukankę i zalałem silnik motulem. Jeżdżę aktualnie tylko na benzynie. Miałem 4 dni spokoju, usterka nie występowała. Od 2 dni się pogorszyło, jak jadę z pracy po 500m wypadanie zapłonu i auto zaczyna gasnąć, dopiero za którymś razem odpali i auto jedzie normalnie, normalna mocą, nie szarpie... Byłem u kolejnego mechanika i niestety powiedział mi że to może być wszystk że względu na fakt że jest tylko jeden błąd, p302-01. Znalazłem kilka tematów gdzie osoby miały identyczny problem ale niestety nie napisały jak rozwiązały problem.
  4. Może ktoś może polecić jakiegoś ogarniętego mechanika w okolicach Rybnika, Gliwic? Ogólnie rzecz biorąc zastanawiam się czy nie zdemontować kolektora, w okolicach przepustnicy słychać dziwne dźwięki, świsty czy coś, chociaż nie wiem czy mi się nie wydaje... Dzisiaj do pracy jechałem na 3 garach, na gazie było to samo.. czyli już wiem że nie jest to kwestia samej benzyny. Oczywiście po pracy jak wracałem to już problem nie występował. Sprawdzałem parametry opcomem i porównywałem je z ,,optymalnymi parametrami" tego silnika, nie zauważyłem nic niepokojącego. Słychać również popychacze, ale to akurat jest odkąd mam ten samochód. Miałem wymieniać na dniach olej + płukanka ale narazie się wstrzymuję bo naprawę nie wiem jakie będą losy tej viki
  5. Nie, ale tak zrobię. Dzisiaj jak odpaliłem znowu to samo a wystarczyło żeby rano zrobiło się chłodniej. Po przełączeniu na LPG przez chwilę muli ale po 200m jedzie już normalnie. Albo wtryski pb, albo gaz coś miesza albo faktycznie silnik jest już na wykończeniu. Dzisiaj będę grzebał dalej, jeśli do 22.09 nie ogarnę tematu to auto idzie na olmet.
  6. Tak, myślałem że są rozjechane mapy i jeździłem chyba z tydzień na pb. Ogólnie zauważyłem że problem nasila się gdy na dworze jest chłodnej, dzisiaj i wczoraj usterka nie wystąpiła...
  7. Faktycznie coś u mnie za niska ta kompresja, jest jeszcze taka opcja że po prostu był źle przeprowadzony pomiar/lipny manometr.
  8. Gdzieś czytałem że dla z18xe książkowo to jest 10.8, u mnie różnice na poszczególnych cylindrach nie wynoszą więcej niż 0.3b bar. A jakieś 40k km temu była robiona głowica... więc sam już nie wiem.
  9. No niestety, sprawdzałem kompresje i na wszystkich jest w granicach 10-11 (oczywiście na ciepłym silniku). Wymieniłem również akumulator, i po wymianie zniknęły wszystkie błędy problemu z ECU i CAN. Zostaje tylko błąd wypadania zapłonu... i teraz gdy temperatura na zewnątrz spadła problem nasilił się, teraz po odpaleniu po minucie auto zaczyna pracować na 3 cylindry dopóki na przełączy się na gaz, a na gazie czasami przy niskich obrotach auto szarpie...
  10. Spoko, minęło trochę czasu od ostatniego problemu który został rozwiązany i auto nawet zrobiło trochę km w związku z czym nie chciałem tematów łączyć. Też mi to wygląda na problem z ecu ALE dzwoniłem do jednego gościa co naprawia ECU i powiedział mi że jeśli w tym silniku jest problem z ECU to będzie wypadanie na 2 cylindrach a nie na jednym... Poważnie myślę o zakupie i podmiance ECU.
  11. Cześć. Od tygodnia walczę z nową usterką mojej viki... 1.8 + lpg Co sprawdziłem: świece, cewkę, przejrzałem zgrubsza elektrykę, paliwo, ciśnienie na listwie wtryskowej.. Objawy: Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, auto nagle przestaje pracować na 2 cylindrze. Na początku myślałem że to tylko na gazie, później myślałem że to tylko na benzynie, później że to przez złe paliwo a teraz wiem że jest to usterka losowa, na zimnym na ciepłym na gazie i benzynie. Do dzisiaj po wystąpieniu usterki wystarczyło zgasić auto na minutę 2 i normalnie odpalało po czym można było dalej jechać. Dzisiaj totalnie się pogorszyło, wyjechałem z pracy i po kilometrze nagle wypadnięcie zapłonu po czym auto zgasło, odpalam auto pracuje bez jednego cylindra i gaśnie, po dodaniu gazu obroty się utrzymują ale jak puszczę gaz to odrazu gaśnie, czekam 1 2 minuty i auto normalnie jedzie... jakaś masakra. Błędy, kasowałem 5 razy i cały czas jedne i te same: Aktualnie czekam na zestaw do sprawdzenia kompresji Podobno 40k temu była robiona głowica, mam na to faktury. (od poprzedniego właściciela)
  12. Cześć. Dłuższy czas temu poprawiałem luty w liczniku i źle założyłem wskaźnik paliwa, nie miałem zaznaczone jak był wcześniej. Ostatnio brakło mi benzyny... Czy ktoś wie w jaki sposób można ustawić poprawnie wskazówkę? jak ją ponownie skalibrować?
  13. W weekend robiliśmy ten rozrząd + wymiana simmeringów wałków. Jeśli chodzi o blokowanie wału bez dedykowanej blokady to można to zrobić małymi imbusami. Nie ma opcji odkręcenia kół wałków bez demontażu pokrywy nawet jeśli je odkręcimy to później ciężko będzie dokręcić śruby. I oczywiście lepiej ściągnąć całkowicie obudowę, teoretycznie można nabić simmering ale pewnie gdzieś by się podwinął. Ogólnie sprawnie poszło ale z simmeringów leci bardziej niż wcześniej..... Wałki mają już wytarte rowki, i zastanawiam się czy po prostu złożyć je płycej, tak żeby wargą nie weszła do rowka?. Przy montażu zdemontowałem łożysko wałka i zdecydowanie prościej idzie nałożyć te uszczelniacze.
  14. Panowie, wracając jeszcze do tematu. Są jeszcze 3 kwestie na których odpowiedzi nigdzie nie umiałem znaleźć a bardzo utrudniły mi robotę przy tym rozrządzie. 1. Nie mając blokady koła zamachowego czy można wsadzić długi płaski śrubokręt w otwór gdzie się zakłada blokadę dedykowaną i w ten sposób zablokować koło? 2. W jaki sposób odkręcić koła zębate wałków rozrządu bez demontażu pokrywy rozrządu? Na YT 2 gośći wymienia uszczelniacze w tym silniku bez demontażu pokrywy ale nie jest pokazane w jaki sposób blokują koła. 3. Czy koniecznie trzeba sciągać tylną obudowę rozrządu przy wymianie simmeringów? Za niedługo będę pomagał koledze wymieniać rozrząd w tym silniku i chciałbym to ogarnąć w 3 godziny a nie 3 dni
×
×
  • Create New...
UP