Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jurkobohun

Forumowicz
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 122km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jurkobohun's Achievements

Nowy

Nowy (1/7)

1

Reputation

  1. Sterownik ostatnio był wymieniony, przed wymianą nie działały obie.
  2. Przez kilka minut chodzi jak należy, potem nagle staje napięcie i wywala checka. Mowa o całkiem zimnym silniku. Na nagrzanym nie pracuje.
  3. Opcom pokazuje sonda nr 2 n jałowym -bez gazowania ubogo ok200mv a po przegazowaniu ponad 800mv. Mam wrażenie że po paru minutach przekracza w końcu zakres i zawiesza się na 430.
  4. Witam, niedawno wymieniłem ECU, miałem problem z sondami lambda, sterownik nie czytał napięcia, po wymianie wszystko ruszyło. Jednakże, sonda nr 2 cały czas wyrzuca check. Błędy 0136 oraz 0141. Błędy dotyczą circuit malfunction, a elm pokazuje zmianę napięcia na sondzie nr 2. Czy możecie podpowiedzieć co dalej robić? Czy to kat umiera? Czy adapter kątowy sondy załatwi sprawę z checkiem? Dodam że samochód po wymianie ECU jeździ jak marzenie, dynamicznie i chętnie przyspiesza, przedtem był zamulony.
  5. Temat do zamknięcia, po zamontowaniu klona ECU od użytkownika @Crazy wszystko śmiga. Polecam z całego serca. na dowód wykresy korekt i napięcia obu sond.
  6. Wymontuje dziś ECU, przepsikam kontaktem, wyczyszcze złącza i pomierze wszystko. Tylko nie mam pojęcia który styk za co odpowiada i jak to mierzyć, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę, spróbuję poszukać w sieci.
  7. Na ELM napięcia stoją na 430mV, obie sondy na ciepłym jak i zimnym. Jak jeszcze mogę zdiagnozować wadliwy sterownik silnika?
  8. Ale czy pomiary drugiej sondy mają coś wspólnego z pomiarem sondy pierwszej? Obie sondy były wymienione dwukrotnie. Najpierw siedziały Delphi, teraz są NGK a sytuacja wciąż ta sama.
  9. Witam, pisałem już wcześniej na forum o błędach sond lambda. Dziś pomierzyłem wartości na sondach, mam sondy NGK całkiem nowe. Na tapetę poszła sonda przed kątem. Opór na grzałce wynosi 8 omów, napięcie przy włączonym silniku 13,3v więc jest przejście. Pracę sondy mierzyłem multimetrem cyfrowym, generalnie pokazywał wartości od 0,1 do 0,9 volta. Więc teoretycznie wszystko w porządku. A jednak ECU wywala check i błędy sond 0130 0136 0036. Po podpięciu do Elm napięcia sond stoją. Przepływomierz po odpięciu wskazuje 0g/s podpięty ok. 2,7 g/s. Czy szukać nieszczelności w wydechu albo w dolocie dokładniej czy sprawa jest już prosta? Byłem u elektryka który powiedział mi że tylko nowy sterownik (zaproponował naprawę za 1200 zł) rozejrzałem się trochę i widzę że wysyłkowo naprawa sterownika lub nawet klonowanie to maks 500. Dodam że mój sterownik to ten z radiatorem na grzbiecie. Proponuje się jeszcze coś sprawdzić? Pozdrawiam. https://we.tl/t-zqk7UWbSus Ps. Wiem że miernik cyfrowy uśrednia wyniki itd. Ale powiedzcie czy to co pokazuje to poprawną praca sondy?
  10. Witam, Opel Vectra C gts 2003 1.8 122km. Niedawno byłem u mechanika z błędami sond, mechanik stwierdził że wymieniamy obie więc zrobił to, założył 2x sondy Delphi. Niestety nic nie pomogło sondy są martwe, przy podłączeniu do opcoma nie dają znaków życia. Byłem u fachowca elektronika powiedział że sterownik ok, sprawdził napięcia itp. Stwierdził że to na 99% wina sond zamienników. Umówiłem się w takim razie jeszcze raz z mechanikiem który wymienił mi sondy, stwierdził że odda mi pieniądze za te wadliwe i zamontuje nowe, tylko muszę sam je kupić. I tutaj pojawia się pytanie. Znalazłem dwie sondy na allegro firmy NGK (czytałem że to najlepsze co można zrobić) pozostaje tylko pytanie czy to na pewno dobre modele. Sonda przed katalizatorem https://allegro.pl/oferta/sonda-9202575-09202575-855356-5wk91701-oza334sz1-7354657709?reco_id=e21e417a-8663-11eb-8c14-b026284b14e0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Sonda za katalizatorem https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-opel-vectra-c-zafira-a-1-8-z18xe-ntk-7350910096 Proszę o pomoc w wyborze. Dziękuję
×
×
  • Create New...
UP