Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

HeniekL

Forumowicz
  • Posts

    24
  • Joined

  • Last visited

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Auto
    Vectra C

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

HeniekL's Achievements

Nowy

Nowy (1/7)

0

Reputation

  1. No włąśnie nie jestem pewien, czy tyczy się wyłącznie instalacji "analogowej" czy też opartej na szynie CAN. Teoretycznie porada ta mogłaby być uniwersalna, zważywszy że moduł odbiornika pilota jest- może być identyczny dla obydwu rozwiązań, natomiast mogą się one różnić modułem wykonawczym- który jest oparty o szynę danych lub sterowanie napięciowe. Niestety potrzeba tu wiedzy i doświadczenia kogoś, kto posiada taki pilot i centralkę współpracującą z szyną CAN. Rozwiązanie analogowe było opisane w jednym z postów.
  2. Mam pytanie. Gdzie dostanę gniazdo ( wtyk) do modułu zdalengo sterowania? Czy jest to typowe złącze? Dzięki Koledze Barmii znam już odpowiedz na pytanie :-). Złącze ma symbol 929504-2
  3. Cóż, tą informację wyczytałem mi. na Forum. Dziś też rozmawiałem z serwisantem ogrzewań postojowych i sam od siebie wspomniał, że tak to się robi... Być może nie jest to prawda..., stąd też moje zapytanie tutaj.
  4. Z tego co udało mi się ustalić, programowanie pilota polega na naciśnieciu pewnej okreslonej sekwencji jego przycisków, co w konsekwencji prowadzi, do przypisania do urządzenia odbiorczego. TECH 2 chyba nie jest konieczny do tej operacji, prawdopodobnie jest potrzebny, kiedy uruchamiamy opcję zdalnego sterowania w komputerze pokładowym pojazdu.
  5. Rozumiem, że ten ze zdjęcia poniżej, bez oznaczeń GM zadziała...? Gdzieś widziałem posta na temat synchronizacji pilota z modułem zdalengo sterowania... Czy ktoś może posiada zdjęcie wtyku do modułu zdlanego sterowania, jaki typ złącza jest tam zamontowany? Muszę zamówić taką wtyczkę, a moduł jeszcze do mnie nie dotarł...
  6. Witam ponownie, Mam jeszcze jedno pytanie do Szanownych Kolegów. Czy pilot TP 4 da się zastąpić innym, np. wspólczesnym pilotem? Inaczej rzecz ujmując, czy centralka zdalnego sterowania (24457197) z Opla Vectry C będzie współpracowac z innym urządzeniem nadawczym firmy Eberspächer?
  7. Czyli: 1) Czerwony- zasilanie modułu 12V 2) Brązowy- masa modułu 3) Żółty- CAN 4) Niebiesko-biały- napięcie sterujące 12V
  8. Dziękuję Koledze Barmii za wyjąsnienia. Myślę, że wartości napięc panujących na szynie CAN będą oscylować maksymalnie wokól wartości 5V. U siebie sprawdzałem i aktywna szyna ma około 4V- w trakcie wysyłania (transmisji) komunikatów, a przed przejściem do spoczynku około 2V. Oczywiście do obserwacji przebiegów tylko oscyloskop... U mnie, w obydwu piecach występowały te same sterowniki. Być może działały by one również w Oplu i komunikowały się z komputerem pokładowym. Wydaje mi się, że na tym etapie należałoby doświadczalnie sprawdzić, czy moduł zdalengo sterowania bedzie komunikowac się z elektroniką SAAB-a. Z opisu powyżej wynika, że istnieje szansa że sterownik zdalengo sterowania od Opla może komunikowac się z SAAB-em... Pozostaje tylko jeszcze wyjaśnić jaką funkcję pełni przewód żółty, na którym pojawia się napięcie 12 V. Wygląda na to, że napięcie to może pochodzic z modułu klimatyzacji i sterować modułem zdalnego sterowania- napięcie wchodzi na ten moduł, jak wynika z opisu Kolegi Barmii i załącza piec. Interesuje mnie w jakich okolicznościach to napięcie się pojawia. Czy na przykład w trakcie postoju z wyłączonym silnikiem i zapłonem umożliwia włączenie "webasto" manualnie z poziomu uśpionego panelu klimatyzacji... I jeszcze jedno pytanie: Jak w TECH 2 nazywa się opcja sterowania "webasto" pilotem ? W jakiej zakładce można ją znaleźć?
  9. Pytanie dodatkowe: Czy robił ktoś eksperyment na module zdalengo sterowania polegający na podłaczeniu zasilania i obserowaniu zmian napięcia na zółtym przewodzie? Chodzi mi o to, czy urządzenie pracuje niezaleznie od podłączenia do pozostałych podzespołów samochodu...
  10. A piecyk podłączony do climatronika nie jest sterowany czasem poprzez magistralę CAN? Myślałem, że sterownik zdalengo sterowania poprzez szynę danych wysyła do pieca sygnał startu, natomiast załączane napięcie 12V idzie do climatronika i steruje jego pracą (aktywuje jakąś funkcję np. w czasie postoju)... Oczywiście to tylko moje hipotezy nie poparte analizą schematu instalacji elektrycznej. Przypuszczam, że rozwiązanie jest podobne jak w SAAB. Tam sterownik ogrzewania postojowego komunikuje się wyłącznie przez wspomnianą szynę- posiada tylko 4 wyprowadzenia: 1) 12V 2) Masę 3) Impulsów sterujących pompką paliwa- czyli ogólnie ujmując zasilanie pompki 4) CAN- komunikaty do "webasto" oraz wychodzące z niego...
  11. Rozumiem...., dziękuję za kolejne szczegóły... Reasumując, Przewodem niebieskim wychodzi napięcie sterujące nagrzewnicy, lub można podać te napięcie "sztucznie" by wyzwolić pracę nagrzewnicy..., natomiast żółty to szyna CAN? Zastanawiam się, czy wspomniany sterownik (odbiornik zdalengo sterowania) komunikuje się ze innymi wytworami firmy GM- mam na myliś np SAAB-a. Posiadam w domu pojazdy obu marek i chciałbym w moim SAABie zamontowac pilot zdalengo sterowania do ogrzewacza postojowego..
  12. Rysunek jak najbardziej pomocny, szkoda, że wszystko takie malutkie..., ale bardzo dziękuję Jeszcze trzeba zidentyfikowac te dwa wspomniane wyprowadzenia..., ich funkcje- czy sterowanie następuje przez CAN czy napięciowo...?
×
×
  • Create New...
UP