Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Shaniel

Klubowicz
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

About Shaniel

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Nr klubowy
    1240
  • Auto
    Opel Signum 2.0T

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Shaniel's Achievements

Nowy

Nowy (1/7)

0

Reputation

  1. Cześć ! Zaczął mi dzisiaj bez przerwy walić błąd od sondy P0134. Sonda przed katem do wymiany czy warto sprawdzić coś innego ? Pozdrawiam.
  2. Cześć. Już praktycznie rok mija, a płyn jak znikał tak znika, od połowy do dna zbiorniczka wyrównawczego w 200 km. Nic nie kopci, niczego nie przybywa, spalin w układzie chłodzenia brak, natomiast dzisiaj przy wymianie oleju zauważyłem za pompą oleju czerwono/różowy nalot (na zdjęciach wygląda trochę jak rdza, ale na żywo był to różowy osad). Przypominało to w dotyku gęstą maź i zastanawiam się czy może to być odparowany płyn z układu, a jeżeli jest taka możliwość to czy nie leci przypadkiem z pompy wody. Jak myślicie ? Na zdjęciach nie ma tego dużo, bo większość wcześniej zdjąłem palcami.
  3. Temat do zamknięcia. Kupiłem przewód od Saaba. Dla zainteresowanych podaję link: https://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-booster/vacuum-line-brake-booster/1045694/
  4. Witam Dzisiaj przy sprawdzaniu zaworków jednokierunkowych strzelił mi wężyk od pompy vaccum, który wchodzi do kolektora. Dostanę taki wężyk w aso i jaki jest jego numer ? Pozdrawiam
  5. Pewnie rozrząd - jak wyżej, tylko wystrzegaj się zamienników, niestety dzięki uprzejmości kolegów z klubu dowiedziałem się o tym za późno i musiałem dokupić ori napinacz głównego łańcucha i dopiero wtedy rozrząd faktycznie ucichł.
  6. Po wlaniu uszczelniacza nic się nie zmieniło, płyn w trasie 200 km musiałem dolewać po dojeździe do celu jak i później znów po powrocie (ponieważ zapalała się kontrolka). Później sporo nie jeździłem, wymieniłem rozrząd w aucie wraz z pompą wody i przyjechałem do Niemiec, po drodze (500km) kontrolka nie wyskoczyła, ale nie wiem czy ubyło płynu, ponieważ dostaliśmy z partnerką pozytywny test na koronawirusa i póki co nie mogę nawet iść do samochodu sprawdzić Jak skończy się ta cała izolacja to sprawdzę czy płynu ubyło w trasie i dam znać, możliwe, że akurat w okolicach pompy (ale równie prawdopodobne jest każde inne miejsce, łączenia, etc.) był jakiś wyciek tylko pod obciążeniem. Nie będę na razie gdybać, po izolacji zobaczę jak sprawa wygląda i dam znać.
  7. Aktualizuje informacje Przejechałem 150km i znowu zaczął klekotać, czyżbym wyrzucił 3000 w błoto ?
  8. Dzisiaj odebrałem samochód, na zimnym coś nadal cyka, ale szybko przestaje, generalnie ten stały i uciążliwy klekot ustąpił. Aczkolwiek silnik pracuje zupełnie inaczej, poprawiła się ogólna kultura pracy i póki co jestem zadowolony, zobaczę jak to się przełoży na dalszą perspektywę. Posłucham go jeszcze dobrze na zimnym. Edit: Zapłaciłem za całość 2700 zł.
  9. Auto odstawiłem rano do mechanika, mam je odebrać we wtorek lub środę. Jak odbiorę to dam znać czy problem rozwiązany
  10. Zamawiam z firmy SWAG, pompa wody też będzie wymieniana na pompę firmy GK.
  11. Tak myślałem, dam jutro do roboty, niestety rozrząd 1800 zł same części
  12. Cześć wszystkim ! Posiadam Opla Signum 2.0T 175KM z 2003 roku. Ostatnio po powrocie z trasy silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki, stukanie, klekotanie czy jak zwał tak zwał, wcześniej nie było z tym problemu. Podjechałem do mechanika, który zdjął pokrywa silnika, stwierdził, że w silniku jest piach i są pozatykane regulatory zaworów, przepłukali mi silnik i wlali nowy olej - Castrol Magnatec 5W-40. Problem się niestety nie rozwiązał, stuki są coraz głośniejsze zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku - chociaż na zimnym wydają się głośniejsze. Częstotliwość stukania zwiększa się wraz z podniesieniem obrotów, wcześniej przy około 2-2,5 tyś ustawało, teraz wali cały czas. Mechanik sprawdził kompresje na cylindrach - na każdym wyniosła 14 bar. Ciśnienia oleju nie zmierzył ze względu na brak odpowiedniego urządzenia. Podejrzewam, że może to być któryś z napinaczy łańcuchów główny albo balansu, cały komplet rozrządu kosztuje około 1700zł + robocizna i zastanawiam się nad wymianą, może ktoś z was miał podobny problem z Z20NET i może mi coś podpowiedzieć. Dla zainteresowanych dołączam film na którym można sobie wspomnianych dźwięków posłuchać. Poza klekotaniem brak jakichkolwiek innych objawów. Przebieg auta to 268 tyś. Filmik : https://youtu.be/uYYLeOZHBHY Z góry dzięki za pomoc !
×
×
  • Create New...
UP