Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wulfgar

Forumowicz
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Wulfgar

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    VC FL 05, Z18XE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ostatecznie zrobiłem to płukanie tą przemrożoną naftą, 15 minut popracował z naftą na jałowym. Nie zatarł się, koła nie odpadły - jest ok. Zrobiłem już ok 1kkm i żadnych dodatkowych wycieków nie spostrzegłem, kulturka pracy też w porządku. Przejście z GM 10w40 na Valvoline 5w40
  2. Niedługo mam zamiar przejść z GM na Valvo i dlatego też chcę zrobić tę płukankę naftą. Czy silnik to zniesie na pewno się pochwalę @oriencik Za dużo nie lać? W butelce jest 0.5l, myślałem, żeby właśnie całą przechylić @darioG73 Diesel zbiera nagary, u mnie pewnie z 10 minut pracy by wystarczyło, bo silnik niedawno był remontowany
  3. Zastanawiałem się nad zakupem tej płukanki Motula ale ktoś ciągle mi wałkował, że nie ma większej różnicy między samą naftą, a renomowanymi płukankami. Faktycznie warto inwestować? @darioG73 Chyba tak zrobię, ta nawet do czyszczenia mogła by zostać
  4. Cześć, Tematów odnoście płukanek jest multum ale moje pytanie ma trochę inne podłoże. Przed wymianą oleju chcę zrobić lekką płukankę naftą świetlną. Kupiłem sobie wcześniej buteleczkę i o niej zapomniałem, leżała w bagażniku przez te wszystkie mrozy, które były całkiem niedawno. Znalazłem tylko info, że nafta zaczyna się krystalizować przy ok -40, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć czy coś zmienia się w strukturze chemicznej tego specyfiku. Na opakowaniu jest jedynie informacja, że należy przechowywać w temp od 0 do 25 stopni. Mogę spodziewać się jakichś negatywnych skutków jeśl
  5. A może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Co jakiś czas (teraz jak zimno częściej) zamek klapy bagażnika zaczyna mi mielić silniczkiem i się nie otwiera. Przy zablokowanym bagażniku także pojawia się kontrolka informująca o tym, że klapa jest otwarta. Wystarczy, że postoi kilka godzin i potem otwiera się od razu. VC sedan 05 lift VID_20201210_105136.mp4
  6. Witam, Zatrzymałem się na etapie podłączania elektryki LED, szukam przewodu świateł pozycyjnych, autor tematu pisał coś o "biało-szarym" przewodzie, ja takowego nie widzę, czy to nie będzie ten biały z czarnym paskiem (fot. 5 przewód od prawej)? Niestety nie mogę wypiąć kostki, bo jakiś gamoń wcześniej wyłamał blokadkę. Znalazłem taki schemacik, ale trochę biednie opisuje te całą kostkę: Po za tym, tam gdzie wszyscy wpinają swój +, to ja mam tam bezpiecznik. Wg schematu jest to "Adaptacyjne oświetlenie przód", jest jakiś niezbędny czy mogę go raczej wywalić i się wpią
  7. Też teraz mam 10w40, ale wiadomo olej, a olej. Tylko pytanie czy jest duża różnica właśnie między tymi dwoma. Podobno Valvoline odchodzi od normy, bo rzekomo ich 5w40 jest jak u innych bodaj jak 10w50 czy coś koło tego. Ile w tym prawdy? Jestem po oględzinach. W badaniu wyszło, że to wina zapieczonych pierścieni na 3 i 4 cylindrze. Na tłokach już się zebrało trochę nagaru, po za tym były zaolejone i na świecach też zbierał się nagar, lecz były stosunkowo suche. Pozostałe 2 ok, czysto. Winny może być olej (GM 10w40 z doklejanym hologramem) oraz samo założenie lpg. Stwierdził też, że
  8. Widać w Oplu wszystko sprowadza się do jednego No dobra, synpower podobno lepszy ale znowu do tych z dużym przebiegiem polecają maxlife. Piszecie o 5w40, a co z 10w40? Gorszy będzie? Chciałem się niego skusić, bo bańka jest 5l, a nie 4l
  9. Mam nadzieję, że tak. Mimo tego całego zamieszania, niezależnie co wyjdzie na badaniu i tak zmienię olej, bo mam uzasadnione przeczucia, że to co zalałem do silnika to lewe ścierwo. Akurat mogę sobie pluć w brodę, że zmieniałem olej w dzień założenia LPG, albo tak krótkie testowanie pojazdu przed samym zainstalowaniem LPG. Nauczka na przyszłość, a teraz pozostaje mi wybadać temat i odstrzelić to co powoduje problem
  10. Akurat tu temat dlatego, że żre olej na potęgę, a wyprowadzenie mnie z błędu było by zbawcze dla mojego silnika.. Od pewnego czasu nastawiałem się na Valvo i czekałem właśnie, żeby ktoś utwierdził mnie w przekonaniu i oto jesteś tak w ogóle chciałbym zatrzymać pijactwo tego silnika, to na pewno się dobrze na nim nie odbije. Jeśli będzie duży nagar to znowu trzeba było by kombinować, aby ten silnik z niego oczyścić
  11. Sprawdzone jak dobrze rozumiem pewnie popychacze dostaną, ale może się trochę uspokoi. Tylko jeszcze stoję przed wyborem, 5w40 ma bańkę 4l, więc bym musiał dokupić pewnie drugą i jest droższy, a 10w40 ma 5l i jest tańszy. Z tego co czytałem ten olej w ogóle jest gęściejszy od innych olejów, więc może bezpieczniej było by postawić na 5w40, co myślicie?
  12. Wszystko jasne, mam chęć Cię wyprzedzić ale też cholera kusicie mnie tym Motulem, każdy jeździ i nie narzeka. Chociaż skoro silnik tyle pije poszedł bym o krok dalej skoro Valvoline daje tyle uszczelniaczy do tego oleju
  13. Wszystko bardzo fajnie. Wracając do meritum - skoro odkryłem, że na oleju mam doklejany hologram (przypominam, że to olej GM) mogę się spodziewać, że to nędzna podróbka. Wszystko by na to w sumie wskazywało, bo bierze go na potęgę. Dla pewności w tygodniu zrobię badanie tego silnika, wyrzucę dodatkowe pieniądze ale chociaż będę wiedział na czym stoję. Jednak jeśli było by z cylindrem wszystko ok.. czy to dobry pomysł, żeby wyjeździć ten olej co mam jeszcze w bańce? Tzn. Ona go bierze bardzo dużo, w bańce mam jeszcze 3l i powinno mi starczyć go prawie do "następnej wymiany", czy to dobry p
  14. Chyba mnie kurde namówiliście, sobie konto właśnie tam zakładam. Widziałem też opinie na ceneo, nawet przy negatywie wyrazili chęć pomocy, więc jak dla mnie bardzo na plus. Pierwszy raz zatrzymało mnie na dłużej to okienko co wyskakuje, gdy wychodzisz ze strony. Muszę, do nich napisać, to może też będą mieli czujnik temperatury zewnętrznej. Edit. ..albo i kompletny rozrząd, bo też czeka mnie wymiana
  15. To nie jest dźwięk pochodzący z elementów instalacji, raczej samego silnika. Z instalacji to jedynie wtryski słuchać jak klekotają. Fajna stronka, faktycznie cenowo dużo lepiej wygląda niż allegro. Są to sprawdzone oleje 100% legit? Nie chciałbym się kolejny raz naciąć, ponieważ okazuje się, że prawdopodobnie jeżdżę na podrabianym oleju, kiedyś się pojawiła informacja na temat olejów GM Dexos2 - czyli dotyczy również mojego: Sprawdzałem na bańce, hologram mam naklejony, nie jest on częścią samej nalepki. Czyli można wnioskować, że do silnika leję wodę.
×
×
  • Create New...
UP