Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ZenekOk

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ZenekOk

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra B 1.6 16V Lift 2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mam jeszcze dwa pytania. Co będzie najlepsze do uszczelnienia gwintu tulejki przy wkręcaniu jej w zacisk: taśma teflonowa, może włosie, czy klej anaerobowy? Czy pod tulejkę daje się miedzianą podkładkę czy nie?
  2. Urwałem odpowietrznik przy wykręcaniu, więc go rozwierciłem. Problem w tym, że prawdopodobnie uszkodziłem przy tym ten stożek, który robi za uszczelnienie. I tu mam pytanie dla osób, które już robiły regenerację albo miały poniższy (foto) zestaw w rękach. Czy ta tulejka posiada własny wydrążony stożek, w który wchodzi stożek odpowietrznika, czy to jest zwykła tulejka przelotowa z dziurą z tyłu. Przekopałem dziesiątki ofert w sieci i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, ani zdjęcia jak to wygląda w środku tulejki. Pytam ponieważ jeśli tulejka nie ma stożka to jest w moim przypadku bezużyteczna, pr
  3. Viki 1.6 16V z zaciskami ATE FN3 57/25 (5 śrub, 288mm). Zastanawiam się co wrzucić do przodu. Rzuciły mi się w oczy "nówki" Ate Power Disk 24.0325-0119.1 w niezłej cenie, ale wyglądają trochę opłakanie: https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-przod-przednie-saab-9-3-9-5-opel-b-288m-10088633152 Koszt prawdziwych nówek to ok 400 pln za dwie sztuki. Zastanawiam się czy jest coś do 150 pln za tarczę godnego uwagi. Np. TRW można już kupić od 105 pln co jest ceną wręcz podejrzaną. Coś nowego w tym temacie na dzień dzisiejszy? Byłbym wdzięczny za sugestie. PS. Temat przewaliłem, ten
  4. Dzięki za wyjaśnienie. Mam nadzieję, że to nie walnie prędko. Lepiej coś samemu dorobię.
  5. Zauważyłem, że wszystkie sprzedawane tłumiki środkowe posiadają tylko wieszaki od przodu, przy katalizatorze, a nie posiadają wieszaków za budą, mimo że wieszaki są w podwozu. Wg mnie powinny być dodatkowe tak jak zaznaczyłem na fotce. Czy tak faktycznie ma być?
  6. U mnie też był z tym problem, ale wyrwałem na siłę przesuwając w przeciwną stronę i do przodu pojazdu. Wyszło ale już założenie było bardziej problemowe bo trzeba było również wciskać na siłę, dodatkowo dbając o to by uszczelka nie wyszła z rantów ani pasta się nie rozsmarowała w jakichś przypadkowych miejscach. Opornie ale też się udało. Inna kwestia, niestety pękł najgrubszy wąż od odmy (foto) i stary za nic nie chce zejść z tej pionowej rurki. Przysmażony jest na amen a miejsca tam nie ma by cokolwiek włożyć. Jak go na siłę ciągnę do góry to wydaje mi się, że go urwę ale z rurki nie ze
  7. Spoko, widziałem ten filmik. Obym miał równie mało problemów.
  8. Dzięki. Znalazłem ich sklep na Allegro co mi obniży koszty. Czyli uszczelka + silikon Reizosil. Czy coś będzie mi więcej potrzebne, ewentualnie czy warto czymś się jeszcze zająć mając zdemontowany dekiel?
  9. Zaczął mi cieknąć olej po silniku od góry, więc chciałem się zabrać za wymianę uszczelki dekla zaworów ale ku mojemu zdziwieniu są różne kształty i nigdzie nie mogę znaleźć informacji, która jest do mojego silnika. Vectra B Lift, 1.6 16V (X16XEL) i w takich parametrach zarówno u Stachowiaka, Intercars i Allegro mam kilka różnych kształtów. W załączniku foto silnika, oraz oferty z Intercars i od Stachowiaka (silnik pasuje ale numery nadwozia już są niezgodne). Jest jakiś sposób by to sprawdzić, która będzie pasować bez zdejmowania dekla?
  10. Przymierzam się do wymiany elementów hamulców bębnowych ale muszę dopytać o parę rzeczy. Obowiązkowo: - szczęki (czy dowolne szczęki dedykowane pod Vectrę B będą pasować czy są różnego typu (rozmiaru) szczęki?) - zestaw sprężyn (który bo są zestawy z 6-cioma do 10-ciu sztuk sprężyn w zestawie). Nieobowiązkowo: - cylinderek (lub zestaw naprawczy cylinderka) - to oczywiście wyjdzie w praniu po zdjęciu bębna. - samoregulator - też wyjdzie w praniu. - coś jeszcze? Jeszcze głupie pytanie na koniec, co to jest "komplet szczęk"? Dwie, czyli komplet na koło, czy cztery,
  11. Czytałem już na internecie różne wersje, o 5mm, o 25mm, a w książce "Sam naprawiam" stoi jak byk, że sprężyna ma się oprzeć o występ miseczki. "Celownik" łożyska od góry sprężyny ma się zgrywać z "muszką" na dole. Wiem, że to stary temat ale dziwne, że nikt nie odpowiedział.
  12. Dzięki za sugestie. Zbieżność jeszcze poczeka bo niebawem wlecą nowe sworznie i łączniki stabilizatorów. Nie będę ryzykował kolejnej wizyty...
  13. Opisałem to najlepiej jak potrafię: pogorszenie właściwości jezdnych. Raz jest twardy, raz jest miękki, zamiast zachowywać się przewidywalne stał się bardziej nieprzewidywalny. Nic nie stuka, nic nie puka. Jazda stała się mniej komfortowa, ale prowadzenie auta nie stało się przez to bardziej precyzyjne (nie usportowiło to zawieszenia). Po prostu po wymianie sprężyn odwaliła mu szajba. Po pierwszym zdemontowaniu kolumny, kiedy zauważyłem pękniętą sprężynę i zamontowaniu jej ponownie, nie było różnicy w jeździe. Dopiero po zdemontowaniu i wymianie obu na nowe. Wiele ludzi pisze, że potrafi
  14. Wg książkowego opisu powinienem koło założyć tak jak go zdjąłem po uprzednim zaznaczeniu jego pozycji. Przecież koło jest wyważone, więc co za różnica? Nakrętkę mocującą kolumnę tylko dokręcić, a skręcić na maksa po wyregulowaniu pochylenia koła? Tego w ogóle nie brałem pod uwagę bo przecież geometrię się ustawia po skręceniu wszystkiego na kołach, a jak mam bez zdjęcia kół przykręcić kolumnę do zwrotnicy? W dodatku geometria w garażu? O drobnostkach jak wymianie starych śrub na nowe i smarowaniu ich łebków już nie wspomnę. Ani o momentach dokręcania czy jakichś "pierdół" z dokręcaniem śrub z
×
×
  • Create New...
UP