Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

macfis

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About macfis

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Saab 9-3 1.9ttid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Okazało się, że przepływka działa poprawnie, trzeba było w opcomie wybrać inne auto z tym samym silnikiem, nie pamiętam dokładnie, ale chyba vectra c albo Meriva. Problem udało się rozwiązać, przyczyną spadku mocy były niedomagające wtryski i zamontowany nieprawidłowy czujnik doładowania. Najlepiej zacząć sprawdzenie od czujnika
  2. Cześć. Podmiana przepływki na nową nic nie dała. Dalej ten sam problem. Zrobiłem logi rozpędzając samochód na 4 biegu. Ciśnienie doładowania dalej jest za niskie (różnica maksymalnie sięga 70kPa), odczyt z przepływki dalej dwa razy mniejszy od obliczonego. Livedata_GM based SAAB_Saab 9-3 CAN_Engine__1 9 TIDSPF_201910251632.csv Livedata_GM based SAAB_Saab 9-3 CAN_Engine__1 9 TIDSPF_201910251634.csv
  3. Sprawdziłem przepływkę oscyloskopem. Wskazanie przepływu jest poprawne - zgodnie z dokumentacją. Problem jest jednak z pomiarem temperatury, wypełnienie sygnału PWM z układu pomiaru temperatury w przepływce(61,3%) odpowiada według dokumentacji około 80*C. Powietrze przy tej temperaturze ma dużo większą objętość, co prawdopodobnie wpływa na obliczany przepływ, a co za tym idzie dawkę paliwa. Dobrze rozumuję? Ktoś ma jakieś inne pomysły, czy zmieniać znowu MAF sensor?
  4. Alternator został sprawdzony, napięcia zostały zmierzone u elektryka i niby wszystko jest okej. Czy po odpięciu przepływki silnik powinien zgasnąć/powinna być słyszalna zmiana pracy na wolnych obrotach? W weekend zrobię ponownie logi.
  5. Zaślepienie EGR nie pomogło. Wczoraj robiłem logi - tak mi się zdawało, ale niestety nie zapisały się. Dzisiaj sprawdziłem przepływkę - niestety dalej dokładnie połowa wartości. Przy okazji zmierzyłem na niej napięcie zasilania i wyszło mi 15,6V (tyle samo na akumulatorze, mierzone dwoma miernikami). Możliwe, że za wysokie napięcie wpływa w ten sposób na przepływkę? Silnik pracuje tak samo zarówno z podłączonym MAF sensorem jak i bez (bez pojawia się check). Najpierw zajmę się alternatorem/regulatorem napięcia, czy coś poza tymi dwoma elementami może być przyczyną zawyżonego napięcia?
  6. Niestety po wymianie przepływki żadnej zmiany. Samochód dalej słabo jedzie, do setki rozpędza się w około 13s (wg producenta powinno być około 8-9s, inni użytkownicy ttid pisali ze osiągają takie czasy). Jakieś pomysły jeszcze?
  7. Dzięki za radę. Właśnie dowiedziałem się od osoby, która też ma z19dtr i robiła logi opcomem, że obie wartości powinny być zbliżone - czyli prawdopodobnie padnięta przepływka.
  8. To samo, czyli też połowa? Czy takie same chwilowe wartości obliczone i z sensora? Nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, ale dziwnym wydaje się, że wartości są ciągle dwukrotnie niższe, w całym zakresie obrotów - nawet po wyczyszczeniu czujnika. Nigdzie nie znalazłem logów z innego Saaba z z19dtr więc ciężko mi ocenić, czy u mnie są poprawne, czy nie.
  9. W miejsce sondy lambda podłączyłem manometr, ciśnienie przy dodawaniu gazu <0,1kg/cm2 więc niedrożnosc katalizatora można wykluczyć. Zajrzałem też do kolektora dolotowego, wymieniany był parę tysięcy kilometrów temu, ciegno klapek nie spadło, kolektor w środku czysty. Już kompletnie nie mam pomysłu.
  10. Okej, postaram się to sprawdzić. A co z MAF? Czy odczytana wartość powinna być dwukrotnie mniejsza niż obliczona?
  11. Da się to jakoś sprawdzić z poziomu komputera, czy pozostaje mi rozkrecenie? Jak to fizycznie sprawdzić, potrzeba jakiegoś specjalistycznego urządzenia?
  12. Przy okazji wymiany turbin wyczyściłem i sprawdziłem cały układ dolotowy od dolotu powietrza aż do rury wchodzącej do przepustnicy. Poza spadkiem mocy, wydaje mi się, że wzrosło też zużycie paliwa - o około 2l w mieście i litr w trasie na 100km. Samochód nie dymi, DPF wypala się co 600km-800km (wizualnie wyglądał na czysty, nie był uszkodzony mechanicznie). A co z sondą lambda? Można jakoś sprawdzić poprawność jej działania za pomocą opcoma/danych z logów? Postaram się niedługo kupić przepływomierz i go podmienić, jednak nie chciałbym znowu wymieniać możliwe, że sprawnej części. Najpierw sprawdzę miernikiem częstotliwość sygnału z czujnika i porównam ją z wykresem z WIS.
  13. Cześć, Nie posiadam Vectry, ale jej bliskiego kuzyna, Saaba 9-3 drugiej generacji, z silnikiem Z19DTR. Saab jest z 2008 roku, wersja aero 1.9TTiD z silnikiem Z19DTR 180KM. Problem leży w braku mocy w całym zakresie obrotów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (ani ELM, ani OP-COM, ani TECH2). Mechanicy u których byłem nie potrafią postawić diagnozy. DPF i EGR są w dobrym stanie, turbiny wymieniłem na nowe w zeszłym tygodniu, niestety niewiele to pomogło - prawie nieodczuwalna różnica. Układ dolotowy jest czysty, niedawno został wymieniony kolektor wraz z klapami i sterownikiem, nie ma nieszczelności, wymieniłem też zaworki i przewody podciśnienia - mierzyłem podciśnienie, osiąga -0,9 bara, czyli limit miernika. Czujnik MAP został niedawno wymieniony - jest czysty. Zrobiłem logi dynamiczne, rozpędzając samochód na 4 biegu. Niepokoi mnie odczyt z MAF sensora, odczyt jest dwukrotnie niższy niż wartość oczekiwana (Błąd OP-coma?). MAF został wyczyszczony specjalnym środkiem, nic to nie zmieniło. Filtr powietrza został wymieniony 4tyś km temu - wygląda na czysty. Nie mam już pomysłu na ten samochód. Jeździ, ale przyjemności z jazdy żadnej. Mógłby ktoś zajrzeć w logi z załącznika? Byłym bardzo wdzięczny. Jest to mój pierwszy samochód, mam go od niedawna (niecałe 160kkm na liczniku, ja zrobiłem nim około 10 tysięcy), a już tyle z nim problemów - jest już po remoncie silnika i skrzyni biegów. Z góry dzięki, macfis. Livedata_GM based SAAB_Saab 9-3 CAN_Engine__1 9 TIDSPF_201907091717.csv Livedata_GM based SAAB_Saab 9-3 CAN_Engine__1 9 TIDSPF_201907091716.csv Livedata_GM based SAAB_Saab 9-3 CAN_Engine__1 9 TIDSPF_201907091723.csv
×
×
  • Create New...