Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wyczynowy

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About wyczynowy

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Finał całej sytuacji wyglądał tak... Samochód w zeszłym tygodniu wrócił od mechanika. Muszę przyznać, że mechanik podszedł do tematu dość rozsądnie. Co za chwile wytłumaczę. Ja przedstawiłem mu sytuacje tak, że temat zgłębiłem. Wątek na forum utworzyłem i kilka osób podejrzewa szpilkę kolektora wydechowego. W tych silnikach zdażyło się to już kilkukrotnie. On obstawiał pompę podciśnienia i upierał się przy swoim, żeby zacząć diagnostykę od tego. Zamówił pompę, wymienił i dzwoni z informacją, że to nie to i trzeba by wyciągnąć turbo i oddać do sprawdzenia. Ja obstawałem przy swoim, że może jedn
  2. Wczoraj zdemontowałem EGR i blacha jest w bardzo dobrym stanie. Blacha była osadzona na silikonie lub masie i nie było widać nieszczelności. Wszystko oczyściłem , odtłuściłemi i ponownie osadziłem na masie odpornej na wysoką temperaturę. Niestety bez zmian. Dźwięk pozostaje słyszalny tak jak było wcześniej. Czy ktoś obstawia coś innego niż szpilkę lub podkładkę kolektora wydechowego? Wydaje mi się, że dźwięk dochodzi od strony kolektora wydechowego.
  3. Jestem prawie pewny, ze dźwięk dochodzi nie z tej strony silnika. W związku z tym, ze prawie pewny a nie całkiem pewny to sprawdzę. Kupię jutro silikon, bo widzę, że tam jest to na silikonie dodatkowo osadzone i sprawdzę.
  4. Przed chwilą poprosiłem sąsiada aby kilkukrotnie przegazował silnik a ja nasłuchiwałem pod maską i ewidentnie dźwięk dochodzi z przodu samochodu (od strony zderzaka), czyli jedna zostaje podejrzenie kolektora wydechowego. Wydaje mi się, że nie ma co więcej tematu drążyć tylko sprawdzić kolektor i wszystkie szpilki kolektora. 20.03 mam planowaną wizytę w warsztacie i poproszę mojego opiekuna VC, żeby diagnozując problem sprawdził w pierwszej kolejności kolektory wydechowy, bo może to zaoszczędzić trochę czasu diagnozy. Tym bardziej, że mechanik obstawiał wykończenie pompy podciśnienia, co ja wy
  5. Egr jest zaślepiony od dwóch miesięcy. 1.Sugerujesz większe ciśnienie w kolektorze wylotowym w związku z zaślepionym egr’em? 2.Sygerujesz, że nieszczelność mogła się pojawić w tym miejscu?
  6. Rozumiem, ma to sens. Mniejsze ciśnienie doładowania -> mniejsza moc silnika -> mniejsze ciśnienie gazów wylotowych. Poproszę o sprawdzenie tego w warsztacie, bo samemu nie jestem w stanie stwierdzić bez demontażu czegokolwiek czy faktycznie tak jest. Dziękuję za odpowiedź.
  7. Cześć wszystkim, Proszę was o opinie na temat diagnostyki wykonanej przeze mnie: Od tygodnia spod maski dobiega pisk, kiedy silnik przekracza 2500 obr/min, jak widać a raczej słychać to na poniższym wideo: Opel Vectra C 1.9 CDTI DTH.mp4 Po odłączeniu przewodu z pompy podciśnienia do turbosprężarki i jednoczesnym zaślepieniu wyjścia w pompie podciśnienia (aby utrzymać obciążenie pompy) dźwięk ustaje. Pozostawienie niezaślepionego wyjścia w pompie podciśnienia również daje taki sam efekt. Pytanie moje jest takie: Czy po przeprowadzeniu powyższej diagnozy
  8. Witam wszystkich forumowiczów. Proszę napiszcie czy ten elektroniczny poradnik lub jakiś w innej formie jest jeszcze dostępny tutaj na forum? Załączone linki już wygasły. * Już dostałem. Dziękuje bardzo pozdrawiam Dawid
×
×
  • Create New...
UP