Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomaliusz

Forumowicz
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About tomaliusz

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra 1,8 benzyna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie, ten błąd na nowej. Skasowałem i na razie nie wrócił.
  2. Prosiłem o sprawdzenie szczelności, serwo też. Zawór EVAP nie sprawdzałem, nawet nie wiem jak ale jak odkręcam korek od baku to nic nie syczy, nie zapowietrza się chyba. Zawór EGR do sprawdzenia. Teraz na tej nowej sondzie dodatkowo wyskoczył błąd P0134-5e
  3. W tamtym roku wymieniałem pompę paliwa bo miałem jej awarię i okresowo wymieniam filtr paliwa to raczej wykluczam ale pewności oczywiście nie mam. Wtryski, ciśnienie ... może Dziwi mnie to że auto jedzie idealnie i nie ma żadnych dziwnych zachowań, żadnych falowań obrotów czy jakiegokolwiek braku mocy podczas jazdy, przyspieszania. No tylko te nieszczęsne długie postoje na jałowym. No nic, będę obserwował ale teraz już na pałe nie zamierzam nic kupować bez przekonania 99,9% Najgorsza jest ta niemoc ... i rozkładanie rąk przez mechaników. Ja wiem że wiedza ko
  4. Firmy Denso, dedykowana do tego motoru. Stara była oryginalna Siemens-a i pewnie należałoby do niej wrócić bo wygląda na to że jest dobra jak ma identyczne objawy pracy jak nowa. Może tą Ori wrzucę teraz na podmianę z tą za katem, chociaż nie jestem przekonany że to ona ten błąd może wywalać ale już sam nie wiem
  5. No niestety błąd wywala dalej. Dzisiaj mnie podkusiło ... wymieniłem sondę na nową i objawy identyczne a więc już jestem pewien że na 100% pierwsza sonda jest OK i na 99% że szczelność układu jest OK bo na warsztacie sprawdzali. Przepustnica, przepływomierz, druga sonda? Objawy cały czas te same, na gorącym silniku na postoju i biegu jałowym po jakim czasie przydusi się na chwilę, sonda pierwsza stoi i wywala błąd. Ja trzymam delikatnie na gazie, wystarczy tak na 900 obr/min. to błędu nie wywala bo sonda cały czas pracuje w pełnym zakresie.
  6. Wróciłem teraz z podróży kilkanaście km. i błędu nie ma, posiedziałem w aucie jeszcze 20 minut na odpalonym jałowym, już kilka razy wentylator studził motor i teraz wszystko chodzi dobrze, zero błędów. Sonda teraz lata cały czas na ubogo/bogato zero zawiechy jak na razie. Wykończy mnie to auto Chyba dam se siana, będę jeździł póki nie stanie
  7. Odebrałem dzisiaj auto z warsztatu, tak jak pisałem była nieszczelność w układzie wydechowym na 1 i 4 cylindrze, uszczelka pod kolektorem. Do tego przy okazji wymienione złącze elastyczne za katem. Nieszczelności w układzie dolotowym nie stwierdzono. Niestety błąd P0170-12 za ubogiej mieszanki wywala dalej na gorącym silniku i biegu jałowym. Czasami 15 minut chodzi auto na jałowym i jest OK a czasem zachwieje na sekundę obrotami i błąd już się pokazuje. Na razie będę jeździł i dalej obserwował. Na kompie raczej wskazania wszystkie OK, przynajmniej z tego co wyczyt
  8. Źle się wyraziłem, nie przepustnica a oczywiście przepływomierz i czy można np. patyczkiem do uszu nasączonego alkoholem przemyć ten opornik, czujnik?
  9. Będę sprawdzał, jutro poproszę o sprawdzenie szczelności całego układu, dolotowego jak i wydechowego. Właśnie siedzę w aucie od 15 minut i błąd na razie nie wyskakuje jak wcześniej. W czasie pracy odłączyłem aku na 2 godz., i odpiąłem wtyczki od sondy i przepustnicy, spryskałem WD40. Pobieżnie obejrzałem wszystkie połączenia, podokręcałem opaski. Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i zatankowałem PB98 ... tak bo może lepsze. Przejechałem 20 km. i siedzę na postoju od kilkunastu minut i na razie cisza. Błędu na razie nie wywala i się ani razu nie przydusił. Son
  10. Dziękuję za sugestie. Jutro wstawiam auto do warsztatu bo mam małą nieszczelność pod kolektorem - uszczelka i może to to? Chociaż miałem już ją dawno i z sonda nie było problemu ale może już jest większa ta nieszczelność.
  11. Dziękuję, przeczytałem. U mnie nie ma instalacji gazowej ale może rzeczywiście coś na rzeczy jest bo na zimnym sonda działa OK a na gorącym łapie zawiechy.
  12. Panowie, podepne się pod temat. U mnie na zimnym silniku jest OK a jak się porządnie rozgrzeje to na jałowym biegu na postoju wyskakuje błąd P0170-12 i tylko wtedy. Jak tak na chwilę obroty spadną to już wiem że nam błąd i za każdym razem to samo. Moje pytanie o pierwszą sondę, na zimnym działa w zakresie 100-800 mv a jak jest silnik gorący to stoi tak 39-59 mv tak jakby się zawieszała. Jak dodaje gazu to ładne reaguje i jak będę trzymał na wyższych obrotach to błąd nie wyskoczy. Moje pytanie czy sonda powinna stać na ubogo na rozgrzanym silniku 39-59 mv czy powinna ca
  13. Mnie się też dopadło, wskazuje +6-10° za dużo. Kupiłem nowy, wymieniłem i to samo :( Po odpięciu czujnika temperatura spada do kilkudziesięciu stopni, to normalne? W Op-Comie są jakieś ustawienia? Jeśli to ważne to po odpięciu akumulatora zaczął wariować, wcześniej było OK
  14. Czyli nie ma możliwości wykasowania tego błędu jak wszystko działa? Przeprowadzić nowe programowanie immobilisera - reset i nowe programowanie DDM nic nie da?
×
×
  • Create New...
UP