Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

z19dtlvec

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About z19dtlvec

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Z19DTL

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mialem tak ze na luzie przy 1500obr silnik wpadal w wibracje. Bylo to spowodowane lejacym wtryskiwaczem. Dodatkowo wystepowalo czeste zapychanie dpf.
  2. Co ile km wypala ci sie dpf? Mialem podobny problem. Wina lejacego wtryskiwacza. Wstepna diagnoza na podstawie dawek korekcyjnych pokazala ze trzeci wtryskiwacz jest uszkodzony. Lejacy wtryskiwacz mocno syfil, przez co zaychal sie egr i dpf. Moja lista czynnosci: - czyszczenie egr - czyszczenie przepustnicy (elektronika w oleju) - czyszczenie map sensor - sprawdzenie przeplywomierza - czyszczenie dpf srodkiem podawanym przez czujnik temp - reset czujnikow, przeplywki - niestety dopiero na tym etapie dalem wtryski do sprawdzenia - wymiana oleju na low saps - czeka mnie jeszcze sprawdzenie dpf i ewentualne czyszczenie z zalegajacego popiolu Podczas powyzszych czynnosci zdarzalo sie ze samochod dzialal idealnie ale niestety po ok 500km egr znow zapychal sie. Daj znac za jakis czas czy wszystko ok.
  3. Problem rozwiazany. Po 25km zapelnienie dpf wzroslo o kilka %, wczesniej przybywalo po kilkadziesiat %. Dawki po regeneracji trzeciego wtryskiwacza.
  4. Wyjeto 4 wtryski do sprawdzenia. Trzeci idzie do regeneracji. Dam znać później, czy to rozwiąże problem.
  5. Witajcie. Chyba wina wtryskiwaczy. Czy przy takich wynikach pomoze jakas chemia czy tylko oddanie do regeneracji?
  6. Olej wymieniony na GM Dexos2 5w30. Dwa cykle wypalania raz po 70km drugie po 100km. Paliwo z Orlen.
  7. Wiem tyle ze 5w30. Dokladnie jaka marka i rodzaj nie wiem, bo facet nie zostawil kartki. Nie mam z nim kontaktu. Wczesniej jak wymienialem w serwisie to nawet nie wiedzialem ze sa oleje typowe do aut z DPF. Przejechalem na poprzednim oleju 15k.
  8. Dzieki temat przeczytalem w poczatkowej fazie rozwiazywania tego problemu. Nasycenie po wypaleniu 18%. Temperatury spalin w trakcie normalnej jazdy w zakresie 180-250st. Przy wypalaniu 500stC. Najbardziej zastanawia mnie czy niewlasciwy olej silnikowy moglby az tak syfic wydech i egr? Auto w ogole nie dymi.
  9. Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum. Historia zaczęła się od błędu P2279 nieszczelnosci w ukladzie dolotowym przez co nie było mocy do 2000 obr/min. Samochod poszedl do mechanika, ktory pozamieniał wtryskiwacze i rozłożył ręce. Tylko wymienił olej na moją prośbę. Dodam, ze sam musiałem zakodowac wtryskiwacze, bo powiedział ze kodowanie nie jest potrzebne (silnik chodzil jak traktor) Zaczalem czytac forum. Wyczyscilem MAP sensor, EGR, przepustnice. Sprawdziłem przepływomierz i wszystkie przewody dolotu. Czujnik roznicy cisnienia DPF wydawał się ok - podaje zakres od -2 do 4 kPa. Błąd udało się wyeliminować, ale pojawił się problem szybkiego zapełniania DPF, ktory wypala się co około 100 km. Podczas wypalania temp spalin rosnie do 500stC i proces dochodzi zawsze do konca. Zastosowalem K2 DPF Cleaner podawany przez czujnik temp spalin. Nie odczulem zadnej roznicy po tej czynnosci. Auto przyspiesza bardzo dobrze. Nic nie szarpie nie kopci. W trakcie wypalania dymi na bialo/szaro tylko w poczatkowej fazie . Ewidentnie w spalinach jest za dużo syfu. Egr musialem ponownie czyscic po ok 500 km (nie domykal przez syf). Miałem podejrzenie, że po wymianie oleju jest go za dużo, ale stan oleju jest ok i nie zwiększa się. Drugie podejrzenie jest takie, ze mechanik uzyl oleju niedostosowanego do silnikow z DPF. Niestety nie zostawil doczepionej karty z informacjami. Co jeszcze moze byc powodem sporej ilosci czastek stalych w spalinach? Zauwazylem też, że na luzie przy ok 1500obr/min silnikiem lekko zatrzesie. Z19DTL 2007r przebieg 200 000 km
×
×
  • Create New...