Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Assire

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Assire

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Szwedzka vectra

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tyle że serio na pełnym gazie słabo jedzie. 12s 0-100 i vmax 180kmh to troche brakuje do książkowych parametrów. Stąd też moje pytanie wcześniejsze
  2. Co prawda 9-3 ale silnik sie zgadza ;) Na postoju dawki korekcyjne wtryskiwaczy prawie idealne, maks odchyłka +-0,10mg - odczytywane Techem. Przy przegazówce na postoju, bez zmian. Pod obciążeniem podczas jazdy, pierwszy wtrysk do +3.50mg, drugi do -3.50mg, trzeci -0.7, czwarty +0.7. Na moje oko ewidentnie problem na 1-2 i się wzajemnie wyrównują, ale - powyżej ~3200 obrotów Tech przestał pokazywać dawki korekcyjne. Pokazał ostatni odczyt i tak wisiał jakby się zawiesił, póki obroty nie spadły. I tak kilka razy. Czy to oznacza, że te korekty wywala poza skalę i przechodzi na jakiś inny
  3. Pacjent Saab 9-3, Z19DTH. Objawy: http://imgur.com/a/vYrKwLA Jak widać na wykresie, maks 120 koni, 280 niuta, góra nie istnieje, moment robi co chce. A jak odczytuje z obd cisnienia (nie mam opcoma) to przy gazie w podłoge wbija na 250-260kpa i zaraz potem spada na 220-225 w zakresie 2-3k rpm a powyżej rośnie do 230-235. Mimo to moc leci na pysk. Wykres jest sprzed wymiany N75, wymiana troche pomogła na falujący moment i tyle. MAF przy 4k rpm podaje ~470kg/h Wymienione MAP, N75, wywalony akumulator podciśnienia, wężyki podcisnienia nowe, dolot szczelny, IC fmic, klapy wylec
  4. I kolejny up, dla potomności. Kolektor dolotowy był całkowicie zalepiony nagarem, samochód nie jechał bo nie miał jak jechać, średnica dolotu była o połowę mniejsza. Wywaliłem klapy, wyczysciłem kolektor, moc wróciła.
  5. Problem doladowania chyba rozwiązany, wystarczyło wyczyścić map sensor bo był cały zarośnięty. Mimo to nadal samochód nie zbiera się tak jak trzeba, spadła listwa z klap, klapy są też całe zaolejone więc kolejnym krokiem będzie ogarnięcie tego syfu.
  6. Co prawda Saab 9-3 ale Problem polega na tym, że turbina nie pompuje ile powinna. Podejrzewałem, że powietrze ucieka przez spuchnięty IC ale wskoczył FMIC, niby jest poprawa z dołu, ale góra dalej leży. Węże szczelne, klapki działają (jedna lekko zapocona ale raczej nie gubie nią 0,2 bar), egr sprawny, dpf sie po bożemu wypala co 600-1000km. Nie mam OPcoma żeby sprawdzić, ale po obd sprawdzałem co MAP pokazuje i przy gazie w podłogę na 4 biegu ciśnienie w kolektorze rośnie do ~245 kpa i po sekundzie spada na 220 i do 4krpm oscyluje między 220 a 230. Nie ma błędów, jedzie w miare dynamicz
  7. U mnie nie ma żadnego uślizgu, jedyne co to właśnie półsprzęgło śmierdzi. Możliwe, że takie te sprzęgła teraz robią, bo na forum subaru narzekają że w nowych samochodach im właśnie tak śmierdzą. Jak w poprzednim samochodzie przyjarałem sprzęgło to był inny zapach.
  8. U mnie również LUK śmierdzi na półsprzęgle i tylko wtedy jak dodam troche gazu - podjeżdżanie pod krawężnik czy coś w tym stylu. W żadnym innym przypadku tego nie ma, sprzęgło się nie ślizga. Zrobiłem na tym sprzęgle na razie 5kkm i prawie przeszło.
  9. To może wynikac z tego, że przegrzałem płyn? Zanim te problemy się pojawiły to miałem jedno bardzo ostre hamowanie, a do tego chyba mam nieszczelną rurke egra i troche podgrzewa atmosferę pod maską...
  10. Pacjent co prawda saab 9-3, ale z19dth, skrzynia f40 Sprzęgło łapie praktycznie przy samej podłodze, ale tylko na jednym biegu tzn 1 ok, 2 na dole i pedał slabo wraca, 3 ok, 4 ok. Wczoraj to samo było na 3. Co ciekawe nie zawsze się to zdarza. Biegi wchodza gladko, jak poczuje że pedał niespecjalnie wraca i go docisne to już jest normalnie. Z ruszaniem nie ma jeszcze problemów. Płynu hamulcowego jest full, wycieków nie ma. Sprzęgło sie zapowietrzylo? Wysprzeglik zdycha? Czy stukajaca czasem dwumasa może dawac takie objawy?
  11. Ok, dzięki Spróbuję najpierw wymienić podciśnienia na nowe, obejrze węże dolotu i pewnie kupię opcoma z chin. Chyba że chińskich nie warto.
  12. A mając opcoma na kompie dam radę sie połączyć tym z obd elmem po bluetooth, czy muszę mieć jakiś specjalny interfejs? No i czy to w ogóle zadziała w saabie
  13. Sprawne, reagują, listwa siedzi, ale przy jednej z nich jest tak wilgotno trochę. Tam może być jakaś nieszczelność?
  14. Witam, problem taki jak w temacie. Błędów żadnych, turbo wstaje od 1800-2000obr, ale bardzo szybko zaczyna brakować mu mocy. Vmax 170kmh, 0-100 też dobre 3-4s mniej niż powinno być. Nie mam za bardzo możliwości zrobienia logów, ale obd+torque pokazują że przy gazie w podłogę ciśnienie doładowania skacze na 1.5bar a po sekundzie-dwóch spada na 1.1-1.2 i pulsuje. Nieszczelność dolotu? Podciśnienia? Dodam, że za któregoś poprzedniego właściciela samochód zaliczył strzała w przód i na ICku jest flamastrem napisane, że jest z VC 3.0. To może powodować jakieś problemy? EGR wymieniany
×
×
  • Create New...
UP