Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Carson

Forumowicz
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Carson

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra B
  1. Nie. Bez problemów. Jest lekki wyciek płynu hamulcowego więc obawiam się że to może być ten wysprzeglik
  2. No u mnie jest jeszcze taki objaw, ze na nierozgrzanym silniku szarpie przy ruszaniu z jedynki (na wstecznym tego nie ma). Wyglada jak problem z poduszkami ale mechanik twierdzi, ze to moze byc albo rozrzad luzny/przestawiony, albo te czujniki rozrzadu/walu albo sprzeglo/wysprzeglik...
  3. Bardzo Ci dziekuje! Powoli doprowadzam ta vectre do porzadku. Dam pozniej znac co udalo mi sie zdziałać.
  4. Kurde nowy czujnik 200-300zł troche duzo. Sprawdze dzisiaj jeszcze te przewody miernikiem. Wydaje mi sie, ze po mojej ostatniej naprawie magistrali wodnej (wiadomo rozpinanie dolotowego, kable nad listwa wtryskowa sie troche "obruszaly" tez) ten blad byl przez kilkadziesiat minut jazdy nieaktywny. Pozniej znow sie zapalil i teraz jest caly czas widoczny na PB. Mozliwe, ze cos jest z kablami
  5. Kwadratowa. Chcialbym sie upewnic zanim zamowie kolejny czujnik czy to na pewno on jest padniety a nie np przewody. Jakie napiecie powinno byc na wtyczce idacej do tego czujnika na wlaczonym zaplonie? Ewentualnie jaka rezystancje powinny miec pary pinow w gniezdzie tego czujnika? - chociaz gdzies wyczytalem, ze tych czujnikow nie powinno sie sprawdzac miernikiem bo mozna je uszkodzic.
  6. No wlasnie nie moge znalezc. Na allegro uzywek tez malo. Chyba wezme tego siemensa https://allegro.pl/oferta/czujnik-polozenia-walka-opel-vectra-b-1-8-5wk9055-8132323735
  7. Tak zrobie! Wczoraj jeszcze weryfikowalem (ponownie) te czujniki i odcina na pb przy 4500... Czyli czujnik rozrzadu. Nie wiem jak ja to wczesniej sprawdzalem ze wykluczylem ta opcje. Czy czujnik rozrzadu wymieniamy tez jak w przypadku czujnika walu czyli tylko oryginal albo siemens/VDO?
  8. Panowie mam to samo w swojej vectrze b (x18xe). Bez roznicy czy lpg czy pb. W losowych momentach w trakcie jazdy obroty spadaja do zera, gaśnie silnik i zapala sie check (reszta kontrolek jest zgaszona). Nie zatrzymując się mozna odpalić ponownie i jechac dalej. Czego moze to byc przyczyna? Na pb pali mi sie caly czas check - błędy p0335 i p0340. Wymienilem czujnik walu na siemensa - bez zmian. Probowac dalej z czujnikiem rozrządu? Problem nietypowy bo występuje calkowicie losowo. Czasami kilka dni jest ok a czasami potrafi nawet dwa razy zgasnać w ciagu dnia. Cewka? sterownik silnika?
  9. Panowie temat chlodzenia w mojej vectrze nie daje mi spokoju... Od niedawna mam auto od ojca, w ktorym rozwalilo mi na postoju magistrale wodna na laczeniu gumy z plastikiem - przyczyna bylo uszkodzono zasilanie wentylatora na chlodnicy. Nie zalaczyla sie chlodnica, woda sie chyba zagotowala a nie bylo to trudne bo uklad byl lekko rozszczelniony, wiec cisnienie uciekalo i woda szybko osiagnela stan wrzenia. Magistrale wymienilem. Uklad wydaje mi sie ze jest odpowietrzony. Plynu raczej nie ubywa. Temperatura w trakcie jazdy raczej w normie 85-90*c. Generalnie jak ktos nie zaglada pod maske i nie jest dociekliwy to problemu by nie widzial Po wylaczeniu silnika poziom plynu (85-90*C) jest z dobre 2cm wyzej niz przy zimnym plynie. Slychac jakies przelewanie bąbelkow po calym ukladzie a jak dotknę przewodow gumowych to nawet to troche czuc pod palcami. Przewody są twardsze niz na zimnym plynie ale daja sie troche sciskac. W zbiorniku nic nie bąbluje. Popuszczanie korka powoduje ze plyn jeszcze przybywa, trzeba to robic stopniowo. Czy to moze byc zapowietrzony uklad? Wydaje mi sie, ze jest dobrze odpowietrzony, nagrzewnica grzeje, do ukladu na oko weszlo prawie 7l z tym ze 2l to woda destylowana. Z tego co widze to najwyzszy punkt ukladu to ogrzewanie przepustnicy. Czy to mogą byc objawy zapowietrzonego ukladu? Korek kupilem drugi i jest to samo. test na UPG robilem dwa razy. Za pierwszym razem chyba za dlugo i troche niechlujnie - plyn delikatnie zmienił barwe w strone zielonego. Generalnie zolty wskazuje na przedmuchy. Drugi raz zrobilem wg mnie dobrze i nie zmienil barwy. Nie wiem co począc z tym tematem. Nie chce oddawac do mechanika bo znajac zycie to nikt nie bedzie sie spuszczal nad dokladnym diagnozowaniem takiego problemu tylko od razu UPG i ewentualnie wymiana pompy wody.
  10. Panowie dalej walcze z moim "nowym" autem czyli VB. Na zimnym silniku jest duze szarpniecie/szarpanie (jakby silnik mial wyskoczyc) podczas ruszania z jedynki. Ale tylko do przodu. Przy ruszaniu na wstecznym jest ok. Troche ubywa mi plynu hamulcowego. Z tego co piszecie to moze to byc wysprzeglik... Ale czemu tylko na wstecznym. Wymienilem drazek reakcyjny na nowy bo w starym juz praktycznie nie bylo polaczenia gumowego miedzy elementami. Troche zmniejszylo szarpanie ale nadal jest zle. Mozna to jakos precyzyjniej sprawdzic zanim pojde w koszty wymiany sprzegla tarczy i wysprzeglika? I co ma temperatura do tego? Moze nie chodzi o temperature tylko podpompowanie ukladu. Skoro jest wyciek to moze sie zbierac powietrze w ukladzie. Dobrze mysle?
  11. Auto naprawione. Wszystko poskladane. Wezyki podcisnien i paliwa wymienione na nowe. ALE mam wrazenie, ze auto ma mniej mocy niz wczesniej. I na benzynie i na gazie (gaz 2 gen). Wczesniej przed awaria palil mi sie check na benzynie (na lpg gasl). Czasami silnik gasnie w czasie jazdy. Tata mowil ze kiedys to sprawdzal i bylo to zwiazane z czujnikiem polozenia walu lub rozrzadu. Teraz tez sie pali. Czy to moze miec cos wspolnego z tym? Podczas wymiany magistrali mialem dlugo odlaczony aku. Jest jakas procedura po ponownym podpieciu zasilania typu najpier musi pochodzic na wolnych obrotach na PB, pozniej troche pojezdzic na PB i dopiero wtedy to samo z LPG?
  12. Widze ze walczysz z tym samym tematem co ja Ja wymieniam cala ta magistrale z plastikowa rurka w ksztalcie L. Nie wiem czy dobrze robisz klejac to. To jest plastik i do tego ciagle zmiany temperatury zwlaszcza zima. Jak chcesz koniecznie kleic to sprobuj klej metakrylowy. Na upartego sa na allegro same takie rurki L bez reszty przewodow ale to chyba jescze wieksze rzezbienie
  13. Nie jestem zwolennikiem kupowania uzywanych gum VB to juz wiekowe auta. Moze mi ktos podpowiedziec jak sciagnac ta cholerna szybkozlaczke od nagrzewnicy? (ta z zoltym kolnierzem). Patrzylem na yt jak dzialaja te szybko zlaczki i moja najwidoczniej jest w niezabezpieczonej pozycji - kolnierz nie jest przesuniety do przodu. A i tak za cholere nie moge tego sciagnac... Jakies rady?
  14. Tak masz racje! generalnie jest straszny balagan pod maska. Mam wrazenie, ze ktos kiedys naprawial w nim usterki tym co mial pod reka. Mam w zwiazku z tym do Was gorącą prośbe o pomoc naprostowaniu kilku niezgodnosci. Wiem, ze przewody elastyczne dziela sie raczej na takie do gazow, paliw/plynow, podcisnienia itp ale nie mam w tym doswiadczenia i nie wiem co moge uzyc w aucie. No wiec tak: 1. Dwa elastyczne (fabrycznie zakute) przewody paliwowe idace od sciany grodziowej do listwy wtryskowej sa zamienione na jakies zbrojone weze (+ opaski), ktore sa juz w tragicznym stanie. Na co moge je wymienic? Szukac org na szrocie czy moge kupic jakis elastyczny przewod przystosowany do plynow/benzyny? 2. Przezroczyste weze przy zaworku od podcisnienia ukladu hamulcowego na co moge wymienic? ktos tu ostro rzezbil 3. Na kolektorze ssacym jest jeden niepodlaczony malutki kruciec od podcisnienia (jak go zatykam to silnik zaczyna tracic obroty). Nie wiem gdzie mam go podlaczyc. Zauwazylem tez ze na EGR jedno kolanko jest niepodlaczone. Czy to moze byc to polaczenie? egr z kolektorem ssacym? Jesli dobrze rozumiem to mzoe ktos celowo odlaczyl podcisnienie od EGR zeby byl caly czas w pozycji zamknietej?
  15. Dzieki za pomoc. Dzisiaj walczylem 4h. Zdemontowana przepustnica, dolot, obudowa z rura f. powietrza, listwa wtryskowa. Znalazlem miejsce wycieku. Ktos rzezbil w magistrali, byla laczona plastikowa rura z elastycznymi wezami. Nie wytrzymala cisnienia i wyskoczyla. Generalnie moglbym ja z powrotem nalozyc i skrecic ale nie chce partyzantki robic. Zamawiam jutro cala magistrale od termotec'a i montuje. Przy okazji troche poczyscilem styki masowe itp. Znalazlem przyczyne niedzialajacego wentylatora chlodnicy. Jeden z plusowych kabli "przyspawal sie" do parownika LPG...
×
×
  • Create New...