Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

LukaszW998

Forumowicz
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About LukaszW998

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W porządku. Napisz jak uda się rozwiązać ten problem. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  2. ok Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  3. Same nawet klocki się nie chcą zużywać. Adaptacja odbywa się w konkretnych warunkach. Nazywamy to procedurą aktywacji. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  4. Zdublowanie ID samo się nie ma prawa przydarzyć. Zazwyczaj dochodzi do niego nieumyślnie w czasie klonowania czujników w warsztacie, który handluje czujnikami. Każdy samochód oczekuje od każdego z czujników unikalnego numeru ID. Cztery koła mają mieć cztery różne numery ID. Jeśli samochód posiada czujnik w zapasie, zapas musi mieć piąte ID. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  5. Dzięki za ciekawość. To kombinacja różnych "książek", warsztatu samochodowego i ciekawych awarii pochodzących z przeszkolonych warsztatów. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  6. Zgadza się. Vc nie wymaga do aktywacji dodatkowych urządzeń. Wystarczy utrzymać prędkość powyżej 25 kmh przez ok. 10 min. Twój kolega mógł mieć niesprawny czujnik lub sprawny ale ze zdublowanym ID. Wtedy nie uda się aktywować czujników. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  7. Jeśli zmieniłeś pozycje czujników tpms, to znaczy że zmieniłeś pozycje numerów ID każdego czujnika. Po takim zabiegu konieczne jest przeprowadzenie procedury aktywacji czujników (podobnie jest po zamontowaniu nowych czujników tpms w kołach). Zakładam, że jeśli sam się "bujasz" z problemem, to oponiarz który wykonał usługę nie ma o pojęcia o tym co zrobił jeśli przełożył koła z przodu na tył. Druga kwestia która moim zdaniem dobrze obstawiasz to kłopot z układem pomiarowym. Podstawowym elementem są czujniki tpms, których żywotność producenci określają na 5-7 lat, czasem mniej. Należy sprawdzić czy nadają sygnał. Sprawdzić to można urządzeniem tpms, np. popularnym i w warsztatach i bardzo skutecznym ATEQ VT56. Urządzenie odczytać powinno z każdego czujnika: nr ID, temperaturę, częstotliwość w MHz i stan baterii. Jeśli bateria pozwala wyemitowac sygnał ale jest słaba, pojawiają się problemy z odbiorem sygnału przez odbiornik pojazdu. Przejawia się to kontrolka z symbolem wykrzyknika w oponie. Do rozwiązania problemu należy: 1. Sprawdzić stan wszystkich czujników, np. wymienionym wcześniej urządzeniem 2. ustawić prawidłowo ciśnienie we wszystkich kołach 3. wykonać prawidłowo procedurę aktywacji (przypisania) czujników TPMS w pojezdzie (opis procedury w instrukcjach serwisowych związanych z modelem). Potencjalne inne problemy, ale rzadkie to kłopoty z odbiornikami sygnałów czujników TPMS. Czasem blacharz po kolizji potrafi wyrzucić odbiornik a przewody zakleić izolacją. Być może temat rozjaśni film przedstawiający proces programowania 4 czujników pod konkretny pojazd. Warto zwrócić uwagę na unikalność numerów ID. Zmiana pozycji numerów ID niesie konieczność wykonania nowej aktywacji Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  8. Pressure difference oznacza różnice ciśnienien. Jeśli czytałeś moją wypowiedź, możesz się domyślić, że chodzi o różnicę ciśnien pomiędzy tym co masz napompowane w kole a tym co jest napisane na etykiecie producenta podajacej prawidłowe ciśnienie. Nie współpracujesz bo nie podałeś co producent napisał na etykiecie dotyczącej kół przednich. Twoja sytuacja wygląda tak: LP 3.0 BAR PP 3.0 BAR Ustal czy te wartości są różne od tego co podaje OPEL dla Twojego modelu. Jeśli napiszesz podpowiem co dalej. Szkolę warsztaty w tym zakresie i obsługuje układy tpms na codzień . Zazwyczaj problem jest banalny a mechanicy niepotrzebnie robią sobie dodatkową pracę. Jeśli nie masz do tego serca to pozostaje umówić się na wizytę w serwisie, który być może komercyjnie szkoliłem. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  9. Masz rację. Ciśnienie podane na etykiecie producenta to ciśnienie w stanie zimnym czyli opony, która się nie nagrzała w czasie jazdy. Mój Hilux na zimno ma 2.0 BAR na obu osiach. Po nagrzaniu, w trasie wzrasta do 2.2 BAR (latem opona w trasie nagrzewa się do 40 st. Celsjusza). Jeśli go załaduję, na tylnej osi zrobi się 2.4 BAR. Zjawisko normalne. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  10. Markę Opel traktuję jako szczególnie wrażliwą na odchylenia ciśnienia. Prześlij zdjęcie tabliczki z ciśnieniami i napisz który masz rocznik pojazdu. Zakładam, że w dalszym ciągu piszemy o VECTRA C, tak? Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  11. Napisałeś że pompowales równo różne wartości ale nie napisałeś czy te wartości były prawidłowe. Problemem jest nie to czy ciśnienie na przedniej osi jest jednakowe z cisnieniem na tylnej osi. Ciśnienienia we wszystkich kołach maja być identyczne z założeniem producenta. Niektóre pojazdy przewidują na tylnej osi wyższe ciśnienie niż na przedniej. Układ tpms od czujnika TPMS oczekuje podania informacji o wartości ciśnienia panującego w kole. Następnie porównuje tą wartość z wartością zapisaną przez producenta pojazdu w konfiguracji. Jeśli napotka odchylenie, system TPMS zgłasza kierowcy alert [emoji615] Ustal więc wartości ciśnienia przewidziane dla swojego pojazdu i ich się trzymaj. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  12. Ustaw tyle ile wymaga producent pojazdu, zarówno na przedniej jak i na tylnej osi. Układ tpms pilnuje prawidłowego ciśnienia. Daj mu pracować tak jak wymyśliła fabryka. Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  13. Jakie cisnienie producent przewidział dla Twojego modelu? Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  14. Czy świeci się jednocześnie kontrolka tpms (symbol wykrzyknika w oponie)? Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
  15. Panowie z Alligatora dostarczają na pierwszy montaż. Nie chcą psuć jakości. Pewnie ceny też Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...