Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gandalf58

Forumowicz
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About gandalf58

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    vectra c

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czesc, jak chcesz to moge Ci pomoc Ja w mojej VC 2006 odblokowalem OP-COM'em, ale od razu uprzedzam - jestem amatorem i nie chcialbym Ci czegos niechcacy zepsuc Ja z kolei mam taka prosbe - czy ktos posiada dzialajace oprogramowanie do OP-COM'a dla rocznikow powyzej 2010 i moglby mi przeslac na maila?
  2. Czesc, podepne sie pod temat zeby nie otwierac nowego. Zamontowalem u siebie kamere w lusterku. Problem polega na tym, ze przy wlaczonych swiatlach obraz z kamery cofania ma duzo zaklocen (poziome pasy), jak swiatla sa wylaczone to wszystko dziala prawidlowo. Czytalem, ze przekaznik rozwiazuje problem w przypadku brania zasilania bezposrednio z zasilania zarowki wstecznego (jak poczatkowo zrobilem), lecz u mnie nie ma zadnej roznicy. Sama kamera jest podpieta przez przekaznik, ktorego zasilanie i masa jest podpieta do stykow gniazda zapalniczki w bagazniku, sterowanie z lampy z zarowki wstecznego, masa od samej kamerki podpieta pod kabel masy tej samej lampy (w najblizszym czasie chce ja podpiac w jakims innym miejscu i zobaczyc, czy problem zniknie). Czy ktos moglby mi doradzic jak rozwiazac ten problem? Z gory dziekuje A co do pytania z tematu - tez chcialem przeniesc wtyczke od zasilania lusterka, planuje kupic zwykle gniazdo od zapalniczki, podpiac je rownolegle do gniazda zapalniczki z przodu, wpiac w nie zasilacz i na stale zakleic izolacja, a nastepnie wszystko przelozyc gdzies za schowek pasazera.
  3. Czesc, filmik jest mojego autorstwa Ja z problemem jezdze do dzis ale skoro mowicie, ze to kwestia silniczka to moze sprobuje go w koncu rozwiazac. Zastanawia mnie tyko jedna kwestia - u mnie oprocz wycieraczek nie dziala tez spryskiwacz przedniej szyby. Czy wobec tego sterowanie silniczka ma jakis wplyw na sterowanie pompka od wycieraczek? Pozdrawiam P.S. @pasiu9611 czy wymieniles ten silniczek? Pomoglo? Edit: widze, ze w tym watku zostal ten temat dokladnie omowiony Edit2: Dzisiaj wymontowalem ten silniczek. Okazalo sie, ze u mnie nie ma zadnego opornika w miejscu, w ktorym wchodza kable do obudowy silniczka. Poza tym w podanym powyzej watku jest jeden kabelek pod ta zywica, a u mnie od kostki ida 3. W zwiazku z tym otworzylem obudowe i obejrzalem wnetrze silniczka. Na zdjeciu 1 widoczna jest blaszka, ktora na koncu ma polokragle wygiecie. Ta blaszka ma za zadanie nacisniecie malutkiego przycisku, ktory znajduje sie na sciance pionowej. Za odgiecie blaszki odpowiada jajowaty element widoczny na zdjeciu nr 2. W moim przypadku ta blaszka byla urwana. Oryginalnie porusza sie ona o 2mm w kazda strone i jest zamocowana na malym 1mm trzpieniu. W zwiazku z tym przykleilem ja na stale Kropelka i zamontowalem element w samochodzie. Efekt byl taki, ze wycieraczki zadzialaly prawidlowo i po raz pierwszy od 5 lat zadzialal tez spryskiwacz przedniej szyby! Niestety po wylaczeniu samochodu usterka wrocila, ale po ponownym wylaczeniu i wlaczeniu samochodu znowu wszystko dzialalo tak jak powinno. Nie wiem czy ta blaszka juz sie urwala, czy moze jeszcze sie trzyma, mam nadzieje, ze problem zniknie. Jezeli nie to bede musial chyba zmienic silniczek.
  4. U mnie tez klima ani nawiew nie dzialaly na zadnym biegu, wyjalem wentylator, dwa razy zakrecilem 'recznie' i dziala juz rok bez zarzutu.
  5. Nie mam 100% pewnosci czy to ten blad odpowiadal za ESP i czy wykasowanie tego bledu powodowalo zgasniecie kontrolki: - C0460-11 Czujnik kata skretu kierownicy, nieprawidlowe dzialanie obwodu Dodam jeszcze, ze od ~6 lat mam niesprawny CIM (niedzialajace spryskiwacze, problemy z wycieraczkami itp.) aczkolwiek ten problem z ESP pojawil sie kilka lat wczesniej.
  6. Cześć, od ~10 lat borykam się z pewnym problemem. Mianowicie złapałem 'kapcia' w oponie letniej 215/55/r16 i założyłem na jego miejsce kolo zimowe 195/65/r15. Z takim kołem jeździłem kilka miesięcy i od tego czasu kontrolka ESP ciągle mi się świeci. Wyzerowanie OP-COM'em powoduje oczywiście zgaśniecie, lecz po kilkudziesięciu metrach problem powraca. Czy ktoś spotkał się z tego typu problemem i wie jak go rozwiązać?
  7. Czyli jeździć, obserwować Bardzo Ci raz jeszcze dziękuje!! Postaram się dać znać jak tam się 'fjelter' spisuje Teraz tylko zmienić olej (kolejne 2 paczki w plecy)..
  8. Kontrolka nie miga od momentu 'wymiany' filtra op-com'em. Tak jak mowiles olej nadaje sie do wymiany bo znowu jest go 2 cm ponad miarke na bagnecie (chociaz olej czysciutki) - jutro pojade na droge szybkiego ruchu sprobowac przepalic DPF i chyba oddam samochod do mechanika. Edit: Roznica cisnien: na jalowym 1kPa, w trakcie przyspieszania skakalo do 10-11 kPa, podczas jazdy z rowna predkoscia ok. 3-6 kPa. Zapelnienie 82%, trasa 40 km, wypalanie sie nie zainicjowalo. Jechalem 120-140 km/h, obroty mialem powyzej 2,5k a przez pewien czas trzymalem wrecz 3,5k obr./min. Temperatura spalin za DPF dochodzila do 310 stopni (czyli 2x mniej niz podczas tego wypalania OP-COM'em). Edit 2: Dzis DPF sie wypalil. Mialem podpiety komputer, trasa 15 km 50 km/h. Jak ruszylem pokazywal 96% zapchania, w pewnym momencie poszla chmura dymu z rury i pokazuje teraz 18%. Co nie zmiena faktu, ze 100 km na zapchanie DPF'a to troche malo..
  9. Z tego co pamiętam to temperatury na tych czujnikach byly praktycznie jednakowe w momencie rozpoczęcia wypalania filtra na postoju, potem wraz z upływem czasu temperatura rosła do ~680*. Bardzo Ci dziękuje za pomoc Musze podziałać, może będzie jeszcze chleb z tej maki
  10. 1. Rożnicy ciśnień jak dotąd nie sprawdzałem, postaram się zrobić to jutro. Silnik zaczyna się krztusić podczas jazdy wiec filtr chyba faktycznie zaraz się zapcha bo po wypaleniu jeździł jak nowy. Obawiam się, że jedynym wyjściem jest ponowne wypalenie na jałowym bo zanim ja silnik nagrzeje i dojadę w miejsce, gdzie można szybciej pojechać to może mi się samochód zatrzymać i już więcej nie odpalić. 2/7. Jeżeli chodzi o błędy to były następujące: P0425-05/P1902-05 - Za wysokie napięcie czujnika temperatury spalin (rzad 1 czujnik 1/2) oraz błąd P0380-08 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego. Po wykasowaniu nie powróciły. 5. Filtr wypalany był w piecu, nie chemicznie, moja pomyłka. 6. Jeżeli chodzi o te 12% - to tez nie do końca jest 12% ponieważ od momentu regeneracji zostało przejechane 20-30 km (więc filtr się trochę zapchał na tym odcinku) po czym został przeze mnie 'wymieniony'. Wobec tego obecne 12% to jest 12 + kilkanaście %, o które zdążył się zapchać na tym odcinku. 7. O ile dobrze pamiętam uszkodzenie czujnika zdiagnozowali na podstawie błędu P01902-05 - faktem jest, że po wymianie błąd nie powraca więc chyba mieli racje? Generalnie jeździłem z zepsutym termostatem dobrych 7-10 ostatnich lat. Termostat został wymieniony w warsztacie, obecnie nagrzewa się do 85-90* stosunkowo szybko więc jeżeli chodzi o ten element to wszystko działa prawidłowo. Jeżeli chodzi o kwestie tego awaryjnego wypalania DPF'a i migającą kontrolkę - zrobiłem 35km odcinek na wysokich obrotach (2500-3000) i kontrolka nie zniknęła więc uznałem, że z tego nic nie wyjdzie i zdecydowałem się na 'wymianę' OP-COM'em. Wówczas stopień zapchania wynosił jakieś 125% (12% obecnie to może w praktyce te nadmiarowe 25% + 12% = 37%)
  11. Silnik Z19DT (120 KM / 88kW). Oddałem samochód do warsztatu na wymianę rurki przy chłodnicy EGR + wymiana oleju. Po tej wymianie przejechałem 60 km samochodem. Dojeżdżając do domu zaczął się bardzo mocno dusić, nie przyspieszał poniżej 2000 obr/min., po przejechaniu kilku kolejnych km w ogóle nie chciał już odpalić. Oleju na bagnecie było mocno powyżej MAX'a wiec domyśliłem się, że to kwestia zapchanego DPF'a. Oddałem go na czyszczenie chemiczne, niestety w warsztacie zapomnieli 'wymienić' filtr OP-COM'em. Powiedzieli mi tez, ze podobno klapka w EGR była zablokowana jakimś malutkim kawałkiem plastiku przez co ten DPF miał się tak szybko zapchać - zacząłem miec wątpliwości czy faktycznie go wyjęli skoro problem momentalnie powrócił. Dodatkowo podobno uszkodzony był czujnik temperatury spalin za DPF. Po odbiorze samochód chciał awaryjnie wypalać DPF (migała kontrolka świec żarowych). Po konsultacji z kolega @darwoj10 wymieniłem DPF'a przy pomocy OP-COM'a samodzielnie + wymieniłem ten czujnik. Następnie przejechałem nim jakieś 70-80 km i zapchanie DPF'a skoczyło do ~60% - postanowiłem go wypalić przy pomocy OP-COM'a. Zapchanie spadło do 12%, od tego czasu przejechałem kolejne 50 km po mieście i teraz jest 80% - liczyłem, ze w międzyczasie załączy się jakaś procedura wypalania DPF'a ale nic takiego nie nastąpiło. Planuje znowu zrobić to wypalanie na jałowym bo zaraz nie będę mógł samochodu odpalić. Jeżeli chodzi o sprawdzanie różnicy ciśnień na jałowym i przy przyspieszaniu to nie sprawdzałem, kolektora tez nie ruszałem. Chciałem na dniach wyciągnąć EGR i obejrzeć czy może jednak on nie jest przyczyną.
  12. Czesc, udalo Ci sie znalezc przyczyne szybkiego zapychania DPF'a? Mam podobny problem, po czyszczeniu EGR'a + DPF'a, wymianie czujnika temperatury spalin (za DPF) po 100 km DPF mial nasycenie rzedu 60-70%, zrobilem awaryjne wypalanie OP-COM'em (3,5k obr/min na jalowym, zabojstwo dla silnika.. ) i spadlo do 12%, pytanie brzmi czy powinienem nim teraz jezdzic? W Twoim przypadku niby te interwaly miedzy wypalaniami sa nieco dluzsze ale 300 km to dalej nie za wiele. W moim przypadku przed czyszczeniem EGR i wymianie rurki od chlodnicy EGR'a nie bylo problemow z DPF'em, w ciagu 12 lat uzytkowania raptem raz dawalem go do wyczyszczenia kilka lat temu, teraz niby wszystko powymieniane a boje sie jezdzic.. EDIT: DPF po przepaleniu mial 12%. Od srody zrobilem nim 30 km. Efekt - zapchanie 40%.. Jakies pomysly co moze byc przyczyna? Myslalem o zaslepieniu EGR'a bo to chyba on jest przyczyna tego szybkiego zapychania..
  13. Ale ten problem z hamulcem pojawil sie ~ rok temu a CIM mi wysiadl 6 lat temu. Jezeli chodzi o empiryczne bledy zwiazane z CIM'em to nie dziala mi spryskiwacz przod oraz regulacja predkosci wycieraczek, a takze wycieraczka w trybie jednego cyklu (manetka w dol) zatrzymuje sie po puszczeniu manetki. Bledy z CIM'u wygladaly nastepujaco:
  14. Przycisk pod pedalem wymieniany miesiac temu. Czy moze to miec zwiazek z CIM'em, ktory zepsul mi sie dobrych 6 lat temu?
  15. No wlasnie wszystko wyglada w miare w porzadku chociaz zasieg przy 1/4 baku pokazuje 360 km (az wydaje sie za duzo) oraz spalanie srednie mam 9,5l / 100km - moze kwestia wgrania korekty? Chociaz nawet zakladajac 10% blad to 8,5l/100km to dosyc sporo jak na dizla..
×
×
  • Create New...