Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TheDoman

Forumowicz
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About TheDoman

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Opel Vectra B 2001 / Z22SE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Więc tak... gdzieś po drodze zauważyłem obwoźny "serwis" klimy - podjechałem. Sprawdziliśmy ciśnienie, minimalne było, ale tyle co nic. Potem próba azotowa (nabicie klimy azotem i obserwacja ciśnienia), wyszło że niby ok. Następnie odpaliłem na 0.5 sek klimę by sprawdzić czy kompresor wystartuje - wystartował. Spuszczenie azotu i nabicie klimy z 500g czynnika z kontrastem (powinno być 900g ale olałem temat - nie wiadomo czy za miesiąc nie zejdzie). Klima działa, miło chłodzi i wieje zimnym :-) Zobaczymy jak długo.
  2. Podepnę się pod temat, jako że mam niedziałającą klimę manualną w Vectra B z silnikiem Z22SE. Mam rozumieć że VB z Z22SE nie ma czujnika S20? Jak sprawdzanie jest ciśnienie?? Da się jakoś zdiagnozować przy pomocy ECU??? Po włączeniu przycisku od klimy kompletnie nic się nie dzieje (dioda na przycisku się zaświeci), na zaworku kontrolnym przy górze chodnicy jest jakieś ciśnienie (nie mam jak sprawdzić jakie). Jakiś pomysł jak zacząć diagnozować (nie znam się kompletnie na klimie) ? Pozdrawiam, Mariusz.
  3. Ad. 3. Update. Więęęc tak, wszystko już za***iście śmiga. Zmieniony sterownik LPG na Diego LS (najbardziej rozbudowany jaki mogłem założyć do tej instalacji, Diego G3 też byłby dobry - prawie to samo (ma trochę mniej opcji konfiguracji)). Stary sterownik KME AKME raz że zaczynał świrować od wysokiej temperatury, a dwa nie miał możliwości wycięcia dotrysków. Po zmianie na nowy dało się ustawić tak by praktycznie nie podszarpywał, ale pełną płynność jazdy dopiero osiągnąłem po włączeniu opcji wycięcia dotrysków. Tak, silnik Z22SE wymaga opcji wycięcia dotrysków, wartość do ustawienia 1.5ms. Temat uważam za zamknięty (oby :-) ). Pozdrawiam, Mariusz.
  4. Witam, sytuacja następująca; naciskam przycisk od klimatyzacji, zaświeci się i tyle... kompresor się nie załącza. Sprawdziłem na zaworku napełniającym czy jest jakieś ciśnienie - jest; po wciśnięciu kulki jest syk (czyli coś tam jest). Są jakieś metody "domowej" diagnostyki, czy już raczej nic więcej nie sprawdzę? Czy świecąca się dioda przycisku od klimy mówi cokolwiek, czy po prostu zawsze się świeci? Co dalej, próbować po prostu nabić czy do jakiegoś serwisu się udać (może ktoś jakiś polecić - wawka) ? Pozdrawiam, Mariusz.
  5. USB Zgadzam się, ale jak złapie temperaturę to zaczyna świrować - na zimnym jest praktycznie ok, więc regulacja nic nie da. Poza tym nie ma możliwości wycinki dotrysku benzyny, a ten silnik podobno to ma... będę zakładał używkę nowszej wersji która posiada tą funkcję to się zobaczy. Obecny sterownik to KME AKME.
  6. Bo powinien i wielu osobom działa... ale to nie jest ważne, będzie do innych samochodów.
  7. I... d***... ten interfejs nadaje się do kontroli poziomu śmieci w koszu - nie działa z kompem Z22SE. Nie szkodzi... podjechałem do znajomego i... tadam! korekty długoterminowe 0%, a krótkoterminowe +/- kilka %. Mały update; Ad. 3. Na benzynie chodzi wzorowo (odczyty korekt, powietrza i lambdy #1 = wzorowe). Wymieniłem uszczelki na końcówkach wtryskiwaczy, wyczyściłem przepustnicę i wymieniłem jej uszczelkę, sprawdziłem i poprawiłem wszystkie wężyki i połączenia elektryczne (samemu, na spokojnie, ok 4h roboty). Wywaliłem EGR, zaślepiając rurę grubą kwasówką z uszczelką i wstawiając emulator EGR mojej produkcji (wszystko gra - błędów brak, też wszystko samodzielnie ok 1h roboty). Czasem wyskoczy błąd katalizatora - do zrobienia zostaje oszukanie sony lambda #2 (która tylko odpowiada za spr. kata). Jest to jedyny błąd. Na LPG nadal lipa, ale mamy trop, wygląda na to że sterownik kończy życie (sterownik pokazał się na rynku w 2004 roku, więc... stary jak cholera) - w skrócie; świruje jak się nagrzeje. Będę podmieniał na inny, zobaczymy. ...CDN... PS: czy mówiłem że mam dość mechaników którzy tylko wymieniać umieją a nie diagnozować...? zaj***ł bym na miejscu...
  8. To był cały dedykowany "interfejs ręczny z wyświetlaczem", także zupełnie inna klasa sprzętu. Zamówiłem sobie interfejs na EML 327, z tego co znalazłem na necie to w połączeniu z OP-COM'em spokojnie odczytam korekty na moim silniku (tj. znalazłem fotki że koleś odczytywał korekty na tym silniku).
  9. Bo podczas diagnostyki i jazd z podpiętym sprzętem pomiarowym tak wyszło... sprawdzaliśmy jak LPG byłem robić.
  10. Więc tak... mam interfejs KKL(więc OPCOM itp nie działają na nim). Opel Tech2 - tylko odczyt/kasowanie błędów. AB-COM w sumie też tylko odczyt/kasowanie błędów (wygląda że do Z22SE brakuje plików konfiguracyjnych... przerobiłem 4 znalezione wersje, wszystkie miały ten problem, nawet jak podmienię co trzeba to nie robi odczytu - są puste pola...). Zależy mi właśnie na korektach krótko- i długoterminowych. Wymieniłem samodzielnie uszczelki pod wtryskami i uszczelkę pod przepustnicą, sprawdzając wszystkie wężyki i czyszcząc co się da... Inaczej teraz na benzynie się zachowuje, zniknęło bardzo lekkie podszarpywanie, więc zakładam że już jest ok, ALE chciałbym to zweryfikować zanim pojadę na regulacje gazu... Trzeba jakiś dedykowany interfejs nabyć? Może ktoś, coś polecić? Ten ELM 327... czy będzie jakiś soft by te korekty podejrzeć?
  11. Dobra, instalka LPG jest w niezłym stanie i działa. Problemem są korekty długoterminowe które są ciągle w plusie (na PB i LPG)... więc lewe powietrze łapie... Czy posiada ktoś działającą wersję AB-COM'a i/lub Opel Tech2? Ciężko znaleźć... a te co znalazłem to tylko są w stanie odczytać i skasować błędy (wieszają się lub błędy wyświetlają po przejściu na blok pomiarowy)... a ja potrzebuje dostęp do bloków pomiarowych... help???
  12. Wychodzi na to że komuś się pomyliły silniki i dlatego tak pisali. Bo faktycznie już kilka osób mi potwierdziło że Z22SE NIE wymaga dotrysku benzyny przez instalację LPG. Szukam teraz jakiegoś dobrego gazownika... ...mechanika ciężko znaleźć ogarniętego który chce robić i nie zedrze. Z LPG widać to samo... heh.
  13. Hymm, jesteś pewien? Bo znalazłem info że Z22SE nie pracuje dobrze na zwykłych instalacjach bez opcji dotrysku. Wiem że Z22YH ma wtrysk bezpośredni i dlatego ma dotrysk benzyny. Mi chodzi o opcję dorysku w standardowej instalacji.
  14. Mała aktualizacja... Ad. 2. Po dokładnych oględzinach wyszło że pęknięty jest ślizg oraz uszkodzony napinacz drugiego łańcucha - wymienione. Wymieniłem też pompę wody. Silnik pracuje już cicho i równo. Nawet przy odpalaniu po nocy na mrozie jest cichy. Ad. 3. Wychodzi na to że mam sterownik LPG (stare KME AKME) bez opcji dotrysku benzyny. Podobno wymagana jest ta opcja do Z22SE, czy ktoś może to potwierdzić???
  15. Heh, pomierzyłem co się dało i... centralka działa prawidłowo. Reaguje nawet na rygiel drzwi kierowcy - domyka szyby. Wygląda na to że wszystkie zamki są spalone. Najpewniej centralka dała stałe napięcie na zamki i poszły z dymem... 😕 Zdemontuje jakiś i rozbiorę... może da się coś zrobić...
×
×
  • Create New...