Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mar7905

Forumowicz
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mar7905

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 05/03/1979

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kędzierzyn-Koźle

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Auto
    Vectra C Z30DT

Recent Profile Visitors

721 profile views
  1. Wg mnie jeśli słychać w miejscu którym opisujesz, to będzie to nieszczelność na intercoolerze. Mi pękł przewód gumowy i tak syczało przy obciążeniu. Zdejmij osłonę i jeszcze raz sprawdź wszystkie połączenia (węże gumowe). Myślę że to będzie to.
  2. Rewelacyjnie ja oprócz uszczelek robię jeszcze rozrząd i wymieniam olej w skrzyni. Jak już jest rozebrane to przy jednej robocie koszty będą mniejsze. 650 pln robocizny to wydaje mi się, że nie dużo
  3. Najpierw wypal to paliwo co masz w baku i następne paliwo zatankuj na innej stacji. U mnie też tak było jak zalałem lipnego paliwa. Dodatkowo wlewalem do każdego tankowania olej do 2t z liqui moly i pomogło błąd już nie występuje. Dodatkowo gdy sprawdzałem w op comie ćiśnienie na cr żądane i rzeczywiste to była różnica właśnie w momencie kiedy zaczynał szarpać. Po tych wszystkich zabiegach wszystko z tym jest ok.
  4. A mój złomek jest w warsztacie głowice poszły w górę bo się dwutlenek znalazł w zbiorniczku. Od razu rozrząd zrobię, wymienię olej w skrzyni i hamulce z przodu do wymiany. Przed wakacjami musi jeźdźić jak należy. Uwielbiam to auto i nic mi nie jest w stanie zepsuć zdania o nim.
  5. Jaką temperaturę pokazuje Ci na desce a jaką pokazuje komp? Czy masz jakieś różnice pomiędzy temperaturami. Ja u siebie zauważyłem, że do 80 ida razem a powyżej na desce dochodzi czasami do 90 a w kompie pokazuje mi do 96-97. Gdzie są czujniki i który może przekłamywać?
  6. A to u mnie mniej niż 0.9 nie zaobserwowałem. Ciekawe od czego to jest uzależnione...
  7. Przy odpowietrzaniu odkręcałeś korek na chłodnicy czy w ygreku go nie ma? Ja miałem podobny problem jak ty i po wymianie termostatu i porządnym odpowietrzeniu razem z chłodnicą objawy uszczelki zanikły. P.S. Mi też płyn wywalało po zatrzymaniu a jak za szybko zgasiłem silnik to wogóle pod samochodem miałem fontannę. P.S.2 Swoją teorię z odpowietrzaniem sprawdzę jak się zrobi ciepło bo póki co to mało jeżdżę i samochód nie ma się kiedy porządnie zagrzać(porządnie to znaczy że jajca można smażyć na masce).
  8. Ja poczytałem jakiś czas wcześniej na forum toyoty bo też mi parowały i podniosłem lekko maskę do góry na tych gumkach i przestało parować. Nie wiem czy to właśnie to pomogło ale to jedyna rzecz którą robiłem.
  9. Już po zimie ale na przyszłość glikolu nie dolewajcie bo jest tłusty. Najlepszy byłby alkohol etylowy (spirytus) ale lepiej go wypić niż wylać na szybę albo alkohol metylowy ale od nowego roku jest zakaz używania go do płynów do spryskiwaczy i ciężko go będzie dostać a poza tym metylowy ma wielki minus - guma parcieje w zetknięciu z nim.
  10. Masz Z30DT więc musisz ściągnąć zderzak inaczej do tego korka nie dojdziesz. Znaczy się nie musisz go ściągać całkowicie wystarczy, że go opuścisz na ślizgach. Ja to robiłem kiedy wymieniałem termostat. Korek jest z prawej strony za taką gumową osłonką, która trzyma się na plastikowym zatrzasku który jeśli ruszysz to urwiesz. Ja oczywiście rwałem. Z korkiem nie jest łatwo bo musisz mieć do niego jakieś zagięte szczypce i podchodzić do niego delikatnie bo inaczej lipa...
  11. Pisałeś, że na trasie płyn uciekł Ci z lewej strony więc z przeciwnej strony do rozrządu czy tak? Chyba, że z lewej patrząc od przodu auta.
  12. Nie ma mnie teraz w domu i nie potrafię Wam odpowiedzieć ale nasze termostaty ustawione są na 82 czyli te 86 to chyba dobra temperatura.
  13. Układ odpowietrzałem tak jak było napisane w "Sam Naprawiam" czyli kolo 3000 obr przy ogrzewaniu otwartym na maxa. Przez cały czas kontrolowałem czy ubywa płynu i jak ubyło to dolewałem. W settings ustawiłem od razu ukryte menu żeby pokazywało mi odczyt temperatury z kompa i faktycznie koło 80 st. zaczęło mi wsysać płyn. Nie chciało mi się odpowietrzać chłodnicy ale dzisiaj jak się trochę przejechałem to ubyło mi trochę płynu czyli się samo chyba odpowietrzyło. Jak nie to jak przyjadę następnym razem to odpowietrzę chłodnicę. Do odkręcenia króćca na chłodnicy trzeba ściągać zderzak i dlatego mi się nie chciało. A nagrzewnica się odpowietrzyła bo z nawiewów leci gorące powietrze.
  14. Dzień dobry. Wczoraj wymieniałem sam termostat w z30dt. Dałem rady. Przy okazji wymiany płynu zabrałem się za wymianę termostatu. Powiem tak łatwo nie było i łapy trochę pokaleczyłem ale jest to wykonalne z poziomu kanału. Od góry nie ma żadnych szans ale z dołu odkręcając osłonę silnika(tę mniejszą część) spokojnie można to zrobić. Trzy śruby na klucz 12 z grzechotką i dało rady. Przed odkręceniem kolanka ściągnąłem jeszcze wąż do niego przymocowany - trochę to ułatwiło robotę. Samo wyjęcie i założenie termostatu jest dziecinnie proste trzeba tylko uważać na gumową uszczelkę,żeby się nie podwinęła i równo leżała bo inaczej płyn będzie wyciekał. Jeśli ktoś ma dojście do kanału albo podnośnika i podstawowy zestaw kluczy spokojnie może się za to zabierać.
  15. Lewa strona to strona kierowcy więc nie rozrząd. Z lewej strony paruje bo tam umieszczony jest wężyk przelewowy od zbiorniczka. Odpowietrzałeś chłodnicę jak zalałeś płynem? Niestety do tego u mnie w polifcie trzeba ściągać zderzak. W sobotę się zajmę tym samym tyle że jeszcze wymienię termostat bo zauważyłem, że za wcześnie węże do chłodnicy robią się ciepłe, a to myślę, że winowajcą jest termostat.
×
×
  • Create New...