Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

legon231

Forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O legon231

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Vectra B 1.6 101km 1997 rok

Kontakt

  • Telefon
    730110109

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. legon231

    klocki i tarcze( bębny)

    wielkie dzięki
  2. legon231

    klocki i tarcze( bębny)

    poradzi ktoś ?
  3. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    otóż to, dlatego za to zabieram się w pierwszej kolejności dam znać w tym tygodniu czy pomogło
  4. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    no właśnie tu jest problem kolego, bo : część osób pisze że wymiana cewki, część że to może być wina EGR, ten czujnik wału mógłby też w jakimś stopniu być winowajcą, kable mogą być, wiadomo spoko wymienić wszystko i mieć na jakiś czas spokój z tym, ale jeśli się okaże, że przyczyną jest coś innego to tylko uszczupla to portfel
  5. Witam, szukam dobrych tarcz i klocków zarówno na przód jak i tył mojej vectry 1.6 97 rok sedan. Co możecie polecić, zależy mi na jakości.
  6. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    Mogę napisać teraz. Vectra miała powiedzmy swoją dłuższą trasę bo ok 140 km w jedną stronę drogą ekspresową no i tak. Wszystko pięknie ale to szarpanie objawia się nawet na wysokich obrotach jeśli mocniej gaz się wciśnie, także ja już sam nie wiem co to może być.
  7. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    Za samą diagnostykę ?
  8. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    Zastanawiam się ogólnie czy nie dać do serwisu Opla i żeby go nie "przetrzaskali" co wy o tym sądzicie? Auto sprzedaję za jakieś 5-6 miesięcy ale przyjacielowi i nie chciałbym sprzedać bubla.
  9. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    a więc tak. Żadnych błędów po ok 15 minutach podłączenia i sprawdzania nie dało oprócz tego P0335 Natomiast wujek jako że średnio tam zna się na Vectrze kazał dopytać właśnie o sonde ponieważ integrator nie zmieniał swojej wartości cały czas 117. Raz było na początku 115 a później bez jakiejkolwiek zmiany 117
  10. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    W załączniku przesyłam zdjęcia wyników.
  11. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    Wiesz co, powiem tak szczerze. Jest to moje pierwsze auto i tak powiedzmy że poznałem je tylko dobrze. Większe spalanie chyba jednak jest tak mi się wydaje. A słaby silnik. Nie wiem 150km/h jechałem jak fajnie się rozpędziłem więc to zależy. Czuć że czasem silnik nie ma mocy to fakt.
  12. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    A więc tak, plama oleju nigdzie nie zostaje, zastanawia mnie za to wygląd góry silnika pod przykrywką (jest tam troszkę oleju). Dzisiaj podłączyłem pod komputer w celu sprawdzenia błędów i pomiarów. Niestety padł mi telefon więc za około godzinę będę mógł wstawić. Błąd numeru, bo zapamiętałem to P0335. Wraz z wujem, który dziś pierwszy raz obejrzał i z nim sprawdzałem pomiary kazał porównać i popatrzeć na sondę lambdę gdyż pomiar pokazywał cały czas jedną wartość. Dodatkowo nie podoba mu się kolor płynu chłodniczego (rudy), stawiam że poprzedni właściciel albo kilku lało wodę zwyczajnie i rdza powiedzmy "delikatnie" wychodzi. Niby mechanik zrobił płukankę i wlał petrygo które kupiłem ale jakoś średnio chce mi się teraz wierzyć. Dodatkowo po sprawdzeniu miernikiem i odlaniu nie wielkiej ilości, ponieważ była ponad maximum płynu chłodniczego, auto jakby zaczęło gorzej działać. Rano po rozgrzaniu no cud miód i orzeszki, super się jechało. Po całym procesie już gorzej.
  13. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    A wiec tak, sprawdziłem dzisiaj stan oleju ( sprawdzany był tydzień temu) i na moje zdziwienie i pozostałych obserwatorów przeżyliśmy nie małe zdziwienie. Bagnet był prawie całkowicie suchy, czym prędzej kupiłem olej od Lotosa 10W-40 (poprzedni właściciel taki lał ) i po uzupełneniu ok 2,5 litra. klekotanie ustąpiło. Natomiast jeśli chodzi o to szarpanie i dziwne przyśpieszanie to chciałbym to troszkę rozpisać. Nie wiem dlaczego bo nie znam się na samochodach, jednak po dodaniu oleju, ustąpiło trochę to szarpanie, na dwójce i trójce już nie ma takich problemów, na czwartym biegu występuje przy gwałtownym mocnym wduszeniem pedału gazu na piątce też znacznie mniej chociaż problem dalej się pojawia. Teraz nawet nie zaobserwowałem tego samoczynnego przyśpieszania aczkolwiek auto na dwójce się toczy 20km/h przy 1200 obrotach, jakby mogło jechać cały czas i nigdy nie stanąć. Nie wiem czy to normalne czy nie dlatego wolę się zapytać. EGR warto by wymienić czy wyczyścić najpierw?
  14. legon231

    Problem z obrotami i silnikiem

    Wszystko tłumaczę już. Przyśpiesza do ok 20km/h, tak do 1300-1500 obrotów LPG nie ma, świece wymieniane ok 4 tygodnie temu przejechałem jakieś 1kkm. A toczenie chodzi mi że jadąc na prostej, wrzucę spokojnie z jedynki na dwójkę. puszczam sprzęgło, nie dodaję gazu i auto toczy się pare sekund 5-8 i nagle przyśpiesza, bez mojej jakiejkolwiek ingerencji.
  15. Witam Otóż od jakiegoś czasu zaobserwowałem zjawisko braku mocy w Vectrze, na początku wszystko było dobrze, niestety teraz wychodzą same złe rzeczy. Auto na nierozgrzanym strasznie szarpie, ciężko to nazwać. Kiedy się rozgrzeje to przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szarpie i nie przyśpiesza zbytnio, najgorzej jest na 4 i 5 biegu bo tam to w ogóle mocy nie ma. Dzisiaj dodatkowo doszło dziwne klekotanie przy przyśpieszaniu na każdym biegu. Zauważyłem co mnie niepokoi i już przeraziło do maximum że w momencie wrzucenia biegu drugiego, auto samo się toczy i po chwili przyśpiesza na prostej. Wymieniłem świece, filtr paliwa, myślę o EGR i cewce bo wspominano mi że warto temu się przyjrzeć
×