Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pnioku1988

Forumowicz
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About pnioku1988

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 2004 kombi
  1. Z chęcią to sprawdzę. Przez opcom?
  2. Nie nic takiego. Zapomniałem jeszcze dodać że im bardziej rozgrzany silnik tym są silniejsze objawy szarpania przy delikatnym puszczaniu i wciskaniu gazu. Jest to bardzo irytujące. Jak jadę za innymi pojazdami to dolega to najbardziej.
  3. Na jedynce i dwójce nie ma problemu z przyspieszeniem. Bardzo ładnie wchodzi na obroty. Gdyby kat był zapchany to nie było by problemu z przyspieszeniem na każdym biegu? No i nie wzrosło spalanie w ogóle. Jest jakiś sposób na sprawdzenie kata? Może przez opcom parametry pracy sondy za nim?
  4. Witam. Jeżeli pisze w nie odpowiednim dziale to bardzo przepraszam. Zwracam się do Was z prośbą o opinie. Posiadam VC z silnikiem z18xe 122km plus lpg. Opiszę problem. Pierwszy rozruch po dłuższym postoju jest dość dziwny. Mianowicie silnik się uruchamia bez problemu jednakże obroty skaczą. Dokładnie na początku pracy utrzymują się na poziomie ok 1300rpm i w momencie kiedy sterownik próbuje obniżyć obroty to auto zaczyna przygasać. Rpm ponownie rosną by po chwili znowu się obniżyć. Takich cykli przy pierwszej minucie pracy silnika jest zazwyczaj ok 3-4. Po tym obroty opadają do ok 600rpm i wszystko od tego momentu jest w porządku. Ta sytuacja nie występuje kiedy odpięty jest przepływomierz. Dodam że kiedy jest odpięty to nie ma żadnych błędów. Wymieniłem świece na jedno elektrodowe ze względu na LPG, wymieniłem listwę zapłonową na nową, czyściłem przepustnice oraz wymieniłem przepływomierz. Wydaje mi się że nie ma żadnej różnicy przed i po wymianach. Dodatkowo mam problem z delikatnym ruszeniem z miejsca, muszę dość długo operować sprzęgłem (które również jest nowe - komplet), tak samo na jedynce jak i na wstecznym. Dodam że jeżeli chcę ruszyć dynamicznie to nie ma z tym problemu. Mogę przyspieszać jak chce do odcięcia. Nie mam problemów z gazem ani z benzyną. Na obu paliwach i na pierwszych dwóch biegach auto ładnie przyspiesza, od ok 3tys rpm przyspiesza genialnie ale do tej wartości na trójce i każdym kolejnym biegu jest słabo. Żeby w miarę dynamicznie rozpędzić auto do 120km/h to trzeba trzymać go długo na czwartym biegu. Na piątym rozpędza się jak czołg. Stąd również sądzę że gdzieś mi zdechło kilka kucy (Nie ma różnicy czy mam podjętą przepustnice czy nie). Tutaj dodam że wymieniłem również skrzynię z f17c390 (krótkiej) na f17w390 (długą) ale sądzę że nie skrzynia jest powodem słabego przyspieszenia. Stara (krótsza) skrzynia też słabo przyspieszała. Posiadam interfejs i nie wykrywa żadnych błędów. Znaczy było kilka ale usunąłem i nie pojawiają się ponownie. Jeszcze dodam że odczuwam opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Obroty rosną po chwili (nie ważne czy nacisnę pedał delikatnie czy mocno- jak wcisnę oraz puszczę go gwałtownie na luzie to silnik przez chwilę zadrży) oraz obroty opadają z opóźnieniem. Czyściłem wtyczkę przy pedale. Nie sprawdzałem jeszcze sond czy pracują normalnie. Wspominam o nich ponieważ sądzę że albo sondy są do wymiany albo sterownik silnika. Jak wy uważacie? Założyłem nowy temat ponieważ podobnych objawów jest sporo ale nie w każdym jest rozwiązanie, a większość porad dotyczy zabiegów które już wykonałem. I w zasadzie chyba wszystkie podobne objawy posiadały problemy które raczej w moim przypadku nie występują. Acha. Dodam na koniec że w żadnym przypadku auto nie kopci, nie czuć w ogóle zapachu gazu ani benzyny. Obroty potrafią delikatnie falować ale tylko do wartości 2tys obrotów (falowanie jest naprawdę delikatne i cholera wie czy na pewno występują czy może wskaźnik na liczniku nie ma jakiejś bezwładności czy coś w tym stylu - bynajmniej po odgłosach pracy silnika nie słychać żeby rosły i opadały). Nie wiem czy nie jest to czasem spowodowane może utrzymaniem nieruchomo stopy na pedale ponieważ bez jego naciskania obroty nie falują. Acha i dodatkowo na luzie przy uruchomieniu klimatyzacji silnik delikatnie zadrży ale obroty nie wzrastają. Napiszcie proszę co sądzicie o tym wszystkim. Rozruch, brak mocy do 2tys obrotów oraz opóźniona reakcja na pedał gazu. Pozdrawiam i dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
  5. Panowie. Temat stary ale akurat nie dla mnie. Napisze swoje doświadczenie z wymiany skrzyni z f17c390 na f17w390. Różnica w obu skrzyniach jest taka, że ta z literą C w nazwie, jest w stosunku do litery W krótsza. Krótsze są na pewno 4ka i 5ka. Ja zamieniłem skrzynię na tę z literą W. W zasadzie dużo nie jeździłem od tego czasu ale już przy pierwszej jeździe widać różnicę. Przy większych prędkościach jest naprawdę cicho i komfortowo. Przy 140km/h mam 3200 obrotów silnika. To spora różnica w stosunku do krótszej skrzyni. W starej już przy 120 miałem wyższe obroty. Pomijam już fakt, że stara na piątym biegu już wyła, bo była ogłoszona. Jednak że przed uszkodzeniem, gdy wszystko było w porządku, to i tak przy podobnych prędkościach było dużo głośniej w środku. Nie wiem czy jest różnica w spalaniu (pewnie tak, zważywszy na prędkość obrotową silnika przy danej prędkości) bo mam lpg i na spalanie nie zwracam uwagi. Co do przyspieszenia to jedynka i dwójka bez zmian. Trójka wydaje mi się już także dłuższa, ale tego nie jestem pewien (za mało jeździłem na nowej skrzyni). Polecam zamianę obu skrzyń zainteresowanych. Sądzę że warto. Mega komfort, ale tak czy inaczej kosztem przyspieszenia na wyższych biegach. Mi to osobiście nie przeszkadza. Ja stawiam na komfort. Moje auto to vectra C z 2004 r. Silnik z18xe 1.8 122km plus Lpg w kombi. Pozdrawiam serdecznie
  6. Cretux. Sprostuję trochę mój post. Jeżeli chodzi o zakupioną skrzynię regenerowaną to ostatecznie wróciła do sprzedawcy. Nie będę pisał tutaj dlaczego. Mogę na priv czy coś. Co do ostatecznego rozwiązania to skończyło się na zakupie skrzyni używanej z oznaczeniem f17W394. Także mimo iż moja stara skrzynia to f17C394 to ta druga świetnie pasuje. I różnica jest ogromna. Naprawdę warto taką zamontować bo akurat w moim przypadku przy prędkości 140km/h mam Ok 3200 obrotów. Jest mega cicho i jestem bardzo zadowolony. Także jeżeli ktoś się zastanawia nad podobną zmianą to polecam i zapewniam że się uda. Pozdrawiam
  7. Kupiłem skrzynię regenerowaną od boratoinvest za 1700zł Plus 2 lata gwarancji. Czy się opłacało, czas pokaże. Okazało się że mam skrzynię f17 c390. Takiej właśnie informacji poszukiwałem. Skrzyń z oznaczeniem f17 jest kilka wersji. C oznacza że skrzynia ma krótkie przełożenia zwłaszcza 5ty bieg. Od 1-3 nie ma różnicy w stosunku do skrzyni z literą W w oznaczeniu. Także tak dla przyszłych pokoleń. Vectra C z roku 2004 silnik z18xe 122km posiada na 99% skrzynię f17 c390. Pozdrawiam
  8. To wszystko co potrzebuje żeby dobrać właściwą? F17cr występowały chyba w kilku wariantach czy się mylę? https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-f17.html z tego artykułu wnioskuje
  9. Witam. Padła mi skrzynia i muszę wymienić albo zregenerować. Chyba zakupie już zregenerowaną. Chciałbym się jednak upewnić jaką dokładnie potrzebuje. Moje auto to opel vectra c kombi 2004r. Silnik z18xe 1.8 16v 122km, skrzynia biegów manualna 5 biegów typu f17cr o przełożeniu końcowym przekładni głównej 3.94. Mój numer vin W0L0ZCF3541030422 Pomoże ktoś z określeniem jaka dokładnie jest ta skrzynia biegów? Z góry dziękuję za pomoc
×
×
  • Create New...