Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ronal

Forumowicz
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Ronal

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 GTS 2003

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej. chłodnica faktycznie lata - prawa strona (pasażera) i słyszę to, aczkolwiek jeśli chodzi o stuki - Dziś wymieniałem sobie gumy stabilizatora (masakra z dostępem do tych śrub) i zauważyłem, że prawa spręzyna jest pęknięta (kawałek latał i obijał powodując ten dźwięk). Diagnosta - mistrz tego nie zobaczył, stwierdził że z autem jest wszystko super, że zawieszenie przód - amorki i ogólnie tłumienie super. Także jak dla mnie to szkoda słów... Teraz muszę tylko dobrać spręzyny do GTS-a i wymienię sobie pod blokiem.
  2. A sprawdzałeś też to w miarę nowych autach gdzie katalizator jest dobry? Ja sprawdzałem na 2 Oplach właśnie 1.8XE i sonda za katem już oscyluje prawie jak ta pierwsza, co wskazuje że praktycznie już nie działa ze starości katalizator. Natomiast kiedyś patrzyłem jak działa w Mitsubishi też starym aucie ponad 16 letnim, ale tam generalnie oscylowała wysoko i według teorii prawidłowo. W miarę możliwości sprawdzę to na jakimś kilkuletnim aucie.
  3. Zawartość procentowa tlenu (od 4 do 5%) wskazuje na mieszankę ubogą, wartość napięcia sygnału wysyłanego przez czujnik jest w takim przypadku mała (od 0 do 0,1V). Natomiast mała zawartość procentowa tlenu (od 0 do 0,5%) wskazuje na mieszankę bogatą, napięcie wysyłane przez sondę lambda ma w takim przypadku wartość od 0,7 do 0,8V. Także czym mniej tlenu - tym napięcie wyższe. Więcej tlenu - mniejsze. Działa to trochę na odwrót niż logika podpowiada, bo zdawałoby się że więcej tlenu - napięcie będzie wyższe. Ale tak nie jest. Generalnie z wielu źródeł zawsze opis działania sond jest taki sa
  4. Ojciec płukał po prostu ropą ze stacji. Tak jak pokazywał prof. Chris. Wszystko spoko. Ja natomiast normalnie użyłem płukanki i teraz planuję zalać cylindry ale też nie naftą gdyż natrafiłem na filmik pokazujący, że płukanka jest skuteczniejsza w ruszeniu pierścieni od nafty.
  5. Ale to łatwo sprawdzić w necie takie informacje - sam o tym dużo ostatnio oglądałem i czytałem. Katalizator dopala spaliny jak jest sprawny i w tym procesie również tlen, dlatego napięcie powinno być możliwie wysokie właśnie rzędu 0,6V. Czym wyższe napięcie tym mniej tlenu sonda wykrywa. Za katalizatorem nie powinno być już tego tlenu za dużo. Natomiast u mnie na PB sonda oscyluje właśnie wysoko - tlenu mało. Na LPG oscyluje nisko - tlenu dużo. Nie wiem z czego to wynika.
  6. Z wykresu pierwszej sondy można stwierdzić że mieszanka jest prawidłowa, tj. raz bogato, raz ubogo. Druga sonda powinna generalnie stać wysoko tj. powyżej 6V - mieszanka uboga w tlen. Nie powinna w każdym razie oscylować jak pierwsza. Generalnie bardzo istotne są korekty długie - one mówią wszystko o mieszance. Podaj jakie masz. Jeśli check nie wywala to masz zapewne w normie, aczkolwiek możesz mieć mocno na minusie - sterownik może korygować skład mieszanki zalewając silnik paliwem. Ale przed prorokowaniem trzeba sprawdzić. To spalanie na benzynie czy gazie?
  7. U mnie 2003 od początku w PL i szczerze nie wiem gdzie był robiony - nie mierzyłem go, ale delikatnie wychodzi bąbel na jednym nadkolu - pewnie było robione i ocynk został zdarty, tak to z zewnątrz nic. Podwozie - w 3/4 stan mega dobry. Nawet przedni wózek nie jest skorodowany. Tył już gorzej - nalot na podłużnicach, zdarta fabryczna konserwacja, rdza na tylnym wózku, wnęce na koło zapasowe - woda się tam lała, oraz rdza na tylnej części podłogi - powierzchowna, no może taka bardziej już zaawansowana ale bez dziur i jeszcze się trzyma. Jak na 18 lat to jest elegancko. Mazdy 6 często nie mają j
  8. Czy może mi ktoś podać wartości przepływomierza na rozgrzanym silniku dla 1.8XE? Ja mam korekty długie na -5.5 czyli bogato, a przepływomierz podaje 2 do 2.2g/s, czyli nieco ponad 7kg/h - co na pojemność 1.8 wydaje się sporo za mało. Czytając różne wątki zauważyłem że niektórzy też mają takie niskie wartości, inni mają ok. 3g/s, oraz wyższe obroty rzędu 750-800, u mnie ok. 690 z wahaniami do 700. Generalnie nie chodzi dobrze po rozgrzaniu. Ps. Co do szarpania na benzynie, proponuję odpalić zimny silnik awaryjnie na LPG zobaczyć czy też będzie szarpać. Jeśli na LPG będzie okej, to j
  9. Aczkolwiek jeszcze dopiszę, pompa paliwa raczej nie bo byś miał problemy z mocą na wyższych obrotach. Tutaj może być wiele czynników, od przepłwomieża po nieszczelność w dolocie, na uszczelce od przepustnicy kończąc, a nawet na kolektorze, albo jakiś wężyk od podciśnienia ja np. miałem nieszczelność na wężyku od serwa hamulcowego kiedyś. No i w tych autach pada sterownik, można się doszukiwać problemów a niestety finalnie okazuje się że ECU pada. Chociaż wtedy są zwykle błędy w komunikacji z czujnikami i modułami.
  10. Hej, możesz się cieszyć że sonda za katalizatorem pokazuje Ci wysokie napięcie. To znaczy, że katalizator jest w dobrej kondycji tj. wydajnie przepala związki chemiczne do czego potrzebuje tlenu. Sonda za katalizatorem oscyluje wysoko bo tego tlenu jest mało. Powinna utrzymywać w miarę stabilne górne napięcie. Wraz ze zużyciem katalizatora będzie ono spadać, aż w końcu zacznie oscylować jak pierwsza sonda. Pierwsza sonda powinna oscylować raz bogato-raz ubogo. W pełnym zakresie. Wszystko o pracy całego układu zapłonowego i dolotowego mówi korekta długoterminowa. Powinna być możliwie 0 pr
  11. A tak jeszcze dopytać muszę, rozumiem że takie "gotowanie" silników to wszystko w imię ekologii? Stare auta trzymały te 90 st. Zazwyczaj. Ponad 100 st. To chyba nie jest najbardziej optymalna temperatura dla silnika?
  12. U mnie w 1.8XE normalna temp. Pracy podczas jazdy w trasie i płynnie po mieście to ok. 87 st. Wskazówka leży na 4 kresce stabilnie. Temp. W korkach mam ponad 90 - wtedy wskazówka jest pionowo. Czasem dojdzie do ok. 100 stopni przy podjeżdżaniu i zatrzymywaniu się w korksch, wtedy wentylator na 3 biegu szybko go schładza. Jak dla mnie to normalne temperatury pracy tego silnika. Może kogoś to mylić, że wskazówka nie leży pionowo - jak to zwykle bywa w większości aut. No ale chyba Opel i te silniki generalnie tak mają. Gorzej jakby się nie dogrzewał np. po kilku km. Miał poniżej 80 st.
  13. Tak jak koledzy piszą zamienić kabel żółty z czerwonym lub na próbę zrobić zworkę w kostce za pomocą kabelka i zobaczyć czy zadziała. Oni często te kostki robią na odwrót u mojego Taty było to samo.
  14. Na 100% sprężyny okej. Dziś jak wymieniałem te prowadniczki to oglądałem sprężynę i armotyzator. Widzę że z tymi stukami to grubsza sprawa.
×
×
  • Create New...
UP