Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ronal

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ronal

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Panowie, także auto już jeździ. Zrobiłem to we własnym zakresie - wyszło mnie całościowo ok 160 zł. Regulator napięcia Boscha 120 i zestaw naprawczy ok 40. Dostęp do alternatora faktycznie super w porównaniu do wielu innych aut. Generalnie regulator był włożony jakiś chiński - szczotki miał jeszcze okej, ale jedna była sporo krótsza. Komutator był już zużyty i jedno łożysko już się zacierało. Wymienione 2 łożyska, komutator, regulator. Efekt jest taki, że podczas jazdy napięcie (woltomierz mam w radiu jako opcję więc nie jest to super jakieś dokładne), ale utrzymuje się w granicach 13.9-14.1 i nie ma takich spadków jak wcześniej. Obroty trzyma teraz równo. Nadal niestety lekko jakby wypada z zapłonu słychać to po tłumiku i czuć na karoserii, mimo że błędów jakichś nie mam podejrzewam albo cewkę, albo świece (chociaż wyglądają bardzo dobrze). Poszukam używanej cewki na podmianę i sprawdzę. Mam też wyciek spod klawiatury i zalewa świece, może przez to nie ma dobrej iskry.
  2. Problem chyba namierzony - padł mi akumulator był mocno rozładowany. Okazuje się że alternator nie domaga, mam spadki napięcia nawet poniżej 13V jak dojeżdżam np. do świateł. U Taty ładowanie jest ok. 14,4V nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach, u mnie jest poniżej 14 na postoju. To może być też przyczyną falujących obrotów, bo zauważyłem że jak napięcie lekko nawet spada o 0,2V to momentalnie silnik zaczyna się dławić. Wymontuję alternator i zobaczę w jakim stanie są szczotki. Jakieś porady co do wyciągnięcia samego alternatora? Wydaje mi się, że pierw trzeba poluzować napinacz, dalej już nie wiem - W astrze 2 przykręcany jedną śrubą od dołu, na górze torx i później już tylko przewody. Czy tu będzie podobnie?
  3. Wiesz co, z tego co pamiętam w OP-Com ustawione są na 688 i tak jakoś na oko trzyma - upewnię się dziś ile ma ustawione, bo akurat zamierzam w aucie pogrzebać. No ale tak koło 650 na oko ma. Jak włączam klimę to nieco mocniej faluje. No ale to się akurat przyzwyczaiłem że w każdym aucie klima na kompresorze nieco podbijała i "kręciła" obrotami. Dramatu nie ma, aczkolwiek zwłaszcza bez klimy powinien równo trzymać.
  4. Hej, ja w swoim też 1.8 nie mam gazu, ale mam lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, takie dosłownie że wskazówka skacze nieco o może pół cm. Wkurza mnie to, bo jednak czuć że trochę nierówno chodzi. Błędów żadnych oprócz 3 biegu wentylatora nie mam. Dziś przeczyściłem przepływomierz środkiem od Liquid i tak samo przepustnicę plus nowa uszczelka, ale jest tak samo. Świece podmieniane także były. Żadnych błędów z wypadaniem zapłonu nie miałem. U mnie nie da się wykonać adaptacji przez OP-Com. Miałem też tak że się dławił na 1 i 2 biegu, nie miał mocy, ale to była wina opaski zaciskowej na przepustnicy. Tata ma tą samą Vectrę 1.8 i to z LPG i tam obroty idealnie trzyma, a nic nie czyścił nawet przepustnicę ma czystą itd. Leci mi trochę z uszczelki pokrywy na świece, może stąd słaba iskra być, ale u Taty to samo i jest idealnie. Nie mam trochę pomysłu, sondy np. ładnie działają jak trzeba.
  5. Cześć Panowie, ale się narobiliście z tymi kombinacjami. Bardzo szanuję wszelkie próby i podjęcie walki ze sterowaniem. Ja się trochę zastanawiam nad swoim radiem - Mam zwykłe 1 DIN Sony DSX-A410BT i tam jest opcja sterowania przez rezystancję - Standard przez wtyczkę Jack - Stereo. Z tego co rozumiem przed-lift ma sterowanie właśnie po rezystancji, a nie impulsowe. Więc w teorii musiałbym dobrać się do przycisków z kierownicy, zmienić rezystory i wpiąć się w kostkę korzystając z waszych doświadczeń i porad. Teraz moje pytanie, czy przy przyciskach na płytce są rezystory: Czy układ sterowania jest już w CIM, a tutaj tylko same switche i nie jest to już takie proste, jak to było w np VB?
  6. Cześć, czy ktoś miał doświadczenia z tanimi chińczykami na Androidzie? Widzę, że za poniżej 300 zł. Można zamówić ze znanej strony takiego na Androidzie 8.1, co ma moduł GPS i widziałem na necie, że jakoś to niby działa i gra. Ogólnie nie wymagam wiele, po prostu fabryczne radio cdr 2005 szwankuje (przerywa i gubi stacje), w dodatku nie ogarniam po prostu jego użytkowania. Nie potrafię znaleźć sprawnie interesującej stacji, w ogóle nie wyszukuje mi większości znanych mi stacji. W normalnym radio które miałem nawet w Mondeo fabrycznym, to obsługa była intuicyjna. Dla mnie to udręka. Używane kosztują koło 100 zł. A nic lepszego nie włożę np. CD 30 bo to Vectra 2003 rok przed-lift, z wyświetlaczem GID obsługa komputerem z manetki. Wiem że problem jest z przyciskami z kierownicy, niby to radio ma opcję uczenia się przycisków i widziałem, że wystarczy połączyć kable od sterowania z wiązki i może działać - Nie liczę na to jakoś szczególnie. No ale jeśli te chińczyki się resetują, czy np. w zimę nie działają jak jest zimno, lub inne historie, to sam nie wiem... Widzę, że u nas Janusze sprzedają te same radia często 2 razy drożej.
  7. Od siebie dorzucę, że udało się odblokować tempomat aczkolwiek w Silniku był problem - Wyskakiwało że przekroczono czas oczekiwania czy coś takiego. Myślałem że już tego nie odblokuje, zarówno w programie Op-com od Chińczyka jak i jakiejś Polskiej wersji, ale wreszcie zaskoczyło za którymś razem akurat w Chińskiej wersji więc jest okej. Sam interfejs to wersja 1.99. Wszędzie indziej odblokowało bez problemu od razu. Ogólnie nie udało mi się wyłączyć informacji o usterkach - Wyskakuje mi błąd i żeby skontaktować się z producentem, w Chińskiej wersji tak samo błąd nie da się w ogóle wejść do programowania. Także chyba będzie trzeba sam przewód zmostkować jak Kolega radził.
  8. Dzięki za info. Chłopaki będę działać w takim razie.
  9. Chłopaki, mam pytanie bo komputer odblokowałem już dawno jest spalanie itd. Ale pojawia się komunikat uciążliwy o braku płynu od spryskiwaczy, no a tu nie mamy czujnika tego płynu, da się to jakoś może wyłączyć? Bo szukałem tej opcji, ale nie mogłem znaleźć. Za każdym razem trzeba go kasować. Aha i mam pytanie, czy odblokowanie tempomatu w tych 3 opcjach może być problematyczne, czy powinno pójść bez problemu? Mogę to odblokować wstępnie bez manetki i czujnika, tak żeby zobaczyć czy wszystko odblokuje i dopiero później dołożyć?
  10. Okej, czyli zamawiam. Pytanie tylko bo tam jest kilka 'wersji', czy zamówić wersję najwyższą 1.99?
  11. Rozumiem, dzięki wielkie za pomoc. W takim razie już chyba wszystko wiem. Widzę, że są fajne poradniki jak to robić samemu. Pytanie, czy taki Opcom z Aliexpress będzie się nadawać? Ktoś może testował? Bo to koszt ok. 60 zł. i mam w teorii wiele możliwości jeszcze ingerencji w samochodzie, a za odblokowanie wszędzie chcą minimum 100 zł. W ASO powiedzieli 250 we Wrocławiu. Więc kupiłbym ten interfejs jeśli się do czegoś nadają takie Chińskie i miałbym na przyszłość.
  12. Właśnie mam CDR2005 i GID także nie ma właśnie tego ukrytego Menu. No nic, to pojadę gdzieś to odblokować w takim razie. Generalnie obecnie nie ma nic - temperatura, stacja radiowa i godzina. Liczę że dojdzie spalanie, ale widziałem tam też temp. płynu chłodzącego - a to przydatna opcja, czy też jest szansa że to będzie pokazywać? Kupiłbym jakiś kabel OBD żeby zrobić to nawet samemu, ale to chyba nie takie proste że wystarczy przewód i odpowiedni (legalnie lub mniej legalnie) ściągnięty program, co ?
  13. Radio przerywa co jakiś czas i to nie kwestia np. czytnika płyt bo dzieje się to na stacji radiowej. Nie działa też potencjometr od włączania i głośności. Ale widziałem że być może wystarczy poprawić zimne luty. Co do reszty, to faktycznie na to wychodzi. Jeśli uda się to mi gdzieś zrobić za jakieś 50 zł. To myślę że warto - w sensie odblokować komputer. Dzięki za info. Szkoda że Opel tak trochę poleciał... W sensie, no tutaj klimatyzacja automatyczna - czyli nie jakaś biedna wersja a oni kastrowali komputer z takich w sumie podstawowych funkcji.
  14. Tak, są takie przyciski dokładnie jak na obrazku. Wyświetlacz mamy graficzny. Ale właśnie komputer ma tylko jakby podstawowe funkcje niestety. Samo radio też szwankuje więc pomyślałem żeby zmienić - nie naprawiać. Jakby to miało dać ew. dodatkowe funkcje wyświetlacza właśnie np. spalanie. Klimatyzację mamy automatyczną 2-strefową i taki też panel.
  15. Cześć, pewnie dla znawców marku to kwestia banalna. Ale Ojciec niedawno nabył Vectrę C z 2003 roku z wyświetlaczem ale nie ma tam opcji typu spalanie. Czy zmiana samego radia na inny model doda takie funkcje? Bo tam siedzi radio CD 2005 a widziałem że CD 30 mp3 ma przycisk settings? Czy to trzeba jednak odblokować komputer i wtedy np. Będzie więcej opcji nawet na tym CD 2005? Dzięki za info.
×
×
  • Create New...