Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

DziubDziub

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About DziubDziub

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Czarna Perła Viki :) 1.9CDTI 110kW

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Postaram się zrobić typowego boku a tymczasem pod kątem dokladnie oni uważają że HB to sedan i jeden UJ dla sprzedawców a dla naszych sitek nie za bardzo
  2. No cóż poradziłem sam wsadzilem kyb rj6222 . Prezentuje się bardzo dobrze tyłeczek lekko do góry jest ale powinien troszkę opaść po czasie pzdr
  3. Panowie poczytałem trochę tych postów ale wszystkich 170 stron to ja nie dam rady potrzebuje pomocy ale niestety ściągnąłem stare sprężyny z tyłu , jedna pęknięta, mają jakieś 320mm te o zmiennej średnicy jakiejś firmy "SB" brak numeru. Nie robiłem zdjęć ani nie mierzyłem bo się nie zastanawiałem nad tym, a ze sklepu niby po VIN kyb rx6222 niestety za dużo krótsze( jakieś 6cm) w porównaniu do starych więc pewnie powinny być kyb rj6222 i wyszło by ok ale zacząłem się zastanawiać w sumie wrażenie było takie : tyl byl troszkę wyżej niż przód jak szczupak. Przód był wymieniany w zeszłym roku ale nie wiem jaka długość bo były dobrane po VIN (teoretycznie jak szczupak był w sumie wcześniej) teraz nie wiem co założyć na tył żeby chociaż i jakieś 2cm go obniżyć i czy mają być ze zmienną średnica czy że stała Pacjent jest w wersji Hatchback polift ale jeszcze rok 2005.08 silnik z19dth. Zgłupiałem P.s Zawieszenie zwykle.
  4. Żeby trochę ułatwić jeszcze dostęp zdejmij sobie pasek z alternatora i odkrec koło pasowe(zrobi się więcej miejsca na montaż miski) no i sprężarka są 2 śruby montowane do miski (klucz 15) te musisz na pewno wykręcić.
  5. Jak wyjmiesz miskę podłóż sobie pod trawers jakieś klocki żeby nie obciążać tak sworzni na wachaczach i żeby się nie wygięła. Przy składaniu polecam podnośnik albo pomoc drugiej osoby do podniesienia trawersy do momentu aż trochę nie wkrecisz chociaż jednej śruby. Mimo wszystko troche ciężkie chyba że masz kanał to na stojąco będzie trzymać lepiej
  6. Witam. Chwilę mnie nie było miska założona . Tak jak mówiłem trawers od przodu trzeba odkręcić nawet calkiem, łapa skrzyni biegów od przodu odkręcona i od tyłu również silnik wisi na łapie od góry skrzynia również na swojej łapie od podłużnicy u góry. Tylne śruby trawersy trzeba poluzować (te z tulejami) i dla pewności dwie śruby (klucz 18) od przekładni kierowniczej tylko od góry musisz trzymać kluczem nakrętkę ,a od dołu odkręcać śrubę (największa widoczna od dołu ) . Żeby odkręcić 2 śrubki w misce, które trzymaja od strony skrzyni biegów musisz pokręcić wałem korbowym zgodnie z ruchem obrotów silnika zeby koło zamachowe ustawić na tych spustach najpierw na jedną śrubę potem na drugą inaczej nie dojdziesz torxem bo rant koła zamachowego przeszkadza. Odkręcanie skrzyni i odsuwanie nic nie daje. Żeby wyciągnąć miskę po odkręceniu daj ja trochę w dół i odkrec smoka (dwie śruby klucz 10) bo troszkę przeszkadza potem przy składaniu. Odepnij oczywiście wcześniej z tyłu miski odmę i wtyczkę czujnika minimalnego poziomu oleju. Od tyłu również musisz odkręcić 3 śruby (z tego co pamiętam to klucz E14) łożysko walka pośredniego do którego wchodzi półoś. Przepraszam za brak fotorelacji ale zapominałem o tym
  7. Wczoraj na szybko udało mi się odkręcić sanki (dwie śruby od przodu autka) tylne śruby poluzowane oprócz tego przekładnia jest przykręcona do trawersy na dwóch śrubach które poluzowalem. Od dołu trawersy obok mocowania tulei wahacza jest śruba 18stka od góry trzeba nakrętkę przytrzymać również 18. Odkrecilem też obydwie łapy skrzyni od trawersy (skrzynia trzyma się jeszcze na łapie u góry do podłużnicy) silnik nie jest podwieszony w żaden sposób na trawersie ma swoją łapę od strony rozrządu więc się trzyma ja podstawień w razie W podnośnik pod skrzynie. Trawersy poszła w dół i miskę można wkładać i wyjmować bez problemowo dzisiaj miałem składać ale mam lekarza i chyba pół dnia tu spędzę nie mogę wstawić zdjęcia bo słaby zasięg mam. Wieczorem wstawię coś
  8. Jak patrzę na zdjęcie to stwierdzam że wyciągając wałek pośredni od tyłu bez problemu będzie można włożyć/zdjąć miskę .
  9. Też się zdziwiłem jak zacząłem odkręcać miskę . Niestety dwie śruby od strony skrzyni są schowane. Na zdjęciu widać ale są tak zaolejone, że ledwo je widać. Dolna część sprężarki jest przymocowana do miski więc czy tak czy tak trzeba je odkręcic poza tym, myślę że instrukcja ta w linku powyżej jest jednak dobra do wytwarzania miski ja też chyba będę musiał wyciągnąć półoś i wałek pośredni bo inaczej jej nie włożę ja poluzowalem trawers i skrzynie (lekko ją odsunalem ale nie za dużo to dało) do wyjęcia tylko z jednej strony ale z tej instrukcji wynika, że nie trzeba luzować ani skrzyni ani trawersy. Koło zamachowe trzeba przekręcić żeby można było włożyć długiego torxa przez to wyżłobienie na kole inaczej nie wejdzie nawet odchylając skrzynie. We wtorek będę się bawił dalej więc wieczorem zdam relacje
  10. Ja mam zdemontowany cały przod cały wydech więc w ostateczności zostanie mi taka opcja : https://forum.opel24.com/topic/85810-demontaż-miski-olejowej-vectra-c/ tylko niestety olej przekladniowy trzeba kupic nowy bo raczej większość zapewne wyleci
  11. Podłącze się do tematu. Mi po poluzowaniu śrub skrzyni biegów udało się odkręcić te 2 śrubki, które są lekko schowane przy skrzyni i po przekreceniu wałem korbowym wypustka na kole zamachowym pozwoli na dojście torxem do jednej, a potem drugiej śruby. Co do wyjęcia musiałem się trochę nakombinowac wykręciłem sprężarkę ,odkręciłem trawers trochę od prawej strony próbowałem odchylać również skrzynie, odkręciłem nawet smoka i jakoś się udało ale problem pojawił się w drugą stronę i nie wiem jak to ogarnac. Myślałem o odkręceniu przedniej łapy trzymającej skrzynie pod dac podnośnik aby móc ją odsunąć bardziej w bok albo tylko nie wiem czy to nie zbyt ryzykowne odkręcić całkiem przednia część trawersy i nagiąć ja w dół, tylko żeby to zrobić i tak musiałbym odkręcić łapę z trawersy, która trzyma skrzynie bo inaczej nie pójdzie w dół. Nie wiem jak to dalej ugryźć . Mam nadzieje, że ktoś Nas wspomoże Pzdr
  12. Siema. Jestem po wymianie kolektora na zaslepiony ale niestety stwierdzam ze do momentu zalaczenia turbiny auto na niskich obrotach nie chce sie zbierac jak z klapami. Brak zawirowania powietrza jedyny minus chyba usuniecia klap Pzdr
×
×
  • Create New...