Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KingtigerVI

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About KingtigerVI

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra B 1.6 16V Y16XE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Chciałem sprawić sobie tempomat do 1.6 . Wiem że były podobne tematy ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Ogólnie na internecie ciężko znaleźć do tej wersji silnikowej tempomat. Pytanie czy jeżeli kupię od jakiejkolwiek wersji silnikowej to będzie pasował? Sprawa jest jeszcze tak że mam silnik Y16XE więc z elektroniczną przepustnicą. Jeśli dołożę samą manetkę to będzie jak w dieslu czy trzeba kupować dodatkowe czujniki? Pozdrawiam
  2. Wiem, ale pompę wstawiłem nowa z magnet marelli. Wydaje mi się ze coś blokuje przepływ czy tez zmniejsza ciśnienie tego paliwa tylko nie wiem co to może być.... na dnie baku było w cholerę syfu - jakichś opiłków brudu itp. Może filtr się zapchał tym czymś?
  3. Witam. Problem następujący - ponad tydzień temu zaczęło moja Viki trząść podczas jazdy - zaczęła się dławić. Jakoś dojechałem na stacje benzynowa, dolalem benzyny i próbowałem odpalić. Zeszło dobre dwie minuty i w końcu odpalił. Po tym zdarzeniu samochód losowo ciężko odpalał - trzeba było długo kręcić. Było czuć wyraźny spadek mocy. Znowu zdarzyło się trzęsienie auta i samochód zamilkł na dobre. Od tego czasu nie mam możliwości uruchomienia auta, wskakuje na jakieś 200-300 obrotów i gaśnie. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Pompę paliwa wymieniłem, czujnik wału wymieniony, cewka zapłonowa, egr również - podmianka, mam w zapasie. Nic to nie dało. Nie mam pomysłu co to może być. Silnik jest po remoncie 7 tys kilometrów temu. Czy miał ktoś podobny problem? Mam kilka pomysłów: zapchany filtr paliwa, uszkodzony zawór ciśnienia paliwa, przeskoczył rozrząd? Dodam ze ciśnienie na listwie wtryskowej wynosi 0,5 bara, czyli coś na odcinku pompa paliwa wtryskiwacze? prosze o jakieś porady czy wskazówki co mogło by pomoc mi znaleźć problem. rozrzad jak i świece wymienione rownolegle z remontem. pozdrawiam. 1.6 Y16XE
  4. Witam serdecznie Nie chciałem tworzyć dwóch tematów wiec postanowiłem zapytać się w jednym. Od razu mówię ze poradnik Miłego odnośnie regulacji już widziałem i nijak ma się do mojej skrzyni. Miałem luz na jabłku które okleiłem taśma teflonowa. Siedzi już jak należy. Pozostał luz na biegach. Kiedy mam jakikolwiek wrzucony to gałka o tak luźno chodzi o ponad centymetr w górę i w dół oraz muszę mocno docisnąć w lewo jeśli chce wrzucić wsteczny lub 1 czy 2 bieg. Nie mam pojęcia w jaki sposób to wyregulować. Dołączam zdjęcia. W jaki sposób zablokować od strony silnika i która śruba służy do regulacji? Skrzynia to F13CR. Pytanie nr 2. Wymieniałem gałkę z mieszkami. W jaki sposób gałka jest przytwierdzona do pręta? Na wcisk nie daje rady bo jest ta cholerna sprężyna i zaraz wylatuje. Czy były one klejone? Prosze o pomoc bo ciężko się już tak jeździ 🙂 pozdrawiam
  5. Więc tak: W VB jest zaworek zwrotny to raz. Dwa to problem był dwojaki. Pompka była już zbyt słaba a dodatkowo zatkany był jej filtr. Po przeczyszczeniu filtra oraz włożeniu nowej pompki spryskiwacze działają prawidłowo, Szyba jest już mokra zanim wycieraczka zdąży ruszyć, wręcz tryskają na dach, więc wszystko cacy. W ASO za pompke chcieli 271 zł, ja kupiłem z Febi Bilstein za 36 - więc szkoda przepłacać. Dzięki za sugestie, mam nadzieję że rozwiązania się komuś przyda. Pozdrawiam
  6. Zrobię to jutro jak tylko wroce z roboty z nocki 🙂 rozumiem ze w vectrze powinien od razu po naciśnięciu iść płyn?
  7. Witam Jako że zostało parę pierdół do zrobienia a pogoda sprzyja chciałem zająć się kwestią spryskiwaczy. Problem polega na tym że zanim zaczną podawać płyn musi minąć jakieś 5 sekund. Ciśnienie samo w sobie też nie jest jakieś wysokie. Jak była zima i temperatura koło zera to nie było mowy o ich użyciu. Silniczki działały a płyn nie leciał, ewentualnie ciśnienie było tak powalające że myły tylko maskę mojej Vectry - płyn ledwo się wydobywał Jedynym wyjściem było pulsacyjne naciskanie spryskiwaczy to parę kropel na szybę poleciało. Chcę żeby płyn leciał od razu po naciśnięciu manetki. Co może odpowiadać za taki stan rzeczy? Co muszę wymienić żeby było dobrze na przyszłą zimę? Dodam że płynu nie ubywa, choć nie wykluczam nieszczelności Pozdrawiam
  8. Udało mi się samemu naprawić usterkę. Powodem był EGR. Nie wiem co się dokładnie w nim uszkodziło, ale wysyłam go na gwarancję. Podmieniłem na stary-zaślepiony i nie poznaje auta. -7 stopni, dwa obroty wałem i zaskakuje. Wszelkie objawy ustały. Może uda mi się odzyskać pieniądze, a od dziś będzie jeździł na zaślepionym. Jeśli ktoś by koniecznie chciał kupować to chyba warto dopłacić do Pierburga. Ten miałem z Delphi i kosztował 400. Działał jakieś 9 miesięcy. Pozdrawiam
  9. Czujniki temperatury są oryginalne-sprawdzałem. Auto pomimo 6 stopni na plusie całkowicie przestało odpalać. Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł co można jeszcze sprawdzić za co się chwycić?
  10. Troszkę miałem pracy i dopiero teraz zajechałem. Sprawa wyglada następująco. Dwa pierwsze są stare i nie ma co się nimi zajmować. Błąd egr tez mi niewiele powie...
  11. Dziękuje bardzo za linki 🙂. Drogie to cholerstwo jak nie wiem. Najwcześniej dam radę w poniedziałek go podpiąć. Zajadę po pracy na warsztat i napisze czy cokolwiek obd wykazuje.
  12. Witam To moja pierwsza zima z Vectra i mam dosyć poważny problem. Gdy temperatura spada poniżej 2 stopni trzeba bardzo długo kręcić i dodawać gazu żeby auto odpaliło. Ostatnio przy -6 zeszło mi z odpaleniem auta dobre 2 minuty. Nie ma znaczenia czy odpalam rano po kilku dniach czy zajechałem z trasy do sklepu i chce go ponownie uruchomić. Czy ciepły czy zimny silnik - bez różnicy dla niego. Podejrzenie mojego mechanika padło na czujnik temperatury silnika. Mówił że Ople miały u niego identyczne objawy. Pytanie teraz ile takich czujników w Vectrze się znajduje? Czy da się je jakoś zdiagnozować? Na desce rozdzielczej temperatura cieczy chłodzącej idzie jak zawsze po kilku kilometrach do białego/ Czy jest jakiś inny czujnik temp silnika? W ASO powiedział że znajduje się jakiś w silniku - koszt 110 zł plus tydzień czekania bo sprowadzają go z Niemiec. 1.6 Y16XE 2000r. Może macie jakieś pomysły co to jeszcze może być? Pompa sprawdzona, wtryskiwacze 3 bary, cekwa zapłonowa Delphi z kwietnia 2018, świece nowe - silnik 2,5 tys po remoncie wlany Motul 0W40 , akumulator sprawdzony, klemy w porządku, rozrusznik sprawny, ECU po naprawie..... nie mam pomysłu poza tym czujnikiem ps od początku podczas jazdy występują skoki obrotów w granicy 50 - podczas jazdy jak i na biegu jałowym Pozdrawiam
  13. Musiałem wyławiać z baku starą uszczelkę - strasznie się rozszerzyła i pływała w środku. Po włożeniu nowej problem ustąpił i znów można oddychać w aucie - wycieków brak. Dzięki za pomoc Pozdrawiam
  14. Jakby się komuś przydało, to winowajcą był filtr oleju polskiej firmy Filtron. Po zdjęciu go i rozebraniu okazało się, że harmonijki w środku były pogięte.... Po wymianie na filtr firmy MAAN problem zniknął i kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu. Wniosek z tego taki: omijać Filtrona (miał kilka wpadek, ale nie sądziłem że mnie spotkają), a jak już koniecznie ktoś chce z Polski, to polecam PZL Sędziszów.
×
×
  • Create New...