Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spejson

Forumowicz
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Spejson

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/13/1992

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Wszystkiego po trochę. Najbardziej motocykle, samochody. Brudzenie się w smarach :D

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH Caravan 2008r

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeśli nie wtryski to dół silnika do remontu dawki korekcyjne to nie tylko oznaka zużytych wtryskiwaczy Kolejna sprawa to kostki - jesli są w jakiś uszkodzone to dawki korekcyjne będą przekłamywać. W pierwszej kolejności radzę wyeliminować inne tematy jak np dziurawy wąż intercoolera, sam icek, w sumie to zajrzeć w cały dolot, zawór vgt i podciśnienia i jeśli tam wszystko będzie ok to wyciągać wtryski i na stół. Znam sztuki gdzie dawki korekcyjne są o wiele gorsze a wtryski są w bardzo dobrym stanie. Co do braku zaufania do firmy, która sprawdzała wtryski. Zastanawia mnie jaki mieliby w tym interes, zazwyczaj jeśli takie firmy "kłamią" to na odwrót - przy sprawnych wtryskach chcą je regenerować żeby kasę wziąć
  2. A mianowicie tak: Przepływomierz podmieniłem i jest poprawa. Wpadł chips na 190km/400nm Egr off DPF off W tej chwili wszystko jak ręką odjął, spalanie w mieście spadło o 2L przy normalnej jeździe. W trasie idzie zejść poniżej 5L jak się postaram, aczkolwiek przy mojej jeździe pali na spokojnie 5,5-6 na krajówkach z wyprzedzaniem Autostrada to wiadomo, zależy ile lecę. Ale tak jak utrzymuje średnio 140km/h to 6L nie ma szans przekroczyć .
  3. Oczywiście że napisze :d wiem że wiele tematów ginie bez rozwiązania. Do szukania pomocy są pierwsi
  4. U mnie na jałowym pokazuje 41 przy wymaganym 50 Przy max bucie pokazuje 501 przy wymaganym 510 Nie wiem na ile pomiar z opcoma jest miarodajny i nie wiem też do końca czy mam w pełni sprawna przeplywke (miejscami się rozjeżdża na wykresie) Nie pali Ci więcej ?
  5. Bardziej to ja się obawiam że nie będę miał czasu ich podmieniać i sprawdzać a potem odsyłać . Za dużo roboty ostatnio mam :d ale dzięki za dobre chęci Myślę że jak się ogarnę z czasem to podjadę to dobrego tunera na diagnozę z hamownią i nie będę się bawił ze swoim autem w kotka i myszkę ;d
  6. Filtr powietrza mam z Knechta więc raczej słaby jakościowo nie jest, w dodatku jest nowy - ledwo 2tys przejechał U mnie problemem jest spalanie w mieście, niciula nie jestem w stanie zejści poniżej 10,5L a próbuje jak mogę. W trasie ujdzie jednak też jest ciut więcej niż u innych. Spalanie z tankowania bo zawsze zalewam do pełna i przy 1/4 baku (wg wskazówki ) leje do pełna ponownie Gdyby komuś się chciało zajrzeć do loga to w drugim arkuszu jest wykres z boosta DPF się wypala obecnie co +/- 1000km, jak jeżdżę więcej po mieście to nawet co 700 Ropy mi do oleju nie dolewa :d na szczescie Gdybym mógł to wymienilbym przepływke, boost sensora i zawór n75 ale nie chce się pakować w koszta nie znając konkretnej przyczyny i wymieniając sprawne rzeczy
  7. Coś ktoś czy raczej już nikt nie chce czytać logów? Co do wartości przepływomierza Kolega w sigi z19dth też ma zaślepionego EGR i wartość przepływu powietrza idzie równo od zera - u mnie rozjechana jakos do 2k obr.
  8. Mas wtryski do sprawdzenia na stole i do regeneracji Przy cr odchylenia mogą być minimalne a u Ciebie drugi kubek to lekka lipa. Pomyśl sobie teraz ile przelewa przy deptaniu To nie jest tragedia ale dobrze to też nie wygląda
  9. Odgrzewam kotleta. Turbo sprawdzone (gruszka pracuje ladnie, podciśnieniowe przewody wymieniłem profilaktycznie na nowe, węże dolotowe sprawdzone. Zawór n75 wyczyszczony. Może ktoś coś wyczyta z logów ? Zastanawia mnie czy to normalne że położenie przepustnicy q całym zakresie obrotów jest w jednym miejscu. Nie szarpie, nie ma błędów Proszę o poradę spalanie w mieście dalej koło 11L na odcinkach po min 15km 3w.xlsx
  10. Jeśli mocno Ci odbiega ciśnienie żądane od rzeczywistego - jesli mowa o cisnieniu doładowania - to masz niedoładowanie szukaj dziury w dolocie, w intercooolerze. Jeśli spadek mocy jest aż tak odczuwalny to raczej to będzie fuckup od strony dolotu, ewentualnie możesz sprawdzić czy turbina nie ma luzów na wirniku (wzdłużny i poprzeczny) ale tutaj raczej by gwizdała. Zaworek n75 możesz samemu naprawić, na forum laweciarzy (alfy XD) jest poradnik i jest to częsty temat w z19dth, niektórzy pół auta przez to wymieniali zanim doszli że to vgt Z tego co widziałem to ten zaworek może robić niezły bałagan.
  11. Korekty nie wyglądają dobrze ja mam na chwilę obecną takie jak na zdjęciu. Sprawdź w op comie czy wartości doładowania się różnią, przepływomierz do sprawdzenia (w op comie masa powietrza ), zaworek sterowania turbina, czy turbina nie ma luzów, Częsty objaw zamulenia to dziura w dolocie lub podcisnieniach Jeśli kolektor szczelny , EGR DPf i klapy wywalone to szukalbym po stronie doładowania Korekty wtryskiwaczy masz ponad normę ale nie sugerowalbym się tym w 100% aczkolwiek jeśli wyeliminujesz powyższe tematy to zostaną wtryski do sprawdzenia
  12. Mówisz o zaworku podciśnieniowym n75? Czy o czymś innym? Wypowie się ktoś na temat wartości przepływomierza? Dlaczego na wolnych obrotach wylicza więcej powietrza a na wyżych obrotach już równiutko?
  13. Witam ponownie, powalczyłem troche z tematem. Wymieniłem kolektor na ten bez klap i wyczyściłem przepustnice, map sensor, egr wyczyścilem i. Zaślepiłem ponownie. Wymienilem rure od przepływki do turbiny, która była dziurawa. Termostat wpadł nowy, sprawdzałem szczelność turbiny i luzy wirnika wzdłuzne i poprzeczne. Dźwięk zasysanego powietrza słysze pod obciążeniem i jak depne na postoju. Próba przelewowa wyszła okej, wtryski potem poszły na stół i wszystkie są sprawne. Na zdjęciu widać nawet korekty, moim zdaniem są bardzo dobre. Problem wisi na wartościach z op coma - przepływka pokazuje więcej powietrza do wymaganego do ok 2200obr -/potem są równe wartości. Zauważyłem że po tej granicy obr jest mniejsze spalanie. Boost coomand i boost jak widać na jałowym tak jakby nie doładowuje, z kolei im większe obroty tym bardziej przeładowuje. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Z objawów jakie.zostały to bialy dym chwile po odpaleniu (swiece dobre) i wysokie spalanie - od 6.2 trasa baaaardzo emerycka do 11 miasto . Przy 140km/h pali srednio 7-7,5L na tempomacie. Komputer nie przekłamuje zbytnio. Moze na 50L przeklamie o 1L Przeplywka nie powinna.caly czas podawac rownych wartosci? EDIT: Strzeliłem dwa byki. 1. Turbina przy większych obrotach i obciążeniu niedoładowuje(przynajmniej takie info znalazłem na tym forum że wartość dodatnia to niedoładowanie, ujemna to przeładowanie) jednak nie znalazłem nigdzie nieszczelnosci. Nigdzie nie ma też śladów oleju. 2. Napisałem że sprawdziłem szczelność turbiny, miało być dolotu Poza nieszczelnością coś jeszcze może powodowac słyszalny świst w dodatku też przy gazowaniu na postoju?
  14. Okej. Jutro z rana posprawdzam dawki na zimnym po odpaleniu i zobacze. Co do dpf-a Był wymieniany u Niemców, jednak wcale sie nie zdziwie jeśli znalazło zastosowanie tam wiertło faktura jest na blisko 2tys euro za wymiane dpf-a z częściami, za wszystko. Wychodziloby na to że zrobili właściciela w konia, albo lejące wtryski i kilka innych czynników załatwiły nowego dpfa..
×
×
  • Create New...