Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ateo0047

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Ateo0047

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 11/23/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Różne

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C Kombi 2.8 OPC

Recent Profile Visitors

143 profile views
  1. A ma ktoś może namiar na uszelki/oringi do króćców które wychodzą z silnika do tego zaworu, te które znajdują sie obok ecu 2 szt.? Jedną miałem trafoną tę od lewej strony i założyłem nieorginalną, ale pojawia się sporadycznie błąd P0100 przepływomierz. Nie wiem czy może od tego. Odczyty z przepływki są normalne podczas jazdy i nie skaczą...
  2. Tak się domyślam, że inne. Elektronika idzie do przodu szybciej od mechaniki. Jak na razie poczytałem parę wątków o naprawach i opiniach 4x4 insigni ale, interesującego mnie nic nie znalazłem. Czasem zdarzy się, że elektronika jest kompatybilna wstecz, np. sterownik nie był zbudowany od nowa, tylko przebudowany i w tym szukam dla siebie nadziei
  3. Wczoraj zgłębiałem temat 4x4 do vectry i z tego co widziałem, to pasuje napęd haldex 3 z saaba i haldex 4 z insigni. Tylny wózek i płyta podłogowa e sabie i vc są identyczne, znalazłem reduktor skrzyni f40 - podchodzi do skrzyni z mojego OPC, kompletny wał napędowy bodajże z saaba xwd, no i napęd haldex z insigni, jest taki sam jak w saabie, a łatwej zdobyć. Półośki i piasty do tylnego zawieszenia, z saaba 9-3 powinny pasowac p&p. Nie wiem czy półosie z przodu trzeba by zmieniać, ale najtrudniejsze: Ciężko znaleźć schemat podłączenia sysyemu haldex do ECU, a wiadomo, że komunikuje się , ECU, ABS i ESP. Czy ktoś z posiadających insignie 4x4 albo rzeczonego saaba xwd się orientuje? Na racingforum jest co najmniej kilka swapów golfow, seatow i skody octawi. Jak daleko trzeba zaingerować w elektronike, żeby spinało automatycznie, tj. czy np. sam sterownik silnika z OPC insigni podejdzie do OPC VC i pod to podpiąć haldex? Jeżeli tak - to jak idzie wiązka. Opcja 2 https://www.autoracing.pl/p/72110/29855/sterownik-ecu-master-haldex-drag-racing-controller-inne-urzadzenia-ecu-ecumaster.html sterownik z tego co się orientuje ustawiany ręcznie, ale czy działa samodzielnie, skąd weźmie dane o trakcji..., Graty które znalazem podsumowałem na jakieś 8000 zł, przy szukaniu z ciekawości przez jeden wieczór, nie wiem czy wszystko tak bezproblemowo będzie pasować, ale od strony mechanicznej powinno zadziałać. Proszę nie piszcie, że to się nie opłaca, bo wiem, że nie. Po prostu się uwziąłem, żeby zgłębić temat do końca.
  4. Ej, a jak dojechać do domu? Restart, czyli wył/wł silnik, bo na 5 cylindrach się nie jeździ Po wymianie pozostałych 3 cewek od kolegi Damiana, któremu w tym miejscu chcę bardzo podziękować - zniknęło wypadanie zapłonu.
  5. Tego dnia traktowałem silnik dość brutalnie, ale to się stało w jednym momencie. Przepięcie? Zwarcie? Co to mogło spowodować - nie wiem. Męczy mnie, że nie wiem czy to wina cewki, mieszanki paliwa, czy czegoś innego. Mam w bagażniku 2 na zapasie. Raz tylko ostatnio przegoniłem silnik, że znów całkiem odłączył zapłon i tym razem sypnął checkiem, ale po restarcie błędów brak... Teraz mam podłączonego ELM327 ale nie mam czesu tego powtórzyć ...
  6. Tak już robiłem, może walnięta jest więcej niż jedna a 250 za sztuke to nie jest drobny wydatek. A tak wygłądała walnięta cewka po wyjęciu:
  7. Pisałem przecież, że nie trzeba zdejmować kolektora. Myśle że kupie jeszcze jedną nową i tedy pozmieniam na głowicy od przodu. Ta z tyłu ma wszystkie nowe, i tak robiłem już przy niej 2 razy...
  8. Z kilku względów rozrząd wykluczam. Brak błędów na kompie, kotekta ltft idealna, silnik pali i chodzi rowno, tylko poza sytuacją kiedy gaz jest niemal w podłodze, a i bez tego auto potrafi naprawde dynamicznie przyspieszać..
  9. U mnie nie, zapłon wypada przy obciążeniu między 2500 - 3500 obr/min i załącza się spowrotem kiedy popuszcze pedał gazu. Świece wymienione na denso, , 3 nowe cewki bosch, gniazda wyczyszczone i dalej to samo. Zastanawiam się, czy to przeładowanie turbo, czy problem z oprogramowaniem silnika z wirusem ...
  10. Odnośnie przekaźników to 10/16A, oznaczenia pinów pasują do schematów podanych przez użytkownika ntt, schemat nr 6 na pierwszej stronie wątku. Trochę mi zajęło szukanie takich przekaźników. Tak się składa, że u siebie już miałem zamontowane, więc chętnie odsprzedam te dwa zapasowe.
  11. Tak to wygląda, więc idąc w drugą stronę, podnosisz moc lub zmieniasz paliwo - obciążasz układ zapłonowy - zwiększasz pobór prądu. C-klasą zrobiłem na LPG 50 k km i nie słyszałem nigdy o skracaniu przerwy, dopiero gdzieś na forach LPG albo racingowym się doczytałem - już nie wiem gdzie. Ale fakt niepodważalny jest że świece wymieniałem równo co 15 k km, bo padały Bosch NGK- nieważne jakie więc przebiegi rzędu 60 k km to dla mnie abstrakcja - czyli że poprzedni 2łaścicel robiąc średnio 20k km rocznie, przez ostatnie 4 lata nie zmieniał świec? Niemniej dzięki za opinie, jeśli znajde wzorniki do skrócenia odstępu to z ciekawości to zrobie przed wymianą.
  12. Ten film pewnie szybko nie zniknie. Robisz według niego tylko bez ściągania rury od filtra powietrza, do 4:55, tego metalowego wężyka z 4:57 już nie odpinasz. Mała uwaga na filmie nie widać jak odkręca się komputer, są 3 śruby mocujące kompa do czarnej blaszki i 3 mocujące blaszke, jedna jedna jest nie widoczna od spodu na środku, wystarczy ją poluzować, górne odkręcić i blaszke z kompem wysunąć do góry. Można też odkręcic kompa od blaszki i potem blaszke. Wszystko robimy kluczem nasadowym 10 z wyjątkiem masy komputera tutaj klucz 7. Mam nadzieję że komuś się przyda czas ok 2 godziny z wyjęciem wszystkich cewek. To teraz ja mam pytanie: Jak dobrać świece do auta z poniesioną mocą - z255 na 280 KM. skracać przerwy czy wybierać świece do Z28NET w którym w serii było 280 KM? Chce mieć wypadanie zapłonów z głowy bo będzie montowane LPG.
  13. Witam, może się ktoś wypowie z doświadczenia, mam silnik Z28TEN z podniesioną mocą do 280KM, czytałem, że przy podniesionej mocy trzeba sklepać przerwe w świecy z ori (1,1) do 0,7 -0,8mm, szykuję się do wymiany gdyż na 6 biegu między 2,5 -3 tys. obrotów wypada zapłon. Mam już wymienone 3 cewki od grodzi na nowe Boscha - jedna po środku już spłonęła. W planach mam też LPG. Powiedzie panowie czy kupować świece Bosch, Denso, NGK i sklepywać przerwe, czy dobrać od motoru który w serii miał 280KM? Lub jak inaczej to zrobić, żeby nie poprawiać 2 razy, mam nalatane dopiero 5000 km na OPC. pozdrawiam.
×
×
  • Create New...