Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michal19902

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About michal19902

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VECTRA C 2002 1.8 Z18XE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Problem rozwiązany po wymianie sterownika silnika na inny sprawny wszystko wróciło do normy lambda zaczęła oscylować a przepływomierz pokazał w końcu jakieś normalne wartości tj. 8 kg/h. Dziękuję wszystkim za pomoc.
  2. U mnie też właśnie byłem sprawdzić, zdjąłem dolot obserwując parametry na kompie przy zdjętym odczyt wynosił 0 kg/h więc prawidłowo jak lekko założyłem ją nawet nie skręcając pokazywało ponad 20 kg/h a przepustnica naprawdę leciutko uchylona. Powiem szczerze że tyle dziwnych odczytów skłoniło mnie do zakupu sterownika silnika z możliwością zwrotu gdyby nie on był winny temu zamieszaniu ale szczerze to już od paru dni o nim myślę. O wynikach poinformuje bo ma być u mnie w środę.
  3. Czyściłem wraz z przetkaniem tego małego kanaliku który podobno często się zacina do elektroniki nie zaglądałem bo ciężko się tam dostać a niepotrzebnie nie chciałem tam grzebać. Faktycznie nie powinien pracować na 0%. Czyli jakbym odpiął wtyczkę od przepustnicy auto powinno zgasnąć? Jeszcze jedno pytanie czy przepustnica wyjęta z auta bez podpiętej kostki powinna być całkowicie zamknięta czy delikatnie uchylona? Sondy podmieniałem jeszcze dwie efekt ten sam. Pozdrawiam
  4. P0170-11 Fuel trim system rich i czasami pokazuje się misfire na 2 cylindrze. Wypatrzyłem pewne nieprawidłowości jest ich chyba więcej niż błędów które się zapisują w pamięci sterownika. Wrzucam filmik proszę o zwrócenie uwagi na wartość kalkulowaną pedału gazu i obliczoną pozycję przepustnicy podczas dodawania gazu i po przekroczeniu 5500 rpm https://streamable.com/jwm0u drugi filmik i dodawanie gazu przy wyłączonym silniku w drugim przypadku odczyt jest raczej prawidłowy https://streamable.com/wdfjf. Następna nieprawidłowość praca 1 sondy lambda oscyluje dopiero po dodaniu gazu na wolnych obrotach stoi przy 20 mV, druga sonda nie diagnozuje braku katalizatora który został niedawno wybity. Do tego dochodzi zawyżony odczyt z przepływomierza, moim zdaniem albo sterownik się skończył albo coś powoduje nieprawidłową pracę elektroniki zastanawiam się czy alternator mógłby dawać takie zakłócenia, ładowanie mierzone na klemach akumulatora równe 14V.
  5. Witam ponownie wymieniłem przepływomierz na sprawdzony używany z gwarancją oryginał. Poprawiła się kultura pracy silnika już nie szarpie ani na benzynie ani na gazie niestety błąd pojawia się dalej po przejechaniu około 30 km wraca. Odczyt z nowego przepływomierza ok 23 kg/h znacznie za dużo. Przywróciłem przy okazji ECU do ustawień fabrycznych, na pierwszy rzut oka niewiele to pomogło. Nowy objaw to powolne spadanie z obrotów przy jeździe na benzynie tak jakby na chwilę obroty zostawały w miejscu po zmianie biegu lub wręcz wzrastały delikatnie na gazie tego nie ma. Nowy wspólny objaw dla gazu i benzyny po przekroczeniu 4500 obrotów np. na dwójce i puszczeniu pedału gazu obroty same zaczynają rosnąć auto przyśpieszać i żeby było ciekawiej dopóki nie zgaszę samochodu obroty nie spadają. Tak jakby przepustnica nie reagowała na to że pedał gazu nie jest już wciśnięty. Obliczona pozycja przepustnicy przy 3500 obr/min to pomiędzy 6-8 procent to chyba nie jest prawidłowy odczyt. Nasuwa mi się myśl czy nie jest uszkodzony sterownik silnika simtec 71.5?
  6. Myślisz że może pomóc reset ECU car pass posiadam op-coma także.
  7. Jest instalacja firmy BRC z tego co pamiętam fly sequent, może kolega ma jakiś pomysł z jakiego powodu przepływomierz ma takie wysokie wskazania.Gaz nie strzela w dolot więc raczej go nie uszkodził.
  8. Tak ciągle powracający P0170-11 Fuel trim system rich
  9. Więc u mnie chyba jest uszkodzony przepływomierz ten który pracuje w aucie i ten który załatwiłem sobie na podmianę używany jeden pokazuje 23 kg/h drugi około 19 kg/h na wolnych obrotach. Napięcie pokazane w op-comie i napięcie na przewodzie sygnałowym względem masy auta jest jednakowe czyli ECU dostaję taką informację od MAFa. Zatem muszę szukać nowego przepływomierza z tego co się dowiedziałem tylko oryginał wchodzi w grę.
  10. Czy któryś z kolegów posiada może auto z silnikiem Z18XE i ma możliwość wrzucenia screenów z parametrami bieżącymi podczas pracy silnika? Interesowałyby mnie bloki pomiarowe od przepływomierza oraz sond lambda w momencie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Pozdrawiam
  11. Witam Panowie może ktoś miał podobny problem jak w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17461396#17461396 i pomógłby w rozwiązaniu problemu. Z góry dziękuję i Pozdrawiam
  12. Myślę że to żaden cud techniki po prostu tańsze rozwiązanie kolektor ssący o którym mowa pochodzi z OPEL MERIVA A 1.8 16V a jego nr to 9158654. Ten który zamontowałem w swoim aucie kupiłem z tej aukcji https://allegro.pl/opel-meriva-a-1-8-16v-kolektor-ssacy-9158654-f-vat-i7214795828.html?snapshot=MjAxOC0wOC0yOVQwOTo0ODo1NC41NDhaO2J1eWVyO2YzMTZkNWNiNTRiZGJmODBlZTNhOTk4ODRhOWNjYjc4Yzg5MmY3NzExNWRiYmQ4YjQzZjY2NzQyYTgwNDkwZWY%3D#thumb/4. Generalnie wszystko pasuje, króciec od podciśnienia serwa hamulcowego jest trochę bardziej na środku ale spokojnie bez żadnego przerabiania można podpiąć tam oryginalny przewód. Największy problem miałem z listwą wtryskową, wtryski nie chciały się wcisnąć w gniazda ale miałem także problem z demontażem, musiałem użyć bardzo dużej siły żeby je zdemontować, nie mierzyłem średnicy gniazd w ,,nowym'' kolektorze ale problem rozwiązałem wymieniając oryginalne oringi na wtryskach na wizualnie odrobinę cieńsze tamte wydawały mi się zużyte, zdeformowane a jeden był już po prostu nadpęknięty. Trzeba pamiętać także żeby wymienić uszczelkę między kolektorem a głowicą i tą która znajduje się pod przepustnicą na nową żeby oszczędzić sobie pracy i szukania nieszczelności. Jeszcze jedna ważna rzecz trzeba zdemontować elektrozawór ze starego kolektora ssącego spiąć go z kostką i umocować w bezpiecznym miejscu ta operacja zapewni brak błędów i zapalającej się lampki check engine. To wszystko co wykonałem, po przejechaniu około 300 km na zmianę na benzynie i na gazie nie mam żadnych nowych błędów. Diagnostykę wykonuje interfejsem OP-COM. Jedyny błąd który pojawia się u mnie to P0170-11 Fuel Trim System Rich ale było on od samego początku odkąd mam auto i podejrzewam przepływomierz bo odczyt z mojego wynosi 21 kg/h przy obrotach 880 na minutę więc prawie o połowę za dużo z tego co wyczytałem na naszym forum oraz kilku innych.
  13. Witam ponownie udało mi się dobrać kolektor dolotowy bez ruchomych elementów w środku, auto dużo lepiej przyśpiesza, zniknęły także dziwne ,, klekoczące dźwięki'' nie wyświetla się żaden błąd związany z tą modyfikacją. Jeżeli ktoś potrzebuje informacji na temat części użytych do tej naprawy proszę o wiadomość na priv chętnie pomogę. Dodam także że gdy kupiłem auto usterka którą usuwałem już była więc nie mogę się wypowiedzieć czy auto byłoby żwawsze lub szybsze przy zastosowaniu oryginalnej części, według mnie jest ok. Pozdrawiam
  14. Chyba źle się wyraziłem chodzi mi o elementy wewnątrz kolektora (cztery małe przepustnice?) sterowane gruszką podciśnieniową i elektrozaworem. Ewidentnie w moim aucie się wyeksploatowały i strasznie stukają, efekt jest taki że silnik klekocze. Osłuchiwałem dokładnie skąd pochodzi ten dźwięk i na pewno nie są to zawory. Zastanawiałem się czy można zastosować inny kolektor dolotowy bez ruchomych elementów wewnątrz?
  15. Witam przeszukałem forum i nie odnalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi czy ktoś orientuje się czy do silnika Z18XE będzie pasował inny kolektor dolotowy taki w którym nie będzie klap wirowych, jeżeli tak to jaki. Zależy mi na jak najmniejszej ilości przeróbek najlepiej gdyby pasowała do niego oryginalna przepustnica od Z18XE. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...