Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

clinic

Forumowicz
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About clinic

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C
  1. Raczej tak jak piszesz, jest to rezystor, a sprawdzisz to próbnikiem. Po rozebraniu schowka odkręć od dmuchawy rezystor i gdy jest podpięty do wtyczki sprawdź czy świeci próbnik na jednym z pinów (z drugiej strony rezystora jest czarna plastikowa końcówka, która wchodzi w dmuchawę). Odpal stacyjkę i zmieniając obroty dmuchawy od 1 do 3 4 5 powinno świecić coraz jaśniej, jak świeci to jest OK, a jak świeci cały czas ledwo ledwo i nic więcej, to do wymiany. Pokręć też dmuchawą ręcznie, od góry przez filtr kabinowy, czy nie jest już zatarta i dlatego mógł się spalić rezystor. Wtedy dmuchawa i rezystor do wymiany. Jak, padnie decyzja na sam rezystor, to jeszcze idzie go zregenerować, sam też mogę pomóc w zależności gdzie taka awaria nastała. Powodzenia
  2. Odpowiedź jest następująca, zazwyczaj jest to opornik lub nazywając inaczej rezystor dmuchawy. Wtedy dmuchawa działa po wyłączeniu stacyjki, lub dmuchawa nie działa na żadnym biegu przy włączonej stacyjce, lecz w przypadku drugim świadczy to już o konieczności wymiany dmuchawy i naprawie rezystora, lub zakupie nowego. Ponieważ wirnik chodzi już ciężko przez rdzę i zużyte szczotki, lub zatarte łożyska. Opornik wtedy będzie się przepalał, jeżeli to są szczotki, to można się bawić, ale nowa dmuchawa kosztuje koło 200 zł. a w przypadku łożysk lepiej kupić nową, a rezystor wtedy można wymienić na nowy lub mając już nową dmuchawę można go naprawić i przełożyć ze starej dmuchawy (zwłaszcza jak jest on oryginalny w aucie od nowości z firmy Vale lub GM). W zależności od portfela nowy rezystor to koszt około 340 zł i tu radzę nie kupować chińszczyzny za 240 bo może nie ruszyć, lub podziała chwilę, ale to moje doświadczenia. Kup sobie już lepiej z Valeo nowy i miej pewność że podziała, a stary rezystor dmuchawy odkupię, jak ktoś chce wyrzucić to dam 25 zł, napisz na PW lub mail na pionierr małpka o2 kropka pl. Naprawiam takie awarie. Jestem ze śląskiego, może się komuś przyda. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...