Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

clinic

Forumowicz
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O clinic

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C
  1. Raczej tak jak piszesz, jest to rezystor, a sprawdzisz to próbnikiem. Po rozebraniu schowka odkręć od dmuchawy rezystor i gdy jest podpięty do wtyczki sprawdź czy świeci próbnik na jednym z pinów (z drugiej strony rezystora jest czarna plastikowa końcówka, która wchodzi w dmuchawę). Odpal stacyjkę i zmieniając obroty dmuchawy od 1 do 3 4 5 powinno świecić coraz jaśniej, jak świeci to jest OK, a jak świeci cały czas ledwo ledwo i nic więcej, to do wymiany. Pokręć też dmuchawą ręcznie, od góry przez filtr kabinowy, czy nie jest już zatarta i dlatego mógł się spalić rezystor. Wtedy dmuchawa i rezystor do wymiany. Jak, padnie decyzja na sam rezystor, to jeszcze idzie go zregenerować, sam też mogę pomóc w zależności gdzie taka awaria nastała. Powodzenia
  2. Odpowiedź jest następująca, zazwyczaj jest to opornik lub nazywając inaczej rezystor dmuchawy. Wtedy dmuchawa działa po wyłączeniu stacyjki, lub dmuchawa nie działa na żadnym biegu przy włączonej stacyjce, lecz w przypadku drugim świadczy to już o konieczności wymiany dmuchawy i naprawie rezystora, lub zakupie nowego. Ponieważ wirnik chodzi już ciężko przez rdzę i zużyte szczotki, lub zatarte łożyska. Opornik wtedy będzie się przepalał, jeżeli to są szczotki, to można się bawić, ale nowa dmuchawa kosztuje koło 200 zł. a w przypadku łożysk lepiej kupić nową, a rezystor wtedy można wymienić na nowy lub mając już nową dmuchawę można go naprawić i przełożyć ze starej dmuchawy (zwłaszcza jak jest on oryginalny w aucie od nowości z firmy Vale lub GM). W zależności od portfela nowy rezystor to koszt około 340 zł i tu radzę nie kupować chińszczyzny za 240 bo może nie ruszyć, lub podziała chwilę, ale to moje doświadczenia. Kup sobie już lepiej z Valeo nowy i miej pewność że podziała, a stary rezystor dmuchawy odkupię, jak ktoś chce wyrzucić to dam 25 zł, napisz na PW lub mail na pionierr małpka o2 kropka pl. Naprawiam takie awarie. Jestem ze śląskiego, może się komuś przyda. Pozdrawiam
×