Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

majowy

Forumowicz
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About majowy

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTI 150 KM

Kontakt

  • Telefon
    518923275

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Postanowiłem sam wizualnie obejrzeć układ. Znalazłem nieszczelność na sprężarce. Zamówiona. Jutro do kanału i zakładam na auto. Oby to tylko była ta nieszczelność, bo inwestycja zbliża się do granicy opłacalności [emoji3] EDIT: Sprężarka wymieniona i klimatyzacja działa [emoji6]
  2. Przepraszam, że post pod postem, ale naprawiłem usterkę i chciałem podzielić się informacjami, które może komuś się kiedyś przydadzą. Sprawdziłem na schematach w TIS połączenie do wentylatora. W Vectra C z silnikiem Z19DTH sprawa jest dość prosta, bo nie ma nawet przekaźników od wentylatorów chłodnicy. Schemat wygląda tak: wentylatory -> moduł sterowania wentylatorami -> skrzynka bezpieczników pod maską (UEC) -> "komputer" sterownik silnika (ECU). Na początku sprawdziłem na krótko wszystkie 3 biegi wentylatora. Metrowy przewód do klemy - akumulatora i podłączałem się bezpośrednio pod przewody sygnałowe od biegów wentylatora. Wszystkie biegi się włączały. W ten sposób wyeliminowałem usterkę modułu sterowniki wentylatorów chłodnicy. Następnie sprawdziłem wiązkę od wentylatorów i ich modułu sterującego do UEC. Napotkałem tam robótkę magika elektryka (przewód podlutowany do przewodu odpowiadającego za 2 bieg). Przewód zrobiony przez magika chował się za przednim prawym nadkolem. Od razu pomyślałem, że leci prosto do ECU. Sprawdziłem dalej wiązkę do UEC. 10 cm za robotą magika okazało się, że przewód się utlenił i pomimo, że jego izolacja wyglądała OK, to po lekkim pociągnięciu po prostu puścił i rozpadł się w rękach. Następnie została kwestia sprawdzenia przejścia między UEC a ECU. Rozebrałem prawe przednie nadkole od strony pasażera i wiedziałem, że zastanę tam kabelkologie magika. Tak też było. Robota magika była OK i tak naprawdę musiała działać jakiś czas, ale do połączenia dał kiepski przewód i zrobił słabe połączenie lutowane przez co połączenie też się utlenioniło. Połączyłem chwilowo (co widać na foto) przewód którym sprawdzałem przejścia (długi do którego podlutowałem szpilkę, testowałem nim połączenia, bo inaczej nie dałoby rady podłączyć się do pinu w kostce do ECU). Przejście jest (od samej kostki modułu sterowania wentylatorami, przez UEC, aż do kostki ECU). Potem zostało tylko wpiąć kostki i trzymać kciuki, że ECU sprawny. ECU sprawny! Wentylatory działają na wszystkich biegach (testowane przez OPCOM). Jutro zostaję zrobić to staranie, wszystko dobrze polutować i zaizolować. Napisałem wypracowanie, ale po to, żeby każdy zrozumiałem. Mając lutownicę, multimetr, trochę wiedzy, schematy i samozaparcie da się to ogarnąć i etapami sprawdzać co jest sprawne i lecieć od urządzenia końcowego do początkowego (lub na odwrót, jak kto to woli). Temat do zamknięcia. Rozwiązano problem.
  3. W jakimś temacie też ktoś pisał, że z tym parametrem ciśnienia to bywa różnie. Zależy od temperatury w komerze silnika itd. wtedy zmienia się to ciśnienie. Ale jeżeli czujnik jest sprawny to, też mi się wydaje że wszystko uleciało przez jakąś nieszczelność. A jaki powinien być prawidłowy odczyt? Ile kPa?
  4. Witam! Mam problem z układem chłodzenia i klimatyzacji w VC 1.9 150 KM. Problem objawia się błędem, który wykrył OPCOM "P1482-04 Fan Control 2 Circuit Open". Zacząłem sprawdzanie od przeglądania schematów. Sprawdziłem wszystkie trzy biegi na krótko. Wbijałem sonde w wszystkie 3 kable sygnałowe biegów wentylatora chłodnicy, a drugi koniec kabla do minusowej klemy. Na krótko wszystkie 3 biegi działają, czyli sam moduł sterowania wentylatora jest sprawny. Następnie sprawdziłem przejście między wtyczką do modułu wentylatora chłodnicy, a do wtyczki skrzynki bezpieczników (UEC). Był brak przejścia na drugim biegu). Zacząłem sprawdzać wiązkę od strony wentylatora chłodnicy. Przewód od 2 biegu ucięty... Brak połączenia z UEC. Za to przewód od 2 biegu został połączony z jakimś kablem i puszczony w kierunku ECU (tak jakby "nasi tu byli", a może tak powinno być, a tego nie wiem). Już nie zdejmowałem koła i nadkola, żeby się dostać do ECU i zobaczyć czy ten przewód rzeczywiście tam biegnie. Następnie sprawdziłem parametry klimatyzacji w OPCOM i ukazały mi się parametry, które pomimo włączenia A/C nie zmieniają się. Klimatyzacje nabiałem rok temu. Gdzieś wyczytałem fragment posta, że po włączeniu klimatyzacji uruchamia się 2 bieg wentylatora chłodnicy. Ten wpis chyba dotyczył Zafiry. Dorzucam zdjęcia. Może ktoś będzie mi w stanie pomóc. Z góry dzięki za pomoc i info!
  5. @Cretux po nr katologowych sprawdzałeś? Nie wyświetlają mi się foto przedmiotów z tych linków.
  6. Witam! Mam zamiar wymienić całą rurę kolektorową. Ostatnio zerknąłem jak to wygląda na kanale. Złącze elastyczne się kończy i urwana jedna śruba przy DPFie. Do tego kiedyś to robił jakiś średnio uzdolniony mechanik, bo obejma rury kolektorowej jest zasmarkana marnymi spawami. Chciałem kupić tą obejmę, ale nie mogę jej znaleźć nigdzie w interncenie. Czy ktoś może wymieniał tą obejmę? Pomożecie mi ją namierzyć w internecie? Pozdrawiam!
  7. Temat do zamknięcia. Mechanizm używany już założony i szyba jeździ jak należy.
  8. Nawet w prasie to działa podobnie. Tuleją wypychasz tuleje. Tylko w tym czymś ściągasz śruba. A wiadomo jak siedzą tuleje i łożyska. Potrzeba kilku ton nacisku, żeby wypchnąć delikwentke.
  9. https://opel.7zap.com/pl/car/ Wpisz swój VIN. Tam znajdziesz nr katalogowe części. Bez problemu znajdziesz części w sklepach internetowych i portalach aukcyjnych.
  10. Za 150 zł będzie ciężko coś takiego kupić, ale każda inwestycja tego typu się zwraca w przyszłości. Z pewnością przyda się i do następnego auta. A odnośnie tego, że tak raz dwa i mamy zwrotnicę odkręconą, to nie byłbym takim optymistą. Śruby w korozji, zapieczone. Można tylko pourywać. Chyba taniej będzie jak pojedzie kolega do mechanika na wymianę tych tulei, jak nie chce inwestować w jakiś sensowny ściągacz.
  11. Cały komplet. Wahacze z śrubami. Co do wymiany tej tulei. Chyba magicy mechanicy mają sposób, żeby ją wymienić bez demontażu. Nawet na alledrogo są takie praski ręczne, ale podobno uszkadzają się po jednym razie. Do wymiany tzw. banana chyba trzeba zdjąć sanki, bo nie ma dostępu do śrub inaczej, ale na 100% nie jestem pewien.
  12. WD-40, palnik, młotek, pilarka szablasta... Przywitaj się z nimi, bo długo się z nimi nie rozstaniesz. Ja wymieniałem wahacze proste (krótkie). Przy próbie odkręcenia, do której użyłem małej siły, końcówki śruby wraz z nakrętkami od razu się ukręciły, urwały, odstrzeliły... Potem już tylko szlifierka kątowa i pilarka szablasta. Nie chcę cię zniechęcić. Napisałem ci jak to wygląda. Stwierdziłem to samo co ty. Tylne zawieszenie do remontu. Mam to samo co ty. Tuleja w zwrotnicy tak samo już woła o wymianę. Póki co jeszcze jej nie słychać. Ja zacząłem ten remont od małych kroczków. Co prawda najpierw wpadłem na minę zwaną "wahacz prosty (krótki)", ale potem wybrałem małe, proste i przyjemne kroczki. Gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, sprężyny, amortyzatory. Teraz po prostu czekam na urlop i odkładam środki finansowe. Potem kupuję używane sanki tył i oddaje je do piaskowania i zabezpieczenia. Następnie kompletuję niezbędne części. Finalnie auto na kobyłki i kanał i jazda z tematem... Potrwa to u mnie na pewno kilka dni, ale szkoda mi auta i będę je ratował.
  13. KYB proponuję wg swojego katalogu nawet tył progresywny, czyli te RJ, a przód linearny RH. Nie natknąłem się w internecie na wpis, żeby ktoś jeździł na takim zestawie. Mam w planach (w kolejności): wymiana sprężyn tył, wymiana amortyzatorów tył, wymiana sprężyn przód i na koniec wymiana amortyzatorów przód. Chcę pójść w KYB. Chce osiągnąć komfort jazdy i odrobinę usztywnić auto. Do tego zabezpieczyć się na przyszłość, aby auto na tyle nie siadło jak cygański Passat po załadowaniu bagaży i rodziny na wakacje. Podsumowując... Tył progresywny, a przód linearny. Jak to wyjdzie? Czy ktoś ma o tym jakieś pojęcie? Może doświadczenia?
  14. Tak to wygląda... Z tyłu wygląda OK. Trochę straszy ta japa nacięta od dołu. Przedmówca zrobił mi trochę stracha. Nawiązuje do tej historii wycinki tego wahacza w ASO.
×
×
  • Create New...