Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

majowy

Forumowicz
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About majowy

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTI 150 KM

Kontakt

  • Telefon
    518923275

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Cretux po nr katologowych sprawdzałeś? Nie wyświetlają mi się foto przedmiotów z tych linków.
  2. Witam! Mam zamiar wymienić całą rurę kolektorową. Ostatnio zerknąłem jak to wygląda na kanale. Złącze elastyczne się kończy i urwana jedna śruba przy DPFie. Do tego kiedyś to robił jakiś średnio uzdolniony mechanik, bo obejma rury kolektorowej jest zasmarkana marnymi spawami. Chciałem kupić tą obejmę, ale nie mogę jej znaleźć nigdzie w interncenie. Czy ktoś może wymieniał tą obejmę? Pomożecie mi ją namierzyć w internecie? Pozdrawiam!
  3. Temat do zamknięcia. Mechanizm używany już założony i szyba jeździ jak należy.
  4. Nawet w prasie to działa podobnie. Tuleją wypychasz tuleje. Tylko w tym czymś ściągasz śruba. A wiadomo jak siedzą tuleje i łożyska. Potrzeba kilku ton nacisku, żeby wypchnąć delikwentke.
  5. https://opel.7zap.com/pl/car/ Wpisz swój VIN. Tam znajdziesz nr katalogowe części. Bez problemu znajdziesz części w sklepach internetowych i portalach aukcyjnych.
  6. Za 150 zł będzie ciężko coś takiego kupić, ale każda inwestycja tego typu się zwraca w przyszłości. Z pewnością przyda się i do następnego auta. A odnośnie tego, że tak raz dwa i mamy zwrotnicę odkręconą, to nie byłbym takim optymistą. Śruby w korozji, zapieczone. Można tylko pourywać. Chyba taniej będzie jak pojedzie kolega do mechanika na wymianę tych tulei, jak nie chce inwestować w jakiś sensowny ściągacz.
  7. Cały komplet. Wahacze z śrubami. Co do wymiany tej tulei. Chyba magicy mechanicy mają sposób, żeby ją wymienić bez demontażu. Nawet na alledrogo są takie praski ręczne, ale podobno uszkadzają się po jednym razie. Do wymiany tzw. banana chyba trzeba zdjąć sanki, bo nie ma dostępu do śrub inaczej, ale na 100% nie jestem pewien.
  8. WD-40, palnik, młotek, pilarka szablasta... Przywitaj się z nimi, bo długo się z nimi nie rozstaniesz. Ja wymieniałem wahacze proste (krótkie). Przy próbie odkręcenia, do której użyłem małej siły, końcówki śruby wraz z nakrętkami od razu się ukręciły, urwały, odstrzeliły... Potem już tylko szlifierka kątowa i pilarka szablasta. Nie chcę cię zniechęcić. Napisałem ci jak to wygląda. Stwierdziłem to samo co ty. Tylne zawieszenie do remontu. Mam to samo co ty. Tuleja w zwrotnicy tak samo już woła o wymianę. Póki co jeszcze jej nie słychać. Ja zacząłem ten remont od małych kroczków. Co prawda najpierw wpadłem na minę zwaną "wahacz prosty (krótki)", ale potem wybrałem małe, proste i przyjemne kroczki. Gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, sprężyny, amortyzatory. Teraz po prostu czekam na urlop i odkładam środki finansowe. Potem kupuję używane sanki tył i oddaje je do piaskowania i zabezpieczenia. Następnie kompletuję niezbędne części. Finalnie auto na kobyłki i kanał i jazda z tematem... Potrwa to u mnie na pewno kilka dni, ale szkoda mi auta i będę je ratował.
  9. KYB proponuję wg swojego katalogu nawet tył progresywny, czyli te RJ, a przód linearny RH. Nie natknąłem się w internecie na wpis, żeby ktoś jeździł na takim zestawie. Mam w planach (w kolejności): wymiana sprężyn tył, wymiana amortyzatorów tył, wymiana sprężyn przód i na koniec wymiana amortyzatorów przód. Chcę pójść w KYB. Chce osiągnąć komfort jazdy i odrobinę usztywnić auto. Do tego zabezpieczyć się na przyszłość, aby auto na tyle nie siadło jak cygański Passat po załadowaniu bagaży i rodziny na wakacje. Podsumowując... Tył progresywny, a przód linearny. Jak to wyjdzie? Czy ktoś ma o tym jakieś pojęcie? Może doświadczenia?
  10. Tak to wygląda... Z tyłu wygląda OK. Trochę straszy ta japa nacięta od dołu. Przedmówca zrobił mi trochę stracha. Nawiązuje do tej historii wycinki tego wahacza w ASO.
  11. Tylko, że jak założę na samochód sprężyny to potem mi ich nie przyjmie jak będę chciał zrobić zwrot [emoji1]
  12. Witam! W najbliższych dniach będę wymieniał sprężyny tył VC '07 Z19TH Kombi. Chce wstawić KYB. Czy RJ6653 (318 mam) będą ok? Takie znalazłem w katalogu Opla jako jedne z tych, które montowano fabrycznie. Dodam, że auto użytkowane standardowo (czasem większe zakupy, jakiś wyjazd na wakacje, raz się zdarzyła większa szafka z Ikei, bez jakiś większych obciążeń).
  13. Witam! Sam ostatnio walczyłem z wymianą wahaczy krótkich w VC Kombi. Niestety też z jednej strony pokaleczyłem sanki. Zastanawiam się czy oby nic złego się nie wydarzy.
  14. Dziś jadę kupić. Wczoraj była pod ręką tylko szlifierka kątowa. Oczy mnie bolą jak sam na to patrzę, ale belka stabilna. Drugiej strony tak już nie pokaleczę [emoji16]
×
×
  • Create New...