Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piejos

Forumowicz
  • Content Count

    250
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About piejos

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/25/1975

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Koluszki

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM 2008 r.
  • Oddział VKP
    Łódzki

Recent Profile Visitors

1640 profile views
  1. No i znalazłem winowajcę. Po długich poszukiwaniach, parę miesięcy temu jeden z mechaników zasugerował, że koło od rozrządu znajdujące się na wale korbowym ma taki klin, ustawiający je w odpowiedniej pozycji i może to się wykruszyło. Po rozebraniu okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Koło zmienione na nowe oryginalne i od tamtej pory wszystko wróciło do normy. Piszę o tym dopiero teraz, ponieważ chciałem się upewnić, że objawy nie powrócą po jakimś czasie. Do tej pory wszystko O.K.
  2. Dzisiaj jeden mój znajomy słysząc jak próbuję odpalić samochód zasugerował mi, że może po wymianie filtra paliwa mam gdzieś mikronieszczelność i przez to pompa nie trzyma ciśnienia. Jestem w dzisiejszych osprzętach laikiem i nie wiem czy jest to możliwe, ale rzeczywiście zachowanie samochodu może na to wskazywać. Wycieku nigdzie nie widzę, ale samochód zaczął szwankować właśnie dwa dni po wymianie oleju i filtrów.
  3. Rozrząd wymieniał jeszcze poprzedni właściciel - mam na to papier z ASO. Czujnik wymieniał mi mechanik - raczej chwalony, chyba by nie zrobił takiej gafy.
  4. Mam podobny problem. Moja Viki 1.9 CDTI 120 KM ma problem z odpalaniem, niezależnie czy jest silnik zimny czy ciepły - na ciepłym trochę jest lepiej. Czasami pali się kontrolka samochodu z kluczykiem. Sczytałem błędy i pokazuje, że to czujnik wałka rozrządu. Wymieniłem na nowy Boscha i nadal to samo. Wydaje mi się, że czasami czuć spaliny w samochodzie. Chwilami brakuje Viki mocy, a po chwili jedzie jak szalona. Akumulator nowy. Wyczytałem w jednym temacie, że winą słabego odpalania może być rozrusznik, ale wydaje mi się, że mój dobrze kręci - nie mam porównania z inną Viki z tym silnikiem. Olej i wszystkie filtry wymieniałem 3 tygodnie temu. Chwilami komputer pokazuje spalanie na wolnych obrotach nawet 5-6 l/h. Jakieś sugestie?
  5. ... a czy jest jakaś prosta metoda, żeby sprawdzić czy program jest dobrze zrobiony? Oczywiście oprócz hamowni. ...albo o co pytać właściciela, żeby mieć jakąś orientację, że zostało to dobrze wykonane?
  6. Czyli jak dobrze zrozumiałem jeżeli zmapowana Viki ma wtryski niebieskie to nie jeździć na maksa (bo może tego nie wytrzymać), a jak ma szare to gaz do dechy i niech się rura prostuje
  7. Jak rozumiem "niebieskie" to te oryginalne? Jeżeli tak, to Twoja sugestia nie jest zgodna z odpowiedzią JarekS-a ... ... i teraz nie wiem kto ma rację.
  8. Mam na oku Vectrę C 2007 rok z silnikiem 2.0 Turbo + LPG, który zgodnie z opisem sprzedającego został zmapowany ze 175 KM do 211KM. Nie mam na ten temat żadnego pojęcia. Trochę poczytałem, ale nie wiele mi to powiedziało. Dlatego proszę Was o opinie. Interesuje mnie wszystko - dobre i złe opinie - najlepiej z doświadczenia własnego lub znajomych. Każda opinia jest dla mnie cenna. Gdyby ten silnik nie był zmapowany, brałbym ten samochód bez zastanowienia. Jednak wydaje mi się, że jeżeli jest to prawdziwe podniesienie koników, to ten silnik jest zbyt mocno obciążony. Proszę o burzę mózgów.
  9. Sprawdziłem, tak jak Rafalg radził i wydaje się wszystko O.K. Zauważyłem jeszcze jedno: jak zamknę drzwi na zamek centralny i robię pomiar poboru prądu to wynik wzrasta do 0,10 A. Ale to chyba też jeszcze w normie?
  10. Aby nie rozpoczynać nowego tematu podepnę się do tego. Pod koniec zeszłego roku zaczął mi nagle rozładowywać się akumulator przy kilkunastogodzinnym nieużywaniu samochodu. Zacząłem podejrzewać, że coś kradnie prąd. Pewien elektryk pomierzył i stwierdził, że pobór prądu jest odpowiedni, więc zacząłem wojować z Vartą, bo aku było jeszcze na gwarancji. Po długich bojach Varta dała mi w marcu tego roku nówkę. W wakacje przez tydzień nie używałem samochodu i okazało się, że ten czas wystarczył do tego by aku padło do zera – nie zaświeciły się nawet kontrolki na pulpicie. Teraz jak zrobiło się zimno aku pada w ciągu kilkunastu godz. ( to samo dzieje się z Centrą). Kupiłem sobie miernik, poczytałem co nieco i sam poszedłem zrobić pomiary. Wydaje się wszystko w jak najlepszym porządku, ale może coś źle mierzę. Przy tak ustawionym mierniku (DCV – 20): Pomiary wyglądały tak: akumulator po naładowaniu – 13,02 , ładowanie - 14,59 Przy tak ustawionym mierniku (DCA – 10A): po przytknięciu do pomiaru przez 2 -3 sekundy wynik pomiaru szaleje w zakresie od 0,04 do 0,72 , następnie stabilizuje się na poziomie 0,05. Po włączeniu jakiegoś odbiornika wynik rośnie, a po wyłączeniu tego odbiornika zatrzymuje się na 2 -3 sekundy na poziomie około 0,70 , a następnie powoli spada do 0,05 i tak już pozostaje (mierzyłem około 5 min.) Teraz nie wiem, czy źle coś mierzę, czy też źle odczytuję wyniki. Pomiary wydają się O.K., a coś zżera mi prąd. Akumulatora nie podejrzewam.
  11. Nie wiem czy znalazłeś przyczynę, ale wedle mnie nadal uważam, że jest to czujnik wału korbowego. Przechodziłem przez to i miałem identyczne objawy.
  12. Mogę się z tym zgodzić, że pompa, ale czemu teraz nie cieknie? Choć bym chciał sprawdzić z kąt ten wyciek, to teraz nie mam takiej możliwości.
  13. Nie wiem czy pasuje, ale napisz do Rafalg (też z łódzkiego) na PW, on jest w tym zorientowany i może będzie miał używany oryginał - zawsze taniej, choć to loteria. Nie kupuj podróbek, są sporo tańsze, ale niewiele warte, czasami nie wytrzymują nawet rocznej gwarancji.
  14. Stawiam tak samo jak Cichy - czujnik wału korbowego. U mnie przynajmniej tak było.
  15. Wczoraj po przejechaniu około 120 km postawiłem samochód na parkingu ( przez chwilę pracował wiatrak) i gdy przyszedłem po około 20 min pod samochodem była jedna wielka plama z płynu chłodniczego. Płyn musiało wywalić gdzieś z pod silnika bo na wierzchu było wszystko suche. Uzupełniłem układ wodą (około 4 l weszło) i postanowiłem wracać do domu kontrolując co jakiś czas poziom cieczy. Dojechałem do domu i nie ubyło nawet trochę. Ma ktoś pomysł co to mogło być, bo ja spotkałem się z tym po raz pierwszy. Nie wiem czy to ważne, ale przez pierwsze 15 km jechałem z włączoną klimatyzacją.
×
×
  • Create New...