Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Oggway

Forumowicz
  • Content Count

    610
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Oggway

  • Rank
    Obeznany Vectrowicz
  • Birthday 10/12/1972

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wymiarowo lampki sa identyczne. Co do uruchamiania funkcji: 1) Oswietlenie podstawowe - TAK 2) Oswietlenie do czytania - TAK 3) Mikrofon do zestawu telefonicznego - TAK, ale u siebie przerabialem (role zestawu pelni radio Overmax OV CR) 4) Czujniki ultradzwiekowe - zapewne takze TAK, ale mialem za malo czasu by zmusic je do dzialania - albo w mojej lampce sa "sprawne inaczej" albo ja jestem wieksza sierota niz mi sie to do tej pory wydawalo.
  2. Dziekuje!

    Ale... Zlituj sie, prosze! Toz to niemal wiek galaktyki! Bylbym starszy niz brud! :)

  3. 1000000000000000 Lat !!!!!!!!!! :))))))

  4. Serdecznie wspolczuje. Bedac w podobnej do Ciebie sytuacji i z takim samym silnikiem padnieta cewke namierzylem metoda przeszczepu z auka klubowego kolegi KamilaK. Po przekladce silnik ozyl, wiec sie "odmienilismy" a ja zamowilem nowa listwe zaplonowa. Szkoda, ze nie widzialem wczesniej Twojego posta (ostatnio nie udzielam sie za wiele na forum), gdyz od razu poradzilbym Ci taka akcje. Mechanikow wrozbitow nie brakuje. Teraz mozna pojechac do Pana Szamana i powiedziec mu "prosze, oto listwa DIS ktora dla Pana kupilem. Kosztowala mie tyle a tyle. A teraz prosze ja sobie zabrac i czekam na zwrot gotowki". A wracajac do meritum, czyli do Twojego niedomagajacego silnika: czy jestes juz po pomiarze kompresji? Czy sprawdzales rozrzad? Podobne do Twoich objawy mialem po tym jak mechanik - kowal wypuscil moje auto po remoncie silnika z... rozrzadem przesunietym o jeden zabek paska. Pozdrawiam i zycze rychlego uzdrowienia auta.
  5. Moze byc tez wysypany syntezer czestotliwosci... Heniu ma racje - na podstawie opisu nie namierzymy tak problemu. Nie wiemy nawet jakie masz radio i jaka antena z nim u Ciebie wspolpracuje A na marginesie - jaka jest u Ciebie dlugosc przewodu antenowego? Jesli ok. 2,5m, to przyczyna moze lezec w transformujacych wlasciwosciach takiego przewodu - 1/4 fali transformuje duza impedancje na wyjsciu na zwarcie na wejsciu - a dla odbiornika antena magnesowa bez reansformatora na cewce wewnatrz jest w zasadzie rozwartym obwodem. Podobne wariacje wyczynia przewód o dlugosci 3/4 fali (tylko juz nie pamietam o co tam chodzilo ) Inaczej ma sie sprawa podczas nadawania. Ale to juz inna bajka.
  6. Dokladnie taka mate grzewcza [edit: kupilem] jak mi kiedys jakas gadzina "peknela" szklo w lewym lusterku manualnym. Mata podklejona zostala pod nowy wklad, dorobione zasilanie (rownolegle z tylna szyba). W lusterku manualnym sprawdzala sie swietnie. Tak swietnie, ze zmotywowalo mnie to do wymiany obu lusterek na elektryczne - podgrzewane fabrycznie W kazdym razie nie masz sie co martwic - 10W wklad grzewczy nie zrobi krzywdy ani wkladowi ani obudowie lusterka. Pozdrawiam
  7. Uszczelka do wymiany. Przepraszam za taka odpowiedz, ale pienionej gumy nie mozna sensownie pokleic. Nowa uszczelka kosztuje ok. 80PLN w ASO. Cena z ubieglego roku. Tez wymienialem... Pozdrawiam
  8. Sposob na to miganie jest dosc prosty i moze byc skuteczny - wystarczy zbocznikowac LEDy rezystorem powiedzmy tak ze 160 Ohm o mocy 3-4W. Zdejmie on napiecie, ktore powoduje odpalanie LEDow (w duzym uproszczeniu). Napiecie pochodzi z ukladu kontroli zarowek. Przy pelnym zasilaniu rezystor nie bedzie przeszkoda (ale wlasnie po to muzi miec te kilka W, zeby sie nie ugotowal przy tak niewielkiej rezystancji i zasilaniu z 14V). W ten sam sposob mozna rozwiazac problem nie gasnacego do konca podswietlania kabiny po przerobieniu go na LEDy. Sprobuj. Sam jestem ciekaw czy i tu proponowane rozwiazanie bedzie skuteczne. Powtarzam - rezystor ROZNOLEGLE z LEDami. NIE szeregowo. Pozdrawiam
  9. Powiem wiecej - antena to WLASNIE paski W sedanie pelnia one role ogrzewania a przy okazji (odseparowane dwoma cewkami i podlaczone do wzmacniacza w.cz.) pelnia tez role anteny radiowej. Trzeszczenie moze byc spowodowane zimnymi lutami wlasnie na cewkach separujacych przy wzmacniaczu lub problemami na stykach zasilania wzmacniacza. O ile pamietam w Oplu zasilanie dla wzmacniacza idzie niezaleznymi przewodami (nie tak jak we Francuzach, gdzie jest puszczane po przewodzie antenowym od strony radia). Ale tu nie mam pewnosci. Sorki, demencja dziala. Bankowo sedan. HB i kombi maja anteny pretowe. A nie mowilem ze Sedan? Co moge poradzic? sprawdzic styk zasilania na szybie - jesli kontakty wygladaja nieciekawie - poprawic srebrem technicznym (ok. 20PLN za 2ml buteleczke). To tak na szybko. A jesli tu wszystko jest OK, to szukalbym - w zasilaniu wzmacniacza w.cz. - w iskrzacych stykach przekaznika - w lutach na cewkach separujacych przy wzmacniaczu (podobno znajduje sie on gdzies pod szyba). Pozdrawiam
  10. Ja w podbramkowej sytuacji kupilem na Alledrogo podrobke Dello albo Delo (nie pamietam). Koszt ok. 240 PLN. Jezdzi juz ok. roku i nie mam z nia problemow. Przyznam, ze obawialem sie podrobki, ale moj portwel przekonal mnie do zakupu w trybie ekonomicznym Pozdrawiam Edit: Zaraz, zaraz... Jakie przewody BOSCHa? Jesli masz przewody WN to nie masz DISa tylko dwie cewki WN z boku silnika. A pod maska masz nie X16XEL ale przedliftowy X16XE. W przypadku DISa "przewody" maja slugosc moze z 10 cm i forme gumowych tulejek z metalowa sprezynka wewnatrz. Znajduja sie dokladnie pod DISem w otworach w glowicy. Do momentu zdjecia listwy zaplonowej sa niewidoczne, a wystepuja w komplecie z listwa, nie zas jako samodzielna czesc zamienna
  11. Skoro uklad hamulcowy jest odpowietrzony, to mozliwa przyczyna moga byc takze popuszczajace oringi na pompie hamulcowej. Tylko, ze w tym wypadku czulbys powolne opadanie wcisnietego pedalu hamulca... Staram sie tylko doradzic. Wcale nie musze miec racji.
  12. Jesli to poliftowy silnik 1.6 / 16V to czy sprawdzaliscie listwe zaplonowa DIS? Problemy z DISem nie sa sygnalizowane przez komputer, a objawy przebicia na cewkach WN tej listwy sa dosc podobne. Mialem okazje tego doswiadczyc w mojej karierze posiadacza Viki z X16XEL. Diagnoza: podmienic listwe z innym X16XEL - wymiana jest blyskawiczna, potrzebny tylko torx (bodajze T35) Pozdrawiam
  13. Tak jak pisza koledzy - przeciekajaca szyba moze oznaczac atak "rudej", lepiej wiec wymontowac szybe i sprawdzic co sie pod nia dzieje. Jesli juz koniecznie nie chcesz tego robic, to do uszczelnienia (tylko w ktorym miejscu? ) proponuje uzyc raczej uszczelniacza dekarskiego niz silikonu. Ciekawy specyfik na bazie kauczuku i nitrowych rozpuszczalnikow. W zasadzie lekko twardnieje ale nie wysycha. Pozostaje leciutko lepki i bardzo elastyczny. Poza tym w odroznieniu od silikonu lapie takze do wilgotnego podloza. Cena to cos okolo 25 PLN za kartusz.
  14. Oggway

    Nie odpala

    Pozwole sobie na jedna sugestie: jesli masz mozliwosc, popros mecha o zmierzenie kompresji na cylindrach. Pozwoli to ocenic stan styku cylinder - tlok oraz stan zaworow. Zakladam jednak, ze skoro przed wymiana rozrzadu bylo OK, to nadal bedzie dobrze. Proponuje zmierzenie kompresji, gdyz jest to jeszcze jeden sposob na sprawdzenie czy rozrzad jest ustawiony prawidlowo. Pytanie: mechanicy robili Ci tylko rozrzad (wymiana paska zebatego i napinacza) czy tez wtykali rece jeszcze w inne miejsca? Wspolczuje problemu i zycze powodzenia w walce z autkiem.
  15. Mialem "przeskoczony" rozrzad o jeden zab paska (tak mi poskladal auto mech po kapitalce silnika ). Objawy sa wyrazne - auto nie pracuje rowno, silnik nie trzyma mocy, podczas przyspieszania silnik nie ciagnie rowno... Mysle, ze Zubek ma racje - samego rozrzadu raczej sie nie czepiaj - skoro Twoj silnik pracuje rowno. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...