Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wojtek2812

Forumowicz
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    VC 2.0T

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

wojtek2812's Achievements

Nowy

Nowy (1/7)

0

Reputation

  1. Które założyłeś bo do VC są 2 rodzaje textarów, 2415501 i 2373807? Ja po zjeżdżeniu tych drugich założyłem pierwsze i chyba jednak te drugie lepiej hamowały.
  2. Witam. Nie jestem pewny wszystkiego na 100% ale napiszę Ci to co zapamiętałem z demontażu turbiny w moim z20net. Żeby sprawdzić zawór upustowy wystarczy zdemontować katalizator. Pod spodem odkręcasz 3 nakrętki od pierwszej rury wydechowej i wspornik katalizatora od bloku silnika. Następnie osłona termiczna kata i ciągniesz ją do góry. Później 3 nakrętki kata do turbiny, możesz je zagrzać, będzie lżej je zerwać. Uważaj na czujnik temperatury spalin wkręcony w katalizator. Jak go uszkodzisz nie dostaniesz go samego, tylko z katem za chore pieniądze w ASO. Demontaż samej turbiny nie jest jakoś bardzo skomplikowany, tam gdzie nie ma podejścia palnikiem do zagrzania nakrętek zapsikaj szpilki jakimś penetrantem. Odkręcasz przewody do smarowania i chłodzenia, odłączasz przewody podciśnienia, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego (3 nakrętki). Turbo zakładasz oczywiście na nowym zestawie montażowym, przed podłączeniem przewodu podającego olej do smarowania dajesz jej trochę oleju silnikowego ze strzykawki na start. Nakrętki turbiny na mocowaniu do kolektora możesz dać po 2 (u mnie turbo poluzowało się na tym połączeniu, dokręciłem a za jakiś czas wydmuchało uszczelkę i dlatego ściągałem i po tym incydencie dałem już nową uszczelkę i po 2 nakrętki). Odnośnie momentów jest gdzieś na tym forum obszerny temat o tym, choć w przypadku dokręcania turbiny do kolektora słabo tam z dojściem normalnym kluczem a co dopiero dynamometrycznym.
  3. Polcar wytrzymał u mnie jakieś 2 miesiące i znowu pocenie na zgrzewie. Oryginalny używka trzyma się już ponad 2 lata
  4. Również przerabiałem temat. Było tak, że po odpaleniu zimnego auta ładowanie było na poziomie 14,1V na światłach, włączenie ogrzewania szyby i dmuchawy na 7 powodowało spadek na 13,9V. Po rozgrzaniu auta spadek był większy. Do około 13,5V.Włączanie kolejnych odbiorników pogarszało tylko sprawę. Wymontowałem alternator, wymieniłem regulator na HUCO 14,5V, wyjąłem z niego mostek, wymieniłem same diody na mocniejsze (nie pamiętam w tej chwili jakie, 50 lub 60A). Wszelkie punkty styku masy mostka z obudową wyczyszczone na błysk a połączenia mostka z uzwojeniem wyczyszczone i przelutowane kolbą. Styki prądowe w pokrywie alternatora wyczyszczone drobnym papierem na glanc. Do tego zdublowane połączenia alternator-akumulator przewodem 16mm2 (masa i plus). Po tych drobnych zabiegach mam 14,5-14,6V po odpaleniu zimnego auta na światłach i ze wzrostem temperatury dąży do ok 14,2V po rozgrzaniu do nominalnej temperatury w komorze silnika.
  5. Gdybyś szukał na szrocie czujnika zainteresuj się Astrami G- z takiej wyciągnąłem i pasuje
  6. Witam. Mam VC kombi 07/2004, rocznikowo 2005. Również bardzo interesuje mnie funkcja omawiana w temacie. Funkcja awaryjnych świateł hamowania w RECu jest aktywna i ustawiona na występuje. Zarówno Tech jak i Opcom brały w tym udział dla pewności, jednak światło stop na klapie nie miga przy szybszej jeździe i gwałtownym hamowaniu.Próbowałem również myku z wciśniętym pedałem hamulca i przyciskiem kasowania przebiegu dziennego+ włączenie zapłonu, bezskutecznie. W moim aucie siedzi REC nr 13189928 o oznaczeniu EZ, sterownik ABS/TC/ESP również EZ, BCM EG nr 13168781 , wariant oprogramowania BCM 0x20202020202020303030373136353437. Przekopałem większość internetu w poszukiwaniu cennych informacji, kolega dare40 napisał że jest to już rozgryzione i opisane, ja jednak na jednoznaczne informacje nie trafiłem, choćby o oznaczeniu BCM lub wersji jego oprogramowania która tę funkcję opędzi. Na Youtube znalazłem filmy z prezentacji działania takich świateł w hatchbacku MY2005 w którym zapalają się dodatkowe czerwone światła z tyłu (nie wiem jakie to światła) ale nic nie miga : Oraz kombi MY2006 w którym migają wszystkie światła hamowania: Jak już ktoś wcześniej w temacie napisał, w instrukcji do Vectry po lifcie jest ta funkcja opisana, dosłownie: " Podczas hamowania z maksymalną siłą wszystkie trzy lampki kontrolne migają przez czas działania układu ABS" Do czego zmierzam- czy sterownik ABS o oznaczeniu EZ obsługuje tę funkcję bo jednak chyba bierze w tym udział? Chodzi mi po głowie montaż sterownika od VC kombi rocznik 2008 od pompy o numerach 12773673 oznaczenie BU lub 12773674, również obsługujących ESP. A może brak któregoś przewodu w złączu sterownika ABS, który dostarczałby informację o hamowaniu z użyciem systemu? EDIT Funkcja uruchomiona. Wymiana REC na poliftowy (FX) załatwiła temat. Żadnych kombinacji więcej nie trzeba było
  7. Nie taki świeży. Też mam VC kombi z tego roku i swego czasu głowiłem się nad fotelikiem z top tether ale przez brak możliwości bezpiecznego montażu ostatecznie odpadł. Za to żonki Mazda 323f rok 2002 taki zaczep posiada
  8. Witam. Proszę o rozkodowanie Vinu W0L0ZCF3551006084. Dziękuję i pozdrawiam
  9. Rychło w czas ale może ktoś skorzysta. Oringi magistrali mają rozmiar 40x4,5 mm choć spróbowałbym czy 40x5 mm podejdzie. Oczywiście składane na smar silikonowy. Jeśli chodzi o uszczelkę obudowy termostatu (kwadratowa) w zamienniku jest nieosiągalna. Jest jakaś referencja Elringa ale niedostępna. Pompa wody w oryginale jest wyrobem Pierburga
  10. Witaj.Mam do Ciebie pytanie odnośnie uruchomienia mrugającego światła hamowania. Mam VC przejściówkę kombi, produkcja lipiec 2004. REC o oznaczeniu EZ. Jeśli chodzi o wyposażenie które obsługuje REC mam hak fabryczny (rozkładany dźwignią) i parktronic. Próbowałem uruchomić funkcję OP-COMem i owszem, okienko jest aktywne, zaznaczone "występuje" jednak trzeci stop nie miga. Czy zechcesz podpowiedzieć mi czego brakuje by światło zmusić do mrugania? Pozdrawiam. Wojtek

  11. Witaj.Mam do Ciebie pytanie odnośnie uruchomienia mrugającego światła hamowania. Mam VC przejściówkę kombi, produkcja lipiec 2004. REC o oznaczeniu EZ. Jeśli chodzi o wyposażenie które obsługuje REC mam hak fabryczny (rozkładany dźwignią) i parktronic. Z tego co wyczytałem prędkość musi wynosić powyżej 30 km/h i zadziałanie układu ABS powinno uruchamiać tę funkcję. Próbowałem uruchomić funkcję OP-COMem i owszem, okienko jest aktywne, zaznaczone "występuje" jednak trzeci stop nie miga. Czy zechcesz podpowiedzieć mi czego brakuje by światło zmusić do mrugania? Pozdrawiam. Wojtek

  12. Jak dysponujesz Opcomem możesz sprawdzić poszczególne biegi wentylatorów choć ja wątpię że stamtąd się zadymiło. Przy włączonej klimie uruchamia je czujnik ciśnienia czynnika zlokalizowany przy obudowie filtra powietrza. Sprawdzenie przejścia cewki sprzęgła dałoby odpowiedź skąd ten dym
  13. Nikt nie miał ochoty bawić się w wymiane cewki w szczycie sezonu klimatyzacyjnego że tak powiem. Sprężarka i tak była do wyjęcia. Gdyby się dało zrobić to bez ściągania sprężarki a co za tym idzie spuszczania czynnika sam bym to zrobił. Starą sobie zostawiłem, w razie czego kupię cewkę za ok 100zł i wymienię
  14. Odłącz kostkę cewki sprzęgła sprężarki i sprawdź jej rezystancję. Powinna mieć kilka omów ale u Ciebie podejrzewam raczej spalony bezpiecznik termiczny więc miernik zapewne wskaże przerwę. Możesz jeszcze zamiast cewki podłączyć żarówkę 21w. Powinna zaświecić po włączeniu AC.
×
×
  • Create New...
UP