Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matex34

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About matex34

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki wielkie, na pewno chętnie bym skorzystał. Nawet ew. ten przepływomierz sprawdzić plus np. sondy :) No właśnie to mnie zastanawia, jeżeli coś byłoby z przepływomierzem to chyba na gazie u mnie też powinien nierówno pracować. P.S. Raz jeszcze dzięki za namiary
  2. Zgadza się, wszystkie screeny były na rozgrzanym silniku. Od czego teraz zacząć wg Ciebie? Taka jak @wll2311 pisał - sprawdzić przepływomierz? Teoretycznie poprzedni właściciel zapewnił mnie, że był wymieniany ale papierów na to nie mam. Czy jest szansa go sprawdzić bez podmiany/wymiany żeby się nie wpędzać w razie czego w niepotrzebne koszta? I jeszcze takie pytanie - gdyby to było to to czy na gazie również wtedy nie powinien pracować niestabilnie? Jestem z powiatu wołomińskiego więc do Marek mam rzut beretem, jeżeli masz kogoś poleconego to chętnie przejmę namiary
  3. Witajcie, sytuacja wygląda tak, że nie miałem czasu na przełomie roku zająć się tą sprawą. Dopiero w zeszłym tygodniu pojeździłem trochę na PB i obserwowałem zachowanie auta. Zrobiłem ok 300 km na samej PB, bez przełączania się na gaz. Po tych kilku dniach muszę jednoznacznie stwierdzić, że jazda ta była męcząca. Jeżeli chodzi o korekty, w zasadzie się one w ogóle nie zmieniły (nie wiem czy 300 km prze ok 5 dni to nie za mało? przed oddaniem na ostatnią regulację gazu przejechałem ok 700 km i było tak samo, sam gazownik stwierdził że auto było zamulone), auto zdecydowanie zamulało, brakowało mocy, w zasadzie przy każdym odpaleniu występował problem falowania, po ok 50 km przejechany wyskoczył błąd P0170 (gdzie przez poprzednie ok 2000 km jazdy na gazie nie pojawiał się). Gdy po tych kilku dniach znów wróciłem do gazu - auto odżyło, czuć było tak jakby przyrost mocy, inaczej nawet po dźwiękach z silnikach było słychać że auto wkręca się na obroty. Falowanie przy odpalaniu dalej występuje ale już nie za każdym razem i z mniejszą intensywnością. Tak wyglądają dane z ELM po tych 300 km - na postoju, w trakcie jazdy, screen błędu Dzięki za pomoc
  4. Witajcie, wreszcie zakupiłem ELM'a. Aczkolwiek jestem sporym laikiem jeżeli chodzi o tego typu diagnostykę. W jaki sposób najlepiej teraz sprawdzić te dane? Na ten moment podłączyłem urządzenie już do rozgrzanego auta, przejechałem ok 25 km (na gazie), korekty długoterminowe w trakcie jazdy oscylowały od 10,16% do 11,72%. Tu zrzut już po dotarciu do domu. Będę wdzięczny za informację jak ew. zweryfikować teraz najważniejsze parametry Dziękuję
  5. Dokładnie, po łącznie ok 600 km przez około tydzień (bez włączenia LPG chociażby raz) silnik dalej wariował na zimnym przez około minutę. Może minimalnie rzadziej. Jeżeli chodzi o te korekty paliwowe z tym bardziej kierować się do mechanika czy gazownika?
  6. Dokładnie tak, świece i cewka zostały wymienione. Co do błędu - tak to wyglądało, zapalił się po ok 50 km od wizyty od mechanika, po ok 300 km zgasł. Zastanawia mnie tylko to, że jeździłem dalej na samej benzenie przez ok kolejne 200-300 km i problem nadal występował. O ile dobrze rozumiem, gdyby mapy benzyny były rozjechane przez gaz to po takiej jeździe przez kilkaset km na samej PB powinny się ułożyć i auto powinno pracować normalnie? Tak się w sumie włąśnie nie stało
  7. Nie doprecyzowałem błąd wywalało cały czas ten sam - o ile mnie pamięć nie myli P0170 - problem ze składem mieszanki paliwowej
  8. Witajcie, przejrzałem już trochę to forum, podobne tematy się już przewijały ale jeszcze nie trafiłem na taki, w którym rozwiązanie okazało się inne niż sposoby wypróbowane przeze mnie, które nie zdały roli sytuacja wygląda tak - w zeszłym roku kupiłem Vectrę C 1.8 z 2002 roku PB + LPG. No i trafiłem trochę na minę, po jakimś czasie od zakupu okazało się, że po postoju (np. po nocy) auto po odpaleniu faluje, silnik się krztusi, nie ma w ogóle mocy i prawie gaśnie. Wydaje się jakby pracował na 3 cylindrach. Po ok 0,5-1 min problem ustaje i auto pracuje normalnie. Po złapaniu temperatury przełącza się na gaz i też prawidłowo pracuje. Przez prawie cały czas wywalało błąd składu mieszanki paliwowej. Poprzedni właściciel wymienił termostat, cewkę, przepływkę i jedną z sond (nie pamiętam już którą). Ja wymieniłem wszystkie filtry (w tym paliwa), świece, wyczyściłem przepustnicę, byłem u dwóch gazowników na strojeniu instalacji oraz wymieniłem pompę paliwa (bo padła). Byłem kilka raz w serwisach ale na razie niczym konkretnym się to nie zakończyło. Ostatnia wizyta skończyła się teoretycznym "wyzerowaniem" map (o ile to jest możliwe do zrobienia, bo temu mechanikowi raczej już nie powierzę auta). Po tym w ogóle nie włączałem LPG aby ułożyć mapy benzyny. Przejechałem jakieś 500-600 km na samej PB, w międzyczasie po jakiś 50 km znów wywaliło check i po kolejnych 300 km sam zniknął. Problem dalej wstępował jednak już nie za każdym razem, można powiedzieć, że rzadziej. Zdecydowałem się zostawić auto u innego, polecanego majstra od LPG - ów człowiek stwierdził, że problem nie dotyczy wg niego gazu tylko benzyny. Opowiedział mi, że podłączył się do sondy lambdy i tak jak na postoju pracuje prawidłowo tak podczas jazdy jest bardzo niskie napięcie (wartości Wam nie podam, nie jestem obeznany aż tak - majster z innego serwisu sprawdzał sondę tylko na rozgrzanym silniku, i na biegu jałowym i wg nie wszystko było ok). Ciśnienie paliwa było wg niego ok (wartości znów Wam nie podam), Dostroił on nieco gaz gdyż stwierdził, ze na benzynie auto zamulało (i faktycznie, wg mnie obecnie po przełączeniu się na LPG auto nieco inaczej brzmi i wydaję się jakby odrobinę żwawsze) i powiedział, żebym wrócił raz jeszcze na wystrojenie LPG gdy uporam się z benzyną. Chcę teraz raz jeszcze sprawdzić auto pod kątem PB ale u innego mechanika. Co wg Was mógłbym jeszcze zweryfikować? Samą sondę? Gazownik stwierdził, że mimo iż podczas jazdy podaje niskie napięcie to sonda jest ok. Auto ogólnie niby jeździ, jest ok ale nie lubię gdy coś nie do końca jest sprawne samemu silnikowni też to raczej nie słuzy Dziękuję Wam za Wasze porady
  9. Dziękuję Wam za odpowiedzi. W nadchodzącym tygodniu zacznę właśnie od wymiany manetki i poprawy lutów w panelu (dzięki raz jeszcze @Cretux za przesłaną instrukcję) Dam Wam znać czy pomogło
  10. Czyli w tym wypadku czerwony w ogóle nie działa, próbowałem go klikać w różnych miejscach ale brak jakiejkolwiek reakacji
  11. Na manetce działają tylko przycisku poniżej, zaznaczone na żółto. Po kliknięciu na ten czerwony nic się nie dzieje (swoją drogą tam prawie nie da się wyczuć żadnego "kliku" stąd pomyślałem też o wymianie tej właśnie manetki)
  12. Nie, nic się nie dzieje po kliknięciu pokrętła. Jedyne co mogę w komputerze zrobić to chodzić góra/dół przyciskami w manetce w jednym z menu
  13. Witajcie, nie wiedziałem czy zakładać nowy temat, czy pisać w wątku o wymianie radioodtwarzaczy. W razie czego proszę o zamknięcie tematu, pytanie przeniosę do ogólnego wątku. Od niecałego tygodnia jestem posiadaczem Vectry C (2002, 1.8). Auto ma wsadzone niefabryczne radio, oryginału nie posiadam (wg VIN dekodera było to CDR 2005). Sytuacja wygląda tak, że najchętniej kupiłbym jakieś używane oryginalne radio bo wg mnie zdecydowanie lepiej wizualnie wygląda. Poczytałem trochę tematów ale jako osoba przyzwyczajona do japońskich auta, mam nieco kłopotów z rozgryzieniem kilku spraw. Czy jeżeli kupię drugie, oryginalne radio razem z PINem czy będę mógł je podłączyć normalnie do auta (zakładam, ze stare zostało wyciągnięte po prostu)? Z tego co czytałem i dobrze rozumiem, jeżeli wyświetlacz nie został wylogowany to i tak na nim nic związane z radiem nie będzie się wyświetlać? Jeżeli taka operacja sprawia dużo kłopotu może podpowiecie mi w innej kwestii - załóżmy że zostawię nieoryginalne radio. Tylko na ten moment nie mam możliwości w ogóle sterować komputerem - w prawej manetce, widocznej na zdjęciu mam przyciski ale działają tylko góra - dół, po wciśnięciu kółeczka nic się nie dzieje. Mogę tylko poruszać się po menu widocznym na zdjęciu. Klimatyzacja jest automatyczna i po wciśnięciu jej pokręteł na komputerze też nic się nie pokazuje. Wygląd nieoryginalnego radia mogę przeżyć, brak dostępu do komputera też (mam LPG więc w sumie jego główne funkcje jak spalanie, zasięg itp i tak nie miałby sensu). Z tym, że na ten moment nie mogę ustawić nawet trybu nawiewu (nogi, nogi+przód itp). Mogę jedynie pokrętłami ustawić temperaturę, włączyć tryb auto itp. Stąd pytanie laika - czy coś tu jest namieszane w tych wiązkach? Coś nie jest podłączone? Może manetka jest uszkodzona (stąd brak reakcji na kółeczko). Ale wtedy po kliknięciu pokrętła klimy coś na komputerze powinno się pojawić wg mnie. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi od czego zacząć Pozdrawiam
×
×
  • Create New...