Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Rafał70

Forumowicz
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O Rafał70

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    Opel Signum 1,9 CDTI

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    OK, skąd wobec tego wziąć nowy przewód do tak starego (nie oszukujmy się) samochodu?
  2. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Dzięki, przy okazji okazuje się, że wpięcie odwrotnie wtyczki sterowania pompą wspomagania (4 pin) uniemożliwia rozruch silnika więc jeśli przez pomyłkę wpięliście tyczkę odwrotnie i silnik nie startuje. Eeee tam, "dziadowania"... To tylko wtyczka z dwoma pinami, wystarczy uciąć starą, dolutować nową i zaizolować. Poza tym biorąc cały przewód ze szrotu (bo jednak to stare auto) nie ma pewności czy na pewno będzie sprawny - takie mam zdanie.
  3. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Muszę przyznać Ci rację, dziś zajrzałem do pompy i zdiagnozowałem problem - przegrzana wtyczka zasilania pompy wspomagania, konektor jest poluzowany i kiepsko kontaktuje, podgiąłem go i spryskałem WD-40 żeby wyczyścić i okazało się, ze WD-40 izoluje elektrycznie więc pompa przestała działać, dopiero po zastosowaniu CX-80 Contacx wszystko wróciło do normy. Przy okazji okazało się, że uszczelka wtyczki jest pęknięta i to pewnie powodowało zawilgocenie złącza i jego przegrzanie. Najprościej byłoby teraz wymienić wtyczkę zasilania pompy o ile uda się taką znaleźć.
  4. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Mój problem zdiagnozowany w ten sposób: konstruktor pojazdu umieścił pompę wspomagania w kiepskim miejscu bo bardzo nisko, podczas jazdy woda chlapie na obudowę pompy i złącza elektryczne, sąsiedztwo gorącego silnika powoduje, że elementy elektryczne ulegają szybszemu zużyciu. To opinia mechanika, który miał zająć się problemem ale zrezygnował bo układ elektryczny sterowania pompą jest cały zaśniedziały i należy wymienić ją na inną ale podobno trzeba uważać żeby nowa pompa nie powodowała błędów w sterowniku pojazdu. Wiecie coś na ten temat?
  5. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Możliwe, choć jednym z zastosowań WD-40 jest konserwacja styków elektrycznych, preparat nie jest elektrolitem - nie przewodzi prądu. Nie sądzę, żeby mógł zaszkodzić ale skoro są dedykowane preparaty to pewnie lepiej je zastosować.
  6. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    W Signum pompa wspomagania znajduje się nisko, przy ściance kokpitu po lewej stronie silnika patrząc od przodu samochodu i wygląda jak biała "butelka mleka" z czarnym korkiem, trzeba głęboko sięgnąć ręką żeby chwycić za złącza elektryczne ale chyba dałoby się je wypiąć od pompy bez konieczności użycia kanału. Nie wypinałem ich sam bo "operację" przeprowadziłem na parkingu przed sklepem żeby tylko dojechać do domu ale myślę, że warto byłoby je wypiąć i przeczyścić styki a potem potraktować np. WD-40 choć zaznaczam, że nie jestem żadnym mechanikiem, takie rozwiązanie podpowiada mi logika. Jak uda Wam się to zrobić to podzielcie się wiedzą.
  7. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Jestem właścicielem Opla Signum 2007 od tygodnia, poprzednio miałem 19-letniego Mercedesa i... spokojną głowę - nie musiałem znać się na mechanice, tylko olej, filtry i paliwo . Poruszałem tymi przewodami. które dochodzą do "butelki z mlekiem" i to pomogło, wydaje mi się że trzeba odpiąć te złącza, wyczyścić je i jakoś zabezpieczyć przed wilgocią, w poniedziałek i tak oddaję auto na wymianę rozrządu, powiem mechanikowi żeby zajrzał do tych złączy. Rozwiązanie, o którym wspomniałem wydaje mi się logiczne.
  8. Rafał70

    Dziwny problem z pompą wspomagania

    Może masz ten sam problem co ja, wczoraj nagle wspomaganie przestało działać, dojechałem do mechanika, ten poruszał złączkami elektrycznymi do wspomagania i problem znikł. Dziś ponownie się pojawił, zrobiłem to, co on i znów działa. Podejrzewam, że problem tkwi w przewodnictwie elektrycznym, nieszczelne i zaśniedziałe złącza itp. Jak wjedziesz w kałużę to woda przedostaje się do złącza i zwiększa przewodnictwo elektryczne, gdy wyschnie przewodnictwo maleje. Nie wiem czy mam rację ale wiele na to wskazuje.
  9. Rafał70

    Radio vc

    Podepnę się do tematu. Mam odbiornik DVD90, nie działa nawigacja (brak sygnału GPS, odłączyłem i ponownie włączyłem do radia wtyki anteny GPS i FM jak ktoś radził ale bez rezultatu. Nadal nie mam zasięgu GPS i radio też zanika gdy wyjadę poza miasto. Kupiłem taką antenę http://allegro.pl/antena-aktywna-fm-gps-fakra-opel-combo-vectra-c-i7409791407.html ale mimo zapewnień sprzedawcy, że jest kompatybilna wtyki anteny i instalacji antenowej samochodu są zupełnie różne, z kolei nie są dostępne oryginalne nowe anteny a kupowanie używanej to moim zdaniem loteria i nie ma gwarancji, że za 2 - 3 miesiące też nie umrze. W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób przerobić kupioną antenę z wykorzystaniem wtyków starej tak, aby pasowała do samochodu? Z gniazda instalacji antenowej pod dachem auta wychodzą 3 przewody a kupiona antena ma 2, jak to rozwiązać?
  10. Rafał70

    CD70 pokazuje Szwecję.

    Jednak mam odbiornik DVD90, odłączyłem i ponownie włączyłem do radia wtyki anteny GPS i FM jak ktoś radził ale bez rezultatu. Nadal nie mam zasięgu GPS i radio też zanika gdy wyjadę poza miasto. Kupiłem taką antenę http://allegro.pl/antena-aktywna-fm-gps-fakra-opel-combo-vectra-c-i7409791407.html ale mimo zapewnień sprzedawcy, że jest kompatybilna wtyki anteny i instalacji antenowej samochodu są zupełnie różne, z kolei nie są dostępne oryginalne nowe anteny a kupowanie używanej to moim zdaniem loteria i nie ma gwarancji, że za 2 - 3 miesiące też nie umrze. W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób przerobić kupioną antenę z wykorzystaniem wtyków starej tak, aby pasowała do samochodu? Z gniazda instalacji antenowej pod dachem auta wychodzą 3 przewody a kupiona antena ma 2, jak to rozwiązać?
  11. Rafał70

    CD70 pokazuje Szwecję.

    Dzięki za odpowiedź. Poradzisz mi na szybko co zrobić żeby to naprawić, wtyczki szukać z tyłu radia czy gdzieś pod dachem (mam model z szyberdachem)? Jest to mój pierwszy Opel więc nie wiem jeszcze co gdzie jest a wyjazd na urlop zbliża się wielkimi krokami
  12. Rafał70

    CD70 pokazuje Szwecję.

    Witam, kilku dni jestem właścicielem zadbanego egzemplarza Opla Signum z 2007 roku, samochód jest wyposażony w nawigację (DVD90) oraz kolorowy ekran. Mimo wyczyszczenia pamięci i ustawień nawigacji po poprzednim użytkowniku (historia tras, adres 'home' itp.) nawigator zawsze jako moje aktualne położenie wskazuje jakąś miejscowość w Szwecji, z tego powodu gdy programuję cel podróży komputer przelicza drogę z tej właśnie szwedzkiej miejscowości, w czasie jazdy wyświetlana jest strzałka i niemiecki lektor, który podaje komunikaty o zmianach kierunku jazdy. Dodatkowo nie mogę ustawić swojego adresu "Home" ponieważ mojej miejscowości nie ma na liście, są jedynie większe miasta, nie mogę nawet jako adresu "home" ustawić najbliższego miasta wojewódzkiego, podobnie gdy chcę zaprogramować trasę np. do Karpacza - nie ma go na liście miejscowości. Płyta z mapami całej Europy jest oryginalna i pochodzi bodajże z 2005 roku, w menu głównym na ekranie obok "róży wiatrów" widoczny jest przekreślony symbol GPS. Czy ktoś mógłby pokierować mną co mam zrobić żeby ustawić nawigację zgodnie z moimi potrzebami? Proszę się nie denerwować, że nie używam wyszukiwarki (starałem się) ale nawet nie wiem czego mam szukać i jak nazwać problem, poza tym trochę zależy mi na czasie ponieważ wybieram się na urlop.
×