Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lotusso

Forumowicz
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

lotusso last won the day on October 27 2018

lotusso had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About lotusso

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    VC FL Z20NET, MA Z16XE

Recent Profile Visitors

362 profile views
  1. Tylko dlaczego jest ok jak rano przed odpaleniem wyłączę instalkę przyciskiem? Czy ten gaz przez noc by się tam nie nagromadził i niezależnie od przycisku silnik by nierówno pracował?
  2. A więc dołączę się do nielicznych: moja skrzynia lepiej działa jak jest rano mróz. Jak się mocno rozgrzeje to klepie. Jak jest upał działa poprawnie, generalnie nie haczy ale jak jest mróz to biegi leciutko pykają no i przy okazji nie ma wtedy tego najbardziej wkurzającego tąpnięcia/uderzenia jak się puszcza sprzęgło po wrzuceniu 2. biegu (wtedy jest jazda jak marzenie). Jednak zakładam, że to efekt nierozgrzanego sprzęgła/dwumasy a nie samej skrzyni. Jak jest mróz to też nie klepie lub zdecydowanie mniej klepie (gęstszy olej?). Z olejem jeszcze nic nie robiłem, nawet nie dolewałem bo mam plan wymienić na nowy. Mam nadzieję, że chociaż ustanie to klepanie na wolnych jak wleję 200-300ml więcej niż wyleci bo nie łudzę się, że poprawi się coś podczas puszczania tego sprzęgła na 2. i tąpnięcie raczej pozostanie. No i teraz pytanie o kluczowy parametr GM i Fuchs: czy z racji, że u mnie występują problemy bardziej na ciepłej skrzyni niż na zimnej wskazanym byłby olej GM 75W85 czy Fuchs 75W80 ? Czy to w zasadzie nie robi żadnej różnicy? A może powinienem wlać w ogóle jakiś inny gęstszy?
  3. Nie no ja wiem, że te nowe niektóre wynalazki to śmiech na sali. Zdecydowanie tęsknię za czymś z klasycznym układem napędowym: 6 cylindrów i napęd na tył. No i żeby jeszcze dało się LPG założyć.. No ale takich aut już nie będzie, chyba że jakieś BMW E60-61. Ale na to trzeba mieć worek kasy na utrzymanie takiego złomu już w tym momencie. Z mniejszych wynalazków to chyba wolałbym już jakiegoś passata B7 w dieslu nawet, już mi wszystko jedno - byleby kierownica nie drżała... Peugeota 508 w dieslu chyba bałbym się zaryzykować.. Nie mam innych pomysłów. Niestety VC mnie rozczarowała choć miałem duże nadzieje odnośnie tego auta i planowałem je trzymać w rodzinie tak długo jak omegę B (8 lat).. ale to nie na moje nerwy raczej ta kierownica + praca skrzyni/dwumasy/sprzęgła wykończy mnie szybko z powodu problemów znajomych z drganiami kierownicy w insigni też się nie zdecyduję na to auto, choć podoba mi się wizualnie.
  4. Witajcie. Szukam punktu zaczepienia przed kontaktem z gazownikami. Objaw to nierówna praca po odpaleniu na benzynie, na zimnym, na ciepłym, czasem jest ok, nie ma reguły.. Ale.. Od kilku dni przypadkiem wpadłem na pomysł żeby przed odpaleniem albo zaraz po zgaszeniu wyłączyć przyciskiem LPG. I eureka. Od razu efekt - odpala już równo. Ale wystarczy, że włączę tylko przycisk LPG (auto zimne, wciąż pracuje na PB) i od razu jakby wypadanie zapłonu, nierówna praca. Wyłączę - I znowu jest ok. Generalnie objawy te są tylko po odpaleniu przez 20-30 sekund. Podczas jazdy wszystko ok, moc jest, nie szarpie, nie przełącza na PB podczas buta. Widział kiedyś ktoś coś takiego, że samo włączenie przyciskiem sieje jakieś zakłócenia w pracy na benzynie tylko na zimnym? Byłem z tym na reklamacji w zeszłym roku bo już zauważyłem po paru dniach pracy na LPG ale stwierdzili że to wypadanie zapłonu (cewki). Bo strojenie przez AFR było lux i ładnie się mapy pokrywały. Odpuściłem temat, bo rzadko to występowało ale teraz się nasiliło dopóki nie wpadłem na odłączanie instalacji. Dodatkowym objawem jaki zauważyłem jest chwilowa nierówna praca po przełączeniu na gaz (na zimnym). Innym objawem jest jeszcze sporadyczne gaśnięcie kiedy wciśnie się ostrego buta na jedynce lub dwójce i nagle się odpuści na luzie. Ale to wg mnie książkowy objaw nieogarniętego przeładowania ciśnienia w parowniku Gold GT, przynajmniej tak piszą na forum Saaba. Ale to chyba nie ma związku. Jak myślicie?
  5. Przynajmniej zmieniło się u ciebie na plus🙂 ja już teraz wiem, że nigdy więcej Opla. VC niestety nie polubiłem, a te wszystkie irytujące bolączki układu przeniesienia napędu wręcz doprowadzają do pasji każdego dnia. Silnik z20net się broni bo to fajna jednostka, która już się nie powtórzy nigdy ale w VC słabo się to prowadzi. Szkoda, że nie brałem pod uwagę Saaba, może by lepiej się jeździło. Niestety na razie nie będę miał kasy na coś lepszego, pytanie czego w ogóle szukać po 2010 roku bo gazu już nie założysz do jakiegoś fajnego silnika. Aktualnie w pracy jeżdżę Astrą kombi z końcówki 2018 roku, na szczęście przedlift z 4 cylindrami 1.6 diesel. Ale niestety nigdy więcej Opla 😎
  6. Ja już się trochę poddaję z tymi drganiami kierownicy i jej bujaniem na nierównościach. Kiedyś nerwowo szarpało. Teraz na zimówkach 215x50x17, feldze 7J i dopompowaniu kół na 2.7 bara jest o niebo lepiej. Kierownica prawie się nie rusza na nierównościach bo na letnich 225x45x17 i feldze 7.5J było jednak gorzej. Na pewno trzeba pilnować tego ciśnienia bo bardziej nosi. Teraz myślę też nad rozporką dodatkowo choć wiadomo że należałoby dalej szukać prawdziwej przyczyny. Jednak szkoda mi chyba kasy na to auto. Aktualnie nie jest najgorzej bo przed wymianą tulei wahaczy, na letnich oponach i ciśnieniu 2.3 była tragedia. Co do drgań to chyba trzeba z tym żyć. U mnie tylko przy 120 km/h i to czasem. Czasem wcale, czasem lekko, czasem mocno. Mechanik w insigni diesel miał to samo, Powymieniał tarcze, wszystko sprawdził i dalej to samo. Poddał się, sprzedał auto. Kolega z pracy insignia 2.0 turbo, też drga przy 120.... Kolega VC Z20NET to samo przy 120. Powymieniał wahacze, tarcze, amorki, sprężyny, półosie, 3 komplety kół i dalej to samo. Opel... U nikogo nie ma widocznego luzu na maglu więc chyba nikt się nie zdecyduje dalej tak dużo inwestować...
  7. @tomascor A luz magla był ewidentny podczas diagnostyki na aucie? Czy wymieniałeś bo już nic innego nie zostało do wymiany?
  8. Jakie całkowite koszty regeneracji i montażu magla?
  9. Tak w ogóle to u mnie skrzypienie nie było winą samej sprężyny tylko tej małej blaszki w tym żółtym dynksie.
  10. Zadzwoń z rana do użytkownika ProChoice. Pomoże, doradzi, podpowie i sprzeda Ci w dobrej cenie. https://pro-choice.pl/kontakt-inf-11.html
  11. Dzięki za wskazówki @jarcio_1001 Czyli jeśli oryginalne radio gaśnie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki to na niefabrycznym też tak powinno być. Zakładam, że jednak te kabelki czerwony i żółty muszą być zamienione. Pozostaje jeszcze kwestia logiki zapłonu w ustawieniach na komputerze VC. Nie za bardzo pamiętam co tam można ustawiać, u siebie możesz to zmieniać? Co się wtedy zmienia? Radio gra w ogóle bez kluczyka?
  12. Ktoś podpowie jak rozgryźć tryby stacyjki i działanie radia po zgaszeniu auta? Chodzi mi o to żeby radio grało dopóki całkowicie nie wyjmę kluczyka ze stacyjki, teraz gaśnie od razu po zgaszeniu auta mimo, że kluczyk jest jeszcze w stacyjce. Nie chodzi mi o podłączenie radia na stałe (kross żółtego i czerwonego kabelka) tylko żeby radio samo się wyłączało jak wyciągnie się kluczyk a nie jak zgasi się auto. (Radio niefabryczne)
  13. @Kostek_mg Jakim budżetem dysponujesz do tej operacji?
  14. Wygląda jakby układ był zapowietrzony.
  15. Pierwsze kupiłem bodajże osram cool blue intense xenon look - masakra, w ogóle nie świeciły a na mokrym po ciemku to już dramat. Od roku czasu mam polecane w testach i w sumie jedne z tańszych z inter-cars. Nazywają się Cartechnic autolampe H7 i kosztowały 15 zł/szt naprawdę dobre za taka kasę i świecą ładnie na biało. Możesz poczytać cały wątek:
×
×
  • Create New...