Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lotusso

Forumowicz
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

lotusso last won the day on October 27 2018

lotusso had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

About lotusso

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    VC FL Z20NET, MA Z16XE

Recent Profile Visitors

246 profile views
  1. A jakie są objawy z tym słabym utrzymywaniem temperatury pod obciążeniem? Przełącza się na PB? A jaki aktualnie parownik zakładają np. w Tczewie. Z tego co słyszałem to tam nie ma raczej żadnych problemów po założeniu lpg.
  2. Czyli nie ma jednego, sprawdzonego parownika do tego silnika, żeby bezawaryjnie hulał w serii lub max te 210-230 km? Ciężko w to uwierzyć. Te problemy z ciśnieniem i temperaturą to po jakim czasie i przebiegu mogą się zacząć?
  3. O, dzięki za wskazówkę. Sprawdzę.
  4. Święta racja z tymi opiłkami. A wytłumacz mi proszę o co chodzi z tym wielozaworem ekstra? No i czemu nie ma idealnego wyboru jeśli chodzi o parownik? A ciekawe jaki obecnie instalują w Turbo LPG?
  5. Trzeba kur.wa kochać to auto, żeby wszystko powymieniać a dalej drży, ja mam już trochę dość a zdecydowanie nie kocham tego auta, nawet nie lubię ale jeździć trzeba. Szykuje się dłuższa autostradowa trasa z dziećmi na wakacje a niestety zauważam, że przy prędkościach około 130 km/h zaczyna telepać kierownicą - i teraz najlepsze - tylko czasami. Czasami jest względnie ok a czasem drgania są mega mocne. Różne opony, nowe/kilkuletnie, różne felgi zima/lato i dalej to samo. Znajomy też ma takie samo auto i objawy takie same - nie da się jechać autostradą. Sporo już wymieniłem rzeczy w tym aucie ale już nie mam ochoty wymieniać na pałę tarcz hamulcowych, opon, felg, całego zawieszenia, półosi, maglownicy itp, itd. Na początek zainspirowało mnie to dynamiczne wyważanie na hunterze - orientujecie się, gdzie w Łodzi mają coś takiego i potrafią tego używać, ile to kosztuje? Chciałbym tylko dojechać nad morze za miesiąc a później spuścić to auto ze skarpy..
  6. Witajcie. Co obecnie polecilibyście z gratów LPG do tego silnika a czego zdecydowanie nie? Jestem zapisany na 28.05. w Gomar Łask na instalację, od razu odrzuciłem propozycję BRC. Stanęło na KME, jakimś parowniku z dużym zapasem (250-270KM), auto seria ale może kiedyś coś... Nie pamiętam jakie wtryski choć pytali czy życzę sobie jakieś konkretne - zdałem się na nich - tu pytanie do Was co polecacie, żeby łatwo można było je wystroić i w ogóle. Co mnie przekonało do założenia gazu u nich to to, że stroją przez AFR, podobno mają doświadczenie w tych jednostkach i potrafią to dobrze wystroić; oprócz tego na życzenie klienta zdejmują kolektor do wiercenia (100 pln) choć twierdzą, że znają ten silnik dobrze i potrafią sobie z tym poradzić bez zdejmowania ponadto już kilka auta tam gazowałem i serwisowałem, m.in. omegę + BRC oraz merivę + KME. W zasadzie KME w merivie przez tyle lat rewelacja - zero problemów. W omedze BRC nie do końca się sprawdziło, Brak Regulacji Czegokolwiek i parownik szybko dawał znać o sobie. A więc podpowiedzcie ewentualnie na co tu jeszcze zwrócić uwagę, jaki byłby najlepszy sterownik (może jednak STAG czy KME), jaki dokładnie parownik i wtryski. Jeśli miałbym zwiększać moc kiedyś to max te 210-230KM ale jak jechałem innymi vectrami 2.0T z mocą 270KM oraz 230KM to nie czułem prawie żadnej różnicy w mocy. No chyba, że moja tak dobrze reaguje z samego dołu a tamte nie.
  7. Mam jeszcze pytanie, czy można się sugerować tylko Techem w diagnostyce tego silnika (podciśnienie, napięcia, doładowanie, itp, itd) czy wszystkie podzespoły trzeba sprawdzać po kolei organoleptycznie? Ktoś dałby radę podsumować w kilku punktach po kolei wszystkie możliwe słabe punkty odpowiadające za sterowanie podciśnieniem do sprawdzenia?
  8. Nie mam LPG. Auto jest aktualnie odstawione na warsztat to może się dowiem czy jakieś błędy się zapisały. Obstawiam, że nie ma błędów tak jak na jesień nie było kiedy zaczęły się te spadki mocy.
  9. Witajcie. Niestety i u mnie od jakiegoś czasu zaczęły występować zaniki mocy. Generalnie mało robię kilometrów jednym ciągiem więc niezbyt zauważalne są te spadki. Dopiero jak już auto się mocno rozgrzeje np.. na trasie to już czuć ewidentnie bardzo wyraźny spadek mocy. Czy zauważyliście u siebie wtedy jakąś inną pracę silnika? Wg mnie wszystko wtedy jakoś buczy, czy to silnik czy układ wydechowy. Auto słabe a wciśnięcie gazu powoduje głównie zmianę natężenia buczenia. Często jedzie lekko i bardzo żwawo jak pszczółka a czasem po rozgrzaniu łapie ten brak mocy i buczenie jak bąk. Przeraża mnie ten zakres sprawdzania wszystkiego po kolei bo nie za bardzo mam jak. Od czego by tu zacząć?
  10. To faktycznie w takim razie nie ma sensu.
  11. Dla zainteresowanych można się postarać żeby mieć to mniejsze pokrętło z chromem w radiu. Trochę przerobienia mocowania od środka i dałoby radę. Na pewno kołnierz do zeszlifowania żeby nie wystawalo mocno. Jest też troszkę większe ale jakby komuś się zamarzylo wymienić też to duże w radiu, np od astry/zafiry + wszystkie w climatronic to łączny efekt byłby niezły.
  12. Już poprawiłem to środkowe od AH/ZB. Teraz już nie wystaje, wręcz jest na równo z tymi od insigni.
  13. Niestety, trzeba chwilę porzeźbić. Wkłady na których trzymają się oryginalne pokrętła Vectry zostają bez zmian. Pokrętła od insigni łatwo obrobić od środka zwykłym tapeciakiem i dopasować, są miękkie w obróbce i trzeba się pozbyć wypustek. Po tym zabiegu trzeba nałożyć je na te środki od VC. Pokrętła od insigni to te większe od radia cd300, cd400. Potrzebne dwa panele od insigni, jakieś grosze na olx. Większe pokrętło sprawiło więcej problemów, musiałem je potraktować od środka pirografem, wypalarką do drewna. Jest ok, siedzi sztywno ale na mój gust fajniej, jakby było pokrętło od radia, takie jak ma kolega @Gucio71. Z tym musiałbym się jeszcze pobawić żeby weszło głębiej. Ale ogólnie i tak efekt przyzwoity.
  14. Jeśli chodzi o Twoje pokrętło to lepiej jakbyś załatwił sobie takie samo jak masz w radiu. To u mnie jest od astry H / zafiry B i jak widać jest głębsze / bardziej wystające. Pytanie co to za radio masz, że jest tam ten chrom? Bo w VC nie widziałem takiego. A też u mnie by bardziej takie pokrętło pasowało.
  15. No i już zameldowały się wszystkie pokrętła z chromem. 😎
×
×
  • Create New...