Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

johnny_slu

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About johnny_slu

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    Opel Signum 1.9 CDTI 150 KM

Recent Profile Visitors

80 profile views
  1. Witam. Planuję założyć hak do mojego Opla Signum. Czy ktoś zakładał hak do Signuma? Czy potrzeba kłaść wiazkę i moduł? (silnik 1.9 cdti 150 km, automat 6 biegów, rocznik 2006)
  2. Witam. Planuję założyć hak do mojego Opla Signum. Czy ktoś zakładał hak do Signuma? Czy potrzeba kłaść wiazkę i moduł? (silnik 1.9 cdti 150 km, automat 6 biegów, rocznik 2006)
  3. Generalnie uporałem się z tematem. Samochód pracował w trybie awaryjnym i świeciła się kontrolka silnika. Po podpięciu z kumplem, samochodu do kompa wywaliło całą litanię błędów. Na szczęście kierując się starą życiową zasadą "dwie godziny myśl, pięć minut rób", zaczęliśmy od sprawdzenia bezpieczników. I tu była przyczyna, mały bezpiecznik pod maską, koło akumulatora (10A), który według schematu odpowiada za system sterowania silnikiem. Po wymianie, samochód zaczął pracować jak należy, a jedyny błąd, to ten którego się spodziewałem, czyli od EGR. Błąd EGR powodował wyświetlanie samochodu z kluczykiem, po odpięciu wtyczki od EGR kontrolka przestała się zapalać. Jeśli nie zapali się znowu, to 300 zł w kieszeni, bo nie będę wywalał EGR z programu Podsumowując, udało mi się wyczyścić i zaślepić kolektor, usunąć klapy wirowe oraz zaślepić EGR i wyczyścić przepustnicę. Przy okazji zrobiłem sobie komplet rozrządu, wymianę oleju i wszystkich filtrów. Kolektor dolotowy przed czyszczeniem: Kolektor po czyszczeniu: A tutaj ciekawostka, tak wyglądały u mnie przewody od przepustnicy (żeby naprawić przecinałem je, naciągałem izolację i lutowałem):
  4. Kolektor złożyłem na silikon, Egr zaslepilem pełna zaslepka, wymienilem przy okazji rozrząd z pompa wody. Wczoraj wueczorem odpalilem samochód. Świeci sie kontrolka od silnika i mam wrazenie, ze samochod jest w trybie awaryjnym bo na parkingu w automacie nie moge podkrecic go bardziej niz do 2000 obrotow. Czy jest to objaw zaslepionego EGR czy cos jeszcze moze byc przyczyna?
  5. Czy po zaślepieniu EGR musiałeś zmieniać program w komputerze, czy nie wywalało Ci błędów?
  6. Wywalanie błędu, to jedno. A jak zastosowanie tych zaślepek wpływa na moc silnika? Która pod tym kontem lepsza czy pełna czy z otworami. Ogólnie to powiedzcie też czy dobrze kombinuje, zanim rozebrałem samochód, miałem efekt dosłownie czarnej chmury za mną przy gwałtownym dodaniu gazu. Cięgno prowadzące klapy wirowe wypadło i leżało na kolektorze, po podłączeniu do kompa pokazywał problem z wydajnością układu powietrza. Więc zacząłem kombinować z wywaleniem klap wirowych. Mój tok rozumowania był taki: klapy nie pracują jak należy, przez co do mieszanki dostaje się za mało powietrza a za dużo paliwa i przez to że mieszanka jest bogatsza w paliwo kopci na czarno. Czy po wywaleniu klap i EGR, samochód powinien mniej "kopcić"?
  7. Jeszcze jedno pytanie, ktos rozpoławial kolektor zeby go wyczyścić? Co z uszczelka ktora jest tam na łączeniu? Nir ma jej nawet w serwisie, planuje dorobić uszczelke ze sznura oringowego. Czu ktos to robił, jeśli tak to na co robiliscie zamiast tej uszczelki?
  8. Dzięki, za pomoc. DPF nie mam na pokładzie, wirc chyba zastosuje pełną zaślepkę.
  9. Kupiłem pełna zaslepke, czy wystarczy jak zrobie ze 4 okragle otwory? (widzialem tez takie zaślepki w internecie). I czy przy zaslepce z otworami bedzie trzeba zmieniac program, czy nie?
  10. Witam, odkopie troche temat, bo wlasnie zabrałem się za mój kolektor (autko to Opel Signum 1.9 cdti 150 KM). Wyjąłem już kolektor, otworzyłem go i wyczyściłem, usunąłem klapy wirowe i wlasnie terax zastanawiam sie co dslej, kupilem przez Allegro zaślepki wciskane na klej, ale zastanawiam się czy nie lepiej zaspawac tych otworów. Dodatkowo zastanawiam się czy po usunięciu klap wirowych trzeba tez zaslepiac EGR czy kepirj go zostawić zostawic. Jesli ktoś przerabial to w swoim opelku to proszę o pomoc.
×
×
  • Create New...