Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Andrew7374

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Andrew7374

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 B+G 2002r. Sedan

Kontakt

  • Telefon
    721004048

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak wygląda temat kupna używki? Jest ich kilka na allegro. Lepiej używka oryginał czy chińczyk FAI? Nie mogę nigdzie znaleźć oryginalnego Pierburga oprócz podejrzanego sklepu Autodoc.
  2. Witam. Podczas wymiany rozrządu okazalo się, że jest wyciek z pompy oleju. Pierwsza propozycja mechanika - pieburg 7.29013.01.0 (93172703). Okazało się, że średnicę nie pasują i są 2 rodzaje pomp. Mechanik teraz poleca - pieburg 7.29029.01.0 (93174209), ale jest bardzo trudno dostępna. Znalazłem zamiennik do tego 2 pieburga - FAI OP242. Ceny tego FAI - 200zl. Pieburga- 900... 1. Z czego wynikają te różnice w cenie? Ten FAI to jakiś chińczyk, a Pieburg oryginał? 2. Ktoś ma doświadczenie w temacie montowania tych pomp? Warto brać tego FAI? Jest wszędzie dostępny, Pieburg bardzo ciężko. Katalog pomp oleju Opel - https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/3/14-0/ Obie pompy w autodoc - https://m.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/93174209
  3. @Cretux, dzięki za tabelkę, zapamiętam. Najwidoczniej tak jak mówisz Aczkolwiek nigdy nie jeździłem z niskim poziomem, zawsze sprawdzałem i jeśli było mniej niż pół to coś tam dolewałem. Ogólnie miałem wrażenie, że coś z tą kontrolką jest nie tak, bo często było tak, że poprostu na trasie podczas ostrzejszej jazdy (140/150 km/h) po czasie się zapalała, zjeżdzałem, odczekałem chwilę i patrzyłem czy jest ok, zwykle była połowa miarki. Wracając do tematu rozrządu, może ktoś montował u siebie ten zestaw - https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-opel-astra-vectra-zafira-1-8-16v-8585051358 Dużo opinii na allegro i 2x taniej niż u mechanika oraz 150zł niż zestaw polecony wyżej przez @Cretux. Ten SRL to faktycznie oryginalna pompa wody, tak jak się ktoś piszę w komentarzu?
  4. Dzięki za rady Panowie. Przeszukałem allegro i znalazłem 3 propozycję wahaczy, jakbyście się mogli wypowiedzieć które z nich się nadają, bo dość duża rozbieżność. Jedne z najtańszych - https://allegro.pl/oferta/wachacz-d120463-denckermann-9216340092 Średnia cena - https://allegro.pl/oferta/febi-wahacz-tyl-gorny-opel-signum-vectra-c-8444913181 Jedne z droższych, polecane na forum Lemforder - https://allegro.pl/oferta/lemfo-wahacz-tyl-l-p-gorny-vauxhall-vectra-mkiigts-9334075127 Do tego śruby (brać, nie brać?) - https://allegro.pl/oferta/zestaw-srub-wahacza-tyl-lemforder-39730-01-8944691211 Dzięki @matoslaw za fotki do wahaczy, aczkolwiek ciężko mi rozróżnić pomiędzy tymi ze zdjęć, a tymi z powyższych aukcji czy to te same, czy jednak pływające Jak dla mnie to to samo z wyglądu.
  5. Aż 1 litr? Do tej pory gdy paliła się kontrolka i po odczekaniu 5-10min na postoju było na min, dolewałem 100ml i zapominałem o sprawie na dłuższy czas. Stąd moja myśl, że 100ml to wystarczająca ilość Pamiętam, że czytałem na forum, że dolewanie za dużo to też nie dobrze, stąd zacząłem od 100, a że problem znikał..
  6. Tak jak pisałem, praktycznie co trasa 150km w weekend to kontrolka się paliła i kontrolowałem poziom. Dolewam zwykle 100ml gdy jest na dole bagneta, żeby było na środku. W trakcie jazdy po mieście kontrolka się nie pali.
  7. Ok, czyli wymiana to kwestia zdjęcia koła, odkręcenia starego wahacza i wsadzenia nowego? Wystarczy auto na podnośnik z 1, a poźniej 2 strony? Czy jak zdejmę wahacz to coś może polecieć na dół i też trzeba podeprzeć? I na czym polega ten dylemat montowania wahaczy z tulejkami 'zwykłymi' vs z tulejkami pływającymi? Widziałem, że ten temat też się często przewija. Czemu polecasz ze zwykłymi? Trwalsze są?
  8. Rozumiem. Kurcze, to chyba podzwonię po warsztatach i się zorientuje. Robiłem u nich już parę razy, mam blisko z mieszkania więc dalej się nie orientowałem. Może ktoś poleci jakiś warsztat na północy Krakowa?
  9. Żeby była jasność, mówię o tej kontrolce: Czyli rozumiem, że rozsądniej wymienić. @Cretux to standardowa procedura przy wymianie rozrządu czy tak u Ciebie wypadało że wymieniałeś olej, filtry i resztę? To cena w porównaniu do tej co dostałem, uważam, bardzo dobra.
  10. Możesz coś polecić, firma albo link? Wcześniej coś mi mignęło o Lemforderze. Co do śrub, ciężko mi powiedzieć, może są w fatalnym stanie. Jeśli chodzi o samodzielną wymianę to myślałem o tym, ale słyszałem od znajomych, że nie jest to taki prosty temat. Jak duża jest szansa, że coś zepsuje? Nie mam dostępu do kanału.
  11. Cześć wszystkim. Na przeglądzie u diagnosty wyszło, że mam do wymiany tuleje pływające tył. Mechanik powiedział, że sama wymiana tulei to koszt 70zł x 2 (2 tuleje) + wymiana 120zł x 2 + śruby 50zł x 2 = 480zł. Zaproponował mi też opcję z wymianą obu wahaczy, tj wahacz 250zł x2 + wymiana 90zł x2 + śruby 50zł x2 = 780zł. Co polecacie w tej sytuacji? Lepiej dopłacić do całych wahaczy czy wymienić same te tulejki? I jak widzicie koszta, jest ok czy drogo? Warsztat w Krakowie. Pozdrawiam.
  12. Cześć wszystkim. Auto Opel Vectra C 1.8 Z18XE 122KM + gaz. Byłem ostatnio na przeglądzie u mechanika i stwierdzili, że cieknie olej z uszczelnień rozrządu. Jest to fakt, bo w ostatnim czasie często zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju, muszę stawać na trasie i sprawdzać. W czerwcu 2-3 razy dolewałem po 100ml, wcześniej to była dolewka raz na 3-4msc. Zaproponowali wymianę rozrządu za 470zł (rozrząd + pompa wody) + 500zł robocizna. Auto ma przejechane 393kkm, u mnie od 360kkm, rozrządu do tej pory nie robiłem i nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał. Kilka pytań w związku z tym, 1. Czy mogę wymienić same uszczelniacze i koszt będzie zdecydowanie niższy czy to ta sama robota? Czy lepiej jednak nie oszczędzać i wymienić komplet? 2. A jeśli tak, to jaki rozrząd polecacie? Jak wspominałem mechanik wspominał o kwocie 470 za części, niestety nie wiem o jakiej firmie mówił. Na allegro znalazłem zestaw INA za 239zł z dobrymi opiniami, https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-opel-vectra-b-1-8-16v-x18xe1-z18xe-8979594113. 3. Robota nie za droga? Mechanik w Krakowie, bo aktualnie tu mieszkam. Pozdrawiam
  13. Pisałem z nimi, ale informacje są niespójne... SMS'em dostałem info na podstawie VIN, że ten LUK 621 3027 33 będzie pasować. Mailem z kolei, że nie mogą mi tego zagwarantować bo Opel jest trudny w dekodowaniu i to zależy od głębokości koła zamachowego
  14. Pisałem z nimi, ale informacje są niespójne... SMS'em dostałem info na podstawie VIN, że ten LUK 621 3027 33 będzie pasować. Mailem z kolei, że nie mogą mi tego zagwarantować bo Opel jest trudny w dekodowaniu i to zależy od głębokości koła zamachowego
  15. @el_bezet jak się Twoja historia potoczyła? Sam stoję teraz przed wyborem sprzęgła, zamówiłem LUKa 621 3027 33 dla koła zamachowego o głębokości 19mm, ale czy jest pewność, że będzie pasować? Mam Vectrę 2002r. Z18XE
×
×
  • Create New...