Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

boombasic

Forumowicz
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About boombasic

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kalisz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Vectra C 1.8/122km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeśli myślisz o Mobilu 3000 x1 to ma aprobatę do diesli opla.Co by się później nie zastanawiać szukaj GM-LL-A-025 lub szeroko rozumianej DEXOS 2.
  2. Coś mi się wydaje,że 10w40 gra tu rolę.Wielu napisze,że leje 10w40 i nic się nie dzieje,ale coś czuję,że jest trochę za "gruby" zwłaszcza na zimno.Przerabiałem to w innym Oplu i pozbycie się 10w40 wyszło mu na lepsze.
  3. Jeszcze mi się przypomniało.Podobne chrobotanie miałem gdy kończyła się pompa wody.Wirnik pompy tarł od środka o blok silnika.Zastanawiałem się co u licha,a dowiedziałem się jak nastąpił kres pompy i wyciek.Poprawę w kulturze pracy zaworów zyskałem po wlaniu oleju 5w30(Shell Helix Ultra).Rok temu wyjąłem popychacze i je czyściłem z nagaru.Było lepiej,ale poprawiło się po zalaniu 5w30.Wcześniej 5w40. Zdecydowanie lepiej na zimnym silniku.
  4. Chodzi o to chrobotanie w tle,jak by coś tarło?Ta plastikowa,górna pokrywa gdy uderza o silnik to powoduje taki hałas.
  5. W moim przypadku jest tak. Żadnych szumów.
  6. Rygiel zamka owiń parę razy taśmą izolacyjną,sprawdzisz czy nie ma luzu w miejscu zamek/rygiel.Ja tak miałem.
  7. Temperatura na wskaźniku jest oszukana.Jeśli pokazuje 85 to pewnie jest z 90/92.Jeśli wskazówka pokarze 92/93 stopnie to u mnie jest 98 stop. i zaskakuje wentylator.Można to podejrzeć mając ELM 327 podłączone do złącza diagnostycznego.Nie wiem jak działa wskaźnik temperatury płynu,ale tak do 83/85 stopni pokazuje pi razy oko dobrze,dopiero powyżej 85 zaczyna przekłamywać. Ubytek płynu to wyciek lub uszczelka pod głowicą.Sam miałem ubytki płynu,w sumie nie wielkie,ale nie było widać wycieku.Już myślałem o uszczelce,a tu padła pompa.Ciekło z osi wirnika.Z tyłu silnika pod kolektorem dolotow
  8. Pomysł z zakupem pręta poliamidowego znalazłem gdzieś na forum i postanowiłem go zrealizować.Na razie się sprawdza.
  9. Za metrowy pręt poliamidowy o średnicy 12mm dałem 12 zł,starczy na "milion" takich tulejek.Oryginalny ogranicznik na nowych tulejkach.Na razie od roku spokój.Trzeba jedynie jeden z nitów zastąpić śrubą z krótkim gwintem,do tego samo kontrująca nakrętka.Wymienione obie tulejki.
  10. Od dwóch lat mam Vectrę i w sumie nie dawno dowiedziałem się,że tam powinna być sprężyna.Wszystko działa włącznie z tempomatem.Na mocowaniach nie ma żadnego śladu jej poprzedniej obecności.Teraz pytanie co daje ta sprężyna???
  11. Najgorsze jest to,że to co wygląda na gwint nie jest gwintem.Osobiście wyjąłem to całe ustrojstwo z klapy i przestawiłem na żądaną wysokość.Tam po przekręceniu tej dużej kontry jest miejsce na dwa płaskie śrubokręty.Pewnie trzeba to trochę siłowo podważyć.Nie ryzykowałem pozrywania tych "ząbków" i wymontowałem te odboje na zewnątrz.Żeby całość wyciągnąć z klapy kontrę przekręciłem o 45 stopni.
  12. Polecam czyszczenie soczewek jeszcze po zewnętrznej stronie,może nie będzie to takie spektakularne jak czyszczenie ich od wewnętrznej strony,ale dopełni całości.Trzeba tylko uważać na małe tulejki dystansowe,które są pomiędzy obudową soczewki,a korpusem lampy.Miałem je tylko w jednej lampie,ale nie pamiętam już,w której.Na koniec kupiłem żarówki ELTA VISION PRO H7 12V 55W +150% i jest git.Odwiedziłem też stację diagnostyczną.Teraz jazda nocą,nawet jak pada to nie podróż w nicość.
  13. I jak się sprawuje na tym 10w60,sam myślę nad 5w50.Różne dźwięki do mnie dochodzą.Normalnie jeżdżę na 5w40,ale jak zrobiłem mieszaninę 5w40 z litrem 5w50,to jakby lepiej.Sprawdzę na dniach jeszcze popychacze i na wiosnę może 5w50.
  14. z 10w40 na 10w60 to grubo,może coś z pompą oleju?
  15. Uruchom silnik bez paska wyłączając z obrotu alternator i łożysko na klimie.
×
×
  • Create New...
UP