Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

takchcezyc

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About takchcezyc

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 1.8 140KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czesc, musze wymienic obudowe termostatu (nie termostat w obudowie tylko plastikowa czesc do ktorej przykrecany jest termostat w tych silnikach). W zwiazku z tym bardzo prosze o porady - czy dam rade zrpbic to normalnie od gory, bez kanalu? Na cos trzeba szczegolnie zwrocic uwage? z gory dziekuje za pomoc.
  2. Dzięki. Ktoś z Was wymieniał kiedyś szczotki? nie mogę w żaden sposób zlokalizować tej części w sieci. Może zmieniły się numery albo znalazł ktoś z Was sprawdzony zamiennik?
  3. Dzień dobry, potrzebuję Waszej pomocy ze wskazaniem numeru części do rozrusznika - chodzi o szczotki/szczotkotrzymacz. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu innego niż: https://opel.7zap.com/pl/car/z02/p/1/8-3/
  4. W zalaczniku przesylam nagranie. Czy ktos z Was jest w stanie wskazac dokladnie, ktora czesc sie uszkodzila i gdzie sie znajduje? 20181115_075227.mp4
  5. Cześć, czy spotkał się ktoś z takim problemem, że po ustawieniu temperatury na maksa w dół(na zimno) słychać stukanie? Od dawna było u mnie tak, że stuk był pojedynczy i później się nie powtarzał do następnego ustawienia gałki w tą pozycję, a od kilku dni stuka mi ze 4-5 razy i ucicha, później jak się temperaturę zwiększy i znowu wróci do tej pozycji, to sytuacja się powtarza. Zwiększyła się tylko ilość tych stuknięć. Obawiam się, że się pogarsza, dlatego wolę się przygotować. Trochę tak jakby jakaś zębatka się ukruszyła i próbują się klapy ustawić do jakiejś pozycji i się to nie udaje. Jeśli tak, to gdzie jest ten silniczek, który odpowiada za sterowanie klapami? PS. Przekręcenie gałki jest(i było wcześniej) tak jakby z przeskokiem - tak jakby dało się obrócić trochę poniżej minimum i dopiero w tej pozycji objawia się wspomniane stukanie Ale może tak ma być?!
  6. Nie, to zupełnie inny temat. Chłodniczkę już przerabiałem i o tym są te tematy. Mi chodzi konkretnie o elementy, z których może cieknąć olej - jak nie teraz to później. Tak, żeby wymienić przy okazji, którą jest rozpięcie rozrządu. Może ktoś miał jakieę doświadczenia z tym tematem i wiedzę.
  7. Witam serdecznie, Chciałbym przygotować się do wymiany uszczelek olejowych od strony rozrządu. Niestety pojawił mi się tam dosyć obfity wyciek oleju. Wcześniej uszczelniałem chłodniczkę olejową, więc przyszła kolej na kolejne uszczelnianie. Proszę podpowiedzcie mi, które części powinienem przygotować, żeby niczego nie pominąć. Wydaje mi się, ze powinienem mieć przygotowane dwa(?) simmeringi - nr 55352607 https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/4/8-1/#4 czy coś jeszcze byście zasugerowali? może warto przy okazji wymienić przynajmniej przednią uszczelkę wału korbowego? - 24465791 https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/4/8-2/#20 PS. uszczelka obudowy to chyba nie ma nic wspólnego z wyciekami, prawda? 24405911 https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/4/8-2/#21
  8. Witam serdecznie, Bardzo proszę Was o wyjaśnienie za co odpowiada czujnik temperatury przy chłodnicy? Jakie są objawy niesprawnego czujnika? Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. Ewentualnie jakby ktoś był na tyle uprzejmy przytoczyć również działanie drugiego z czujników PRZED termostatem(od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o wtyczkę od grzałki na termostacie). Po wymianie chłodnicy - nie wiem czy ma to bezpośredni związek - pojawiły się wahania temperatury - ciężko zagrzać silnik, w zasadzie można to zrobić jedynie stojąc w korku. Na trasie wskazówka opada nawet do 70-80*C. Dodam, że w menu ukrytym temperatura się zgadza z tym co na wskazówce, a gdy uda się zagrzać silnik - na postoju - do 105*C (na wskazówce trochę powyżej 90*C) to temperatura zaczyna spadać. Podejrzewam, że wewnętrzna uszczelka przepuszcza płyn do pełnego obiegu, co by chyba wyjaśniało to zjawisko(?). Być może wydajniejsza chłodnica uwidoczniła problemy z termostatem(?), ale zastanawiam się jeszcze, czy stary czujnik, który przełożyłem do nowej chłodnicy, mógł wyzionąć ducha. Kupiłem nowy termostat. Wcześniej profilaktycznie wymieniłem wspomniany już czujnik na plastikowej obudowie termostatu i chyba nic się nie zmieniło. Mam nadzieję, że dobrze opisałem problem. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Create New...